Är det inte hög tid för ett Andra världskriget FPS igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Tredje världskrigsspel vore häftigare! Detta spel/krig ska börja med finansiella sanktioner mot Iran.

MW3 handlar ju om just det. Dock ett dåligt spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toye666:

Jadu, RO2 är inte värt ett öre med tanke på hur RammJaeger ser sina spelare och riktningen som han tar spelet.

Ber ju folk att dra åt helvete och annat på sina event serverar, kör bara action mode event serverar, och lägger mer fokus på action mode än realism. Försöker göra Ro2 till något hybrid spel än ett bra fokuserat spel.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Därför det är sämre än första RO på grund av att det är mindre banor i RO2 bland annat, sen att du bland annat inte kan t.ex. inte ta av bajonetten, du har massa upplåsningar som du inte kan bestämma själv om du vill ha dem på eller inte vilket ibland stör mer än gör nytta, som MKb42:ans sikte som är bara i vägen och är kasst, man ser knappt något när man siktar med det.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag hellre se något i stil med Vietnam, gärna med lite psykologiska inlägg både i singel player och multiplayer lite PTS över det hela typ ju längre du lever ju mer påtagligt blir stressen i form av hjärtklappningar, skuggor i bushen, höra saker, synfälts ändringar osv inte super balanserat i multiplayer I know men vore intressant, kan ju vara ett game mode? Och lite mer random genererade banor vore bra, så folk inte vet exakt vart folk alltid sitter och trycker

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ser intressant ut, hoppas det blir bra när det blir färdigt, och många som spelar! Många kul spel som dör ut pga att ingen spelar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jadu, RO2 är inte värt ett öre med tanke på hur RammJaeger ser sina spelare och riktningen som han tar spelet.

Ber ju folk att dra åt helvete och annat på sina event serverar, kör bara action mode event serverar, och lägger mer fokus på action mode än realism. Försöker göra Ro2 till något hybrid spel än ett bra fokuserat spel.

Skrivet av Åkan:

Därför det är sämre än första RO på grund av att det är mindre banor i RO2 bland annat, sen att du bland annat inte kan t.ex. inte ta av bajonetten, du har massa upplåsningar som du inte kan bestämma själv om du vill ha dem på eller inte vilket ibland stör mer än gör nytta, som MKb42:ans sikte som är bara i vägen och är kasst, man ser knappt något när man siktar med det.

Inget jag har märkt av eller irriterar mig på. Spelar mest RO2 för att jag älskade RO1.

Slö-spelar mest nån timme då och då när jag behöver stilla mitt behov av ironsight-one-shot-one-kill

Permalänk
Medlem

Nu känns det som att jag går mot strömmen, men jag skulle vilja se ett WW2 spel som lagt mest krut på SP delen, MP känns alltid lika dant tycker jag, oavsett spel, små banor med väldigt högt tempo.

Skulle vilja se en lång kampanj som börjar i england där man får gå igenom "titta överallt, tryck space för att hoppa" osv, sedan så sätter man sig på flygplanet för att släppas en bit in i frankrike, sedan så ska man ta sig genom frankrike till tyskland och krigsslutet.

Tänk er ett band of brothers fast ett spel, ett välgjort sådan, som inte har en kampanj som tar 5-6 timmar att spela igenom. Det skulle jag vilja ha.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Nu känns det som att jag går mot strömmen, men jag skulle vilja se ett WW2 spel som lagt mest krut på SP delen, MP känns alltid lika dant tycker jag, oavsett spel, små banor med väldigt högt tempo.

Skulle vilja se en lång kampanj som börjar i england där man får gå igenom "titta överallt, tryck space för att hoppa" osv, sedan så sätter man sig på flygplanet för att släppas en bit in i frankrike, sedan så ska man ta sig genom frankrike till tyskland och krigsslutet.

Tänk er ett band of brothers fast ett spel, ett välgjort sådan, som inte har en kampanj som tar 5-6 timmar att spela igenom. Det skulle jag vilja ha.

Spela som tysk i Polen 1939 1 sep till fram slutet 1945, spela som engelsman från när England/Frankrike förklarade krig mot Tyskland (tror det var den 3:e sep 1939, kan ha fel), fram till krigsslutet, D - dagen är lite uttjatat att börja ett spel med, finns tex: Dunkirk evacution 1940 som man tex kan ha som en kampanj, ökenkriget mm, allt som SP.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

har alltid gillat WWII fps spelen bäst, mest för variationen av vapen som finns i dem. Skulle gärna dock se något annat för omväxlings skull, WWI eller något tidigare krig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Själv skulle jag hellre se något i stil med Vietnam, gärna med lite psykologiska inlägg både i singel player och multiplayer lite PTS över det hela typ ju längre du lever ju mer påtagligt blir stressen i form av hjärtklappningar, skuggor i bushen, höra saker, synfälts ändringar osv inte super balanserat i multiplayer I know men vore intressant, kan ju vara ett game mode? Och lite mer random genererade banor vore bra, så folk inte vet exakt vart folk alltid sitter och trycker

Låter ju helt klart intressant... Ser plutonen framför mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Det skulle vara gött med ett nytt WW2 Fps japp. Stora favoriter är RO1 - Darkest Hour och Battlefield 1942. Båda spelen har riktigt stora maps. Inte direkt snabb combat. Gillar spel som RO1 - Darkest Hour då spelet kräver otroligt mycket lagspel för att vinna. Nått jag drömmer om är väl ett spel i RO1 - Darkest Hour stil med BF3 engine.

Permalänk
Medlem

Gärna WW2 absolut inte nåt framtids dravel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Själv skulle jag hellre se något i stil med Vietnam, gärna med lite psykologiska inlägg både i singel player och multiplayer lite PTS över det hela typ ju längre du lever ju mer påtagligt blir stressen i form av hjärtklappningar, skuggor i bushen, höra saker, synfälts ändringar osv inte super balanserat i multiplayer I know men vore intressant, kan ju vara ett game mode? Och lite mer random genererade banor vore bra, så folk inte vet exakt vart folk alltid sitter och trycker

"random genererade banor" antagligen det klokaste jag hört i detta forum. Bara de skulle vara logiska banor så skulle det verkligen kunna revolutionera multiplayern i FPS. Gör spelet mycket mindre spännande då man vet alla platser vart fienden antagligen är och vice versa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Sitter ivrigt och väntar på att DICE släpper ett WW2 spel....fast det verkar som om BF4 kommer vara i nutid eller t.om strax in i framtiden D:

Gillar ditt namn starkt.

OT: var det inte något WW2 spel som skulle komma ut? FPS F2P,helt tom i huvet på namn nu,men tror jag har sett det..

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

En annan som spelat de första CoD spelen med flera som har gameplay från Andra världskriget tycker att det är hög tid att ta oss tillbaka dit i ett FPS igen. Har spelföretagen helt övergett WW2? Förstår kanske att den yngre publiken kanske inte känner lika men jag saknar att lira de gamla hederliga CoD spelen som jag tyckte var bra mycket roligare än Battlefield och CoD spelen idag. Oj va roligt jag hade i CoD 2 i multiplayer, var nog det roligaste jag haft i ett dataspel

Verkar ju inte vara något på gång heller? Eller?

Mvh J

Battlefield 1943 till PC tack med single player kampanj och ingen halvtaskig konsolport! betalar gärna 599kr för att spela ett omarbetat 1942 i frostbite 1.5/2 engine!

slippa origin skulle vara härligt med

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Battlefield 1943 till PC tack med single player kampanj och ingen halvtaskig konsolport! betalar gärna 599kr för att spela ett omarbetat 1942 i frostbite 1.5/2 engine!

slippa origin skulle vara härligt med

Skulle föredra en motor som är bra och inte gjord för konsollspel.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

säger bara Return To Castle Wolfenstein och medal Of Honor AA så jäkla sköna titlar. H&D 1-2 det var tider.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

säger bara Return To Castle Wolfenstein och medal Of Honor AA så jäkla sköna titlar. H&D 1-2 det var tider.

H&D 1, det var grejor det

Helt klart för lite brittiska commandos i WWII spel

Edit:
Var tydligen SAS, inte commandos - bäst att säga det innan det blir rage war

Det är för övrigt gratis och går att ladda ner nu http://www.gamershell.com/news_9714.html

Permalänk
Medlem

Gärna!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Saknar riktiga WWII spel, de är därför man spelar WAW och COD2 än

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Har ni kollat in Invasion 1944 (Arma2 mod)? har en tråd om det här: #13108656

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

Sniper Elite V2 High Command Edition (pc), andra världskriget.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Skulle föredra en motor som är bra och inte gjord för konsollspel.

bad company 2 fungerade smärtfritt för mig på PC och 1943 till konsol bygger på den redan och de har påbörjat utvecklingen av bf 1943 tidigare som de la på is 2010 vilket jag anser vara ett stort misstag

frostbite 2 är jag inte särskilt sugen på heller, battlefield 3 är lätt en av de fulaste spelen på marknaden just nu med det vidriga blå filtret och suddiga texturer runt om i omgivningen, sen skiljer sig inte fysiken något särskilt jämfört med frostbite 1.5 av vad jag kan upptäcka iaf

nu kommer väl alla haters hata mig eftersom jag totalgrillar battlefield 3 men jag spelar hellre ett moddat cod 4 än något blått och dystert spel med irriterande soleffekter som gör att man inte ser et skit och som får mina GTX 680 SLI att ligga på högvarv och svettas...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

Ligga i en skyttegrav en hel match o sjuta i luften

och vanligaste sättet att dö är av sjukdom?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt kul med ett nytt WWII, Korea eller Vietnam krig (bf2-Vietnam var ju dö surt tyvärr) eller varför inte gå tillbaka till Amerikanska inbördeskrigets era, det skulle vara lite intressant (min åsikt)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett nytt WWII-fps, tröttnade på modernt krig redan i höjd med CoD4. Något i likhet med CoD2 fast mer verklighetstroget och inte bara panga på och springa hela tiden. Mindre ensam hjälte-tänk och mer samarbete. Sen hade det varit grymt kul med(som ett tidigare svar nämnde) en tysk/japansk/italiensk kampanj också och inte bara att man ska spela med de allierade hela tiden. Hade blivit så glad av mer historiskt förankrade spel då CoD2 och MoH:Airborne är två av de roligaste FPSer jag någonsin spelat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 4.3GHz 1.3VCore | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 16GB @ 3600MHz 16-20-20-38 1.4VDIMM | ASUS ROG Strix RTX 2070 SUPER OC @ 1705/2005MHz (15.8GHz Memory)| | Arctic Freezer Liquid II 240mm | CM Storm Stryker | Corsair HX 850W | ACER Predator XB271HU | Razer Deathadder Elite | Q-Pad MK-85 | DALI Zensor 1 AX

Permalänk

Fan va man saknar Cod 5, det enda Call of Duty spelet som var bra...älskar verkligen Ww2. + sidan på de var ju att man kunde köra pansarvagn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

nu kommer väl alla haters hata mig eftersom jag totalgrillar battlefield 3 men jag spelar hellre ett moddat cod 4 än något blått och dystert spel med irriterande soleffekter som gör att man inte ser et skit och som får mina GTX 680 SLI att ligga på högvarv och svettas...

Får man fråga varför du ens köpte två GTX680 om du nu inte vill att dina kort skall ligga på högvarv och svettas i ett spel som verkligen använder dem?

Permalänk
Medlem

Krig i Cowboy miljö vore något! Stora kulsprutor, revolvrar, pilbågar och Winchester! Red Dead redemtion är ett lyckat cowboy spel i en annan genre tror inte att det skulle bli mindre lyckat i Battlefield stil. Rida runt med häst och vagn som har en kulspruta där back, Jippie