Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vaknat på hel fel sida av sängen imorse verkar det som.

Gör man inte alltid det?

Nu var det ju inte det aktuella ärendet jag siktade in mig på direkt utan mer att i stort sett alla förateg idag inte verkar veta att det blir jul,semester,etc varje år för dom använder dessa uråldriga ursäkter ständigt.
Sen om det beror på att dom vill spara pengar genom att ej anställa fler under denna tid heller att dom verkligen är så dumma att dom blir överrumplade varje år låter jag vara osagt.

Nu verkar det ju faktiskt som Dustin har planerat (dvs mer än att annonsera för julklappar) för att det faktiskt blir jul detta år och det är ju alltid bra.
Men dom har ju faktiskt använt denna ursäkt ett par gånger i denna tråd när det varit semester och liknande vilket börjar bli tröttsamt särskilt när alla företag kör med samma ursäkter hela tiden.

Nu är ju Dustin ett av dom bättre företagen när det gäller kunderna men dom kan ju faktiskt bli ännu bättre om dom vill.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Här kommer ett litet helgtips på en facebook kampanj vi kör just nu:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151335673714595&set...

Tyckte den kampanjen kanske skulle passat bättre här på Swec

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

klarna har just nu en kampanj med köp nu betala 28 februari är det något erbjudande ni kommer ta in bland era betalalternativ eller kommer ni bara köra den vanliga 14 dagars fakturan som ni redan har?

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi på Dustin vill dock understryka att vi är noggranna med att vi i alla lägen ser till att vi efterlever marknadsföringslagens bestämmelser och att Dustin inte använder sig av några vilseledande affärsmetoder eftersom det skulle innebära att vi agerar i strid med lagstiftningen precis som du mycket riktigt påpekar.
...
I de fall som vi har kampanjer med varor som det är en stor efterfrågan på är det inte ovanligt att vi enbart på ett par minuter säljer slut på det antal av produkten som Dustin i sin tur köpt in i en leverantörskampanj. Antalet som vi köpt in är således begränsat och därför kan enbart de antalet som vi köpt till just det priset ingå i den aktuella kampanjen.
...
Anledningen till att det då finns liknande produkter eller i vissa fall samma produkt till ett annat pris beror då enkom på att de produkterna köpts in till helt andra priser och inte i en leverantörskampanj. Dustin kan därför inte erbjuda ett kampanjpris på produkter som inte köpts in i en leverantörskampanj. Vi arbetar dock ständigt med försöka förbättra oss och får titta på om vi på något lämpligt sätt kan förtydliga kring aktuella kampanjerbjudanden.

Ja, att det låg till så var klart redan från början, och affärsmässigt förstår jag taktiken. Frågan kvarstår dock i lika hög grad fortfarande: strider det mot det avsnitt i marknadsföringslagen som jag länkade/citerade tidigare eller ej: att ha ett mindre parti på annonserad rea, samtidigt som det finns ett lager med samma produkt som inte säljs till reapris. I en fysisk butik i branschen skulle detta mig veterligen inte vara OK, men det har nog inte prövats i onlinebutiker.

Att på förhand annonsera om storleken på partiet är säkert ett sätt att undgå benämningen "otillbörlig marknadsföring", men det tror jag inte ni är intresserade av att göra - lockpriser driver kunder till affären, även om lockvaran är slut. Men samtidigt är lagen skräddarsydd för att just förhindra detta.

Ni kan själva läsa sidan 20 i EG:s publikation från 2006: Direktivet om otillbörliga affärsmetoder och se huruvida ni tycker era reor uppfyller detta eller ej. Med den tyngsta av tolkningar så säger den förklaringen att det öht inte är tillåtet att annonsera med priser så låga att man redan på förhand vet att de kommer sälja slut direkt, "på ett par minuter" som ni själva sade. Jag är inte intresserad av att driva något fall, och jag var inte ens spekulant på denna rea, och Dustin är säkert inte ensam aktör med sådana kampanjer. Jag var bara intresserad av den juridiska grunden.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Ja, att det låg till så var klart redan från början, och affärsmässigt förstår jag taktiken. Frågan kvarstår dock i lika hög grad fortfarande: strider det mot det avsnitt i marknadsföringslagen som jag länkade/citerade tidigare eller ej: att ha ett mindre parti på annonserad rea, samtidigt som det finns ett lager med samma produkt som inte säljs till reapris. I en fysisk butik i branschen skulle detta mig veterligen inte vara OK, men det har nog inte prövats i onlinebutiker.

Att på förhand annonsera om storleken på partiet är säkert ett sätt att undgå benämningen "otillbörlig marknadsföring", men det tror jag inte ni är intresserade av att göra - lockpriser driver kunder till affären, även om lockvaran är slut. Men samtidigt är lagen skräddarsydd för att just förhindra detta.

Ni kan själva läsa sidan 20 i EG:s publikation från 2006: Direktivet om otillbörliga affärsmetoder och se huruvida ni tycker era reor uppfyller detta eller ej. Med den tyngsta av tolkningar så säger den förklaringen att det öht inte är tillåtet att annonsera med priser så låga att man redan på förhand vet att de kommer sälja slut direkt, "på ett par minuter" som ni själva sade. Jag är inte intresserad av att driva något fall, och jag var inte ens spekulant på denna rea, och Dustin är säkert inte ensam aktör med sådana kampanjer. Jag var bara intresserad av den juridiska grunden.

Halloj igen,
ber om ursäkt för det sena svaret, det har varit en del diskussion i här bakom ridåerna
Vi har inte riktigt kommit fram till hur vi tänkt göra framöver ännu, men ärendet skall i dagsläget ligga på marknadschefens bord.

Lite kortfattat kan jag väl säga att vi i samband med dessa reor annonserar om begränsad tillgång på artikeln i fråga, så beträffande "otillbörlig marknadsföring" tror jag nog att man får ta ordentligt för beskylla oss för. Att artiklar tar slut på några minuter har faktiskt inget med antalet utav vardera produkt att göra, om vi så skulle ha 10'000 av en produkt så tror jag inte att vi skulle ha några problem att sälja slut på den på några minuter om priset var tillräckligt lågt.
Problemet ligger väl i hur ni som kunder uppfattar er egna "shoppingtur" på vår webb, det är sällan man tänker på att det är flera tusen andra användare som tittar på exakt samma artikel som man själv funderar på att "lägga i varukorgen", speciellt om man jämför med en fysisk butik.
Vi förstår självfallet att man kan känna sig lite lurad, även om så inte är fallet. Så vi håller på att kika på hur vi ska göra framöver, om det är så att vi behöver vara tydligare, kanske sluta med "små"reorna, eller hur vi nu löser det. Jag kan inte lova att vi kommer med ett klart besked allt för omgående, då vi har en del annat att fokusera på såhär års, men du kan vara säker på att vi tar din fråga på allvar och att vi kommer återkomma så fort vi har klara besked att komma med, och tycker du att det tar för lång tid så är det bara att lyfta frågan igen

hoppsan, det blev visst inte så kortfattat ändå xD

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Era bilder på hemsidan fungerar inte för mig.
Inte heller när jag maximerar bilden, ibland bara laddar den utan att något händer.
Exempel:

Permalänk
Medlem

Finns det några smaskiga swec-rabatter att hämta? Gratis frakt maybe?

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Era bilder på hemsidan fungerar inte för mig.
Inte heller när jag maximerar bilden, ibland bara laddar den utan att något händer.
Exempel:
http://puu.sh/1vzCj

Hrm, märkligt. Jag meddelar vår webmaster, under tiden så verkar det som att bildlänken du postade är bruten, kan du får gärna skicka en ny så jag kan visa dom

Skrivet av marm0t:

Finns det några smaskiga swec-rabatter att hämta? Gratis frakt maybe?

Tyvärr inte i dagsläget.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Kommer ni ta in Noctua NF-A14 FLX 140mm i erat sortiment?

Permalänk

Har ni någon aning när ni får in iPhone 5, 16gb, svart?
Har väntat sedan 17 oktober... börjar bli lite tråkigt :-/
(gäller dustin företag)

Visa signatur

-<<Grogga med filmjölk>>-

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hrm, märkligt. Jag meddelar vår webmaster, under tiden så verkar det som att bildlänken du postade är bruten, kan du får gärna skicka en ny så jag kan visa dom

Tyvärr inte i dagsläget.

Edit: fungerar igen

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kommer ni ta in Noctua NF-A14 FLX 140mm i erat sortiment?

Jag ber vår produktavdelning att kolla om vi kan få upp den, återkommer med svar.

EDIT: Är upplagt, men tyvärr inte sökbart på hemsidan just nu, men ge det ett litet tag så kan du söka på 5010660968

Skrivet av leadbelly:

Har ni någon aning när ni får in iPhone 5, 16gb, svart?
Har väntat sedan 17 oktober... börjar bli lite tråkigt :-/
(gäller dustin företag)

Vi har dom på lagerhyllorna nu, så det är bara att handla För jag antar att du syftade på de olåsta?

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Jag ber vår produktavdelning att kolla om vi kan få upp den, återkommer med svar.

Vi har dom på lagerhyllorna nu, så det är bara att handla För jag antar att du syftade på de olåsta?

Nope, Telia-låsta...

Visa signatur

-<<Grogga med filmjölk>>-

Permalänk
Medlem

Hej Dustinhome, när ni skickar något med Pall. Kommer det till mitt lokala postkontor eller kommer det till dörren/Gatan?

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Noctua NH-L9i Low profile LGA1155

Är det någonting ni kommer att ta in?

Permalänk
Medlem

Hej Dustinhome. Ni har några tangentbord från Cherry men inte KC5000 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1188212). Är detta något som ni kan få in kanske?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av leadbelly:

Nope, Telia-låsta...

Ah, nej dom har vi tyvärr inte fått något datum på

Skrivet av meastro:

Hej Dustinhome, när ni skickar något med Pall. Kommer det till mitt lokala postkontor eller kommer det till dörren/Gatan?

Pall hamnar aldrig på ett lokalt postkontor då de inte hanterar tunggods och pallar. Posten kontaktar dig om en utkörning, sen så körs det ut till din gata.

Skrivet av erifri:

Noctua NH-L9i Low profile LGA1155

Är det någonting ni kommer att ta in?

Det är upplagt och kommer strax vara sökbart på vår hemsida (atnr: 5010660650 )

Skrivet av Electrix:

Hej Dustinhome. Ni har några tangentbord från Cherry men inte KC5000 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1188212). Är detta något som ni kan få in kanske?

Självfallet kan vi det, du hittar det på sidan under artnr. 5010661000 om ett litet tag ^^

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Pall hamnar aldrig på ett lokalt postkontor då de inte hanterar tunggods och pallar. Posten kontaktar dig om en utkörning, sen så körs det ut till din gata.

Okej, tack så mycket för ditt svar. Såg nu att det ska levereras idag på postens hemsida. Hoppas nu att tvn jag köpte är bra, annars hemsöker jag er på kontoret!

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjena Dustin kul att se er här.
Jag har en gång i mitt liv beställt något från er och det var ett xbox.

Anledningen till att jag inte köper mina komponenter från er är för jag tycker eran webbsida är jobbig att browsa runt på. Dessutom har ni väldigt ofta priserna 100-200kr högre en era konkurrenter tex komplett.

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem

Hejsan Dustin.

Undrar om ni har något datum att sikta in sig på eller något preliminärt leveransdatum på APPLE IPAD 64GB WI-FI BLACK (4TH GEN).
http://www.dustinhome.se/product/5010657241/apple-ipad-64gb-w...

Hade varit trevligt som en liten julklapp till sig själv

Sedan har jag en snabb fråga till, vad betyder egentligen "beställningsvara" som lagerstatus?
Är det varierande från vara till vara eller finns det något allmänt man kan räkna med som t.ex inom 2-3 veckor eller liknande? Läste lite om det nämligen lite längre bak i tråden där ni skrev att det inte skulle finnas kvar på den nya sidan.

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Vi förväntas få in de till början av nästa vecka, så förmodligen leverans till kunderna i mitten av veckan.

Skrivet av Scerio:

Tjena Dustin kul att se er här.
Jag har en gång i mitt liv beställt något från er och det var ett xbox.

Anledningen till att jag inte köper mina komponenter från er är för jag tycker eran webbsida är jobbig att browsa runt på. Dessutom har ni väldigt ofta priserna 100-200kr högre en era konkurrenter tex komplett.

Hej,
kul med lite feedback. Vi håller ständigt sidan under utveckling så är det något du tycker vi gör helt galet så uppskattar vi din (och alla andra kunders för den delen) input
Beträffande priserna så har våran målsättning aldrig varit att vara billigast på allt hela tiden, vi strävar snarare efter bra kundservice och snabba leveranser, och hoppas att våra kunder uppskattar det.

Skrivet av Skadidle:

Hejsan Dustin.

Undrar om ni har något datum att sikta in sig på eller något preliminärt leveransdatum på APPLE IPAD 64GB WI-FI BLACK (4TH GEN).
http://www.dustinhome.se/product/5010657241/apple-ipad-64gb-w...

Hade varit trevligt som en liten julklapp till sig själv

Sedan har jag en snabb fråga till, vad betyder egentligen "beställningsvara" som lagerstatus?
Är det varierande från vara till vara eller finns det något allmänt man kan räkna med som t.ex inom 2-3 veckor eller liknande? Läste lite om det nämligen lite längre bak i tråden där ni skrev att det inte skulle finnas kvar på den nya sidan.

iPaden får vi tyvärr inga klara besked på, i vanlig ordning när det gäller relativt nya Apple prylar tyvärr

Beställningsvara betyder att att varan inte finns på vårat lager, eller ej heller i någon av våra distars lager. Leveranstidsmässigt kan det dock betyda en hel del olika saker, vissa saker tar vi direkt från tillverkare så där kan det ta 3dagar, även fast det står beställningsvara. Andra varor måste beställas in till dist från "långtbortistan" och kan ta 3veckor, finns tyvärr ingen generell regel som är lätt att följa där

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

iPaden får vi tyvärr inga klara besked på, i vanlig ordning när det gäller relativt nya Apple prylar tyvärr

Beställningsvara betyder att att varan inte finns på vårat lager, eller ej heller i någon av våra distars lager. Leveranstidsmässigt kan det dock betyda en hel del olika saker, vissa saker tar vi direkt från tillverkare så där kan det ta 3dagar, även fast det står beställningsvara. Andra varor måste beställas in till dist från "långtbortistan" och kan ta 3veckor, finns tyvärr ingen generell regel som är lätt att följa där

Ok, tack för snabbt och tydligt svar. Får beställa en och hoppas på det bästa

Permalänk
Avstängd

grafikkorts kampanj

Hej. Det är ett antal tunga spelreleaser denna höst/vinter, vissa redan släppta och andra på gång. Detta är vad alla gamers väntar på.
Nackdelen är dock att samtliga datorbutiker i sverige väljer att höja priserna markant på de populära grafikkortsmodellerna, gtx660, 670, 680 av diverse tillverkare.

Kan vi förvänta oss någon kampanj snart eller nöjer ni er med att många gör som jag och avstår från att uppgradera mig till ett kort som ökat med nästan 1000kr på bara 1 månad.

Permalänk
Medlem

Köpte i oktober ett Saphire radeon HD7870 Ghz edition (Donerade mitt 6870 till brorsan) av Dustin och allt var frid och fröjd i ca 2 veckor, sedan sket sig kortet och började Hårdlåsa datorn med bild (Första gången jag nånsin sett den typen av hårdlåsning). Gjorde alla vanliga tester, inget hjälpte, Kontktade Saphire med lååång lista på saker jag testat och fick svaret att RMA, tog kontakt med Dustin, fick en Fraktsedel med Posten, Fick ett annat Saphire kort efter en vecka, Och efter nästan EXACT 2 veckor.....Så sket sig kortet..... Tog återigen kontakt med Dustin och fick en fraktsedel med posten, Nu 2 veckor senare så erbjöd Dustin Pengarna åter eller ett annat kort/märke (Andra märken av 7870 hade liknande skräckhistorier på nätet ) Så jag valde ett Geforce 660 (kanske inte samma prestanda etc men snabbare än Radeon hd4870 jag sitter med nu) som nu är på väg med posten.

Anledningen med denna snyfthistoria är att Jag tycker att Dustin har en otroligt Trevlig och sjyst support!

Nån lite länge upp gnällde att de var dyrare än komplett, men med tanke på nivån på service så bjuder jag gärna på det.

Permalänk
Skrivet av Michaelscott:

Hej. Det är ett antal tunga spelreleaser denna höst/vinter, vissa redan släppta och andra på gång. Detta är vad alla gamers väntar på.
Nackdelen är dock att samtliga datorbutiker i sverige väljer att höja priserna markant på de populära grafikkortsmodellerna, gtx660, 670, 680 av diverse tillverkare.

Kan vi förvänta oss någon kampanj snart eller nöjer ni er med att många gör som jag och avstår från att uppgradera mig till ett kort som ökat med nästan 1000kr på bara 1 månad.

Vi har faktiskt en hel del kampanjer på grafikkort, ganska nyligen hade vi en weekendrush där vi (om jag inte minns fel nu) hade samtliga nyss nämnda kort ganska kraftigt rabatterade. Så det är bara att hålla utkik

Skrivet av Technoid:

Köpte i oktober ett Saphire radeon HD7870 Ghz edition (Donerade mitt 6870 till brorsan) av Dustin och allt var frid och fröjd i ca 2 veckor, sedan sket sig kortet och började Hårdlåsa datorn med bild (Första gången jag nånsin sett den typen av hårdlåsning). Gjorde alla vanliga tester, inget hjälpte, Kontktade Saphire med lååång lista på saker jag testat och fick svaret att RMA, tog kontakt med Dustin, fick en Fraktsedel med Posten, Fick ett annat Saphire kort efter en vecka, Och efter nästan EXACT 2 veckor.....Så sket sig kortet..... Tog återigen kontakt med Dustin och fick en fraktsedel med posten, Nu 2 veckor senare så erbjöd Dustin Pengarna åter eller ett annat kort/märke (Andra märken av 7870 hade liknande skräckhistorier på nätet ) Så jag valde ett Geforce 660 (kanske inte samma prestanda etc men snabbare än Radeon hd4870 jag sitter med nu) som nu är på väg med posten.

Anledningen med denna snyfthistoria är att Jag tycker att Dustin har en otroligt Trevlig och sjyst support!

Nån lite länge upp gnällde att de var dyrare än komplett, men med tanke på nivån på service så bjuder jag gärna på det.

Det är trist när man blir utan något så viktigt som som grafikkort i längre perioder, jag hoppas du är nöjd med ditt 660 och att det funkar som det ska
I övrigt är vi väldigt glada över att höra att servicen uppskattas

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,
Tycker att ni ligger lite högt i pris på denna samt denna, finns det något att göra på priset?

Permalänk
Medlem

Tjaba har Dustin inte ett Kampanj erbjudande som dem flesta företagen har Köp nu Betala i Februari? Skulle vara bra då Inet inte har fått in alla komponenter i lagret ännu. Kunde inte hitta nåt på hemsidan. Tacksam för svar.

Permalänk

Hej, beställde nyligen ett 7970 kort en aktiv mini dp till dvi adapter och en 0,5m hdmi kabel. Nu är det så att jag valde fel storlket på hdmi kabeln, jag hade menat att köpa en med längden 1,5m. Om detta går att ändra vore det jätte bra, min orderstatus är "Order".

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Hej, beställde nyligen ett 7970 kort en aktiv mini dp till dvi adapter och en 0,5m hdmi kabel. Nu är det så att jag valde fel storlket på hdmi kabeln, jag hade menat att köpa en med längden 1,5m. Om detta går att ändra vore det jätte bra, min orderstatus är "Order".

Ta det över chatten imorgon bitti så fixas det direkt om du valde ett betalsätt som inte är förskottsbetalning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------