Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Köpråd gamingdator

Hej,

Med risk för att trötta ut er... Har ett problem... Ska köpa en gamingdator till min son som bl.a. vill kunna spela BF3, Minecraft, ETW m.fl. Jag har tyvärr inget kunnande att bygga ihop en egen dator varför jag troligen satsar på Inet, Komplett eller CDOn's gamingdatorer. Kan lägga ut ca 6000-8000 kr.

Har bl.a. tittat på Kompletts "Winter Gamer" och Inets Taurus Experienced.

http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-650...

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10731&kampanjebanner=mp_...

Tar tacksamt emot alla goda råd på hur jag ska göra för att ge sonen ett så bra spelande som möjligt.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Jag tycker nog att du ska sattsa på Kompletts Winter Gamer.
Komplett datorn har du mycket bättre komponenter än i Inets dator du länka för samma pris.

Och till kompletts dator får du även Assassins Creed 3 och Borderlands 2 till. (ifall din son är intresserad av spelen)

Visa signatur

Dator 1: i3 2120 | MSI B75A-G41 | ASUS GTX 660 Ti 2GB | Cooler Master HAF 912 + | Fractal Design 650W |

Dator 2: i5 2500k | MSI Z77A-G43 | ASUS GTX 650 1GB | Cooler Matser något | Corsair CX 600W |

Permalänk

Tack OptimusBO2! Är det någon uppgradering jag borde göra, som kostar nån hundring extra, t.ex. annat minne?

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crystaltide:

Du kommer inte att behöva uppdatera några delar i komplett datorn. Delarna som är i den kommer att räcka ett bra tag frammåt.

Dom där datorerna du skickar är lite dåligare än komplett datorn fast för samma pris. Komplett datorn har ett 660 Ti och en i7 processor vilket är mycket bättre för samma pris som dom 2 du skicka. Båda datorerna du skickade har en i5:a och ett 660Ti/660.

Visa signatur

Dator 1: i3 2120 | MSI B75A-G41 | ASUS GTX 660 Ti 2GB | Cooler Master HAF 912 + | Fractal Design 650W |

Dator 2: i5 2500k | MSI Z77A-G43 | ASUS GTX 650 1GB | Cooler Matser något | Corsair CX 600W |

Permalänk

Förslag tips på annat paket? Har även tittat på Dell och deras XPS8500 samt deras Alienware X51, men man kanske inte får lika mycket för pengarna där. Tack för dina tips/råd!