Permalänk

Xbox mod.

Bestämde mig för att lyxa till mitt gamla xbox en aning då jag hade lite och göra ^^

Dem bakre fläktarna är Fractal Design silent series R2 60mm och den på toppsidan är en Xigmatek 120mm med vita leds.

Xbox mod.

Permalänk
Medlem

lyxa till den genom att byta till senaste modellen Skämt åsido, släng på en Antec 620 h20 på den!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

lyxa till den genom att byta till senaste modellen Skämt åsido, släng på en Antec 620 h20 på den!

Haha precis det jag tänkte på, varför inte försöka vattenkyla den xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AddeezZ:

Haha precis det jag tänkte på, varför inte försöka vattenkyla den xD

http://www.aquatuning.se/index.php/cPath/21_373

skulle kosta minst lika mycket som en ny basenhet skulle göra och därmed är det onödiga pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Om det skulle gå och modda dit en färdig sluten-kylare så skulle man behöva 2st då det är cpu:n & och gpu:n som ska kylas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Om det skulle gå och modda dit en färdig sluten-kylare så skulle man behöva 2st då det är cpu:n & och gpu:n som ska kylas.

köp 2 då om det får plats med blocken dvs

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

köp 2 då om det får plats med blocken dvs

= som en ny basenhet.

Permalänk

Som svar på allas kommentarer hittils, har aldrig testat vattenkylning förr och har nog inte orken att lägga ut pengar på det då den funkar så bra nu.

Permalänk

Är inte dom små fläktarna överflödiga?

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Skrivet av NintendoRobin:

Är inte dom små fläktarna överflödiga?

Hur tänkte du?

Permalänk
Skrivet av TwinTalker:

Hur tänkte du?

Jag tror att jag hade satt den stora fläkten innåt och sen nöjt mig med det, för ljudnivån. Kan inte tänka mig att en Xbox blir särskilt varm(??).

För övrigt ett trevligt projekt

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Men gällande vattenkylning så skulle det ju inte precis vara för att det behövs..

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Men gällande vattenkylning så skulle det ju inte precis vara för att det behövs..

Näe håller med, en aning overkill + skrytfaktor over 9000!

Permalänk

Jag tror att jag hade satt den stora fläkten innåt och sen nöjt mig med det, för ljudnivån. Kan inte tänka mig att en Xbox blir särskilt varm(??).

Haha, en xbox inte varm?! Jo dom blir väldigt varma och högljudda. De små fläktarna ersatte han ju originalfläktarna med.. detta kanske inte helt nödvändigt då det räckt med 120mm fläkten i sidan.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk

Med orginalfläktarna bara logger ett xbox på 41 dB, med alla tre kommer den upp i 51 dB men pga att kontakten i xboxet är 5V så blir 120'N nedvoltad, de två bakre går knappast på helvarv eftersom cpu'n inte hinner komma upp i värme. Därav ligger den säkert bara runt 30 dB totalt

Permalänk
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Haha, en xbox inte varm?! Jo dom blir väldigt varma och högljudda. De små fläktarna ersatte han ju originalfläktarna med.. detta kanske inte helt nödvändigt då det räckt med 120mm fläkten i sidan.

Nu då jag har alla 3 så blir det ett väldigt bra luftflöde inuti också! Fractal fläktarna är små men presterar bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Dvd läsaren gör ju typ 50% av oljudet när man spelar xD inte fläktarna

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Beror lite på om du installerat spelen också Ett spel som blivit installerat på hårddisken låter faktiskt tystare. Iallafall för mig och tro mig, de gamla fläktarna lät som ett jävla flygplan, ifall mitt xbox gick varmt kunde det höras upp till övervåningen om jag hade öppen dörr...

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Jag installerar alltid spelen på xboxen så så är inte fallet, den läser bara skivan vid start. Fläktarna låter fortfarande förjävligt.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Jag installerar alltid spelen på xboxen så så är inte fallet, den läser bara skivan vid start. Fläktarna låter fortfarande förjävligt.

jo men att den låter lite i början bryr jag mig inte om
^^

Permalänk
Inaktiv

jag målade oxå om mitt,
det kommer bli ett helvete att öppna xboxet om du lägger för tjock färg,just sayin.

Permalänk
Skrivet av jojjeofc:

jag målade oxå om mitt,
det kommer bli ett helvete att öppna xboxet om du lägger för tjock färg,just sayin.

fick ett litet problem med det men jag bröt bara lite i chassit så klicka den i ^^

Permalänk
Medlem

Xbox blir sjukt varma. hörtalas om rrod? Som typen hälften av första generationen fick? mellan 2005 och 2007. Vilket var just extrem överhettning....

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Inaktiv

Ser helt okej ut ju! Fast den röda färgen förstör lite :/

Körde kolfibervinyl på min Xbox, ser rätt ballt ut!;)

Permalänk
Skrivet av anon124265:

Ser helt okej ut ju! Fast den röda färgen förstör lite :/

Körde kolfibervinyl på min Xbox, ser rätt ballt ut!;)

Nja jag gillar rött ooOOoo kolfiber :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Xbox blir sjukt varma. hörtalas om rrod? Som typen hälften av första generationen fick? mellan 2005 och 2007. Vilket var just extrem överhettning....

Har ett första generationens hemma. Fick RROD för några år sedan. Beror på att X-clampen inte håller ner heatsinken tillräckligt så kylningen blir kass.
Löste det genom en X-clamp fix som innebär att man byter kylpasta och skruvar i bultar istället för x-clampen. Sedan drar man in allt i ett par handdukar och låter det stå och överhetta i 1-2 timmar så fungerar det prima igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Har ett första generationens hemma. Fick RROD för några år sedan. Beror på att X-clampen inte håller ner heatsinken tillräckligt så kylningen blir kass.
Löste det genom en X-clamp fix som innebär att man byter kylpasta och skruvar i bultar istället för x-clampen. Sedan drar man in allt i ett par handdukar och låter det stå och överhetta i 1-2 timmar så fungerar det prima igen

Jag vet gjort det själv. Men för mig återkom problemet inom 2år.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Min Xbox (Xenon 1st gen) blir en 15-20c varmare när man monterar ihop chassit vs öppet chassi: Chassit orsakar försämrat luftintag så 120mm fläkten hjälper.

Drar 120mm fläkten ut luft, kommer luft sippra in genom perforeringarna i över och underkant. Har dock själv min 120mm sidofläkt som inblås i mitt xbox, 2st Noctua 80mm som utblås bak med ghetto lufttunnel då xboxen i sig är ~70mm hög.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av brittaan:

överhetta i 1-2 timmar? Räcker med 10 minuter så är det fixat.
större risk att den dör permanent om man överhettar i 1-2 timmar.

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk

Måla start knappen johannes ;D

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |