Passar moderkortet och grafikkortet?

Permalänk

Passar moderkortet och grafikkortet?

Jag ska köpa ett nytt kort, vilket behövs för att kunna rendera bilder snabbare. Hue som helst så behöver jag veta om mitt M4A77-kort passar med det här kortet? Om det inte gör det, finns det något i samma pris- och prestanda-klass som passar?

Permalänk
Medlem

Den passar ja, men jag ser inte hur den kommer hjälpa dig att rendra ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Den passar ja, men jag ser inte hur den kommer hjälpa dig att rendra ?

AMD har lagt OpenCL på is, vilket gör att nvidia är det enda jag kan välja nu. Passar ett GTX 670 förresten? Tack för svaret!

Permalänk

Ingen aning. Jag googlade lite på det och hittade till min förvåning:

http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20120413115855...

I teorin verkar det så. Spontant skulle jag ha sagt nej! Jag vet inte hur det flaskhalsar med en 660. Kolla in denna också:

http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Ivy_Bridge_PCI-Expre...

Det är ju Ivy bridge förvisso, vilken relevans det har vet jag inte. Men det verkar ju knappast vara panik att använda ett 660 på en PCI1x16. Det är nog mer ifall du vill lägga ut så mycket på ett 660 istället för att vänta lite tills du köper nytt. Två 660 i SLI verkar ju dock vara gudomligt för en senare dator!

Dina övriga komponenter kan, eller antagligen kommer att flaskhalsa.

Lycka till!

Permalänk

Perfekt, tack för svaret! Jag kommer antagligen att uppgradera resterande komponenter inom en snar framtid (har 2x4gb ddr2 stickor samt en Athlon II X4 3,1GHz), men jag börjar i den här änden eftersom att jag inte har haft några egentliga problem med det än så länge. Kan lira alla spel och köra många tunga applikationer samtidigt, så än så länge är det inte jättebråttom mer än att det är segt att behöva rendera en bild i tio timmar på en cpu när man får samma resultat på en timme med en modern gpu.