Google kallar till utvecklarkonferens för Project Glass

Permalänk
Medlem

hehe dom kan ju sälja va som helst så länge de sitter på henne

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Detta låter väl coolt men jag tror inte jag hänger med... Vad är vitsen med att "kombinera information från den fysiska omgivningen med den digitala världen"? Och vad för nytta får man utav det?

Kompenserar dessa glasögonen en handsfree och/eller en smartphone?

Det låter ju coolt och så men har dålig fantasi, så kan faktiskt inte se så mycket möjligheter med dessa "glasögon". Upplys mig tack.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Avstängd

Nexus 5?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Visst de är riktigt coolt men tror inte det är något som alla vill eller kan skaffa.
Förmodligen dyrt. Sen vet jag inte om många skulle vara intresserade av detta på det sättet
att de vill använda det som man använder mobiler idag.
Men kanske är något för företag osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Detta låter väl coolt men jag tror inte jag hänger med... Vad är vitsen med att "kombinera information från den fysiska omgivningen med den digitala världen"? Och vad för nytta får man utav det?

Kompenserar dessa glasögonen en handsfree och/eller en smartphone?

Det låter ju coolt och så men har dålig fantasi, så kan faktiskt inte se så mycket möjligheter med dessa "glasögon". Upplys mig tack.

Mjo tycker att det är jobbigt med en skärm som man även kan se igenom.
Blir lite väl mycket att hålla reda på, har du sett såna där bärbara med en skärm som är genomskinlig?
Fy vad fult

Permalänk
Medlem

hoppas de finns i som solglasögon också;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

Även om det är så kan det inte bara vara det, nått fel var det på hennom.

Permalänk
Snusfri

En intressant del skulle kunna vara att om man går förbi tex en affär, ett museum eller liknande så kan få upp tex öppettider, eventuella kampanjer de kör med osv.

Ta om du är ute och går på djurgården i Stockholm och kollar på Naturhistoriska så får du fram öppettiderna samt vad entrén kostar, eller om du går förbi Inet så får du fram deras öppettider och vad de har för erbjudanden för närvarande samt även se om det är lång kö osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

hehe såg
http://www.sweclockers.com/nyhet/15270-google-visualiserar-in...

dem kommer koppla det till google+

stop it google, it's not happening. realy!

Skrivet av THB:

En intressant del skulle kunna vara att om man går förbi tex en affär, ett museum eller liknande så kan få upp tex öppettider, eventuella kampanjer de kör med osv.

Ta om du är ute och går på djurgården i Stockholm och kollar på Naturhistoriska så får du fram öppettiderna samt vad entrén kostar, eller om du går förbi Inet så får du fram deras öppettider och vad de har för erbjudanden för närvarande samt även se om det är lång kö osv.

bara öppettider och kampanjer/erbjudande du tänker på eller? allt man kan använda det till?

kommer det här på riktigt kommer det definitivt kopplas till Facebook och folk kommer hålla på skriva ännu mer skit på Facebook om deras liv "idag sket jag, såhär såg det ut."

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Så google kmr inom en snar framtid få alla att använda deras brillor som stjäl och säljer all information och säg hejdå till privatliv och anonymitet. personlig integritet vad e det ? Kameraövervakning ftw..

Haha rätt töntiga brillor, väntar nog hellre på linserna dom håller på och utvecklar fortfarande.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Nivius:

hehe såg
http://www.sweclockers.com/nyhet/15270-google-visualiserar-in...

bara öppettider och kampanjer/erbjudande du tänker på eller? allt man kan använda det till?

kommer det här på riktigt kommer det definitivt kopplas till Facebook och folk kommer hålla på skriva ännu mer skit på Facebook om deras liv "idag sket jag, såhär såg det ut."

Läs om, läs rätt.
Jag skrev "En intressant del skulle kunna vara att om man går förbi tex en affär..." det skulle kunna vara en app som ligger i bakgrunden och ger en information om ställen man går förbi.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Vore trevligt om dom petade in face recognition så man fick upp namnet på folk man går förbi. Så man slipper dom hemska upplevelserna när man står som ett fån och inte har en aning om vem det är man pratar med.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna använda dom till vägvisning...mata in destinationen, och du får en linje på gatan att följa efter.
Troligtvis blir det reklam på varenda någorlunda tom yta.

Kombinerat med nån kinectfusion teknik (http://www.youtube.com/watch?v=quGhaggn3cQ) skulle man kunna återskapa en 3d miljö i realtime, som i sin tur streamas upp till google earth, vilket resulterar i till exempel en detaljerad 3d street view där man kan gå runt helt fritt.

Permalänk
Medlem

Terminator vision ftw!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Kan inte tänka mig att speciellt många skulle vilja köpa dessa i sitt nuvarande utseende.

Håller helt med! jag gillar tanken med dessa och anser att det här är framtiden men varför inte designa dem som ett par vanliga glasögon?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

De måste göra en modell som ser ut såhär!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Detta låter väl coolt men jag tror inte jag hänger med... Vad är vitsen med att "kombinera information från den fysiska omgivningen med den digitala världen"? Och vad för nytta får man utav det?

Kompenserar dessa glasögonen en handsfree och/eller en smartphone?

Det låter ju coolt och så men har dålig fantasi, så kan faktiskt inte se så mycket möjligheter med dessa "glasögon". Upplys mig tack.

Många verkar inte ha sett Googles interaktiva "glasögon" som var en nyhet 2012-04 (samma länk som finns i dagens nyhet)

Ontopic/ Helt klart en fräck grej, själv skiter jag i vad andra tycker, ge mig dom nu! Finns människor som går med en blåtand bakom örat 24/7 ju skulle detta vara så mycket konstigare?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Men gud vilken dålig interview. Någonting så fruktansvärt stelt och dåligt hade jag aldrig väntat mig av google.

Personer som är bra skådespelare är oftasts skådespelare. Personer som inte är det är oftast tex mjukvaru-ingenjörer. Så låt dom för i helvete inte läsa från ett manus för då blir det bara skit, jag har inga problem om det blir lite avbrott när personen måste tänka eller motsvarande, det blir bara mer naturligt då. Någonting som skådespelare sätter in i manuset.

Dom där två tomtarna som intervjuas är säkert mega-kompetenta, så låt dom visa det utan att någon tredjepart ska skriva något halvdant manus.

Permalänk
Inaktiv

Satan vad tillgjord den videon kändes l o l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Men vem vill ha ett par ögon som ser ut som dom kom från ett dåligt luftfilter, från en moped?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Men vi har ju haft glass i Sverige jätte länge ?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men vem vill ha ett par ögon som ser ut som dom kom från ett dåligt luftfilter, från en moped?

Star trek nördar, duh.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Star trek nördar, duh.

Nämen det visste vi ju inte, att det var från Star Trek!! duh.

Men frågan kvarstår?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Ser awesome ut!

Skrivet av Rizzt:

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

Nej, tyckte faktiskt att hon lät som Linus tech tips-killen!

Permalänk

Vilken jobbig video!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Mycket intressant!
Men videon som andra också påpekat om var verkligen nästintill icke sebar pga hur stela personerna var..
Håller tummarna för detta och att någon stor tillverkare kan massproducera framöver för ett vettigt pris.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Så google kmr inom en snar framtid få alla att använda deras brillor som stjäl och säljer all information och säg hejdå till privatliv och anonymitet. personlig integritet vad e det ? Kameraövervakning ftw..

Haha rätt töntiga brillor, väntar nog hellre på linserna dom håller på och utvecklar fortfarande.

Det ska inte vara svårare än att inte ge dem full access till ens brillor. De har bara tillgång till den information du delar med dig av, precis som alla andra tjänster där en tredje part är inblandad.

Vad gäller utseendet så ser jag inte hur det är relevant, jag är mer orolig över skärmstorlek och upplösning. Linserna lär du få vänta ett tag på men du kanske skulle föredra något av den här typen: Wikipedia/Virtual_retinal_display.

Skrivet av Karlzooon:

Detta låter väl coolt men jag tror inte jag hänger med... Vad är vitsen med att "kombinera information från den fysiska omgivningen med den digitala världen"? Och vad för nytta får man utav det?

Kompenserar dessa glasögonen en handsfree och/eller en smartphone?

Det låter ju coolt och så men har dålig fantasi, så kan faktiskt inte se så mycket möjligheter med dessa "glasögon". Upplys mig tack.

Jag tror att det främst kommer att användas när man vill hantera information relaterat till det man i sin direkta närhet, och man vill ha informationen tillgänglig utan att gå runt och titta på en mobil eller laptop.

Ett exempel på vad man skulle tänkas vilja använda det till är just ansiktsigenkänning som nämndes tidigare i tråden, jag har själv svårt att känna igen folk och komma ihåg namn. Men precis som med all teknik så kan man göra det mesta man kan tänka sig, bara någon tar tag i det.

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Intressant helt klart. Snart sitter man och tittar i en väg och skrattar. Och folk undrar vad man gör. Precis som när det vart poppis med headset till mobiler och folk går omkring och pratar med sig själva.

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

kollade videoklippet enbart pga den här kommentaren. cannot unseeeeeeeeeeeeeeee

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Intressant helt klart. Snart sitter man och tittar i en väg och skrattar. Och folk undrar vad man gör. Precis som när det vart poppis med headset till mobiler och folk går omkring och pratar med sig själva.

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

Skrivet av Saven:

nej för h-vete, enda jag satt å tänkte på

haha, det var det enda jag tänkte på också.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

What did just happen?!
Dom lyckades helt få en att koppla bort hjärnan under detta klipp, jag minns ingenting överhuvudtaget, det enda jag tänkte på var hur enormt flummigt dom betedde sig, och ja, den till höger är troligen en "dude"