Arma 3 tillkännagivet!

Permalänk
Medlem

Varför får vi ingen mer info från BIS?? De säger att de ska släppa under Q4 och vi är ju halvvägs genom!

Permalänk

Nej, Q1 2013 nämnde dom sist dom demonstrerade spelet i somras. "Alphan" är försenad till December som tidigast och den kommer självklart rulla i minst en månad innan spelet släpps officiellt i fullt format, annars hade den varit ganska meningslös.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Efter att man har läst lite här så står det ju klart att man verkligen borde köpa 3an när den kommer Hoppas det kommer en bra evolution bana efter release.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Är det någon snäll människa här som vet exakt när det släpps ?? kan inte hitta något datum för det

Permalänk

De har inte sagt något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nej, Q1 2013 nämnde dom sist dom demonstrerade spelet i somras. "Alphan" är försenad till December som tidigast och den kommer självklart rulla i minst en månad innan spelet släpps officiellt i fullt format, annars hade den varit ganska meningslös.

Att gå från Alpha till release på ett par månader känns inte rimligt för ett så stort spel.

Det är snarare den tiden som behövs att gå från beta till release.

Permalänk
Skrivet av Tino:

Att gå från Alpha till release på ett par månader känns inte rimligt för ett så stort spel.

Det är snarare den tiden som behövs att gå från beta till release.

Uppenbarligen så har du aldrig varit med om en ArmA-release förr

Men antagligen så är det snarare en Beta vid det här laget. Folk kallar det för Alpha fortförande för att det var det som var menat från början innan allt blev försenat. Alphan skulle ju ha släppts strax efter årets E3-mässa egentligen, och sen det fulla spelet några månader senare under hösten (Plus eventuella förseningar). Men nu när dom har jobbat om implementeringen av PhysX så borde resten av teamet ha haft gott om tid till att finslipa övriga delar av spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mr. Bravo:

Men antagligen så är det snarare en Beta vid det här laget. Folk kallar det för Alpha fortförande för att det var det som var menat från början innan allt blev försenat. Alphan skulle ju ha släppts strax efter årets E3-mässa egentligen, och sen det fulla spelet några månader senare under hösten (Plus eventuella förseningar). Men nu när dom har jobbat om implementeringen av PhysX så borde resten av teamet ha haft gott om tid till att finslipa övriga delar av spelet.

Dold text

Folk kallar det för alpha eftersom betan är vad som senare dyker upp på butikshyllorna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Haha ja det är nog en bättre förklaring Men även om "alphan" bara hinner vara ute en månad innan release så är jag övertygad om att det iaf leder till en stabilare slutprodukt än deras tidigare spel, alternativt en fin release-patch. Men man ska väl inte ha allt för höga förhoppningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Några nyheter om ArmA3?

Permalänk
Skrivet av Murer:

Några nyheter om ArmA3?

Inte vad jag har hört. Hoppas att Mr. Bravo har någon intressant att säga

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Inte vad jag har hört. Hoppas att Mr. Bravo har någon intressant att säga

Haha, nej jag har inte sett något direkt nytt. Har dock inte haft stenkoll på forumet på senaste, då utvecklare brukar svara på random inlägg där vad gäller mer tekniska detaljer.

Kan väl saxa lite info som någon översatte från en intervju för ett tag sedan, för de som missat;

-Particles are not dynamic, only affected by wind (those Comanche missile trails are pre-set), rotor downwash affects only clutter
-It will be possible to adjust the particle limit in the video settings
-Radio protocol is being improved (starring Jay Crowe), more fluid, the goal is to remove the "Two! Move to! That! Tree! Six o'clock!" (although, come to think of it... I will miss it )
-A team of developers (nicknamed Balance Task Force or something like that ) is dedicated solely for editing AI and weapon configs for balancing purposes
-AI engagements will be much more fun, no more "sniped from 300m with an AK without optics"
-When spotted by an AI, the AI will shoot a little imprecise at first, gradually improving aim after that
-The idea of underground structures in Arma is was put on hold because the AI couldn't navigate in them and the developers didn't want to move resources from elsewhere
-It will be possible to have different key-binding presets (Arma 2 style / Arma 3 style etc)
-Different methods of giving commands are being checked (tried commo-rose, didn't like it because it would lock player's movement)
-The goal is to make commanding units a little more personal, not just shouting at people by numbers
-The campaign is not fully finalized yet, it's still being tweaked
-The missions will be less about politics but no hollywood-ish presentation; in general, they are trying to avoid missions like Manhattan
-PhysX will be awesome

BIS har äntligen ändrat releasen till "2013" på sin hemsida också, för de som inte ville inse det tidigare. Arma3 har även redan blivit bannlyst i Iran, vilket kanske inte var helt oväntat

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, nej jag har inte sett något direkt nytt. Har dock inte haft stenkoll på forumet på senaste, då utvecklare brukar svara på random inlägg där vad gäller mer tekniska detaljer.

Kan väl saxa lite info som någon översatte från en intervju för ett tag sedan, för de som missat;

-Particles are not dynamic, only affected by wind (those Comanche missile trails are pre-set), rotor downwash affects only clutter
-It will be possible to adjust the particle limit in the video settings
-Radio protocol is being improved (starring Jay Crowe), more fluid, the goal is to remove the "Two! Move to! That! Tree! Six o'clock!" (although, come to think of it... I will miss it )
-A team of developers (nicknamed Balance Task Force or something like that ) is dedicated solely for editing AI and weapon configs for balancing purposes
-AI engagements will be much more fun, no more "sniped from 300m with an AK without optics"
-When spotted by an AI, the AI will shoot a little imprecise at first, gradually improving aim after that
-The idea of underground structures in Arma is was put on hold because the AI couldn't navigate in them and the developers didn't want to move resources from elsewhere
-It will be possible to have different key-binding presets (Arma 2 style / Arma 3 style etc)
-Different methods of giving commands are being checked (tried commo-rose, didn't like it because it would lock player's movement)
-The goal is to make commanding units a little more personal, not just shouting at people by numbers
-The campaign is not fully finalized yet, it's still being tweaked
-The missions will be less about politics but no hollywood-ish presentation; in general, they are trying to avoid missions like Manhattan
-PhysX will be awesome

BIS har äntligen ändrat releasen till "2013" på sin hemsida också, för de som inte ville inse det tidigare. Arma3 har även redan blivit bannlyst i Iran, vilket kanske inte var helt oväntat

Tackar för denna infon En hel del intressanta saker att se fram emot. Vill ha spelet nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Skulle gissa att spelet kommer ut SENT 2013 :c

Permalänk
Skrivet av krythorian:

Skulle gissa att spelet kommer ut SENT 2013 :c

Sent? Varför då?

Visa signatur
Permalänk

Lite sen info kanske.. men w/e

Citat:

We fully realize our December update was on the light side. We do all want to update you on our plans, but need a little more patience, given all that's still going on. 2012 was a year of massive highs and deep lows. We look forward to celebrating many releases in 2013, most of all Martin and Ivan's when they are finally allowed to return to their homes.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?143953-Happy-Holida...!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sent? Varför då?

Jag tror han menar "Det blir spelbart sent 2013"

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Jag tror han menar "Det blir spelbart sent 2013"

Det hoppas jag verkligen inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer folk kunna modda arma 3? skulle vara gutt med bättre arma 3 dayz och wasteland

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Kommer folk kunna modda arma 3? skulle vara gutt med bättre arma 3 dayz och wasteland

Ja. Dock så kommer inte DayZ att komma ut till ArmA 3, eftersom de håller på med ett standalone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja. Dock så kommer inte DayZ att komma ut till ArmA 3, eftersom de håller på med ett standalone.

så ingen kan frivilligt modda spelet då? skulle ju vara trevligt med en dayz med arma 3 grafik (y)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

så ingen kan frivilligt modda spelet då? skulle ju vara trevligt med en dayz med arma 3 grafik (y)

Vem vet. Nuvarande community kring DayZ kan mycket väl vara driftiga nog att porta DayZ-mod till ArmA 3.

Permalänk

skulle ju vara trevligt med en dayz med arma 3 grafik (y)

Arma 2 och Arma 3 kommer ha identisk grafik.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Hur menar du då? Det finns ju redan en hel del features i Arma 3 som inte fanns i Arma 3, rent grafiskt.

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Hur menar du då? Det finns ju redan en hel del features i Arma 3 som inte fanns i Arma 3, rent grafiskt.

När jag kollar på arma 3 videoklipp så ser grafiken identisk ut med arma 2, sen om det finns vissa små features som är omöjliga att se skiter jag i.

Permalänk

Har inte kolla igenom tråden, men tyckte detta var rätt absurt http://www.helpivanmartin.org/

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

När jag kollar på arma 3 videoklipp så ser grafiken identisk ut med arma 2, sen om det finns vissa små features som är omöjliga att se skiter jag i.

De har slipat mycket. Det jag ser fram emot är speciellt det nya ljussättningssystemet som de har visat i en video. http://www.youtube.com/watch?v=7MUFxVsEzVQ

Kanske slipper vi billyktor som lyser genom murar och hus?

Jag hoppas också att ljudet blir bättre. Vissa vapen är omöjliga att bedöma avstånd på då de låter som att de avfyras precis bakom örat på en när det egentligen avfyras 100 m ifrån en.

Permalänk
Medlem

Du har ju ingen koll alls.

Permalänk

Säger bara, va?