Apple störtdyker på börsen – minus sex procent på ett dygn

Permalänk
Medlem

Vi får se hur långt äpplet kan falla. Fråga bara newton

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Fast nokia sålde förvånansvärt bra med den telefonen och idag är det nog en av världens bäst omtyckta telefoner. N9 heter den.
Och eftersom att OSet är så jävla bra så har det startats på nytt av ett annat företag JOLLA heter det.
Det heter inte konkurrens det betyder bara att ist för att utveckla något kan man göra som apple och bara släppa skit som användarna får nöja sig med, därför slog de sig ihop med MS och därför sparar de pengar även om de inte säljer lika bra.

Fast att Apple släpper skit är bara en åsikt som du har. Det finns många andra som tycker att det Apple släpper är långt bättre än andra företags produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Tack för komplimangen om att jag är rik!

För övrigt har du ingen koll på vad du snackar om

Deras dyraste dator (MacBook Pro Retina) är fortfarande marknadens bästa dator när det gäller vad du får.. så ja..

Ja Mac är Guds gåva till människorna, en Mac är så prisvärd att jag föredrar den framför att bygga min egen dator för 21000kr...
Kanske värt att nämna att min MBA har jag fått från skolan, förstår inte hur folk kan betala så mycket pengar (11000) för så lite dator. Den är snygg och liten...inget mer.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Fast att Apple släpper skit är bara en åsikt som du har. Det finns många andra som tycker att det Apple släpper är långt bättre än andra företags produkter.

Fast det finns ett fakta om att de inte uppgraderar speciellt mycket och att telefonerna de släpper är dyrare än konkurrenternas.
Vilket stödjer mitt argument att de tar massa pengar för skit. huyr du än uppfattar produkterna är de dyra det är ett faktum.
Allt har ett pris men det finns ju samma/bättre komponenter i andra billigare telefoner, och ska man dra det lika kan man väl bara jämföra android telefoner då de har nästan likadant OS.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Ja Mac är Guds gåva till människorna, en Mac är så prisvärd att jag föredrar den framför att bygga min egen dator för 21000kr...
Kanske värt att nämna att min MBA har jag fått från skolan, förstår inte hur folk kan betala så mycket pengar (11000) för så lite dator. Den är snygg och liten...inget mer.

Lycka till att bygga ihop en lika tunn laptop med samma skärm själv! Nu säger jag inte att den är prisvärd, långt ifrån, men tycker att Apple får lite väl mycket hat ibland. Folk borde inse att det finns fördelar och nackdelar med alla produkter oavsett märke, och att andra personer prioriterar olika än en själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Det kallas för konkurrens. Att Nokia inte har kunnat konkurrera med sina smartphones och OS är inte Apples fel. Hade Nokia haft världens bästa OS och produkter så hade de inte varit den position som de just nu befinner sig i.

Apple klarar sig nog. Nokia har haft problem. Men de rodde hem ett bra avtal med Kinas största telekombolag i alla fall:
http://www.zdnet.com/nokias-china-mobile-deal-a-pawn-in-the-s...

Det ska man inte underskatta.
Frågan är väl om inte Apple skyndar på sin iPhone 5s i det här läget?
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2232238/Just-y...

Kanske så tidigt som i början av 2013.

I vilket fall är det bra med konkurrens för oss mobilkunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Fast nokia sålde förvånansvärt bra med den telefonen och idag är det nog en av världens bäst omtyckta telefoner. N9 heter den.
Och eftersom att OSet är så jävla bra så har det startats på nytt av ett annat företag JOLLA heter det.
Det heter inte konkurrens det betyder bara att ist för att utveckla något kan man göra som apple och bara släppa skit som användarna får nöja sig med, därför slog de sig ihop med MS och därför sparar de pengar även om de inte säljer lika bra.

Vad jag kan se så gick inte Nokia ut med några direkta försäljningssiffror för N9... Dock kan man läsa följande:

Citat:

Canalys, the only analyst company reporting sales numbers of the N9 for Q4 2011, states 0.6 million shipments of the N9

All about Symbian säger att den sålde omkring 1,5-2 miljoner under samma period. Så särskilt omtyckt var den inte om man ser till försäljning. Sen att där fanns en liten klick användare som var nöjda med den är en annan sak.

Om du inte tror att Apple utvecklar något så undrar jag vad du tror restan av industrin sysslar med. Om det Apple nu släpper är skit så är det uppenbarligen skit som användarna är nöjda (speciellt eftersom de har en tendens att ha mest nöjda kunder av alla) med då de säljer mer för varje år som går.

Tog bort provocerade mening
Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vad jag kan se så gick inte Nokia ut med några direkta försäljningssiffror för N9... Dock kan man läsa följande:

All about Symbian säger att den sålde omkring 1,5-2 miljoner under samma period. Så särskilt omtyckt var den inte om man ser till försäljning. Sen att där fanns en liten klick användare som var nöjda med den är en annan sak.

Om du inte tror att Apple utvecklar något så undrar jag vad du tror restan av industrin sysslar med. Om det Apple nu släpper är skit så är det uppenbarligen skit som användarna är nöjda (speciellt eftersom de har en tendens att ha mest nöjda kunder av alla) med då de säljer mer för varje år som går.

Den tog slut, det fanns inte fler. Nokia lade ju ner skiten! Folk köper N9 idag dyrare än original priset. (dvs om de ee i bra skick osv)

EDIT: det finns en modell som heter N950 (n9 med qwerty)
Den såldes aldrig utan gavs bort till folk som hålls med Meego, idag finns det folk som köper den för 5-10kkr fastän det är en föråldrad telefon (eller ja den har ju ungefär samma skit som är i dagens telefoner med). dock är den olaglig att köpa eller sälja då alla N950 egentligen ägs av nokia.

Redigerade citatet
Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

En väldigt stor skillnad mellan dessa bolag: Apple har en väldigt stor omsättning och en brutal vinst, något som man kan se i ett relativt lågt P/E värde på 12.2
Facebook har mycket lägre omsättning och en väldigt låg vinst (fast de har i alla fall vinst), något som ger ett totalt löjligt P/E värde på ~260 och det är efter deras stora ras.

P/E för lite andra IT-bolag, Google: 21.6, Intel: 8.7, IBM: 13.6, Samsung 16.3

P/E säger hur många år det tar för bolaget att med dagens vinst tjäna in sitt totala aktievärde, ett "normalt" värde anses ligga runt 15.

Ja, alla som skriver att Apple är eller var övervärderat bör läsa på vad P/E ratio är för något. Man kan också titta på P/E för forward earnings som är 9,2 för Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Apple klarar sig nog. Nokia har haft problem. Men de rodde hem ett bra avtal med Kinas största telekombolag i alla fall:
http://www.zdnet.com/nokias-china-mobile-deal-a-pawn-in-the-s...

Det ska man inte underskatta.
Frågan är väl om inte Apple skyndar på sin iPhone 5s i det här läget?
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2232238/Just-y...

Kanske så tidigt som i början av 2013.

I vilket fall är det bra med konkurrens för oss mobilkunder.

Jupp.. Såg det. Skulle faktiskt ligga i linje med att nya gpu:er från PowerVR hittar ut också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Fast det finns ett fakta om att de inte uppgraderar speciellt mycket och att telefonerna de släpper är dyrare än konkurrenternas.
Vilket stödjer mitt argument att de tar massa pengar för skit. huyr du än uppfattar produkterna är de dyra det är ett faktum.
Allt har ett pris men det finns ju samma/bättre komponenter i andra billigare telefoner, och ska man dra det lika kan man väl bara jämföra android telefoner då de har nästan likadant OS.

De uppgraderar inte speciellt mycket? Ok. Och det menar du att andra företag gör då eller? Med tanke på att, till exempel, iPhone 5 ligger i topp när det gäller olika benchmarks så kan man ju tycka att Apple har uppgraderat en hel del när det gäller hårdvara. Eller är det skitprodukter om de ligger i topp i olika benchmarks, och till och med utklassar vissa andra high end-mobiler i vissa benchmarks?

Hur vet du att det finns samma/bättre komponenter i andra billigare mobiler? Vad jämför du med? Antal kärnor? Antal GHz på CPU:n? Jämför du GPU:n i de olika mobilerna? Du vet väl om att själva arkitekturen på själva hårdvaran spelar också väldigt stor roll, liksom mjukvaran, hur pass bra en mobil presterar?

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Dom är inte onödiga. Du kanske inte vet eller har missat det, men Sweclockers har blivit lite bredare.

Dom skriver i dagsläget om all teknik! Och att denna nyheten inte tillför någonting kan jag inte hålla med om alls. Jag visste t e x inte om att Apple störtdyker!
Och jag tror att många med mig som går in på Swec uppskattar att få lite nyheter om vad som händer i teknikvärlden, för det är ju trots allt det gäller, teknik!

Hade inte jag läst detta idag, så hade jag inte vetat det!

Och om du redan vet, så kan du skita i att läsa!

Enkelt och väldigt logiskt!

Man blir ju trött på all pajkastning som uppstår i kommentarerna till dessa nyheter. Dom får gärna skriva en liten notis på hemsidan om Apples aktie, men att göra en hel nyhet om det som folk sen kan kommentera är helt onödigt. Dom enda kommentarerna jag har läst i den här tråden är: "SKÖNT, APPLE SUGER, NU MÅR JAG BÄTTRE, RÄTT ÅT DOM" osv. Sweclockers borde veta att nyheter som dessa bara samlar på sig massa skit i kommentarerna, men ändå låter dom det hända utan att åtgärda det. Det märks att vissa nyhetsskribenter på Swec hatar Apple och njuter av all pajkastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vad jag kan se så gick inte Nokia ut med några direkta försäljningssiffror för N9... Dock kan man läsa följande:

All about Symbian säger att den sålde omkring 1,5-2 miljoner under samma period. Så särskilt omtyckt var den inte om man ser till försäljning. Sen att där fanns en liten klick användare som var nöjda med den är en annan sak.

Om du inte tror att Apple utvecklar något så undrar jag vad du tror restan av industrin sysslar med. Om det Apple nu släpper är skit så är det uppenbarligen skit som användarna är nöjda (speciellt eftersom de har en tendens att ha mest nöjda kunder av alla) med då de säljer mer för varje år som går. Jag tror du ska ta av dig dina fanboy glasögon.

Ang att kunderna är nöjda med skit, Det är precis vad jag menade i första inlägget. och skit är billigare att producera. Jag har provat många apple och andra smartphones har inga fanboyögon alls eftersom jag inte tycker om någon mer än någon annan. det finns ju liksom bara skit att välja bland idag. Det blir alltså negativ konkurrens. och nej apple har inte gjort några stora förändringar i sina telefoner genom åren(i förhållande till vad de kunde gjort) de vet ju att fjortisar osv köper ändå.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Skärp er nu Sweclockers, dessa nyheter är helt oväsentliga! Företag går upp och ner hela tiden, både Samsung, Google och Microsoft förändras. Men andra företag skriver ni aldrig om? Hela Sweclockers handlar bara om Apple känns det som ibland! Hur det går för Apple på börsen, om Apple har stämt någon på senaste tiden osv. Antigen slutar ni haka upp er på Apple eller så börjar ni skriva om andra företag också!

Jag håller med. :/

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

De uppgraderar inte speciellt mycket? Ok. Och det menar du att andra företag gör då eller? Med tanke på att, till exempel, iPhone 5 ligger i topp när det gäller olika benchmarks så kan man ju tycka att Apple har uppgraderat en hel del när det gäller hårdvara. Eller är det skitprodukter om de ligger i topp i olika benchmarks, och till och med utklassar vissa andra high end-mobiler i vissa benchmarks?

Hur vet du att det finns samma/bättre komponenter i andra billigare mobiler? Vad jämför du med? Antal kärnor? Antal GHz på CPU:n? Jämför du GPU:n i de olika mobilerna? Du vet väl om att själva arkitekturen på själva hårdvaran spelar också väldigt stor roll, liksom mjukvaran, hur pass bra en mobil presterar?

Man kan inte jämföra gårdvaran rakt av då man kan anpassa OS till att använda olika sätt.
Men kolla du vilken Iphone som helst o säg att det inte finns någon telefon som är lika bra som den. visst kan hända att Iphone kanske har bäst Ex skärm men man får ju se ur ett helhets perspektiv.

EDIT: som du själv skrev att deras splitt nya Iphone 5 utklassar VISSA andra high-end mobiler i VISSA benchmarks. är det den nyaste "High-end" mobilen ska den väl vara bäst? så fungerar iaf konkurrens i de flesta andra marknader.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57kgViking:

Jag håller med. :/

De har ju följt sjunkande skeppet Nokia och det sjunkande skeppet AMD väldigt noggrant? och det stigande INTEL?
Nvidia tegra har väl uppmärksammats en heldel. ser inte någon favorisering hos apple, ni kanske bara läser de som handlar om apple?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Man kan inte jämföra gårdvaran rakt av då man kan anpassa OS till att använda olika sätt.
Men kolla du vilken Iphone som helst o säg att det inte finns någon telefon som är lika bra som den. visst kan hända att Iphone kanske har bäst Ex skärm men man får ju se ur ett helhets perspektiv.

Du är ju helt otrolig...

http://www.anandtech.com/show/6324/the-iphone-5-performance-p...

http://www.zdnet.com/benchmarking-the-iphone-5-7000006045/

http://www.redmondpie.com/iphone-5-performance-benchmarks-det...

http://www.tomshardware.com/reviews/iphone-5-benchmark-lightn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blain:

Ok, vore inte skadligt med lite mer zen, men bil-analogin tycker jag inte håller riktigt. Apple är en massmarknadsprodukt som marknadsförs mot allt och alla på ett väldigt slätstruket och kommersiellt sätt, medan Lamborghini är en produkt som är delvis anpassad för en viss typ av körning och nischad mot en väldigt liten del av marknaden. Den marknadsförs mot en viss målgrupp. Därför är det två väldigt olika saker.

Ja, det har du väl rätt i. Men det är väl för att bilar är en så pass mycket dyrare produkt i sig och elektronik är väldigt billigt idag. Fast rent prismässigt i förhållande till hårdvara så stämmer analogin rätt bra, vilket var hela poängen. En dyr bil behöver inte nödvändigtvis vara bättre för att den är dyrare, men den är ju samtidigt allt annat än värdelös och många åtrår den. Nåt sånt, ja.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Man kan inte jämföra gårdvaran rakt av då man kan anpassa OS till att använda olika sätt.
Men kolla du vilken Iphone som helst o säg att det inte finns någon telefon som är lika bra som den. visst kan hända att Iphone kanske har bäst Ex skärm men man får ju se ur ett helhets perspektiv.

EDIT: som du själv skrev att deras splitt nya Iphone 5 utklassar VISSA andra high-end mobiler i VISSA benchmarks. är det den nyaste "High-end" mobilen ska den väl vara bäst? så fungerar iaf konkurrens i de flesta andra marknader.

Precis, det är helt rätt. Man får se saker ur ett helhetsperspektiv. Och där tycker tydligen en stor del att Apples produkter inte är skit utan att de gör väldigt bra produkter, sett till helheten. Sen att du tycker det är skit, det får du gärna tycka men det betyder inte att Apples produkter faktiskt är skit.

Anledningen till att jag citerade dig var helt enkelt för att du sa att Apples produkter var skit. Jag skrev då om benchmarks för att upplysa dig om att prestandamässigt så är inte, till exempel, iPhone 5 skit. Så då undrar jag vad du menar är skit? Är det operativsystemet som är skit? Eller är alla företags produkter (inte bara Apples alltså) också skit?

Permalänk
Medlem

länkar hit odit här har du en på svenska!
http://www.mobil.se/tester/mobiltelefoner-surfplattor/vart-te...
Enligt de tester du visade är iphones processor oftast snabbare än de andra mobilerna, men såg inte lumia920 där vilken är den enda som kom samtidigt som iphone 5. dock var galaxys sämre.

Har du tänkt på att iphone 5 är världens sämsta 4g telefon??
"Här får ni en telefon med 4g som ni ej kan använda!" nejnej inte alls dumt konkurrens var ordet och utveckling prioriteras tydligen!
Fast vänta nu, det är för jobbigt att göra som (typ alla) och integrera svenska frekvenserna så vi låter svenska folket få betala för att de ska bygga om sitt telenät så att vissa som har våranskittelefon kan använda den och de andra får ändå vara med och betala...

Enligt mig kan en telefon som inte går att använda aldrig bli bäst i test, och jag tycker inte om kollektivbestraffning (vilket jag trodde var olagligt).
Tyck till om det du!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Precis, det är helt rätt. Man får se saker ur ett helhetsperspektiv. Och där tycker tydligen en stor del att Apples produkter inte är skit utan att de gör väldigt bra produkter, sett till helheten. Sen att du tycker det är skit, det får du gärna tycka men det betyder inte att Apples produkter faktiskt är skit.

Anledningen till att jag citerade dig var helt enkelt för att du sa att Apples produkter var skit. Jag skrev då om benchmarks för att upplysa dig om att prestandamässigt så är inte, till exempel, iPhone 5 skit. Så då undrar jag vad du menar är skit? Är det operativsystemet som är skit? Eller är alla företags produkter (inte bara Apples alltså) också skit?

Skit är det när man handlar med samma saker men tar högre priser. det enda Apple fanboys kan skryta om är OSET och det är också det enda som kan nmotivera att apple är bättre eftersom det är en personlig sak att tycka vad man vill om OSet. men det är också väldigt låst vilket är negativt.
En kille här på forumet räknade ut i en tråd att apple iphone 5 kostar 2k mer per år än lumia 920 som faktiskt är en bättre mobil(sett till hårdvara) pga av nokias gratis tjänster. (om man nu inte köper en iphon utan att betala för några tjänster.) + att lumian är billigare vid inköp. något inlägg i något furom här minns inte vilket. men det baserades på riktiga siffror

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Skit är det när man handlar med samma saker men tar högre priser. det enda Apple fanboys kan skryta om är OSET och det är också det enda som kan nmotivera att apple är bättre eftersom det är en personlig sak att tycka vad man vill om OSet. men det är också väldigt låst vilket är negativt.
En kille här på forumet räknade ut i en tråd att apple iphone 5 kostar 2k mer per år än lumia 920 som faktiskt är en bättre mobil(sett till hårdvara) pga av nokias gratis tjänster. (om man nu inte köper en iphon utan att betala för några tjänster.) + att lumian är billigare vid inköp. något inlägg i något furom här minns inte vilket. men det baserades på riktiga siffror

Fast benchmarks visar ju att iPhone 5 har bättre prestanda än andra mobiler, så då kan det ju inte vara samma saker, utan snarare bättre saker. Så hur tänker du?

Om Lumia 920 är bättre än iPhone 5 sett till hårdvara kan jag inte uttala mig om. Jag har inte sett några benchmarks för hårdvaran så du kanske har några du kan visa upp?

Permalänk

Åt helvete med Apple och deras överprisade, enormt restrikterade produkter är min åsikt. Har en iPhone 4s och en Andriod surfplatta, är hundra gånger nöjdare med plattan, som är ett år nyare och 6000:- billigare.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Fast benchmarks visar ju att iPhone 5 har bättre prestanda än andra mobiler, så då kan det ju inte vara samma saker, utan snarare bättre saker. Så hur tänker du?

Om Lumia 920 är bättre än iPhone 5 sett till hårdvara kan jag inte uttala mig om. Jag har inte sett några benchmarks för hårdvaran så du kanske har några du kan visa upp?

Samma saker till ett dyrare pris blir ju direkt sämre saker, då man kan köpa bättre saker till ett dyrare pris.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Samma saker till ett dyrare pris blir ju direkt sämre saker, då man kan köpa bättre saker till ett dyrare pris.

Fast det är ju inte samma saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Fast det är ju inte samma saker.

Indirekt jo.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Usch vad skrämd jag blev när jag läste rubriken. Tyckte att det stod AMD.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad användarna på SweClockers säger när Apples aktie istället går upp nästa gång

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Är inte å insatt i Apples ekonomi, men det känns som att det är bra för konkurrenterna att Apple får komma ned på jorden lite...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Lycka till att bygga ihop en lika tunn laptop med samma skärm själv! Nu säger jag inte att den är prisvärd, långt ifrån, men tycker att Apple får lite väl mycket hat ibland. Folk borde inse att det finns fördelar och nackdelar med alla produkter oavsett märke, och att andra personer prioriterar olika än en själv.

Ingen sa att de skulle vara en laptop, det stod ''bästa datorn på marknaden'' om jag inte minns fel. Jag håller klart med om att Äpplet får lite för mycket hat ibland och min kommentar var nog mer riktad mot personen jag citerade.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!