Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Någon som har något bra tips/app för att ladda ner videofiler direkt till telefonen? Lyckats streama Homeland nämligen men vill ha det på telefonen. Annars blir det att dra ner skiten på datorn först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

lustiga är att jag har kunnat det på min iphone men inte lumian, tele2 har jag.

skall ringa tele2 å prata med dom.

kollade både på tele2s hemsida och kundservice via telefon.

det finns ingen "spärr"

inte heller på Telenor, tjejens abg funkar som modem

så det är mobilen som strular om det inte funkar, vilket är fallet för mig.

får se om det funkar efter firmware updaten Nokia kommer med denna månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djaxxo:

lustiga är att jag har kunnat det på min iphone men inte lumian, tele2 har jag.

skall ringa tele2 å prata med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar både på min Lumia 800 och 920 med Tele2.

Permalänk
Medlem

Jahap, lite knicks här och där, men överlag verkar vi vara väldigt nöjda med våra telefoner.
http://m.voto.se/poll/L920

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jahap, lite knicks här och där, men överlag verkar vi vara väldigt nöjda med våra telefoner.
http://m.voto.se/poll/L920

dom med liten bugg kan ju mena något i wp8 å inget menat på lumian som mobil

men överlag ser det ju Bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Hmm.. Jag har fått en bugg trots allt! Jag kan inte skicka mms, även fast jag har gått in på inställningar och allt är på där. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hmm.. Jag har fått en bugg trots allt! Jag kan inte skicka mms, även fast jag har gått in på inställningar och allt är på där. Någon som kan hjälpa mig?

Det är inte så att du har stängt av datatrafik via 3g nätet?

Permalänk

Finns gula och röda hos Telia i Uppsala,om någon vill ha. Vet dock inte hur många.

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem

Sådär, nu fungrar internetdelning igen..

Första gången jag drog igång internetdelning så startade mobilen om sig och efter det fungerade aldrig internetdelningen.. Fick göra en reset av telefonen och nu fungerar det!

Drygt dock.. Lite mycket fel för att jag ska vara helt nöjd med mobilen.. Den knarrar, vibratorn låter som fasen och nu har USB-anslutningen börjat krångla, blir att kontakta elgiganten och bli av med mobilen i 100 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hmm.. Jag har fått en bugg trots allt! Jag kan inte skicka mms, även fast jag har gått in på inställningar och allt är på där. Någon som kan hjälpa mig?

Har du tre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det är inte så att du har stängt av datatrafik via 3g nätet?

Ah, fel av mig. Hade stängt av det

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Någon som vet hur man får igång Xbox music? Har signat upp för en månad, dock så kan jag endast lyssna på "samples" av låtar..

Hade enorma problem med att få det att funka. Mitt ursprungliga Microsoft-konto (xxx.yyy@outlook.com) krashade registreringsprocessen fullständigt. När jag loggade in funkade inte xbox.com-sidan över huvudtaget utan jag fick "Oj det blev visst fel"-meddelande överallt.
Jag skaffade ett nytt MS-konto och då gick det bättre. Tills jag kom till betalning via kort. Då gick inte kortet att regga. Detta löstes genom att betala via paypal. Där gick det bra att knyta mitt kort till kontot.
Mycket strul på vägen, men nu funkar det.
Det jag kort gjorde alltså:
Klick på Microsoft Music Store > Prova på > logga in >välja betaltjänst Paypal > Godkänna betalningen > Lyssna på musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Baserat på vad? Att folk fortfarande baserar såna här åsikter på forum är löjligt, bara läsa något Iphone forum när femman kom så fanns det tusentals trådar och inlägg som sa "sämre kvalité" och en mängd fel, samma sak med S3:an. Ibland måste man lyfta blicken lite mer för att kunna få en helhetsbild.

Det var samma sak med laptops och den seglivade myten om Apples byggkvalité, det visade sig att Apples produkter hamnade i mitten av klungan och inte alls hade bäst kvalité sett till antal fel m.m

Med dagens tillverkningsprocesser så kommer alla märken drabbas av problem och ofta ligger dom ganska lika då tillverkningen sker ofta i samma fabriker eller i alla fall med samma sorts process.

Baserat på erfarenhet och vad jag läst. Jag tycker inte att Lumia 920 känns lika bra i handen som Lumia 800, och det exemplar jag har provat har inte varit så imponerande när det gäller byggkvalitet som man kan förvänta sig av vikten. När man väl har ett bra exemplar så kommer man fortfarande inte undan det faktum att den är klumpig vilket påminns av de kantiga formerna. Designen fungerar mycket bra i storlek med Lumia 800/N9, men jag tycker att det är ett misstag att återanvända den till en så pass stor telefon.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av saussure:

Jag hoppas lite att det inte stämmer, för jag har inte råd med en ny telefon just nu

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av saussure:

Vad skönt att Nokia håller med om att kameran suger jämfört med vad de utlovat och gör något åt det Det är ju skaplig skillnad om man kollar lite snabbt på bilderna även om det fortfarande inte är riktigt så bra man förväntade sig

Permalänk
Medlem

edit-

var inget, bara tangentbordet som tog 10min å installera skall testa internetdelningen nu.

edit2-

okej, efter testat en genväg* för att försöka få igång internetdelningen så funkar det nu men bara i typ 5-10sec för att sedan dö. Så det betyder helt enkelt att det inte är så stabilt i WP8 än sålänge =/

*installera spanska tangentbordet, om inte det går att hämta detta bör man testa med soft reset och om det inte funkar så kör en hard reset. då funkade det för mig.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Körde internetdelning i torsdag och fredag. Fungerade fint.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Enligt Engadget så kommer kamera fixen med pr 1.1 till lumia 920.

http://www.engadget.com/2012/12/17/lumia-920-camera-fix/

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

#13008342

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

MMS-problem Lumia 800 & "3"

Skrivet av Moleskin:

Har du tre?

Till min Lumia 800 kom det en update i höstas (tanken var typ att man skulle kunna välja flera bilder, filmklipp etc i MMS) -efter det funkade inte MMS överhuvudtaget... Jag har 3. Efter besök på verkstaden (för andra fel) fungerade MMSen igen. Misstänker att uppdateringen knäckte Lumian och att det åtgärdades senare...

Permalänk
Avstängd

Trodde inte de skulle fixa det under detta år, bra jobbat!
Hoppas innerligt att nattfotografering inte blivit lidande bara...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har haft min röda telefon i en vecka nu och är riktigt nöjd. Den är solid, i princip inget knarrande. Den är också riktigt snabb, vilket är skönt. Jag har inte testat allt särskilt grundligt, men något som jag har använt mig av en hel del är högtalaren. Den är riktigt bra och kan producera rätt så hög ljudvolym.

Det enda problem som jag har känt igen i tråden är att min också skallrar lite vid vibration. Jag misstänker att det kanske är kameraupphängningen som låter.
Det var också störigt att jag fick vara utan WhatsApp några dagar.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Skrivet av nilsrock:

Jag har haft min röda telefon i en vecka nu och är riktigt nöjd. Den är solid, i princip inget knarrande. Den är också riktigt snabb, vilket är skönt. Jag har inte testat allt särskilt grundligt, men något som jag har använt mig av en hel del är högtalaren. Den är riktigt bra och kan producera rätt så hög ljudvolym.

Det enda problem som jag har känt igen i tråden är att min också skallrar lite vid vibration. Jag misstänker att det kanske är kameraupphängningen som låter.
Det var också störigt att jag fick vara utan WhatsApp några dagar.

Jag tror också att skallrandet är kameran samt att den verkar vibrera jäkligt mycket, tycker det är mycket kraftigare än på iphone 4.

Förresten har ni också märkt att om man lägger till bilder till kontakter så är de först väldigt skarpa men sedan så plötsligt blir de lågupplösta och fula. Har detta med synkning att göra så att telefonen tex synkar kontaktbilderna till google vilket gör att kvalitén sänks, eftersom kontaktlistan är synkad till google får man den lågupplösta fula istället?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Jag har haft min röda telefon i en vecka nu och är riktigt nöjd. Den är solid, i princip inget knarrande. Den är också riktigt snabb, vilket är skönt. Jag har inte testat allt särskilt grundligt, men något som jag har använt mig av en hel del är högtalaren. Den är riktigt bra och kan producera rätt så hög ljudvolym.

Det enda problem som jag har känt igen i tråden är att min också skallrar lite vid vibration. Jag misstänker att det kanske är kameraupphängningen som låter.
Det var också störigt att jag fick vara utan WhatsApp några dagar.

vad tillför whatsapp för funktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tror också att skallrandet är kameran samt att den verkar vibrera jäkligt mycket, tycker det är mycket kraftigare än på iphone 4.

Förresten har ni också märkt att om man lägger till bilder till kontakter så är de först väldigt skarpa men sedan så plötsligt blir de lågupplösta och fula. Har detta med synkning att göra så att telefonen tex synkar kontaktbilderna till google vilket gör att kvalitén sänks, eftersom kontaktlistan är synkad till google får man den lågupplösta fula istället?

gör som många utav oss, skifta till hotmail/outlook när det gäller kalender å kontakter. Om google vill så kan dom förstöra ganska mycket för Microsoft användare

jag har redan skiftat nu till Microsoft helt, tycker Outlook är riktigt trevlig, lite brister i kontakthanteringen men man vänjer sig ganska snabbt. Förmodligen förbättrar dom den också.

kalendern tycker jag är mycket bättre i Outlook, plus mailhanteringen

nu till din fråga, jag har faktiskt ingen aning. Jag har iaf högupplösta bilder, inga tendenser till att det blir sämre kvalité ännu.

längtar till kommande uppdatering, hoppas dom enstaka buggar jag stör mig på i wp8 fixas till.

min röda 920 från elgiganten funkar förövrigt sjukt Bra, bara brister i wp8 om vi bortser från vibratorn å kameran som alla andra har.

batteritiden är riktigt Bra, mellan 10-14 tim klarar mobilen om jag använder den minst 15min varje timme.

över 1 dygn om man jobbar å använder mobilen endast för sms å samtal under dagen.

väntar även på min fatboy som aldrig släpps... Den skulle släppas idag men har tydligen inte kommit
beställde en svart på cdon för ett tag sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

gör som många utav oss, skifta till hotmail/outlook när det gäller kalender å kontakter. Om google vill så kan dom förstöra ganska mycket för Microsoft användare

jag har redan skiftat nu till Microsoft helt, tycker Outlook är riktigt trevlig, lite brister i kontakthanteringen men man vänjer sig ganska snabbt. Förmodligen förbättrar dom den också.

kalendern tycker jag är mycket bättre i Outlook, plus mailhanteringen

nu till din fråga, jag har faktiskt ingen aning. Jag har iaf högupplösta bilder, inga tendenser till att det blir sämre kvalité ännu.

längtar till kommande uppdatering, hoppas dom enstaka buggar jag stör mig på i wp8 fixas till.

min röda 920 från elgiganten funkar förövrigt sjukt Bra, bara brister i wp8 om vi bortser från vibratorn å kameran som alla andra har.

batteritiden är riktigt Bra, mellan 10-14 tim klarar mobilen om jag använder den minst 15min varje timme.

över 1 dygn om man jobbar å använder mobilen endast för sms å samtal under dagen.

väntar även på min fatboy som aldrig släpps... Den skulle släppas idag men har tydligen inte kommit
beställde en svart på cdon för ett tag sen.

Skickades från m.sweclockers.com

kommer ihåg att du ville ha en gul först! Nöjd med den röda?
Köpte också en röd när jag var ute efter en gul men är sjukt glad över att jag vald den röda istället!!
hade inte bytt den mot en gul nu!!

Permalänk

Nån som hört något när man ska få sina laddningsplattor av Tele2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

kommer ihåg att du ville ha en gul först! Nöjd med den röda?
Köpte också en röd när jag var ute efter en gul men är sjukt glad över att jag vald den röda istället!!
hade inte bytt den mot en gul nu!!

gula var riktigt lockande, min tjej pusha för den också. Dock orkade jag inte vänta å valde betala cash men då fanns bara röda i butik. Ångrar verkligen inte valet. Många vänner tycker den är snygg, älskar skärmen M.m

nä, ferrariröda är en riktigt häftig, trevlig färg. Inte skrikig men ger ändå en skön touch till mobilen. Jag själv klarar inte av en till vit eller svart mobil på ett tag pga iphonen. Vit, svart, vit svart.....

ville helst inte ha något skal till så blev en färgad mobil tillslut

BTW, riktigt trevligt å skriva här på forumet via mobilen. Enda störiga är ju mellanslag men börjar vänja mig nu. Är ju bara en vanesak ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Nån som hört något när man ska få sina laddningsplattor av Tele2?

när beställde du å vilken färg?

kollade på cdon, där är det olika release datum på många utav färgerna, gäller även på fatboyen å ställningen eller va den heter på svenska(stand)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh