Permalänk
Hedersmedlem

Bästa 18" LCD skärm?

vilken är bäst av dom här som finns på den här sidan (spelar lite då o då. kollar rätt mycket på filmer)

http://www.dataparadiset.com/kategori.asp?KatID=284&Kat=Monit...

dock får inte Iiyama 19" Au4831D Tft vara med

Permalänk
Avstängd

Jag vet faktist inte alls om vilka som är bra o.s.v. men Sony har ju faktist en tendens att vara mycket bra.. Hur det är på LCD fronten vet jag ju dock inte.

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem

Varför inte se på dom IRL?
Jag skulle då göra det iaf.
Sen så är det ju eftersläpningar som du säkert vet och dom märker man av även när man ser film.
Sitter just nu på en 18" tft från Dell så jag vet inte vem som har tillverkat den men den har en väldigt bra betraktningsvinkel och en skarp bild.

Permalänk

Jag tror samsung skärmarna är bra. Saknar tyvärr personlig erfarenhet, men jag har läst mycket.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Jag är extremt nöjd med min 181T. Använder den mest till spel.

Visa signatur

Stationär 1:[Shuttle SN25P, AMD 64 3500+, 2GB RAM, GeForce 7800GT] Stationär 2:[XP2600+@2400MHz (AUIHB), Asus A7N8X Deluxe, 2 x 512 MB TwinMOS PC3200, Sapphire Radeon 9700 Pro, Enermax EG365AX, vattenkylning (Innovatek & DangerDen), Samsung Syncmaster 181T] Bärbar: [Dell P4 1.7 GHz, GF4 440 Go, 512 MB RAM, 40 GB HD]

Permalänk

jag skulle rekommendera att vänta med ditt köp. De stora tft'erna (17" och uppåt) kommer att rasa i pris nästa år eftersom nya tillverkningstekniker har kommit fram. Kretsarna kommer att göras billigare plus att skärmens prestanda blir bättre.

Var själv inne på att köpa en tft 17", men fick andra tankar när jag läste detta i en "datortidning" på nätet.

Permalänk
Medlem

För 10papp så hade jag köpt en 21"CRT istället (el 2st 19") ... med bra mycket bättre skärm...

Visa signatur

~~ In bENGt we trust ~~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Non^Sense!
jag skulle rekommendera att vänta med ditt köp. De stora tft'erna (17" och uppåt) kommer att rasa i pris nästa år eftersom nya tillverkningstekniker har kommit fram.

Vänta kan man göra i all oändlighet. Bara de senaste året har ju priserna sjunkit rejält på TFT > 15". Att köpa en CRT är inget alternativ om man vill ha ett snyggt hem (man måste ju göra tjejen lite glad ibland

Visa signatur

Stationär 1:[Shuttle SN25P, AMD 64 3500+, 2GB RAM, GeForce 7800GT] Stationär 2:[XP2600+@2400MHz (AUIHB), Asus A7N8X Deluxe, 2 x 512 MB TwinMOS PC3200, Sapphire Radeon 9700 Pro, Enermax EG365AX, vattenkylning (Innovatek & DangerDen), Samsung Syncmaster 181T] Bärbar: [Dell P4 1.7 GHz, GF4 440 Go, 512 MB RAM, 40 GB HD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marAnelLo

Vänta kan man göra i all oändlighet. Bara de senaste året har ju priserna sjunkit rejält på TFT > 15". Att köpa en CRT är inget alternativ om man vill ha ett snyggt hem (man måste ju göra tjejen lite glad ibland

Hoho, då får du ju köpa dig någon hems iMac som du dessutom aldrig får tid att använda

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Inaktiv

Ska du ha en TFT så ska du ha nån som klara 1600*1200. Allt under är ju oacceptabelt. Sen gäller det också att du har ett graffekort som kan driva allt i 1600*1200. TFTskärmar blir otroligt fula när de inte jobbar i sitt optimala läge. Köp en som klara DVI. Själv väntar jag tills Samsung släpper en 19-20 tum med 25ms samt ett humant pris. Får leva med min Sony G420 tillsvidare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Non^Sense!
jag skulle rekommendera att vänta med ditt köp. De stora tft'erna (17" och uppåt) kommer att rasa i pris nästa år eftersom nya tillverkningstekniker har kommit fram. Kretsarna kommer att göras billigare plus att skärmens prestanda blir bättre.

Var själv inne på att köpa en tft 17", men fick andra tankar när jag läste detta i en "datortidning" på nätet.

Eftersom jag funderar själv på en Samsung 172T undrar jag hur stora dessa prissänkningar tros bli, och hur snabbt de blir aktuella - kort sagt, är det någon idé att vänta (dvs rör det sig om ~2000-3000+ kr inom ett par månader?) eller ej? Någon länk till artikeln?

Permalänk

nej, aldrig under 5000kr

Permalänk
Medlem

Man får två st. 15" TFT för det priset...vad slår det? Dual Hercules, slurp.

EDIT: varför en 18" när du får en 17" för 3000kr billigare (samsung, db.se)

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.