SweClockers Raceday (F1 2012, intressekoll)

Permalänk
Benchmaskin 🍞

SweClockers Raceday (F1 2012, intressekoll)

Spelsatsningen utökar i genre då intresset för F1 verkar stort efter racet mellan mig och vargeEEEEn. Vi vill nu därför se om det finns intresse för att race:a oss SweClockare emellan.

Då det tyvärr inte finns ett serversystem i F1 utan det är en person som skapar och folk hoppar in utan kontroll med lösenord så vill vi gärna ha in folk på vår Mumble-server så vi vet vilka som är från SweClockers.

Låter detta intressant? Låt oss veta i kommentarerna så ska vi försöka planera ihop något och återkomma med datum!

I skrivande stund är F1 2012 nedsatt med 33% på Steam, så ifall någon var sugen på det så borde dom passa på. Finns även en gratis demo för er som vill prova på innan, även det på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem

Min ratt kommer under dagen så nu kommer jag bli ännu vassare! Du får akta växellådan Raven

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hur realistiskt är spelet? Hur mycket kan du ställa in på bilarna?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

hmm kanske sliter fram gammel ratten

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Är gärna på! Länge sedan jag körde det dock Race 07 och GT Legends är för övrigt också jäkligt trevliga racingsimulatorer, skitbilligt på steam just nu också.

Skojigt att vi bilintresserade får ta del av kakan också! (har i ärlighetens namn tröttnat lite på skjutandet i diverse moderna militär fps:er)

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Hur realistiskt är spelet? Hur mycket kan du ställa in på bilarna?

Hört att fysikmotorn i spelet inte alls är något vidare och att det äldre (2011) är att föredra emot 2012 spelet.
Själv har jag ingen lust att köpa spelet bara för att pröva om det är kul samt ingen jag känner spelar det
Jag håller mig till mitt LFS och RaceRoom.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att köra ett par varv....

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av YGLeXz:

Hur realistiskt är spelet? Hur mycket kan du ställa in på bilarna?

Man kan ställa in ganska mycket och man känner definitivt skillnad på inställningarna. Hur realistiskt det är är svårt att säga, men man får kämpa en hel del och körkänslan är i mitt tycke bra och underhållande. Och saker går absolut sönder om man inte tänker sig för.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Inside Sim Racing har gjort en review på det.
http://www.youtube.com/watch?v=EBozZK5iR9o

Kommer tyvärr inte delta, hinner knappt med mitt iRaceand:(.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Hört att fysikmotorn i spelet inte alls är något vidare och att det äldre (2011) är att föredra emot 2012 spelet.
Själv har jag ingen lust att köpa spelet bara för att pröva om det är kul samt ingen jag känner spelar det
Jag håller mig till mitt LFS och RaceRoom.

Det finns demoversion av spelet, så du kan testa gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Hur realistiskt är spelet? Hur mycket kan du ställa in på bilarna?

Som på riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem

Låter som en inte helt dum idé dirt spelen e ju annars ruskigt roliga att lira emot varandra, men jag har aldrig riktigt testat f1 spel, men det verkar ju riktigt gött

Visa signatur

Fractal Design Define R2 ¦ Gigabyte geforce 470 SOC ¦ Gigabyte P55A-UD4 ¦ Intel core i5 760 2.80Ghz ¦ Corsair tx 750 ¦ 4x XMS3 DDR3 2GB

Permalänk
Medlem

Låter mycket intressant, kommer bli riktigt kul om det blir av

Permalänk
Medlem

vargeEEEEn, var inte du en höjdare på Trackmania nation? eller blandar jag ihop dig med någon annan nu :/

Är lite sugen på att ge sig på ett racing spel igen. Att ha en ratt och pedaler är väll ganska väsentligen för känslan antar jag?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zhizo:

vargeEEEEn, var inte du en höjdare på Trackmania nation? eller blandar jag ihop dig med någon annan nu :/

Är lite sugen på att ge sig på ett racing spel igen. Att ha en ratt och pedaler är väll ganska väsentligen för känslan antar jag?

Har spelat en del Trackmania, men skulle inte kalla mig en höjdare

Jag tycker att tex en Xbox-kontroll funkar väldigt bra att köra med, jag ska dock själv ta steget till ratt idag faktiskt och ser verkligen fram emot det! Analog input är ett måste och Xbox-kontrollen är ett billigt och mycket bra steg från ett tangentbord.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
SpelClockers

Jag kan vara med, beror dock lite på vilka inställningar som ni ska köra med.

Då jag sitter på xbox 360 dosa så känns det som jag behöver ABS, traction och auto växlar.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

Låter intressant.
Har inte spelat F1 men en hel del GT5 men varit intreserad att testa F1 då jag hört en hel del bra om det. Ska nog köpa och testa se hur det är...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniie:

Jag kan vara med, beror dock lite på vilka inställningar som ni ska köra med.

Då jag sitter på xbox 360 dosa så känns det som jag behöver ABS, traction och auto växlar.

Är det inte du du verkligen inte behöver det? Till skillnad från oss som sitter på tangentbord?

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag vill ha det så realistiskt som möjligt...

Kanske inte 78 varv, men nästan.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rossi46:

Som på riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Jo tjena

Tack för svaren i tråden i alla fall, får kolla in det

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

skulle lätt vara med om det var via iracing, race 07 eller liknande men ej f1

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Har spelat en del Trackmania, men skulle inte kalla mig en höjdare

Jag tycker att tex en Xbox-kontroll funkar väldigt bra att köra med, jag ska dock själv ta steget till ratt idag faktiskt och ser verkligen fram emot det! Analog input är ett måste och Xbox-kontrollen är ett billigt och mycket bra steg från ett tangentbord.

Du menar att du under duellen körde med 360-kontroll?
Mycket imponerande isf! Om nu så var fallet kommer du bli vansinnigt snabb när du vänjer dig med ratten!

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!

Permalänk
Medlem

Varför gör ni såhär mot mig?
Nu blev jag sugen på att köpa ratt igen Jag försöker övertyga mig själv om att 2000 kr kanske ändå inte är så mycket för en ratt om den funkar till både PS3 och PCn...
Men då kommer ju nästa problem och det är att faktiskt ha tid att lira också...

Jag hatar er! :@

Fast bilspel är ju så jävla kul... Och så kanske man kan klara F1-delen på GT5 också... som är helt omöjlig med handkontroll..

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

varför inte 2012 e ju ett bra spel ...hojta till när ni ska köra

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Jag är på iaf!

Visa signatur

2500k@4,5 MSI P67GD65 6950

Permalänk
Hedersmedlem

jag kommer vara med, vad roligt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

jag joinar gärna kör med g27:an

Visa signatur

Thermaltake Level 10-GT | Gigabyte Aorus X299 Gaming 7 Socket 2066 | Intel Core i7-7820X | G.Skill Trident Z RGB Series 32GB | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti | SSD 120GB Intel 520 | XFX 750W Black Edition | BenQ XL2411 24" 144hz | Razer Taipan BF4 Edition | Razer Blackwidow BF4 Edition | Sennheisser G4me Zero |

Permalänk

Jag har tyvärr inte F1 2012 men är gärna med om det blir något i GT5. Gran Turismo 5 har grym körkänsla. Det jag saknar är att kunna åka runt i sandlådeläge och bara cruisa. Sen tycker jag att det känns lite tråkigt att alla bilar känns likadant att köra dvs. alla påminner om varandra som har samma drivning och motorplacering. Sen är möjligheterna för trimning begränsade. Hade varit coolt att montera en Toyota Supra motor i en volvo 240.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte köra Need for Speed Most wanted istället?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Kan vi inte köra Need for Speed Most wanted istället?

Jag börjar gärna spela Most Wanted om de fixar Stockholm som mapp. Fatta att bränna i fullfart på Sveavägen samt ta genvägar i Gamla stan

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har 2011 själv och kör med min Momo Racing Wheel, hur skoj som helst. Blir lite svårt att delta i 2012 online dock

Borttaget citat