Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att ladda sin Lumia på den trådlösa plattan?

Min flickväns mobil dör nämligen när den laddas på sin Fatboy-kudde. Detta har inte varit ett problem innan hon började använda den.
Den går att starta genom att hålla in volym-knappen ner och Power-knappen.

Jobbigt när mobilen används som väckarklocka också.

Någon som upplever detta problem? Kanske till och med löst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Är det någon som har problem med att ladda sin Lumia på den trådlösa plattan?

Min flickväns mobil dör nämligen när den laddas på sin Fatboy-kudde. Detta har inte varit ett problem innan hon började använda den.
Den går att starta genom att hålla in volym-knappen ner och Power-knappen.

Jobbigt när mobilen används som väckarklocka också.

Någon som upplever detta problem? Kanske till och med löst det?

Det händer då och då för mig med. Har en svart l920 från mediamarkt köpt 29nov, med en gul laddningsplatta. Men de har även hänt när jag har laddat den genom Micro USB.

Idag hände nåt konstigt hade 43% batteri gick in på internet i 1 min så sa telefonen att jag hade lite batteri 10% sen var den död efter ytterligare 1 min.

så när jag lade den på laddningsplattan så börjar den visa ett batteri med ett frågetecken i och startar om sig ett par gånger nån som vet vad det kan bero på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja. Är ny med windows 8 och smartphones öht, men har nu köpt mig en l920 �� men tänkte kolla om ni har några tips på bra appar till en nybörjare som mig. Enda jag har laddat ner än så länge är facebook.

tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Är det någon som har problem med att ladda sin Lumia på den trådlösa plattan?

Min flickväns mobil dör nämligen när den laddas på sin Fatboy-kudde. Detta har inte varit ett problem innan hon började använda den.
Den går att starta genom att hålla in volym-knappen ner och Power-knappen.

Jobbigt när mobilen används som väckarklocka också.

Någon som upplever detta problem? Kanske till och med löst det?

det jag kan föreslå till dig å din flickvän även andra som får detta problem, stäng av all bakgrundsprogram.

alltså gå tillbaka helt och hållet med bak knappen så inga program är igång.

tror det var något mer som kunde göra att den låsa den, om ni inte använder nfc för tillfället så stäng av denna med.

testa detta, om den fortsätter låsa sig så kan man fortsätta stänga av tjänster för att hitta den tjänst som buggar.

detta problem har många, hoppas att portico fixar problemet sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstig:

Finns lite appar som saknas och lite buggar som bör fixas men det kommer bli riktigt bra detta, men en sak som måste fixas är kameran!! Det är en stor besvikelse att den inte tar bättre bilder i dagsljus, i mörker så är den klassledande men inte i ljusa miljöer som det är nu, hoppas patchen löser detta problemet, och hoppas den kommer snart! Dom säljer ju starkt på att kameran skall vara så bra så det känns inte som för mycket begärt!

Skall bli skoj att följa utvecklingen av Wp8, och för den delen Nokias 920 med!

dagsljus bilderna kan du "fixa" med appen creative studio... Youtube videon demonstrerar killen hur han använder creative studio.
http://www.youtube.com/watch?v=dnLRzymewAY

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

1 månad kvar till Portico.
Fortfarande inga förbättringar på batteriet och jag stängt av nästan allt som går att stänga, position, nfc, bluetooth, ljustyrka till lågt, sensitive screen också off och skillnaden är ganska liten mot att jag har allt på. Får kanske 1 timme extra batteri tid.
Den håller sig på 100% en tid och sen det är slalom neråt. Ganska kul att se på diagramet från myBattery från stunden att jag åker till jobbet tills jag kommer tillbaka så har den gått stadigt i jämn takt från 100 till 30% med max 1-2 timmar on screen time.
Mobilen blir varm i övre delen och förblir varm även om jag har inte rört den på två timmar. Kan inte hitta vad är det som drar så mycket batteri under standby som är säkert orsaken till att den funkar som handvärmare under ciggpausen.
Check it out

Permalänk
Skrivet av dallaboo:

1 månad kvar till Portico.
Fortfarande inga förbättringar på batteriet och jag stängt av nästan allt som går att stänga, position, nfc, bluetooth, ljustyrka till lågt, sensitive screen också off och skillnaden är ganska liten mot att jag har allt på. Får kanske 1 timme extra batteri tid.
Den håller sig på 100% en tid och sen det är slalom neråt. Ganska kul att se på diagramet från myBattery från stunden att jag åker till jobbet tills jag kommer tillbaka så har den gått stadigt i jämn takt från 100 till 30% med max 1-2 timmar on screen time.
Mobilen blir varm i övre delen och förblir varm även om jag har inte rört den på två timmar. Kan inte hitta vad är det som drar så mycket batteri under standby som är säkert orsaken till att den funkar som handvärmare under ciggpausen.
Check it out
http://i.imgur.com/qnvDI.jpg

Var inte myBattery en app som ställde till det med batteritiden? Tyckte att jag läsre det tidigare i tråden, men jag kan ha fel.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

1 månad kvar till Portico.
Fortfarande inga förbättringar på batteriet och jag stängt av nästan allt som går att stänga, position, nfc, bluetooth, ljustyrka till lågt, sensitive screen också off och skillnaden är ganska liten mot att jag har allt på. Får kanske 1 timme extra batteri tid.
Den håller sig på 100% en tid och sen det är slalom neråt. Ganska kul att se på diagramet från myBattery från stunden att jag åker till jobbet tills jag kommer tillbaka så har den gått stadigt i jämn takt från 100 till 30% med max 1-2 timmar on screen time.
Mobilen blir varm i övre delen och förblir varm även om jag har inte rört den på två timmar. Kan inte hitta vad är det som drar så mycket batteri under standby som är säkert orsaken till att den funkar som handvärmare under ciggpausen.
Check it out

Alltid jobbigt när man inte kan inte felkällan till att batteriet tömms. Händer antagligen minst 1 gång på varje modell man har..

Jag hade gjort det den långa vägen för att få bukt med problemet. En återställning av telefonen så du börjar om från scratch och sedan installera de appar du verkligen behöver med 1 dags mellanrum mellan varje app. Då ser man relativt enkelt vilken app som drar ström.

Det skrivs en del om att l920 har problemet att batteriet töms snabbt. Men det är fortfarande för få för att jag ska tro att det är en mjukvarubugg som gäller samtliga. Jag tror det är en app som gör det!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

1 månad kvar till Portico.
Fortfarande inga förbättringar på batteriet och jag stängt av nästan allt som går att stänga, position, nfc, bluetooth, ljustyrka till lågt, sensitive screen också off och skillnaden är ganska liten mot att jag har allt på. Får kanske 1 timme extra batteri tid.
Den håller sig på 100% en tid och sen det är slalom neråt. Ganska kul att se på diagramet från myBattery från stunden att jag åker till jobbet tills jag kommer tillbaka så har den gått stadigt i jämn takt från 100 till 30% med max 1-2 timmar on screen time.
Mobilen blir varm i övre delen och förblir varm även om jag har inte rört den på två timmar. Kan inte hitta vad är det som drar så mycket batteri under standby som är säkert orsaken till att den funkar som handvärmare under ciggpausen.
Check it out
http://i.imgur.com/qnvDI.jpg

Har du någon mail som synkar konstant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är nåt. Håller på och snurrar nu medan den återställer. Jag har backat upp allt på skydrive sen får vi se om det blir nåt skillnad.

@Hiki, det var en annan app.

OK, den överlevde återställningen.
Ska testa idag hur långt den räcker med standard inställningar. Dvs 4G,skärmen på auto med känslig skärm,position, nfc på. Inga synkningar, ingen Facebook, inga spel, ingen Wifi. Har bara skrivit in min hotmail och laddat ner myBattery. Ska till jobbet snart om en timme, få se om den överlever dagen/kvällen.

Permalänk
Medlem

någon mer som har problem med mottagning vaknade i morse och har bara Emottagning ingen 3G alls har startat om den osv lustigt.

Ipaden har också e mottagning som ja tror nog det är telia som fuccar"!

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

Har du någon mail som synkar konstant?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, bara min gmail som synkar varannan timme. Ingen aning hur var hotmail inställd, men jag får på den bara mail när jag köper nåt från Marketplace, annars används den inte.
Tror inte att det drar så mycket.

På min N9 hade jag gmail, facebook, youtube och skype alltid på under huven så jag ser när nån skriver, ringer, skickar nåt utan nån märkvärdig batteri förlust. Standby på N9 var epic. Hade man 10% batteri på den och startade battery saver kunde den leva lätt 12-24 timmar till.

Att 920 suger 5% och uppåt per timme under standby blir lätt irriterande. Jag har inga problem att den suger batteri när jag använder den, men den fortsätter dra batteri även under battery saver.

Permalänk

Ringde idag till Tele2 igen eftersom 4G inte är igång. Hade tidigare pratat med en annan på kundtjänst häromdagen som sa att 4G var igång.
Jag sa att jag hade varit i en Tele2 butik och hämtat ett nytt kort och 4G funkar inte. Jag hittade på att dom i butiken
hade sagt att om det inte funkar nu så måste dom göra en omstart av abonnemanget. När hon som jag pratade med idag kollade noggrant på inställningarna så var inte 4G aktiverat....... Det tar tydligen 1 dygn från idag att aktivera det. Återkommer imorgon om det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Nope, bara min gmail som synkar varannan timme. Ingen aning hur var hotmail inställd, men jag får på den bara mail när jag köper nåt från Marketplace, annars används den inte.
Tror inte att det drar så mycket.

På min N9 hade jag gmail, facebook, youtube och skype alltid på under huven så jag ser när nån skriver, ringer, skickar nåt utan nån märkvärdig batteri förlust. Standby på N9 var epic. Hade man 10% batteri på den och startade battery saver kunde den leva lätt 12-24 timmar till.

Att 920 suger 5% och uppåt per timme under standby blir lätt irriterande. Jag har inga problem att den suger batteri när jag använder den, men den fortsätter dra batteri även under battery saver.

Hade det problemet innan men det är fixat nu, vet inte om det var jag som fixade det eller om det var en slump.
Jag körde slut batteriet helt, försökte starta flera gånger med tomt batteri. Sen laddade jag den i 24h och rörde den så lite som möjligt. Direkt efter det var det stor skillnad. Jag av installerade drive plus också iof. Avinstallera batt saver också medan du ger den kuren.

Permalänk
Medlem

Man ska väl generellt köra slut på sina batterier lite då och då?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

JBL PlayUp Speaker

Nu har jag testat min nya JBL PlayUp speaker och måste säga att jag är imponerad. Med tanke på priset 799:- på rea och ca 1200:- normalt, så är det riktigt bra ljud. Ett stort plus är att den är portabel och med NFC var man igång på typ 2 sekunder, inga inställningar eller skit bara köra direkt.
Men det som överraskade mest är helt klart byggkvaliteen, riktigt kompakt, härliga material och finurliga detaljer.
Jag kommer göra ett test och en review lite senare men här är i alla fall Unbox o Demo.
http://www.youtube.com/watch?v=D99ziqj3PCQ

Permalänk

Hejsan alla Lumiafan! Fick min Lumia 920 igår och är helnöjd bortsett ifrån en sak: Ibland när man är på hemskärmen (Alltså använd Windowsknappen) så hänger sig operativsystemet. Det går inte att stänga av mobilen eller få någon respons över huvud taget. Efter 5-10 minuter startar mobilen om sig helt slumpmässigt.

Någon annan som har det här problemet? Det bör ju vara en mjukvarubugg.

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Skrivet av Oliviawilde:

Hejsan alla Lumiafan! Fick min Lumia 920 igår och är helnöjd bortsett ifrån en sak: Ibland när man är på hemskärmen (Alltså använd Windowsknappen) så hänger sig operativsystemet. Det går inte att stänga av mobilen eller få någon respons över huvud taget. Efter 5-10 minuter startar mobilen om sig helt slumpmässigt.

Någon annan som har det här problemet? Det bör ju vara en mjukvarubugg.

jag tror att det är någon app som ställer till det för dig, kolla vad som körs i bakgrunden och stäng av en och en tills telefonen börjar bete sig normalt. Hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har jag testat min nya JBL PlayUp speaker och måste säga att jag är imponerad. Med tanke på priset 799:- på rea och ca 1200:- normalt, så är det riktigt bra ljud. Ett stort plus är att den är portabel och med NFC var man igång på typ 2 sekunder, inga inställningar eller skit bara köra direkt.
Men det som överraskade mest är helt klart byggkvaliteen, riktigt kompakt, härliga material och finurliga detaljer.
Jag kommer göra ett test och en review lite senare men här är i alla fall Unbox o Demo.
http://www.youtube.com/watch?v=D99ziqj3PCQ

Hur funkar NFC till högtalare måste telefonen ligga när eller kan man gå iväg med den en bit?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur funkar NFC till högtalare måste telefonen ligga när eller kan man gå iväg med den en bit?

Den kopplar upp sig via blåtand så man kan gå iväg med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Den kopplar upp sig via blåtand så man kan gå iväg med den.

Exakt, NFCn fixar allt åt dig, själva streamingen är med blåtand och ska enligt spec gå ca 10 m, kommer testa det i kommande testfilm.
Men det lär dröja för jag sitter och redigerar ett batteri-battle mellan Lumian och iPhonen och det har blivit lite väl ambitiöst så jag lär bli sittandes en natt eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Exakt, NFCn fixar allt åt dig, själva streamingen är med blåtand och ska enligt spec gå ca 10 m, kommer testa det i kommande testfilm.
Men det lär dröja för jag sitter och redigerar ett batteri-battle mellan Lumian och iPhonen och det har blivit lite väl ambitiöst så jag lär bli sittandes en natt eller två.

Haha, låter bra det med battlen

Testa även vad som som typ stoppar uppkopplingen mellan produkterna.

Tänkte typ om du håller mobilen i handen och bryter fri sikt till högtalaren för mobilen osv.

Har nämligen en blåtandsmottagare till mina högtalare och den tappar kopplingen om det är något mellan blåtandsdosan och mobilen men får upp den igen när den fått fri sikt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Haha, låter bra det med battlen

Testa även vad som som typ stoppar uppkopplingen mellan produkterna.

Tänkte typ om du håller mobilen i handen och bryter fri sikt till högtalaren för mobilen osv.

Har nämligen en blåtandsmottagare till mina högtalare och den tappar kopplingen om det är något mellan blåtandsdosan och mobilen men får upp den igen när den fått fri sikt igen.

Ok, det ska jag ha med i testet, bra tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ok, det ska jag ha med i testet, bra tips

Gillar dina videos starkt!

Fortfarande ingen som vet vad som kan vara orsaken till att min mobil fpsdroppar? T.ex. när jag klickar på "kontakter" så hackar mitt i animationen istället för att flyta på smooth (den sätts på lika snabbt fortfarande, bara jobbigt att se på lagget).

I spelet penguin så laggar jag något grovt när jag kör den första rundan, sen är det laggfrit.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har jag testat min nya JBL PlayUp speaker och måste säga att jag är imponerad. Med tanke på priset 799:- på rea och ca 1200:- normalt, så är det riktigt bra ljud. Ett stort plus är att den är portabel och med NFC var man igång på typ 2 sekunder, inga inställningar eller skit bara köra direkt.
Men det som överraskade mest är helt klart byggkvaliteen, riktigt kompakt, härliga material och finurliga detaljer.
Jag kommer göra ett test och en review lite senare men här är i alla fall Unbox o Demo.
http://www.youtube.com/watch?v=D99ziqj3PCQ

Grymma filmer Nisse-Tuta! Ser riktigt nice ut med högtalaren
Tänkte fråga vad du tycker om den röda färgen på din lumia. Upplever du den som orange under ljusa förrhållanden på dagen eller är den fint klarröd? Är du nöjd med färgvalet?
Har sett den gula och vita på riktigt men inte den röda så har svårt att bilda mig en uppfattning hur den röda färgen upplevs.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara många av er som kör 4G. Jag läser många kommentarer om att stänga av 4G för att förlänga batteritiden. Jag funderar på att köpa 920 just för att få 4G så jag undrar hur batteritiden är med 4G och wifi på konstant. Någon som testat? Jag bor i Malmö så täckning borde inte vara något problem.

Jag laddar gärna nallen var natt men vill ju inte att den dör efter en halv dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ari_Gold:

Verkar inte vara många av er som kör 4G. Jag läser många kommentarer om att stänga av 4G för att förlänga batteritiden. Jag funderar på att köpa 920 just för att få 4G så jag undrar hur batteritiden är med 4G och wifi på konstant. Någon som testat? Jag bor i Malmö så täckning borde inte vara något problem.

Jag laddar gärna nallen var natt men vill ju inte att den dör efter en halv dag.

Jag kör igång 4G när jag använder internetdelning. Annars har jag inte hittat någon fördel att ha det igång. Men en hel dag med det igång ska väl inte vara problem. Det är det inte med min telefon iaf. Den blir varm men inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Grymma filmer Nisse-Tuta! Ser riktigt nice ut med högtalaren
Tänkte fråga vad du tycker om den röda färgen på din lumia. Upplever du den som orange under ljusa förrhållanden på dagen eller är den fint klarröd? Är du nöjd med färgvalet?
Har sett den gula och vita på riktigt men inte den röda så har svårt att bilda mig en uppfattning hur den röda färgen upplevs.

Kul att du gillar filmerna, den jag sitter med nu kommer bli min highnote tror jag...

Den är lite kul i färgen. Den är verkligen röd som blod, o jag vet för hunden löper nu
Är det inne på kvällen är den mörkt tomteröd, är det mitt på dagen är den liksom "gladare" och ute i snön när solen lyser är det nästa men bara nästan så att den är så röd att den övergår i en annan färg, typ orange.
Mycket vacker imo.
Du skulle inte tycka den var ljus o skrikig, snarare lite dov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Jag kör igång 4G när jag använder internetdelning. Annars har jag inte hittat någon fördel att ha det igång. Men en hel dag med det igång ska väl inte vara problem. Det är det inte med min telefon iaf. Den blir varm men inga problem.

Jag vill slippa problemen med belastade 3Gnät och samtidigt njuta av hastigheten 4G erbjuder. Jag ser heller ingen mening med att betala för ett 4Gabonnemang som man inte utnyttjar.
Men blir den varm även när den bara ligger i fickan utan att användas? Det låter ju inte normalt. Låter ju som en bugg i OS som låter 4Gantennen ligga igång på max om det nu inte är någon app som buggar.