Ny forumdel för hjälp med datorn av medlemmar?

Permalänk
Medlem

Ny forumdel för hjälp med datorn av medlemmar?

Tjenare!

Efter senaste tidens "gratis service", "Hjälp med byggnation" etc från markanden, så fick jag tanken...

Varför inte ha en dedikerad del av forumet, för de som behöver hjälp med byggnaton, service eller felsökning av datorn, av medlemmar?

Alltså, du som gärna hjälper andra med datorn, varför inte lägga upp en post i denna inte än skapade forumdel, så att andra som bor nära kan fråga dig om hjälp, eller om du helt enkelt kan komma till denna personen för att hjälpa till?
Istället för att ha klistrade poster från enskilda individer, varför inte ha en del av marknaden, där man speficikt söker efter hjälp med service?

Detta är något jag personligen tror skulle hjälpa de mindre datorkunniga, om dem får hem en erfaren och trevlig person, som hjälper dem och lär dem (om dem nu är intresserade), så denna personen sedan kan hjälpa sina vänner och bekanta?
Funkar detta bra och sprids, så kan du förhoppningsvis glömma dyr service av firmor, och istället bjuda på en kopp kaffe?

Jag vet inte riktigt vad ni andra medlemmar tycker om idén, men personligen så skulle jag gärna hjälpa till. Istället för att prata med en uttråkad och jobbtrött person på Sibas support, så får du prata med någon som verkligen är kunnig, och faktiskt kan komma till dig, istället för att behöva skicka datorn och betala dyra frakt och servicekostnader.
Istället för att behöva leta runt bland forumet och annonser i marknaden efter någon annons eller inlägg här och där, så finns det specifikt för just ditt område (t.ex län).
Mvh
Danne

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Det finns redan en som har skapat, men dock inte uppdaterar/aktiv längre.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle kunna specas med kategorier typ "Skåne", "Norrbotten"; "Gävle", "Norlingträsk"? Hade varit väldigt praktiskt.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocklets:

Kanske skulle kunna specas med kategorier typ "Skåne", "Norrbotten"; "Gävle", "Norlingträsk"? Hade varit väldigt praktiskt.

aa, t.ex. en medlem som är ifrån den län ska kunna skapa en tråd för sitt län dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

aa, t.ex. en medlem som är ifrån den län ska kunna skapa en tråd för sitt län dvs.

Något ditåt, skulle väl egentligen behövas ordnade kategorier för att det skall vara användbart och sökningsbegripligt (kom på det ordet nu). skriver det i filformat

index/Support/Medelpad/"div supportposter från länet"

På så sätt går det smidigt att se om det finns några hjälpare runt där jag bor/är

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det finns redan en som har skapat, men dock inte uppdaterar/aktiv längre.

Precis, en. Jag snackar om att samla de som vill/kan, i en egen forumdel, som flera sagt, och dela in det i län
Jag tror att om det syntes mer, så skulle det kunna va bra mycket mer än 10!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Precis, en. Jag snackar om att samla de som vill/kan, i en egen forumdel, som flera sagt, och dela in det i län
Jag tror att om det syntes mer, så skulle det kunna va bra mycket mer än 10!

Det vill säga denna tråd är helt meningslös. Ta kontakt med Andreas och se efter. Vi kan inte ändra swec forum, endast moderatorer kan och självklart Andreas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det vill säga denna tråd är helt meningslös. Ta kontakt med Andreas och se efter. Vi kan inte ändra swec forum, endast moderatorer kan och självklart Andreas.

Denna tråd är helt enkelt för att:

a) Uppmärksamma medlemmar, ifall man missat och kanske tycker det är en bra idé.

b) En koll med medlemmar, om det ens finns något intresse, eller om det finns tre personer i hela Sverige som kan tänka sig hjälpa till

c) Jag fick en tanke, då skriver jag ner den här. Helt enkelt Det är ett diskussionsforum, allt behöver inte vara viktigt eller nyttigt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Det bästa skulle han varit om det kunde bli en egen del/flik på sidan som tex marknaden även om det förmodligen är ganska osannolikt.
Då hade det varit lättare att få det organiserat

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det vill säga denna tråd är helt meningslös. Ta kontakt med Andreas och se efter. Vi kan inte ändra swec forum, endast moderatorer kan och självklart Andreas.

Inte helt meningslöst, om Andreas ser att det är något som många medlemmar är positiv till, så kanske det har mer vikt än att man skulle presentera idén privat.

Jag tycker det är en bra idé, jag ska t ex idag få hjälp med överklockning då jag varit lite osäker hur man gör (På ett stabilt sätt), tycker det är mer läraorikt att se när någon gör det än att läsa på internet, för då har man direkt någon man kan bolla frågor med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Benägen att hålla med er.

Kanske inte alltför måmga regioner/områden. Mem viast är man på.

Permalänk

Bra i så fall med en klistrad tråd med allmänna råd om hur man förebygger tvister tex om något visar sig trasigt och säljare hävdar handhavandefel etc. Kanske nån slags mall med friskrivning, ansvarsfördelning, ev ersättningsanspråk . Ev också en mindre CV/kompetensprofil av typen : 'har byggt ihop 3 egna spelPC från scratch', eller 'har jobbat i PC-support 1 år' .

Så enkelt som möjligt , men himla bra att ha samma förväntningar OM något skiter sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Benägen att hålla med er.

Kanske inte alltför måmga regioner/områden. Mem viast är man på.

Det räcker väl med att ta med de allra största städerna, typ det 10-15 största (Kanske ännu färre). Sen får man bara ta och välja den som man bor närmast

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Skapa en tråd på nedanstående länk / Ta kontakt med någon administratör som kan flytta tråden till nedanstående länk:

http://www.sweclockers.com/forum/feedback

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |