ALDRIG mer Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Ja sverige är fantastiskt .. hela landet står stilla när vi ska fira våra kristna högtider i vårt religionsfria land

Kristna? Njee Det är väl snarare en högtid från Asatron "Midvinterblot"som de tidiga kristna missionärerna kapade och hittade nån kristet svepskäl till varför man firade vissa datum. och dessa råkade sammanfall med tidiga okristna högtider. Vilken slump alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Om det nu inte är så j-vla svårt att bygga ihop en dator som du skriver, varför gör du inte det själv då?
Om man inte begriper ngt själv om datorer så kanske man ska lugna sig lite..
Se till att lära dig lite själv så slipper du förlita dig på andra som i dina ögon ändå är idioter..
Skaffa kunskapen att slänga ihop delarna själv och skaffa lite datorkunskap så du kan fixa när ngt går sönder.
Så himla svårt är det faktiskt inte...
Det gäller ju allt. Från snickeri till att mecka bil till ja, att bygga datorer.

Men har du den attityden i telefon så vet i tusan om man kunnat vara professionell i bemötandet om man jobbat på supporten där.
Snacka om att behöva bita sig i tungan i sånt fall.
Sen spelar nog åldern på personalen i supporten mindre roll.
De är inte mer korkade för att de är unga. (jag är en bra bit över 30 själv så nej, jag är ingen snorunge)

Tycker nog det är Du som beter dig som en snorunge här.
-Jag har beställt något och vill ha det nuuuu. Helst igår.
-Jag struntar i röda dagar och detaljer som personalstyrka, arbetsbelastning, logistik och sånt. De ska f-n jobba julafton om det ska behövas för jag är minsann en viktig person och jag ska ha datorn nuuuuuuuuuu. För det är ju inte mitt fel att jag beställer runt jul och inte är ute i god tid..

Helt otroligt. Lugna dig människa.
Nej, min sympati får du då inte.
Hoppas du får vänta ett tag till faktiskt så kan kanske någon annan som väntar på sin dator från komplett, och som inte beter sig som en rövare, få den tidigare.

Nuff said

+1

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

ännu en som inte har det bra ställt i valnöten^^

Hade du varit anställd, så hade du också velat vara ledig då för att umgås med familj och vänner.
Varför meddela något som är en självklarhet? Det har varit röda dagar i samband med jul och nyår så länge jag kan minnas (33år)

Och sen så är det inte bara ett fåtal personer som beställer samtidigt.. Så slutsatsen då.. många beställningar + minskad personalstyrka + mellandagar = längre leveranstid. Sen om ni inte fattar hur det går till, tycker jag ska lämna rummet och gå ut och upptäck att det FAKTISKT finns en värld utanför tv-spel och datorer.... och att inte saker man beställer på nätet kommer samma dag^^

Du tror på full allvar att dem inte har personal under årets kanske mest inkomstbringande dagar? Har du varit ute i mellandagsrean eller? Du har bara sett stängda affärer? OM en affär inte klarar trycket så är det dåligt planerat och ska inte gå ut över kunden.

Permalänk
Medlem

Varför i helvete ska jag bygga den själv när jag KÖPT en dator som jag räknar med att de ska bygga ihop och då förväntar jag mig att dom gör när jag betalar över 10 000kr! Tror ni jag är ett jävla medium som se i förväg att min dator blir försenad?! Och NEJ jag vet vilka röda dagar som finns! Vilka som är arbetsdagar och inte. Och sluta va så stora i käften utan att slänga ur er massa slagord och dylikt. Verkligen moralkärringar.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Vad är det med röda dagar/helger vs arbetsdagar du inte fattar..?

Varför skulle jag räkna in dem?? Klart man bara räknar arbetsdagar. Tycker du ska läsa första posten igen.

Permalänk

Beställde en dator från komplett precis innan jul 2011. Efter nyår var datorn bygg och skickad under 5 dagar och enligt mig ser jag hellre att min dator byggs ihop i sträck under arbetsveckan. Inte att någon går o "dattar" lite hit och dit under julhelgen, tror det är värt den extra väntetiden helt resultatmässigt. Men det är såklart bara min åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Beställde nu en dator för ett bra tag sedan, och det har gått ca 8-9 arbetsdagar sedan och den är inte ens skickad! Otrevliga 19 åriga snorungar som sitter bak lurarna som drygar utav själva fan! Är det så jävla svårt att bygga ihop en jävla dator ? Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Ärligt talat, om du uttrycker dig lika negativt eller värre mot deras kundtjänst som du gör här där ingen gjort dig något illa är det knappast förvånande att de "sitter bak lurarna som [sic] drygar"?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Så ts jobbade du på jul och nyår? Jobbar du en vanlig söndag? Nja. Ganska få som gör det. Men enligt dig så ska alla jobba 365dagar om året eller. Hur skulle tycka det var att din arbetsgivare så åt dig att du skulle jobba som en vanlig dag på julafton?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag är rörmockare och har ingen sympati heller, jag kan dock tänka rationellt och inser att folk, människor precis som du och jag vill vara lediga. De vill vara med sina familjer och vänner.

Att det inte rör dig ryggen visar bara att du saknar en hjärna med kapacitet för rationellt tänkande så håll du dig till ditt svetsande för jobba med folk hade du inte kunnat med den inställningen ändå.

Gå och snyt dig och sluta lipa och tänk till istället.

Herregud, ska du posta så kan ge fan i att vara så spydig då du ska vara över 30. Visar mognad.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Så ts jobbade du på jul och nyår? Jobbar du en vanlig söndag? Nja. Ganska få som gör det. Men enligt dig så ska alla jobba 365dagar om året eller. Hur skulle tycka det var att din arbetsgivare så åt dig att du skulle jobba som en vanlig dag på julafton?

Vart har jag sagt att man ska jobba på röda dagar? Snälla, visa mig.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Ärligt talat, om du uttrycker dig lika negativt eller värre mot deras kundtjänst som du gör här där ingen gjort dig något illa är det knappast förvånande att de "sitter bak lurarna som [sic] drygar"?

Jag var inte dryg mot deras service!

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atessla:

Jag var inte dryg mot deras service!

Jag sitter o skrattar.. Ärligt.. Vad i helskotta är det med folk. Det är JULETID.. NYÅR.. Fan det tar ett par dagar extra. Vad gör de?

Du sitter och skriver om att andra ska visa mognad och inte vara så spydiga, när du själv sitter och gör det samma. Dra upp byxorna, spänn fast livremmen och sitt lugnt o stilla o vänta på din lilla dator.

Du borde räkna med att det kan ta en längre stund för den att komma, eftersom det faktist är som flera påpekat. MÅNGA lediga dagar. Förra julen beställde jag lite saker och fick vänta bra längre än som var utlovat. Jag ringde och frågade, lugnt och sansat hur det var med min beställning, och dem beklagade att det tog längre än väntat, sedan tackade jag för deras tid och knäppte på nickelodeon..

Ta lite godis och sätt dig ner...

Permalänk
Medlem

tycker att ngn moderator kan låsa denna tråden.. TS fattar ändå inte vad röda dagar innebär och på vilket sätt det påverkar öppettider och leveranser...

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av prOZac:

tycker att ngn moderator kan låsa denna tråden.. TS fattar ändå inte vad röda dagar innebär och på vilket sätt det påverkar öppettider och leveranser...

Jo jag håller med.. -.- Detta verkar bara gå utför..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Varför i helvete ska jag bygga den själv när jag KÖPT en dator som jag räknar med att de ska bygga ihop och då förväntar jag mig att dom gör när jag betalar över 10 000kr! Tror ni jag är ett jävla medium som se i förväg att min dator blir försenad?! Och NEJ jag vet vilka röda dagar som finns! Vilka som är arbetsdagar och inte. Och sluta va så stora i käften utan att slänga ur er massa slagord och dylikt. Verkligen moralkärringar.

Du kan sluta vara så jävla uppkäftig innan du får någon jävla hjälp. Du utrycker dig så dumt att man undrar vad du har innan för nötskalet. Tror komplett klarar sig utan dig. Alla andra butiker med.
Folk skriver och förklarar för dig men det ända du gör är att vissa fingret tillbaka.
Kan en moderator snälla låsa tråden.
Någon stans hoppas jag att du är ett troll... Samt att du inte beter dig så här på fullt allvar.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Du tror på full allvar att dem inte har personal under årets kanske mest inkomstbringande dagar? Har du varit ute i mellandagsrean eller? Du har bara sett stängda affärer? OM en affär inte klarar trycket så är det dåligt planerat och ska inte gå ut över kunden.

läs igen...
skrev jag någonstans att dom inte har någon personal alls? Nej, precis.
men däremot så har dom MINDRE antal arbetande dom dagarna.
Sen kanske du tror att dom är, låt säga, 300 personer som står och bygger datorer hela dagarna och skickar beställningar till folk? Vi lever i sverige, inte i kina där det jobbar 2000personer på ett lager...

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Herregud, ska du posta så kan ge fan i att vara så spydig då du ska vara över 30. Visar mognad.

den som är spydig är egentligen du..
du får antagligen bara tillbaka egen attityd..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

den som är spydig är egentligen du..
du får antagligen bara tillbaka egen attityd..

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1177060-ald...

Varför? Har jag riktagt mina kommentarer mot någon här inne? Det är ett firma.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Du kan sluta vara så jävla uppkäftig innan du får någon jävla hjälp. Du utrycker dig så dumt att man undrar vad du har innan för nötskalet. Tror komplett klarar sig utan dig. Alla andra butiker med.

Ge fan i att kommentera överhuvudtaget då. Tack

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Atessla:

Varför i helvete ska jag bygga den själv när jag KÖPT en dator

1. Det är billigare. (Man betalar bara för delarna; monteringen är gratis.)
2. Det är roligt.
3. Man lär sig mycket.
4. Det går snabbare. (Man behöver inte vänta på att butiken ska bygga datorn etc.)
5. Man får allt, t ex kabeldragning, precis som man vill ha det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

läs igen...
skrev jag någonstans att dom inte har någon personal alls? Nej, precis.
men däremot så har dom MINDRE antal arbetande dom dagarna.
Sen kanske du tror att dom är, låt säga, 300 personer som står och bygger datorer hela dagarna och skickar beställningar till folk? Vi lever i sverige, inte i kina där det jobbar 2000personer på ett lager...

Varför skulle jag tro det? Om dem nu inte klarar att skicka sina ordrar de dagar dem jobbar dvs arbetsdagar, så tycker jag det är lite dåligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag är rörmockare och har ingen sympati heller, jag kan dock tänka rationellt och inser att folk, människor precis som du och jag vill vara lediga. De vill vara med sina familjer och vänner.

Att det inte rör dig ryggen visar bara att du saknar en hjärna med kapacitet för rationellt tänkande så håll du dig till ditt svetsande för jobba med folk hade du inte kunnat med den inställningen ändå.

Om vi nu ska gå på personangrepp har knappast en rörmockare mycket att säga om en svetsare, ingen av er ha speciellt akademiska yrken. Om något behövs mer skicklighet bakom svetsen.

De flesta inom detaljhandeln jobbar i mellandagarna. Detta är trots allt den största tiden för detaljhandeln på hela året. Dessutom är detta Kompletts problem och inte kundens. De har trots allt lovat 5 dagar, det är detta som står i avtalet och då är utgångspunkten att detta ska hållas. Att det blev jul och mellandagar är knappast oväntat för Komplett. Dessutom tror jag knappast att Komplett hade haft mycket sympati om kunden inte kan betala i tid för det är för mycket att göra hemma.

Och till alla som tycker att han ska sätta ihop datorn själv så är det knappast det man betalar för. Man betalar för att datorn ska levereras hel vilket betyder att om datorn krånglar kan du lämna in den hel. Bara peka på ett fel och lämna in. Du behöver inte felsöka och hitta vilken del som är felaktig som du måste om du sätter ihop datorn själv. Det är en garanti och säkerhet man köper i monteringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atessla:

Varför i helvete ska jag bygga den själv när jag KÖPT en dator som jag räknar med att de ska bygga ihop och då förväntar jag mig att dom gör när jag betalar över 10 000kr! Tror ni jag är ett jävla medium som se i förväg att min dator blir försenad?! Och NEJ jag vet vilka röda dagar som finns! Vilka som är arbetsdagar och inte. Och sluta va så stora i käften utan att slänga ur er massa slagord och dylikt. Verkligen moralkärringar.

hoppsan
lugna ner dig, du klankar ner på komplett för att dom inte har levererat en vara, so what? det går inte alltid som man tänkt sig.
Men som du skrev tidigare, att vilken amatör kan bygga den datorn på max tre timmar, så varför betala för något du kan göra själv? är du så slö att du inte orkar koppla några kablar och skruva några skruvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Varför skulle jag tro det? Om dem nu inte klarar att skicka sina ordrar de dagar dem jobbar dvs arbetsdagar, så tycker jag det är lite dåligt faktiskt.

datorn ska väl fortfarande byggas ihop och testas va? det är förmodligen vad dom har gjort dom dagarna dom har jobbat..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

datorn ska väl fortfarande byggas ihop och testas va? det är förmodligen vad dom har gjort dom dagarna dom har jobbat..

Ja precis och dem har inte klarat av det på 5 arbetsdagar som utlovat, och du tycker att det är ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

hoppsan
lugna ner dig, du klankar ner på komplett för att dom inte har levererat en vara, so what? det går inte alltid som man tänkt sig.
Men som du skrev tidigare, att vilken amatör kan bygga den datorn på max tre timmar, så varför betala för något du kan göra själv? är du så slö att du inte orkar koppla några kablar och skruva några skruvar?

Nej, eftersom jag är bortrest så vill jag ha min dator färdig och klar utan några problem.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Jag är rörmockare och har ingen sympati heller, jag kan dock tänka rationellt och inser att folk, människor precis som du och jag vill vara lediga. De vill vara med sina familjer och vänner.

Att det inte rör dig ryggen visar bara att du saknar en hjärna med kapacitet för rationellt tänkande så håll du dig till ditt svetsande för jobba med folk hade du inte kunnat med den inställningen ändå.

Gå och snyt dig och sluta lipa och tänk till istället.

Och med alltid menar du två gånger, ... idiot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Ja precis och dem har inte klarat av det på 5 arbetsdagar som utlovat, och du tycker att det är ok?

Citat från komplett
''Leveranstid Din Komplett PC byggs på beställning. Produktion, testning och packning tar ca 5 vardagar från det att alla varor finns på lager. Leveranstid för valt fraktalternativ tillkommer. Har du frågor, kontakta oss på 031-710 20 00''
Vart står det att dem lovar leverans inom 5 dagar?
Dessutom ska man alltid räkna med förseningar när man beställer på nätet.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Det tar CIRKA 5 vardagdagar att bygga datorn, vilket kan innebära fler dagar. + leverans på det. man bör lusläsa avtal innan man ingår dem angående punkter som är viktiga för en själv. I detta fall verkar leveranstid vara viktigt för dig, då borde du sätta dig in i deras vilkor Ser inte någonstans att komplett inte uppfyllt sina åtaganden, so far.

my 2 cent

Permalänk
Medlem

De här gick nog inte riktigt som TS hade tänkt sig

Skickades från m.sweclockers.com