Permalänk
Medlem

Kan man göra detta?

Kan man instalera moderkortet innan man instalerar RAM och CPU?

Visa signatur

Moderkort: ASUS X99-A| RAM: 16gb Corsair LPX 2666 mhz | Procsessor: Intel Core i7 5820K kyld av en Noctua NH-D14 | Grafikkort: Gigabyte GTX 970 G1 | Minne: 120gb Intel 330 SSD, Seagate Barracuda 1tb HDD. | Chassi:Fractal Design Define S.

Permalänk

?

Edit: Menar du sätta in i datorn, eller installera någon form av mjukvara?

Dold text
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

..Tror du att det är enklare...?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Du menar att du vill installera mobo i chassit, och sedan minne och CPU?
Isf ja, iaf sist jag gjorde det, men beror nog lite på kylare och chassi..

Permalänk
Medlem

Du menar att man monterar moderkortet först i chassit sedan CPU och minnen? Ja, det går bra att göra så också. Glöm inte viktiga: distanser.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

om du menar att du ska skruva fast det i chassit ja, men om du inte har en utskärning på baksidan av moderkortsplåten så går det inte. för då kan du inte montera cpu kylaren (om det inte är en push pin konfiguration, då går det)
ram är ju bara att sätta i men har du stor cpu kylare så kan det ibland inte gå, så då ska du installera de först då.

hoppas detta svara på din fråga annars har jag missförstått dig

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! och ja det var vad jag menade PCnörden. formulerade mig nog lite fel där hehe

Visa signatur

Moderkort: ASUS X99-A| RAM: 16gb Corsair LPX 2666 mhz | Procsessor: Intel Core i7 5820K kyld av en Noctua NH-D14 | Grafikkort: Gigabyte GTX 970 G1 | Minne: 120gb Intel 330 SSD, Seagate Barracuda 1tb HDD. | Chassi:Fractal Design Define S.

Permalänk
Medlem

Ja, det går alldeles utmärkt. Det är även så man ska göra enligt manualen.
Men vi Sweclockare brukar montera CPU, kylare och minnen utanför chassiet då det helt enkelt är lättare. Speciellt om man har en riktigt stor luftkylare.