Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt har det börjat komma en pop-up med nån slags Google inloggning när jag söker med google som sökmotor i webbläsaren. Går utmärkt att bara stänga. Har google redan börjat med nån slags begränsning? Kanske dags att börja vänja sig vid Bing...

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Helt plötsligt har det börjat komma en pop-up med nån slags Google inloggning när jag söker med google som sökmotor i webbläsaren. Går utmärkt att bara stänga. Har google redan börjat med nån slags begränsning? Kanske dags att börja vänja sig vid Bing...

hmm, värt å utforska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag hoppas lite att det inte stämmer, för jag har inte råd med en ny telefon just nu

Alla kommer ju få denna uppdatering?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Alla kommer ju få denna uppdatering?

han menar nog att han inte har råd å köpa mobilen(han kanske inte kunde eller våga chansa?) för efter uppdateringen så är mobilen så som den kanske skulle varit vid release?

ja du fattar nog

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt, fick slut batteri i min lumia 920 för 15 minuter sedan. Tryckte igång telefonen 3 gånger och den tredje gången så startade den och har surfat sen dess. Dåligt kalibrerad nollgräns på batteriet?

Permalänk

Nokia visste det att när man står karate full mitt ute i ingenstans och telefonen är död så om man är envis så sparade dom lite batteri just för dom ögonblicken

Nej men rätt sjukt ändå faktiskt. Aldrig vart med om det på nån annan mobil men man får se det som reserven på bilen.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med uppdateringarna från diverse appar för er?
Jag tycker att det blivit sämre,måste gå in manuellt för att se resultat/nyheter.

Har inte ändrat något utan de får jobba i bakgrunden som vanligt.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Mycket märkligt, fick slut batteri i min lumia 920 för 15 minuter sedan. Tryckte igång telefonen 3 gånger och den tredje gången så startade den och har surfat sen dess. Dåligt kalibrerad nollgräns på batteriet?

Upplevde samma sak i Lördags då jag åkte från Stockholm, hjälplös i snöstormen och min enda vän var Nokia kör. Plötsigt så la den av och efter omstart kunde jag köra 10min till innan den dog helt.

Permalänk
Medlem

Ok, bestämde mig för att slå till efter att ha velat lite mellan note2 och lumian och lyckades konstigt nog att hitta en telefon hos Tele2 butik i stan i stockholm (kungsgatan 9). Det efter av att ha gått till ett flertal bl andra el-giganten, siba, phonehouse etc och de bara skakat på huvudet utan att ha en aning om när de skulle få in nån och den gula skulle nog bli ännu svårare att hitta såg det ut som.
Såg en tele2 butik och tänkte att ok sista chansen annars får det vänta till nästa år och då har det kanske säkert kommit ut några ännu trevligare mobiler.. men, då säger han visst det har vi, har ni gul då? ska kolla, och så kommer han med det jag betalar och klart.

MYCKET bra design
MYCKET välbyggd
Gränssnittet är galant
Nada av nån simpel plast här det är isåfall närmare nån slags keramisk känsla, eller "prima plast" om man så vill.
Kameran är det som var mitt fokus eftersom jag jobbar just med arrangemang och inomhusaktiviteter, video och ljudinspelning i klubbsammanhang och eller konserter är det bästa som finns idag, punkt slut.

Vill man ägna sig åt att pilla och ändra allt ut och in, skaffa android lek av dig och sedan kommer du att vilja kanske ha ett gränssnitt som redan är uttänkt och med en "röd tråd". Det är motsvarigheten till IOS eller Iphone i Windowsversion, bättre? det får du bedöma själv, men det är definitivt motsvarigheten, genomtänkt.

En annan plus, inget förbannat itunes program som ska på och lägga sig i vad jag lägger in i telefonen eller ej. Här är det drag n drop.

Inga som helt fel på mobilen, inga konstiga ljud eller nåt.
Vikten är enbart av godo, MEN, jag förstår den som kan komma att tycka att den kan vara tröttande i jämförelse med en annan model som några gram lättare men det är INTE nåt som jag tycker, det är en marginell DETALJ. Dessutom gör vikten att du håller telefonen stadigt vid fotande, det stabiliserar pulsen på handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Ok, bestämde mig för att slå till efter att ha velat lite mellan note2 och lumian och lyckades konstigt nog att hitta en telefon hos Tele2 butik i stan i stockholm (kungsgatan 9). Det efter av att ha gått till ett flertal bl andra el-giganten, siba, phonehouse etc och de bara skakat på huvudet utan att ha en aning om när de skulle få in nån och den gula skulle nog bli ännu svårare att hitta såg det ut som.
Såg en tele2 butik och tänkte att ok sista chansen annars får det vänta till nästa år och då har det kanske säkert kommit ut några ännu trevligare mobiler.. men, då säger han visst det har vi, har ni gul då? ska kolla, och så kommer han med det jag betalar och klart.

MYCKET bra design
MYCKET välbyggd
Gränssnittet är galant
Nada av nån simpel plast här det är isåfall närmare nån slags keramisk känsla, eller "prima plast" om man så vill.
Kameran är det som var mitt fokus eftersom jag jobbar just med arrangemang och inomhusaktiviteter, video och ljudinspelning i klubbsammanhang och eller konserter är det bästa som finns idag, punkt slut.

Vill man ägna sig åt att pilla och ändra allt ut och in, skaffa android lek av dig och sedan kommer du att vilja kanske ha ett gränssnitt som redan är uttänkt och med en "röd tråd". Det är motsvarigheten till IOS eller Iphone i Windowsversion, bättre? det får du bedöma själv, men det är definitivt motsvarigheten, genomtänkt.

En annan plus, inget förbannat itunes program som ska på och lägga sig i vad jag lägger in i telefonen eller ej. Här är det drag n drop.

Inga som helt fel på mobilen, inga konstiga ljud eller nåt.
Vikten är enbart av godo, MEN, jag förstår den som kan komma att tycka att den kan vara tröttande i jämförelse med en annan model som några gram lättare men det är INTE nåt som jag tycker, det är en marginell DETALJ. Dessutom gör vikten att du håller telefonen stadigt vid fotande, det stabiliserar pulsen på handen.

Härligt flyt! Har också den gula och den är riktigt frän, du lär bli helnöjd med luren!

Permalänk
Medlem

jepp, haft den i 3 dagar nu och det är frid och fröjd, hoppas inte några fler skaffar gula versionen för den är så jäkla snyggggg. sticker ut som en solstråle från klar himmel, den sticker ut på rätt sätt och är en fröjd för ögat jämfört med (för mig) att kolla på ännu en svart telefon eller vit eller så.

Sen har vi historian med kontakterna, det tog ett tag för mig att fatta vilket upplägg jag skulle ha för att ha hela facebook och alla som du har mailat genom tiderna som kontakter är rätt galet. Men, man kopierar först sina kontakter via bluetooth från tidigare mobil och sedan flyttar man sina gmail ut ur kontakter (i gmailkontot) så slipper du lösa adresser blandade med riktiga telefonkontakter, sedan flyttar du manuellt (igmail) de som är relevanta att figurera i din telefonbok i mobilen, eftersom det speglas där när du har klickat i inställningar att hämta gmailkontakter.

Tänket med att slå ihop fb med kontaktboken är rätt snillrikt gjort måste jag medge nu efter min första chock. Du har ett helt annan chans att se vad dina vänner gör, nära vänner sådana som du har verklig kontakt med, du kan hela tiden följa de och det blir faktiskt mycket mer självklart att fokusera på just den kretsen.

Permalänk
Medlem

Whatsapp

Skrivet av snuffe82:

vad tillför whatsapp för funktion?

Allt som sms kan göra kan Whatsapp göra fast gratis. ( internet ).

Det som sms på Nokia Lumia 920 kan göra extra dock är att om man har t.ex. tyska som språk installerat kan man skriva men hjälp av röstigenkänning! Det är rätt roligt och väldigt enkelt. Man pratar in en mening i taget och det görs automagiskt om till sms-text. Sen skickar man texten.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt eller bokat fatboy, platta eller "stand" från cdon så är det bara hålla tummarna att dom kommer.
fick meddelande från att nästan alla modeller å färger är slut hos leverantören!
dom säljer sjukt Bra tydligen!

så jag antar att man kanske får dom runt jul eller så blir andra veckan i januari ^^

Bra jobbat Nokia!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

undrar, om man lägger ett till gmail konto som jag använder till annat ändamål, kommer de båda att blandas i flödet av mail eller är det som i android att man får klicka på kontot som ska visas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

undrar, om man lägger ett till gmail konto som jag använder till annat ändamål, kommer de båda att blandas i flödet av mail eller är det som i android att man får klicka på kontot som ska visas?

jag kan välja om kontona skall vara "länkade" eller inte. Alltså samma inkorg eller inte, inställning finns under mailen, inställningar-> länkade inkorgar

jag har 2 gmail konton å 1 egen domän email

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

goodie! tack för infot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Allt som sms kan göra kan Whatsapp göra fast gratis. ( internet ).

Det som sms på Nokia Lumia 920 kan göra extra dock är att om man har t.ex. tyska som språk installerat kan man skriva men hjälp av röstigenkänning! Det är rätt roligt och väldigt enkelt. Man pratar in en mening i taget och det görs automagiskt om till sms-text. Sen skickar man texten.

Brukar man inte få gratis SMS med abonnemangen nuförtiden? Jag har iaf 5000 gratis och då låter appar som denna lite onödig. Plus att då gäller väl det att den andra parten också har WhatsApp?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Något som skulle vara riktigt soft att ha i WP8 är att när man håller in bakåtknappen och kommer till "multitasking delen" är att bara swipa uppåt den delen för att få den att försvinna, istället för att klicka på den och sedan bakåt för att stänga av den. Tror ni att detta är något som kan komma?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Brukar man inte få gratis SMS med abonnemangen nuförtiden? Jag har iaf 5000 gratis och då låter appar som denna lite onödig. Plus att då gäller väl det att den andra parten också har WhatsApp?

dock kan jag bara se fördelar med whatsapp. Många vänner till mig har detta, på olika plattformar. Vi delar mycket meddelande tsm, bilder, videoklipp. Detta för ingen kostnad alls utöver surf kostnaden som man betalar för i abg:et.

sen har alla inte kanske det dyraste eller nyaste abg avtalet, men oavsett om man har 5000gratis sms eller inte så kan man mms hur mkt som helst, det enda som "kostar" är datamängden.

så jag tackar för att dom fixade whatsapp till wp8, så fort också

nu fattas bara Spotify som app tror jag ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Inaktiv

Drygt att folk har fått sina när jag beställde för en månad sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

En annan plus, inget förbannat itunes program som ska på och lägga sig i vad jag lägger in i telefonen eller ej. Här är det drag n drop.

Krävs inte Zune för WP8 som för WP7.x?

Saknar riktig drag and drop som jag hade på min Nexus One...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Krävs inte Zune för WP8 som för WP7.x?

Saknar riktig drag and drop som jag hade på min Nexus One...

Drag and drop min vän! Det finns även Skydrive som du kan lägga över dokument, bilder, filmer, musik osv skitsmidigt och enkelt!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

stämmer, dock läggs musik löst och video läggs också löst, det är lite irriterande, jag vill enkelt kunna lägga det i mappar eller markera ett antal låtar eller videos (kurser och tutorial som jag har lagt över) och göra de till olika playlists/låtlistor.

tror att om du taggar mp3or innan och lägger över med nåt tag i fältet "album" då kan du få de att rangordnas efter den taggen, annars ligger de i en hög.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på en lumia 920.. MEN... Hur är det med spotify.. Någon som vet när det kan tänkas komma te wp8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Funderar på en lumia 920.. MEN... Hur är det med spotify.. Någon som vet när det kan tänkas komma te wp8?

Q1 2013 om jag minns rätt.

Insåg precis att jag verkligen skulle velat ha BT 4.0 istället för 3.1 för att kunna ha bättre BT ljud >.< Abit sad here

Någon som vet om det är en markand skillnad på ljudet mellan BT 4 och 3.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Något som skulle vara riktigt soft att ha i WP8 är att när man håller in bakåtknappen och kommer till "multitasking delen" är att bara swipa uppåt den delen för att få den att försvinna, istället för att klicka på den och sedan bakåt för att stänga av den. Tror ni att detta är något som kan komma?

Precis vad jag tänkt på! Tillome på att "swipa uppåt"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Q1 2013 om jag minns rätt.

Insåg precis att jag verkligen skulle velat ha BT 4.0 istället för 3.1 för att kunna ha bättre BT ljud >.< Abit sad here

Någon som vet om det är en markand skillnad på ljudet mellan BT 4 och 3.1?

enligt Nokia har den 4.0. Vet ej skillnaden tyvärr..
edit: ser att det inte står 4.0 på deras sida men jag har läste ett uttalande från de att de skulle använda 4.0 istället för 3.1 som de utannonserade i början..

http://www.mobil.se/nyheter/lumia-920-och-820-far-bluetooth-4...

Permalänk
Medlem

btw, jag har inte ens 4g påkopplat, behöver inte det och märker inte nån skillnad för det jag behöver göra. sparar en del batteri så och minskar strålningen antagligen. skulle jag behöva det så är det ba att klicka igång det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

enligt Nokia har den 4.0. Vet ej skillnaden tyvärr..
edit: ser att det inte står 4.0 på deras sida men jag har läste ett uttalande från de att de skulle använda 4.0 istället för 3.1 som de utannonserade i början..

http://www.mobil.se/nyheter/lumia-920-och-820-far-bluetooth-4...

Life saver!

Läste detta svar på ett forum (23 november) så det var därför jag inte trodde det
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=w...

Dock när man kollar här så står det Bluetooth 3.0
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia920/specifi...
http://www.nokia.com/global/products/phone/lumia920/specifica...

Vet inte vad jag ska lita på >.<

Edit: Enligt https://bluetooth.org/tpg/listings.cfm så har de certifikat för BT 4.0, men det kanske inte betyder att de har det i dessa batchar? (min tolkning av sidan).

Mail skickat till Nokia för att få klartecken.

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Något som skulle vara riktigt soft att ha i WP8 är att när man håller in bakåtknappen och kommer till "multitasking delen" är att bara swipa uppåt den delen för att få den att försvinna, istället för att klicka på den och sedan bakåt för att stänga av den. Tror ni att detta är något som kan komma?

Jag läste någonstans att det har skickats en lista med förslag åt microsoft och på denna lista med önskemål fanns just denna funktion. Så med lite tur så kommer det i en uppdatering. Det skulle tydligen komma en "notification bar" också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000