Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kul att du gillar filmerna, den jag sitter med nu kommer bli min highnote tror jag...

Den är lite kul i färgen. Den är verkligen röd som blod, o jag vet för hunden löper nu
Är det inne på kvällen är den mörkt tomteröd, är det mitt på dagen är den liksom "gladare" och ute i snön när solen lyser är det nästa men bara nästan så att den är så röd att den övergår i en annan färg, typ orange.
Mycket vacker imo.
Du skulle inte tycka den var ljus o skrikig, snarare lite dov.

Ser fram emot filmen, dina filmer håller högsta klass!

Tack för svaret angående färgen också, blir nog en röd för mig med Gillar verkligen om den skiftar lite i olika nyanser under olika ljusförhållanden som du säger, det ger en grym effekt mot alla svarta och vita telefoner man haft annars.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ari_Gold:

Jag vill slippa problemen med belastade 3Gnät och samtidigt njuta av hastigheten 4G erbjuder. Jag ser heller ingen mening med att betala för ett 4Gabonnemang som man inte utnyttjar.
Men blir den varm även när den bara ligger i fickan utan att användas? Det låter ju inte normalt. Låter ju som en bugg i OS som låter 4Gantennen ligga igång på max om det nu inte är någon app som buggar.

Kör du internetdelning via wifi med 4G så blir den varm. Inte annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Kör du internetdelning via wifi med 4G så blir den varm. Inte annars.

Det blir den visst det

Edit: läste fel, nej den blir inte varm i fickan och den bara ligger, utan när du surfar.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Det blir den visst det

Edit: läste fel, nej den blir inte varm i fickan och den bara ligger, utan när du surfar.

Tackar för svaren. Ja, klarar den en normal dags användande så blir det nog en 920. Ska in i butik och klämma lite.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Microsoft kommer att släppa en uppdatering så man kan gå tillbaka och se händelser(notification) om man missade att se vilken app som det gällde?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Någon som vet om Microsoft kommer att släppa en uppdatering så man kan gå tillbaka och se händelser(notification) om man missade att se vilken app som det gällde?

Aa, det ska dom göra. Eller, det bör dom göra då dom har haft planer för att göra det och att alla vill ha det.

http://windows-phone.co/wp8-notifications-almost-a-reality/
http://windows-phone.co/cool-notification-center-concept/

Angående mitt problem: Bör jag testa fabriksåterställa telefonen eller finns det något smidigare sätt att få bort lagget?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Är det någon som har gjort en jämförelse om man kör med 4G eller 3G hur det påverkar batterilängden?

Permalänk

Jag har också börjat uppleva lite lagg!!

Permalänk
Medlem

Vad betyder den lilla ikonen högst upp bredvid volymen. Det är en prick med en ring runtom. Är det gps eller något liknande?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har jag testat min nya JBL PlayUp speaker och måste säga att jag är imponerad. Med tanke på priset 799:- på rea och ca 1200:- normalt, så är det riktigt bra ljud. Ett stort plus är att den är portabel och med NFC var man igång på typ 2 sekunder, inga inställningar eller skit bara köra direkt.
Men det som överraskade mest är helt klart byggkvaliteen, riktigt kompakt, härliga material och finurliga detaljer.
Jag kommer göra ett test och en review lite senare men här är i alla fall Unbox o Demo.
http://www.youtube.com/watch?v=D99ziqj3PCQ

Härlig video! Själv har jag en Nokia 360 som jag köpte med min N9:a, den funkar klockrent med L920 också men det vore kul att veta om JBL:en är så pass mycket bättre så ett köp är befogat?
Annars så är ju JBL Powerup frestande...

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Vad betyder den lilla ikonen högst upp bredvid volymen. Det är en prick med en ring runtom. Är det gps eller något liknande?

Det är GPS...positionering aktiverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag har också börjat uppleva lite lagg!!

Jag testade rensa lite från min startsida, hjälpte lite. Fast man vill ju att det ska vara som det var från början, undrar vad som kan vara boven i dramat..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Jag testade rensa lite från min startsida, hjälpte lite. Fast man vill ju att det ska vara som det var från början, undrar vad som kan vara boven i dramat..

det måste vara någon app som buggar totalt, jag har inga problem med lagg å mobilen blir bara varm om jag spelar, ser film eller surfar i dagsljus så skärmen är lyser upp som en stjärna.

batteritiden har jag inte problem med heller. Inga frysningar eller så.

det enda jag har faktiskt problem med en gång i veckan utan att jag har startat om mobilen är att av/på knappen inte funkar helt, vill ej låsa skärmen. Behöver bara starta om mobilen för att lösa det.

dock kom detta för lite över en vecka sen så borde vara appbugg, någon lockscreen app.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte har några problem what so ever?
Inga värmeproblem, inga batteriproblem, inga problem med 4G, inga knakningar, inga laggningar eller något sådant?

Haft min en vecka bara visserligen men jag har alltid allting på och den håller sig runt 2dagar utan laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Inga värmeproblem, inga batteriproblem, inga problem med 4G, inga knakningar, inga laggningar eller något sådant?

Haft min en vecka bara visserligen men jag har alltid allting på och den håller sig runt 2dagar utan laddning.

Nemas problemas här med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nemas problemas här med.

Kanske vi som har röda som slipper allt

Permalänk
Medlem

Fick nog av att vänta på Telia och gick in till Elgiganten och köpte mig en svart 920 idag
Jäklar vilken stabil telefon jämfört med min gamla Desire HD som knakar både här och där.
En sak bara, som jag tror *tar i trä* har löst sig nu. Telefonen rebootade varje gång jag släckte skärmen.
Läste att det kunde hjälpa att avaktivera LTE (som ju inte ens är valbart i elgigantens 920:or..) så x antal soft resets
med och utan sim-kort i utan några resultat så provade jag aktivera 4g genom att knappa in ##3282#. Sedan dess har
telefonen funkat finfint och jag fick 4g på köpet Hoppas det kan hjälpa någon om ni upplever samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kanske vi som har röda som slipper allt

ja tydligen
älskar min röda mobil, allt är elegant å snyggt.
upptäckte hur photobeamer funka för några dagar sen, fan va frän tjänst Nice å showa lite inför polarna haha. Inte ens iphonen har det (obs! Ej i sverige men i USA tydligen för iphonen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

ja tydligen
älskar min röda mobil, allt är elegant å snyggt.
upptäckte hur photobeamer funka för några dagar sen, fan va frän tjänst Nice å showa lite inför polarna haha. Inte ens iphonen har det (obs! Ej i sverige men i USA tydligen för iphonen)

Aj fantomen va nice!
Nu måste man ju ladda ner det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Det är GPS...positionering aktiverad.

Ah, oki. Tack för svaret. Förmodligen Weather flow som använder den gissar jag på.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Har inte haft några problem heller, i vassa fall blir den varm men ser det inte som något problem (typ om man spelar eller delas på 4G), allt flyter på perfekt efter en månads flitigt användande, batteriet laddar jag varannan dag trots att jag har 4G på hela tiden.

Saknar inte ens Spotify längre, använder Xbox music och det fungerar bättre än Spotify.

Permalänk
Medlem

Då har det hänt! tappade mobilen i asfalten. Repa på displayen, krossade kanter.

Vad kan jag göra för att få den återställd?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Aj fantomen va nice!
Nu måste man ju ladda ner det där!

haha do it väldigt enkelt att använda, speciellt om man nu har använder en xbox/ps3/smart-tv eller projektor osv för att surfa med.bara gå in på photobeamer.com å sedan gå in på appen å välje album som skall visas på skärmen. Ja ni förstår när ni testar.

hoppas mer funktioner kommer till detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag lyckats få in Porterico-updaten via Nokia Care Suite.

Min mobil: Lumia-920 (svart)
Kod: 059Q9H5
Telia som operatör (obunden mobil)

Körde in: RM821_1232.5951.1249.1004_RETAIL_eu_euro1_276_04_118868_prd_signed
Ändrade språket till Svenska.

Gick även bra med Tyska T-mobie men dataanvändningen fungera ej, troligtvis måste man ställa in det manuellt.
RM821_1232.5951.1249.1003_RETAIL_eu_euro2_206_03_118727_prd_signed

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Råkade köra över min Lumia 920 med en pulka för några dagar sedan, när jag tänkte att det skulle vara coolt att filma samtidigt som man åkte Som tur va så hände inget med mobilen. Inga skador eller nåt. Man kan alltid lita på Nokia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Gick även bra med Tyska T-mobie men dataanvändningen fungera ej, troligtvis måste man ställa in det manuellt.

Nice! Skriv gärna vad du tycker om portico uppdateringen, kamera fixen osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Råkade köra över min Lumia 920 med en pulka för några dagar sedan, när jag tänkte att det skulle vara coolt att filma samtidigt som man åkte Som tur va så hände inget med mobilen. Inga skador eller nåt. Man kan alltid lita på Nokia!

haha! Tur att det gick Bra inte kul å få en fuktskada

Visa signatur

Permalänk

4G funkar nu Tele2. Otroligt att man ska behöva ringa flera gånger för att ha turen och komma i kontakt med en på kundtjänst som vet hur man kollar om 4G är aktiverat i abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Roligt, detta är uppgradering som kallas för pr1.1? Berätta gärna hur du upplever den o hur kameran/videon presterar...
Gärna bildbevis

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Nisse Tuta en lite fråga till dej, kan man ladda Nokian trådlöst med den där högtalaren? och isf var lägger man mobilen?