Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Hej alla,
Enligt vad jag kan se så har halebop uppdaterat sitt lagerstatus till "i lager" på prisjakt,
Dom har nog fått in en leverans och några borde få meddelande att det har skickats imorgon.

Även på gul?

Permalänk

Netonnet har vita och röda i lager till bra pris nu om någon är sugen.

Själv går jag och väntar på min gula från Dustin. Alina har en gul i lager för tillfället, men jag orkar inte krångla med att avboka beställningen. Nokia verkar pumpa ut rätt bra med enheter nu så det kan inte vara långt kvar tills dustin fixar en gul också. Det finns andra saker i livet än mobiler ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av empe3r:

Någon som råkat ut för att program stängs av?

bland annat händer det när jag ska radera mail i eposten, när jag söker på kontakter eller när jag ska skriva meddelande..

Säker på att du inte råkar komma åt homeknappen? Det råkade jag göra utan att veta om det.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Hade tänkt köpa ny bil i helgen. Vore trist om lacken repades då man ställde den direkt på marken, någon som har tips på nån slags gummi eller så man kan ha mellan kaross och mark?

Din liknelse är något haltande

Det kallas för däck och det kommer med bilen, (om man nu inte köpt på nån svart marknad eller skroten)

Krock med bil och tappande mobil är perfekta liknelser faktiskt. Båda kommer skada lacken eller karossen.

mobil, bil till och med där har du en liknelse

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Det kallas för däck och det kommer med bilen, (om man nu inte köpt på nån svart marknad eller skroten)

Krock med bil och tappande mobil är perfekta liknelser faktiskt. Båda kommer skada lacken eller karossen.

mobil, bil till och med där har du en liknelse

Det kallas för däck, och det gör att bilars lack normalt sett aldrig nuddar något. Till skillnad från telefoner. Nokia's skal är inget dom direkt stoppar fall, men det gör ett bra jobb med att hålla dom repfria.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Det kallas för däck, och det gör att bilars lack normalt sett aldrig nuddar något. Till skillnad från telefoner. Nokia's skal är inget dom direkt stoppar fall, men det gör ett bra jobb med att hålla dom repfria.

Ok så du menar att däcken skyddar lacken om du kör in i något?
Bra tänkt.

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Även på gul?

Vet ej, det är inte detaljerat info men jag tar det som att dom fått in en leverans.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Ok så du menar att däcken skyddar lacken om du kör in i något?
Bra tänkt.

Men läs vad jag skriver. Nokias skal handlar om ytligt slitage, inte om att skydda då man tappar telefonen i golvet. Sluta blanda in krockar.

Skalen skyddar mot ett slitage som bilar aldrig utsätts för, om man inte förvarar dom uppochner, så det är ingen bra liknelse alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men läs vad jag skriver. Nokias skal handlar om ytligt slitage, inte om att skydda då man tappar telefonen i golvet. Sluta blanda in krockar.

Skalen skyddar mot ett slitage som bilar aldrig utsätts för, om man inte förvarar dom uppochner, så det är ingen bra liknelse alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du ska hålla på med billiknelser så är skal på en telefon som att ha plast på lacken för att skydda den mot stenskott. Båda skyddar mot någonting som är normalt slitage på de två produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hade tänkt köpa ny bil i helgen, nån som har koll på skydd eller gummi skal?
Man vet ju inte ifall man krockar så hade det var gött o plasta in bilen helt i nåt silikonbaserat skal.

Är väldigt vanligt att man lackförseglar en ny bil för att JUST det skydda mot repor.

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Det ballar ur.

nu åter till ämnet. Min kamera har slutat fokusera. Alla bilder blir sjukt oskarpa inte minst närbilder. Någon som har något tips vad det kan bero på och hur det kan åtgärdas?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Men läs vad jag skriver. Nokias skal handlar om ytligt slitage, inte om att skydda då man tappar telefonen i golvet. Sluta blanda in krockar.

Skalen skyddar mot ett slitage som bilar aldrig utsätts för, om man inte förvarar dom uppochner, så det är ingen bra liknelse alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Som bilar aldrig utsätts för? Känns som att du aldrig haft en bil. Dom slits mot stenskott, snö, väder, regn, solljus, etc etc etc.
Lacken måste genomgå bra mycket tuffare förhållanden än vad ett telefon skal behöver.

Att tappa en mobil är som att krocka med en bil. Jag kommer blanda in det varje gång för att det är samma sak.
Man tar inte mjukplast och plastar in bilen helt och hållet bara för att man kanske krockar bilen. Därför anser jag att sätta på ett skal (som förövrigt endast täcker en sida) är helt meninglöst och förstör det som är ett av Nokian´s allra bästa attribut, nämligen designen.

Permalänk
Skrivet av Astrosus:

Är väldigt vanligt att man lackförseglar en ny bil för att JUST det skydda mot repor.

Nej det gör man inte, man rör inte lacken på en ny bil. Du kanske menar klarlack, precis samma sak hittar du på dom röda, vita, cyan och gula skalen på Nokia 920.

Same shit, kommer från fabriken på båda.

Permalänk
Avstängd

I veckan lanseras Lumia 920 i Kina:
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920-believed-be-heading-...

Blir spännade att se hur den går där.

Permalänk
Medlem

Ser eran store startsida ut såhär?

Det borde finnas en kategori för podcast med?

Som denna killen har på sin 920
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5bl0TB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Vet ej, det är inte detaljerat info men jag tar det som att dom fått in en leverans.

Statusen för själva telefonen är ju "i lager" medans den inte är i lager för de specifika färgerna.

Undrar vad man ska tro om detta.

Hoppas på leverans i veckan iaf!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbear:

Ser eran store startsida ut såhär?

Det borde finnas en kategori för podcast med?

Som denna killen har på sin 920
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5bl0TB...

Min ser också ut så, konstigt att det inte finns men kommer nog snart i en uppdatering säkert.
Jag använder appen feedreader för rss, twitter och podcast. Väldigt bra och enkel, problemet är bara att man får själv kolla om det kommer nytt, live tiles är bara för rss.

annars vet jag att podcaster är grym. Hade den på gamla tråkiga ifånen. Den kanske heter podcatcher iof.

Permalänk
Skrivet av dubbear:

Ser eran store startsida ut såhär?

https://gfslqw.blu.livefilestore.com/y1pOblkMuRpJUJb-oiiJ0au5...

Det borde finnas en kategori för podcast med?

Som denna killen har på sin 920
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5bl0TB...

Ja.

Tråkigt men det har säkert med licenser att göra.
Blev förvånad över att radion var såpass omfattande!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag alla nya appar som kommer ut??
Det har varit samma lista i 'nytt' fliken på market i flera dagar. Blir galen.
De lär ju komma in fler appar varje dag, eller??

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

I veckan lanseras Lumia 920 i Kina:
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920-believed-be-heading-...

Blir spännade att se hur den går där.

Hur fasen kan man lansera en telefon i kina innan alla som väntar här har fått en. Övergår mitt förstånd.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Om nu telefoner skickas idag lär de ju inte komma fram i detta snökaos.

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Hur fasen kan man lansera en telefon i kina innan alla som väntar här har fått en. Övergår mitt förstånd.

Haha aa du, dom lanseras inte i kina först slutet av året men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Hur fasen kan man lansera en telefon i kina innan alla som väntar här har fått en. Övergår mitt förstånd.

Exakt, Nokias VD ringer Chinamobiles VD,
- Im so sorry mister Pling but in Sweden Nisse-Tuta and the others still havent got their yellow phones.
- Oh, im solly i din not know., China will whait for Nille-Tuta and the othels on sweclockels.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Exakt, Nokias VD ringer Chinamobiles VD,
- Im so sorry mister Pling but in Sweden Nisse-Tuta and the others still havent got their yellow phones.
- Oh, im solly i din not know., China will whait for Nille-Tuta and the othels on sweclockels.

Klockrent, tänker på dolan direkt

Permalänk

Halebop status

Skrivet av Erikn911:

Statusen för själva telefonen är ju "i lager" medans den inte är i lager för de specifika färgerna.

Undrar vad man ska tro om detta.

Hoppas på leverans i veckan iaf!

http://i.imgur.com/beiyi.jpg

Jag har könummer tre i kön till vit Lumia 920 (beställd 25/10) på Halebop, fick mail nu kl 08:16 att min beställning "lämnats till posten"

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Hejbop!

Nu har vi lämnat dina varor till Posten.

jag var nummer 39 på gul, så nu får nog dom flesta sina lurar

Permalänk

Fuuuuck jag har inte fått nåt mail än. Har iof beställt en röd men ändå trist. Tror jag var på plats nummer 17 tidigare.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

då har dom fått in en leverans som jag misstänkte iaf, har plats 46 på vit så vi får se.

Permalänk
Medlem

Har haft plats 35 på vit sedan början av veckan så jag håller tummarna

Permalänk

GOTT! Äntligen är min gula skickad ifrån Halebop!!!!!!!!!!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||