Permalänk
Medlem

Hur redigera?

Hejsan svejsan,

Jag och en polare har spelat in ett videoklipp som är i avi-format. Nu ska det redigeras. Kan man göra det i moviemaker? Eller har ni någe tips på något enkelt redigeringsprogram?

Det är ganska lite vi ska redigera. I princip bara ta bort några sekunder i början o. slutet på klippet. Inget avancerat.

Hasta la vista

Visa signatur

jepp

Permalänk

Testa om det går. Annars bör du skaffa Sony vegas

Permalänk

Har du en MAC i närheten starta upp iMovie! Grymt enkelt! Annars antar jag att moviemaker täcker dem grundläggande aspekterna för ditt ändamål!

Om du sedan tänkt att fortsätta med film redigering föreslår jag Adobe Premiere.

MVH
- K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jepp:

Jag och en polare har spelat in ett videoklipp som är i avi-format. Nu ska det redigeras. Kan man göra det i moviemaker? Eller har ni någe tips på något enkelt redigeringsprogram?

Det är ganska lite vi ska redigera. I princip bara ta bort några sekunder i början o. slutet på klippet. Inget avancerat.

Jag tänker rekommendera TrakAx.

http://www.trakax.com/

Permalänk
Medlem

För sådana enkla saker duger VirtualDub utmärkt. Markera området du vill behålla. Välj "direct stream copy" på både video och audio och spara sedan ditt nya videoklipp. Sony Vegas är otroligt mycket overkill för en sådan grej.

Kör du Linux så kan du kika på OpenShot Video Editor. Det klarar en hel del.