League of Legends - Champion tips?

Permalänk

League of Legends - Champion tips?

Tjääääna!

Letar nu efter någon rolig gubbe som ni kan tipsa om. Har kört en jäkla massa med Ahri, men har tröttnat på henne och plus att de senaste games:en har gått åt helvette med henne. Funderar atm för att fixa diana, hon är på sale för 487 RP, dock så tror jag att salen tar slut snart, så lite pros o cons om henne skulle vara nice.

Men overall, vilken är eran favorit champ? Spelar ganska mycket solo Que och har börjat med 3v3 ranked. Mötte precis en lee sin, kan det vara någon kanske? Är inte på någon hög ELO alls atm, runt typ 1050 :s Men hoppas på att den stiger till dryga 1200

Tackar!

// Shajan

Permalänk
Medlem

Vilken lane går du oftast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Nunu jungle
Sona, leona support
Diana mid
riven, irelia, darius top
vayne, cokri, draven ADC

Typ dom chmpsen jag skulle köra om jag lirqde annat än support o jungle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Vilken lane går du oftast?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vad skulle du gissa på om han spelar Ahri och funderar på Diana?

Spelar du bara en Champion åt gången? :X

Permalänk
Skrivet av careface:

Haha, vad skulle du gissa på om han spelar Ahri och funderar på Diana?

Spelar du bara en Champion åt gången? :X

Gillar mest mid pga Ahri är OP = vilket gör lanen ganska rolig. Köpte också diana, lirat bara Coop och hon är väl OK.

Men mina main lanes är nog top & mid, köpte också Jayce för något tag sedan, och vill seriöst lära mig honom. Han är ju sjukt OP, men jävligt svår och spela. Är också rädd för att spela honom i ranked eller drafts, eftersom att jag inte vill förstöra för någon. (suger ju med honom).

Så ja, overall main lanes är mid och top. Funderar också på att fixa draven, eftersom att jag behöver en Adc. Hade Vayne på mitt förra acc, men hon var kul först, men tappade smaken för henne lite senare.

Ty ty

Permalänk
Skrivet av Svanslös:

Gillar mest mid pga Ahri är OP = vilket gör lanen ganska rolig. Köpte också diana, lirat bara Coop och hon är väl OK.

Men mina main lanes är nog top & mid, köpte också Jayce för något tag sedan, och vill seriöst lära mig honom. Han är ju sjukt OP, men jävligt svår och spela. Är också rädd för att spela honom i ranked eller drafts, eftersom att jag inte vill förstöra för någon. (suger ju med honom).

Så ja, overall main lanes är mid och top. Funderar också på att fixa draven, eftersom att jag behöver en Adc. Hade Vayne på mitt förra acc, men hon var kul först, men tappade smaken för henne lite senare.

Ty ty

Snälla säg inte att ahri och jayce är op för det är dom verkligen inte jag har spelat typ 3k games och har de flesta champs, jag har mött alla champs ett flertal gånger också och om du kör soloque så är diana enkel att carrya med bara att hon blir bannad hela tiden. Kennen har jag kört ett hundratals games med , bra, rolig, blir inga ändringar med han längre. Riktigt stabil och rolig champ. Allmänt tycker jag köp så mycket olika gubbar som möjligt för i alla fall jag tröttnar alltid på att bara köra en lane hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Snälla säg inte att ahri och jayce är op för det är dom verkligen inte jag har spelat typ 3k games och har de flesta champs, jag har mött alla champs ett flertal gånger också och om du kör soloque så är diana enkel att carrya med bara att hon blir bannad hela tiden. Kennen har jag kört ett hundratals games med , bra, rolig, blir inga ändringar med han längre. Riktigt stabil och rolig champ. Allmänt tycker jag köp så mycket olika gubbar som möjligt för i alla fall jag tröttnar alltid på att bara köra en lane hela tiden.

Skulle inte påstå att de är OP då, men de är jävligt bra. Att pricka en charm med Ahri är som att stunna någon med veigar. Charma någon, och de har tappat 50% av deras hp. Om man kanske spela Jayce också, då är han jävligt OP. Mobility, dmg, durability - allt möjligt.

Permalänk
Medlem

Gillar du att spela top så kan Rengar vara något att titta på.
Riktigt rolig champion + att han är en "Yautja" i Lol (Predator från AvP) <3
Mid så är Zed jäkligt rolig, men han blir svag mot slutet pga. sin skit kassa HP per level.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Gillar du att spela top så kan Rengar vara något att titta på.
Riktigt rolig champion + att han är en "Yautja" i Lol (Predator från AvP) <3
Mid så är Zed jäkligt rolig, men han blir svag mot slutet pga. sin skit kassa HP per level.

Har en polare som lirar Rengar, men han är ju så sjukt nerfad? Är han fortfarande bra top?
Känns som att det blir ett misslyckat köp om man köper honom nu. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Tjääääna!

Letar nu efter någon rolig gubbe som ni kan tipsa om. Har kört en jäkla massa med Ahri, men har tröttnat på henne och plus att de senaste games:en har gått åt helvette med henne. Funderar atm för att fixa diana, hon är på sale för 487 RP, dock så tror jag att salen tar slut snart, så lite pros o cons om henne skulle vara nice.

Men overall, vilken är eran favorit champ? Spelar ganska mycket solo Que och har börjat med 3v3 ranked. Mötte precis en lee sin, kan det vara någon kanske? Är inte på någon hög ELO alls atm, runt typ 1050 :s Men hoppas på att den stiger till dryga 1200

Tackar!

// Shajan

Testa shaco , Sjukt roligt om du kör ap och har en blitzcrank. Annars kan du kolla fredfrosts guide och ser hur man dominerar med ad.

Favoritchamp: Olaf, Sjukt bra i teamfights ultar och burstar ner adc i andra laget

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk
Skrivet av drypod:

Testa shaco , Sjukt roligt om du kör ap och har en blitzcrank. Annars kan du kolla fredfrosts guide och ser hur man dominerar med ad.

Favoritchamp: Olaf, Sjukt bra i teamfights ultar och burstar ner adc i andra laget

Vilka lanes kan Shaco gå? Hört att han är en otroligt bra jungler, ganker osv osv. Men kan han gå någon lane utan jungle? Har sett folk som kör honom AD, som typ gankar och one-hittar supports haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Tjääääna!

Letar nu efter någon rolig gubbe som ni kan tipsa om. Har kört en jäkla massa med Ahri, men har tröttnat på henne och plus att de senaste games:en har gått åt helvette med henne. Funderar atm för att fixa diana, hon är på sale för 487 RP, dock så tror jag att salen tar slut snart, så lite pros o cons om henne skulle vara nice.

Men overall, vilken är eran favorit champ? Spelar ganska mycket solo Que och har börjat med 3v3 ranked. Mötte precis en lee sin, kan det vara någon kanske? Är inte på någon hög ELO alls atm, runt typ 1050 :s Men hoppas på att den stiger till dryga 1200

Tackar!

// Shajan

Hej, nu vet jag inte hur aktuella dina frågor är längre och så men men, har själv inte spelat så länge men har funnit ett par som är väldigt roliga som du kanske kan tänka dig prova om du inte redan provat .. Lee Sin - ska vara väldigt bra men svårspelad.. Jax är väldigt lätt och rolig, samma med Xin Zhao.
Ahri är väl mer ap carry eller? så kanske ezreal är nåt för dig.. dock är han ad carry men han är väldigt rolig men det är mkt skill shoot med honom. Draven är också väldigt bra och rolig att spela. Blitz är fruktansvärt kul men han är support dock kan han göra rätt bra skada om man bygger honom AP.

Ja kan väl kanske passa på att lägga ut min "Refer a friend" link om där råkar vara någon som vill börja spela LoL som vill gå med via min link.

http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50c3be8b8d8bf926491483

Sen får ni även skriva till mig och så kanske vi kan lira ihop.

Hoppas det hjälpte dig något mate.. tyckte själv det var sjukt svårt att hitta vem jag ville spela först.
aja hade bra.

Permalänk
Medlem

Mid så gillar jag både Brand och Anivia. Top så tycker jag att du borde köpa Singed. Han kanske inte funkar så bra i ranked, men han är rätt rolig att spela och kostar ändå bara 1350 ip.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rengar var tidigare min "main" men då jag lessnat på att bara springa omkring och hoppa ur buskar och få kills direkt utan något som helst motstånd så har jag gått över till Viktor, tycker att han är fruktansvärt rolig att spela och man får en hel del penta kills med honom när man lärt sig spela honom ordentligt

Permalänk

Katarina är en sjukt OP champ, däremot så suger det hårt om ditt lag inte samarbetar. Förlorat många ranked matcher då det alltid är någon som ska pusha för långt eller ska jungla när man kan ta fiendens inhib. Men har du ett bra lag, då är det inte svårt att få triple till pentakill med henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Har en polare som lirar Rengar, men han är ju så sjukt nerfad? Är han fortfarande bra top?
Känns som att det blir ett misslyckat köp om man köper honom nu. :/

Nu ska du hålla dig borta från honom, sedan senaste patchen så är han helt värdelös.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Nu ska du hålla dig borta från honom, sedan senaste patchen så är han helt värdelös.

Var det inte bara Rengars battleroar som blev nerfad? Tycker fortfarande att han är alldeles för stark när jag spelat honom

Permalänk
Skrivet av Retrospective:

Katarina är en sjukt OP champ, däremot så suger det hårt om ditt lag inte samarbetar. Förlorat många ranked matcher då det alltid är någon som ska pusha för långt eller ska jungla när man kan ta fiendens inhib. Men har du ett bra lag, då är det inte svårt att få triple till pentakill med henne.

Många säger att hon är skit? Med tanke på att vilken CC som helst kan fucka hennes ult :/ Men har tänkt lite på Cassiopeia, har en polare som tycker hon är sjukt rolig, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tja, som det ser ut just nu. ALLT utom Karma. <3

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

beror på vad du gillar
akali ifall du vill ta ner squishy champs
Veigar ifall du vill vara en ap nuke en combo kan ta ner även den starkaste tanken
jayce för ad carry då han e både ranged och meelee och sjukt nice abilities
singed är oxå jävligt nice tank speciellt när man trollar med han

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

beror på vad du gillar
akali ifall du vill ta ner squishy champs
Veigar ifall du vill vara en ap nuke en combo kan ta ner även den starkaste tanken
jayce för ad carry då han e både ranged och meelee och sjukt nice abilities
singed är oxå jävligt nice tank speciellt när man trollar med han

Har Jayce och Singed, men ska nog säga, Jayce är sjukt svår. Man får typ panik när man hamnar 1v1... :/
Han verkar som en sjukt rolig champ, och rätt så rewarding!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Vilka lanes kan Shaco gå? Hört att han är en otroligt bra jungler, ganker osv osv. Men kan han gå någon lane utan jungle? Har sett folk som kör honom AD, som typ gankar och one-hittar supports haha

Jungle bara skulle jag säga men du kan counterjungla sjukt bra och om du vill veta mer så vorde du se på Fredfrost twitch.tv/fredfrost Han är grym, 1800 elo +++

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk
Medlem

Cho'gath eller Vi är mina 2 val av gubbar när jag spelar

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Var det inte bara Rengars battleroar som blev nerfad? Tycker fortfarande att han är alldeles för stark när jag spelat honom

Allt nerfades förutom hans bola.
Har du spelat honom på senaste tiden? Eller du kanske bara spelar Top i o för sig? Top är han fortfarande halvdan på, inte lika bra som alla andra men OK.
Han är värdelös i jungle nu. Klarar knappt att cleara inom 3:30, och om man lyckas har man oftast mindre än 30% HP kvar.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Jag tycker att Diana inte alls är lika bra längre, senaste patchen nerfade henne i golvet. Jag körde Nunu och vann över henne mid. Min personliga favorit mid är Annie, dat insane burst och poke och farm, annars är kata ett riktigt bra val om du får igång builden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Allt nerfades förutom hans bola.
Har du spelat honom på senaste tiden? Eller du kanske bara spelar Top i o för sig? Top är han fortfarande halvdan på, inte lika bra som alla andra men OK.
Han är värdelös i jungle nu. Klarar knappt att cleara inom 3:30, och om man lyckas har man oftast mindre än 30% HP kvar.

Körde honom för någon dag sen nu, lyckades få några quadra kills i alla fall (Värt att nämna att jag inte körde rankat) ...man känner av att han blivit svagare men jag tycker inte det gör så mycket faktiskt

Jag tycker faktiskt inte om att köra rengar top, jag kör oftast jungel och ibland bot, anledningen till att man kör bot är att man enkelt plockar in många kills bot i early game och förstör för motståndarens carry (Rengar äter bokstavligen upp motståndarna bot, 75% av livet försvinner med en fullstackad Q).

Vad kör du med för runor och build då du spelar rengar? Intressant att se hur andra spelar honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Körde honom för någon dag sen nu, lyckades få några quadra kills i alla fall (Värt att nämna att jag inte körde rankat) ...man känner av att han blivit svagare men jag tycker inte det gör så mycket faktiskt

Jag tycker faktiskt inte om att köra rengar top, jag kör oftast jungel och ibland bot, anledningen till att man kör bot är att man enkelt plockar in många kills bot i early game och förstör för motståndarens carry (Rengar äter bokstavligen upp motståndarna bot, 75% av livet försvinner med en fullstackad Q).

Vad kör du med för runor och build då du spelar rengar? Intressant att se hur andra spelar honom.

Kör honom nästan exklusivt jungle.
Men har börjat att köra Shaco igen, då Rengar inte är rolig längre där.

Kör en mix av AD och tank, ca 60% AD och 40% tank ungefär.
Runor är ganska standard jungle, armour, magic res + arm pen och movespeed. Men har även provat nästan full armour. Hade mer HP men knappt någon damage.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Kör honom nästan exklusivt jungle.
Men har börjat att köra Shaco igen, då Rengar inte är rolig längre där.

Kör en mix av AD och tank, ca 60% AD och 40% tank ungefär.
Runor är ganska standard jungle, armour, magic res + arm pen och movespeed. Men har även provat nästan full armour. Hade mer HP men knappt någon damage.

Vill du ha roligt med rengar?

Testa maxa armor pen och lägg sedan resten på armor och magic res.
Välj bot lane, gå till gollums/blå och stacka sedan upp din Q genom att slå, backa, slå, backa, utan att döda dem alternativt hjälpa eran junglare om han börjar på din sida...på så sätt kan du börja med 5 stacks innan minions har hunnit fram till lanen och du sparar massvis med tid och kan ta en väldigt tidig double kill.

Sedan gäller det bara att warda busken närmast deras torn så att du kan hoppa från buske till buske (omöjligt för dom att fly då oavsett om dom använder flash. )

Använd buskarna till din fördel, tex om du slåss i buskarna så kan du enkelt fly genom att hoppa ut på en minion och sedan kuta iväg. Dom två du möter bot är inga problem för rengar. Se bara till att warda så att junglaren inte kommer och gankar...när han väl gör det, genskär honom och döda honom tillsammans med din lagkamrat innan han hinner fram till sina lagkamrater (1 fullstackad Q tar enkelt bort 75% liv med en träff i early game)

På level 6 kan du enkelt börja roama lite lätt för att håva in mer kills, hur enkelt som helst att ganka om man aktiverar ultin innan man kommer in på lanen och håller sig osynlig för att sedan bara kötta sönder

Riktigt kul att håva in kills/assist och sedan totalförstöra starten för botlane Lycka till!

Såhär bygger jag oftast, beror ju självklart vilka man möter osv:
Dorans blade > Bonetooth Necklace > Boots > Bloodthirster > Movement Speed 5 (ooc) skorna > Guardian Angel > Trinity force eller Frozen Mallet > Infinity Edge.

Dold text
Permalänk

Shen är alltid ett stabilt val, hans förmåga att split-pusha är llite one of a kind så att säga.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Skulle väl ändå inte villja säga att jax är lätt...