Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Kan någon svara på detta?

Har nu äntligen efter några dagar lyckats få 4G att fungera! Det står nu 4G längst upp till vänster istället för H+!!

Det jag inte riktigt har fattat än är hur man växlar mellan 4G och 3G?? Går jag in på, inställningar - mobilnät, så finns det en flik som heter - högsta anslutningshastighet - Men i denna kan jag bara välja mellan 2G och 3G....

Sedan så har jag märkt att jag inte kan stänga av telefonen samtidigt som jag laddar!? Stänger jag av den så startar den om sig bara??? Någon annan som märkt detta?

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Kan någon svara på detta?

Har nu äntligen efter några dagar lyckats få 4G att fungera! Det står nu 4G längst upp till vänster istället för H+!!

Det jag inte riktigt har fattat än är hur man växlar mellan 4G och 3G?? Går jag in på, inställningar - mobilnät, så finns det en flik som heter - högsta anslutningshastighet - Men i denna kan jag bara välja mellan 2G och 3G....

Sedan så har jag märkt att jag inte kan stänga av telefonen samtidigt som jag laddar!? Stänger jag av den så startar den om sig bara??? Någon annan som märkt detta?

Hej, du kan prova den där kortkoden för att begränsa till 3g bara. Jag postade detta i tidagare inlägg, kolla min profil det borde stå ett inlägg med ## nått nånstans.
Angående laddning så är det så på lumia 800 så antar att det har med wp att göra.

edit: #12960971

Permalänk
Medlem

Yes! Nu är den påväg! Halelujah!

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Som bilar aldrig utsätts för? Känns som att du aldrig haft en bil. Dom slits mot stenskott, snö, väder, regn, solljus, etc etc etc.
Lacken måste genomgå bra mycket tuffare förhållanden än vad ett telefon skal behöver.

Att tappa en mobil är som att krocka med en bil. Jag kommer blanda in det varje gång för att det är samma sak.
Man tar inte mjukplast och plastar in bilen helt och hållet bara för att man kanske krockar bilen. Därför anser jag att sätta på ett skal (som förövrigt endast täcker en sida) är helt meninglöst och förstör det som är ett av Nokian´s allra bästa attribut, nämligen designen.

Det är ju lite det jag menar. Bilar utsätts för betydligt värre saker än telefoner, och ett skydd på bilen i klass med telefonens skulle inte räcka till nånting, dvs vara helt i onödan.

Men men, skulle det finnas skal till bilar, som kostar en femtiondel av bilens pris, bygger på marginellt, går att applicera på under en minut, och faktiskt skyddar mot något, då är jag ganska säker på att det hade suttit på fler än en bil där ute.

Skalet på nokian är inte till för att skydda mot fall. Alla bryr sig inte om design, vissa bryr sig tex mer om ett orepat kameraglas (där hjälper nokias skal) än om en snygg telefon.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Synd om killen som avbäeställde sin från Halebop igår och beställde på Telia istället.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av snusenice:

Hej, du kan prova den där kortkoden för att begränsa till 3g bara. Jag postade detta i tidagare inlägg, kolla min profil det borde stå ett inlägg med ## nått nånstans.
Angående laddning så är det så på lumia 800 så antar att det har med wp att göra.

edit: #12960971

Hej tack för svaret!
Ja det funkade att använda den koden, Men ska man behöva göra så varje gång?? Är det så ni alla gör för att växla??

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Hej tack för svaret!
Ja det funkade att använda den koden, Men ska man behöva göra så varje gång?? Är det så ni alla gör för att växla??

Du ska inte behöva göra så varje gång. Jag har Halebop 4G abonnemang och kan välja på normalt sätt i inställningarna(inställningar ->Mobilnät->Högsta anslutningshastighet) mellan 2G/3G/4G. Måste ha någonting med leverantören att göra. Vilken leverantör har du?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av Izeen:

Du ska inte behöva göra så varje gång. Jag har Halebop 4G abonnemang och kan välja på normalt sätt i inställningarna(inställningar ->Mobilnät->Högsta anslutningshastighet) mellan 2G/3G/4G. Måste ha någonting med leverantören att göra. Vilken leverantör har du?

Fele2!! Säkert något galet med dom! Har ju som sagt inte fått igång 4G förrän idag! Fick mobilen i Fredags...

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt ett mycket skumt problem med min Lumia. Jag kan bara ringa nummer ifall de är sparade som en kontakt. Tar jag upp dialern och slår ett nummer manuellt kan jag ej ringa, kommer en röst som säger nummret är tillfälligt ur bruk var vänlig försök igen senare. Lägger jag sedan in samma nummer som en sparad kontakt kan jag ringa utan problem.

Jag har bra täckning och när jag ringer kontakter i telefonboken är det bra ljud etc. Vettifan vad det kan vara men blir kanske att lämna tillbaka luren. Kan visserligen ringa Nokia och kolla läget med dem innan.

Edit: En factory reset löste problemet.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Hej

Har beställt en gul lumia 920 av Telenor 27/10 , efter drygt 2 samtal i veckan och diverse webchatter och ännu inte fått någon klarhet när telefonen skall komma. Det har varit allt från att den är skickad, till nu 12-13 december..

Nu tröttnade jag och hävde köpet och mitt abbonemang och beställde från Telia. Skall få telefonen på Fredag är det sagt (ett datum iallafall)

Permalänk
Medlem

30 på vit, ännu inte hört nåt heller :/

Permalänk
Medlem

Har den gula, den är SJUKT gul min fru blev nästan lite chockad.. lite love it or hate it över det hela. Själv tycker jag det är kul att ha en mobil som inte är svart eller vit - inget ont till er som beställt det

Permalänk
Medlem

Verkar som att Halebop fick in en begränsad leverans igen. Kön har mycket riktigt rört på sig, men alla som förbeställt verkar knappast vara täckta. Jag har gått från köplats 30 till 13. När de förväntar sig ny leverans visste hon inte, antagligen nästa vecka igen då..

Permalänk
Medlem

Som jag nämnde tidigare autofokus har slutat fungera på min telefon. Kameran vägrar helt enkelt att fokusera när man filmar och tar kort. Har testat att hard reseta, ingen skillnad.

Finns det någon där ute som en ide om vad som kan vara fel?

Blir vät till att ringa till Nokia idag och höra vad de har att säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Som jag nämnde tidigare autofokus har slutat fungera på min telefon. Kameran vägrar helt enkelt att fokusera när man filmar och tar kort. Har testat att hard reseta, ingen skillnad.

Finns det någon där ute som en ide om vad som kan vara fel?

Blir vät till att ringa till Nokia idag och höra vad de har att säga.

Kan ju vara en mjukvarubugg, har du testat att återställa mobilen? Se till att spara dina settings och appar på skydrive så är det rärr smidigt

Permalänk
Medlem

Köpte ett Ex på Elgiganten igår (vit) och den är ju sjukt grym Bästa köpet på mobil jag gjort dom senaste 3 åren.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Som jag nämnde tidigare autofokus har slutat fungera på min telefon. Kameran vägrar helt enkelt att fokusera när man filmar och tar kort. Har testat att hard reseta, ingen skillnad.

Finns det någon där ute som en ide om vad som kan vara fel?

Blir vät till att ringa till Nokia idag och höra vad de har att säga.

Du har inte råkat ställa den på macro-läge eller så då?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag fick min svarta lumia 920 igår och hittills har jag varit kanon nöjd. Men något jag precis märke efter ha varit ute i skogen med hunden så flimrar displayen.. det har varit kallt här idag, minus 19 så skulle tro att det beror på det. Det verkar som att ju längre den ligger i rumstemp ju mindre flimrar den.. någon som upplevt liknande problem?

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Tele2s chatt.. oj oj oj.. Jag har ett Maxi-abonnemang dvs betalar en fast avgift för allt. Frågade varför inte 4G fungerade och då säger personen att 4G inte ingår i mitt ab. - att jag var tvungen att välja till ett datapaket Frågade om det inte var lite konstigt att ha ett datapaket på fri surf och vad det skulle kosta att ha ett datapaket på fri surf - berodde ju på vilket paket jag valde fick jag som svar.. WTF! Personen förstod inte min sarkasm.. Datapaket på fri surf.. dummaste ja hört

Permalänk

Någon annan som har beställt en svart från Webhallen eller Elgiganten?

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

Kan ju vara en mjukvarubugg, har du testat att återställa mobilen? Se till att spara dina settings och appar på skydrive så är det rärr smidigt

har redan gjort det funka fortfarande inte:

Skrivet av Ture6600:

... Har testat att hard reseta(=fabriks återställning), blev ingen skillnad kameran fokuserar fortfarande inte...

Skrivet av n_sandstrom:

Du har inte råkat ställa den på macro-läge eller så då?

Nepp har testat alla lägen ingen skillnad. Fokuset är fortfarande låst.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Pratade precis med Tele2s chatt.. oj oj oj.. Jag har ett Maxi-abonnemang dvs betalar en fast avgift för allt. Frågade varför inte 4G fungerade och då säger personen att 4G inte ingår i mitt ab. - att jag var tvungen att välja till ett datapaket Frågade om det inte var lite konstigt att ha ett datapaket på fri surf och vad det skulle kosta att ha ett datapaket på fri surf - berodde ju på vilket paket jag valde fick jag som svar.. WTF! Personen förstod inte min sarkasm.. Datapaket på fri surf.. dummaste ja hört

Jag förstår varför personalen inte förstod dig.
Är det konstigt att man ska betala för 4g-surf på ett abonnemang med fri 3g-surf?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Pratade precis med Tele2s chatt.. oj oj oj.. Jag har ett Maxi-abonnemang dvs betalar en fast avgift för allt. Frågade varför inte 4G fungerade och då säger personen att 4G inte ingår i mitt ab. - att jag var tvungen att välja till ett datapaket Frågade om det inte var lite konstigt att ha ett datapaket på fri surf och vad det skulle kosta att ha ett datapaket på fri surf - berodde ju på vilket paket jag valde fick jag som svar.. WTF! Personen förstod inte min sarkasm.. Datapaket på fri surf.. dummaste ja hört

Jag har Maxi-abonnemang och har 4G i min utan ett extra surf paket!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag har Maxi-abonnemang och har 4G i min utan ett extra surf paket!!

Det var det jag misstänkte - deras ab. är ju inte framtidssäkert då? Frågade om de som köpte ab. för några år sedan fortfarande surfade med GPRS hehe det kostar mig 189kr extra varje månad för att få fri surf på fri surf? Hahaha vad händer om jag tar ett mindre paket utan fri surf? Kommer jag då får 3G hastighet när jag surfar upp min 4G? Försökte bara få snubben i chatten att förstå hur sjukt det var. Har mailat supporten och frågat om detta stämmer.. vilket det då inte gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag förstår varför personalen inte förstod dig.
Är det konstigt att man ska betala för 4g-surf på ett abonnemang med fri 3g-surf?

Då måste de ju ha ett 4G-add on till fri surf? Det har jag inga problem att betala för.. dock inte ett surfpaket på fri surf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

har redan gjort det funka fortfarande inte:

Nepp har testat alla lägen ingen skillnad. Fokuset är fortfarande låst.

Vill inte gå så här långt, men det kan ju vara ett måndagsexemplar (det är så man säger va?).. Jag brukar själv vara en person som på något sätt alltid lyckas få ett måndagsexemplar, men får se när jag beställer min sen om det blir enligt tradition eller ej.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Säker på att du inte råkar komma åt homeknappen? Det råkade jag göra utan att veta om det.

ja jag är säker på att jag inte kommer åt den knappen, det är liksom som att appen inte svarar och bara lägger av..

Permalänk
Medlem

Har Nokia sagt någonting om batteriproblemet än? Jag har inte gjort mycket med min mobil idag och ligger redan på 74% :/ Den är också misstänksamt varm hela tiden. Jag har på skype, mail osv. NFC har jag stängt av.

Älskar allt annat än sålänge!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Då måste de ju ha ett 4G-add on till fri surf? Det har jag inga problem att betala för.. dock inte ett surfpaket på fri surf

Njae. Hela affärsidén med bindningstider bygger ju på att folk ska binda sig till något som i längden inte duger, och sedan behöva betala dyra extratjänster för att få det hela tillräckligt. Nog för att det tekniskt sett hade vart smidigare med en uppgradering, men dom vill ju såklart sälja på dig så mycket extra som möjligt.

I ditt fall lär det dock sluta med att du stannar på 3g, antar jag.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

Jag fick min svarta lumia 920 igår och hittills har jag varit kanon nöjd. Men något jag precis märke efter ha varit ute i skogen med hunden så flimrar displayen.. det har varit kallt här idag, minus 19 så skulle tro att det beror på det. Det verkar som att ju längre den ligger i rumstemp ju mindre flimrar den.. någon som upplevt liknande problem?

jag har sett fler i tråden som haft det problemet, jag själv har upplevt att visa appar flimrar till precis efter man har låst upp skärmen..