iphone 4 eller lumia 620 ?

Permalänk
Medlem

iphone 4 eller lumia 620 ?

Tja ! Har haft en android mobil i tre år och nu ska jag äntligen köpa en ny mobil. Har aldrig använt något annat än android men har tröttnat på allt lag och custom roms. Vill ha en mobil som bara fungerar !

Problemet är bara att jag inte vet om jag ska välja en iphone 4 eller lumia 620. Lumian är ful som fan och har inga apps medan iphone 4 verkar så oerhört gammal och gå sönder så fort man tappar den.

  • Stämmer påståendena ?

  • Är det värt att köpa en iphone 4 fortfarande elller har det slutat att komma nya appar och iOS uppdateringar till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

Tja ! Har haft en android mobil i tre år och nu ska jag äntligen köpa en ny mobil. Har aldrig använt något annat än android men har tröttnat på allt lag och custom roms. Vill ha en mobil som bara fungerar !

Problemet är bara att jag inte vet om jag ska välja en iphone 4 eller lumia 620. Lumian är ful som fan och har inga apps medan iphone 4 verkar så oerhört gammal och gå sönder så fort man tappar den.

  • Stämmer påståendena ?

  • [/*][/*]

  • Är det värt att köpa en iphone 4 fortfarande elller har det slutat att komma nya appar och iOS uppdateringar till den?

  • [/*][/*]

Tror inte att de är hållbart att köpa en iphone 4 med tanke på de du så, uppdateringarna kommer högst troligen att sluta komma till fyran. Lumia 620 är helt klart mer prisvärd. Annars har du ju HTC 8S också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle378:

Tror inte att de är hållbart att köpa en iphone 4 med tanke på de du så, uppdateringarna kommer högst troligen att sluta komma till fyran. Lumia 620 är helt klart mer prisvärd. Annars har du ju HTC 8S också

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, medan iphone 4 redan har appar kan man bara hoppas på att WP8 ens får några appar. Att Nokia har övergivit 3 operativsystem de senaste åren är inte något som gör det bättre heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

Hmm, medan iphone 4 redan har appar kan man bara hoppas på att WP8 ens får några appar. Att Nokia har övergivit 3 operativsystem de senaste åren är inte något som gör det bättre heller

Vilka tre operativsystem har Nokia övergett, de senaste åren?
Symbian, Meego och?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Vilka tre operativsystem har Nokia övergett, de senaste åren?
Symbian, Meego och?

WP7

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

på vilket sätt har Nokia övergett wp7?
WP 7.8 kom ut till alla lumia modeller för en par dagar sen...
Nokia lanserade Lumia 510 för en par månader sen som kör wp 7.8

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

på vilket sätt har Nokia övergett wp7?
WP 7.8 kom ut till alla lumia modeller för en par dagar sen...
Nokia lanserade Lumia 510 för en par månader sen som kör wp 7.8

När en mobil inte får den senaste versionen av ett operativsystem (WP8) är platformen övergiven och snart app utvecklingen också.

WP 7.8 har inte kommit till alla lumia mobiler och vad spelar det för roll när WP 7.8 ändå har kvar alla begränsingar som WP7.5. Att man inte kan ha igång gps och något annat på samma gång är också en stor nackdel med WP7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

WP7 är inte övergivet. Det ändras om till WP 7.8 som till 90% är WP8, och vad beträffar den så kallade "appbristen" så är det enligt mej ren och skär lögn. Skriver detta från en Lumia 900 (som kommer få WP8 med största sannolikhet) och har ingen som helst brist på appar. Dom kommer...
Android har haft en uppgång och måste få ett fall. Detta tror jag kommer inom 2-3 år. Det kommer en dag då folk märker att Android är skit och satsar på Nokia igen.

Vad beträffar ditt val: självklart Lumia! Stöd Nokia! Jag kunde välja på S2,S3,Note o Note 2 men valde Lumia för att det känns framtiddsäkert. Enda orsaken till att jag inte tog 920 var priset som var lite högt och 3 månaders väntetid. Skulle fått den ungefär nu isåfall. Enda appen som nånsin krångalt var google...och vem utvecklar Android? Försöker inte hata Google o Android, var förut en Android fanboy, men då farsan ville inte att jag skulle ha Android började jag kolla up lite saker på nätet och kom fram till att Nokia är bästa och framtidssäkraste tillverkaren... Säger bara: Stöd Nokia!

Om någon känner att dom vill ifrågasätta mig eller hata mitt inlägg så är det frivilligt att göra det.

Mvh.Joel
EDIT: Såg att du sade att man inte kan ha igång GPS o nåt annat på samma gång? Var får du det ifrån?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

WP7 är inte övergivet. Det ändras om till WP 7.8 som till 90% är WP8, och vad beträffar den så kallade "appbristen" så är det enligt mej ren och skär lögn. Skriver detta från en Lumia 900 (som kommer få WP8 med största sannolikhet) och har ingen som helst brist på appar. Dom kommer...
Android har haft en uppgång och måste få ett fall. Detta tror jag kommer inom 2-3 år. Det kommer en dag då folk märker att Android är skit och satsar på Nokia igen.

Vad beträffar ditt val: självklart Lumia! Stöd Nokia! Jag kunde välja på S2,S3,Note o Note 2 men valde Lumia för att det känns framtiddsäkert. Enda orsaken till att jag inte tog 920 var priset som var lite högt och 3 månaders väntetid. Skulle fått den ungefär nu isåfall. Enda appen som nånsin krångalt var google...och vem utvecklar Android? Försöker inte hata Google o Android, var förut en Android fanboy, men då farsan ville inte att jag skulle ha Android började jag kolla up lite saker på nätet och kom fram till att Nokia är bästa och framtidssäkraste tillverkaren... Säger bara: Stöd Nokia!

Om någon känner att dom vill ifrågasätta mig eller hata mitt inlägg så är det frivilligt att göra det.

Mvh.Joel
EDIT: Såg att du sade att man inte kan ha igång GPS o nåt annat på samma gång? Var får du det ifrån?
Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gärna stöda Nokia om de fixade mjukvaran, finns ingen som gör så hållbar och långlivad hårdvara som Nokia.
Pröva att ha igång runkeeper och byta till musik appen eller svara på ett samtal, din position kommer inte att uppdateras. Detta gäller för WP7.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

Tja ! Har haft en android mobil i tre år och nu ska jag äntligen köpa en ny mobil. Har aldrig använt något annat än android men har tröttnat på allt lag och custom roms. Vill ha en mobil som bara fungerar !

Problemet är bara att jag inte vet om jag ska välja en iphone 4 eller lumia 620. Lumian är ful som fan och har inga apps medan iphone 4 verkar så oerhört gammal och gå sönder så fort man tappar den.

  • Stämmer påståendena ?

  • Är det värt att köpa en iphone 4 fortfarande elller har det slutat att komma nya appar och iOS uppdateringar till den?

Lumia 620 är la inte så intressant för dig med tanke på att du tycker den är ful som fan. Dessutom är den en av de sämsta wp7 telefonerna (prestandamässigt)
Varför måste du välja en av dessa föresten?

Kör istället på Nokia lumia 620 så får du wp8 och slipper ex GPS begränsningen.

Edit hehe såg nu vad jag sa:P Men i WP8 ska det inte finnas några problem med att ha GPS och ta emot samtal som det var i wp7

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lumia 620 är la inte så intressant för dig med tanke på att du tycker den är ful som fan. Dessutom är den en av de sämsta wp7 telefonerna (prestandamässigt)
Varför måste du välja en av dessa föresten?

Du blandar mellan 610 och 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

När en mobil inte får den senaste versionen av ett operativsystem (WP8) är platformen övergiven och snart app utvecklingen också.

WP 7.8 har inte kommit till alla lumia mobiler och vad spelar det för roll när WP 7.8 ändå har kvar alla begränsingar som WP7.5. Att man inte kan ha igång gps och något annat på samma gång är också en stor nackdel med WP7.

7.8 finns till alla Lumior, det är under utrullningsfasen.
Att de äldre WP7 telefonerna inte får WP8 är Microsofts beslut och inte Nokias.
Nokia gör fortfarnade appar och uppdateringar till 7.8 så de har inte alls övergivit den.
Det görs appar idag till båda plattformarna eftersom 7.8(7.5 också) appar funkar i WP8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

Skulle gärna stöda Nokia om de fixade mjukvaran, finns ingen som gör så hållbar och långlivad hårdvara som Nokia.
Pröva att ha igång runkeeper och byta till musik appen eller svara på ett samtal, din position kommer inte att uppdateras. Detta gäller för WP7.8

Ja de stämmer tyvärr. Fick damp när jag vart ute och sprang. När träningsappen gav mig information så dog musiken helt. Och GPS:en dog när jag fick ett samtal.
Dock är detta inte WP fel fick jag lära mig, det är app utgivaren som inte uppdaterat för full multitasking i wp8.

Fick tips att använda runtastic istället och där fungerar allt som de ska.
Även endomondo sägs ha fått full multitasking stöd senaste veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

Du blandar mellan 610 och 620

Du får inte vara så snabb på att citera när man "gör bort" sig:P
Men 620 är ju mycket intressantare än 610, visst är den inte det snyggaste som finns men det går dölja under ett skal eller liknande om man inte står ut med standard. Ska du köpa ny iphone skulle jag nog inte rekommendera äldre än 4s i alla fall inte om den ska duga några år frammåt.
Och det med träningsapp var också något jag irriterade mig på i wp men det ska vara löst i wp8.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Försöker inte hata Google o Android, var förut en Android fanboy, men då farsan ville inte att jag skulle ha Android började jag kolla up lite saker på nätet och kom fram till att Nokia är bästa och framtidssäkraste tillverkaren... Säger bara: Stöd Nokia!

Ett företag som var nära nog konkursmässigt för ett år sedan är numera den "framtidssäkraste tillverkaren" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

WP7 är inte övergivet. Det ändras om till WP 7.8 som till 90% är WP8, och vad beträffar den så kallade "appbristen" så är det enligt mej ren och skär lögn. Skriver detta från en Lumia 900 (som kommer få WP8 med största sannolikhet) och har ingen som helst brist på appar. Dom kommer...
Android har haft en uppgång och måste få ett fall. Detta tror jag kommer inom 2-3 år. Det kommer en dag då folk märker att Android är skit och satsar på Nokia igen.

Vad beträffar ditt val: självklart Lumia! Stöd Nokia! Jag kunde välja på S2,S3,Note o Note 2 men valde Lumia för att det känns framtiddsäkert. Enda orsaken till att jag inte tog 920 var priset som var lite högt och 3 månaders väntetid. Skulle fått den ungefär nu isåfall. Enda appen som nånsin krångalt var google...och vem utvecklar Android? Försöker inte hata Google o Android, var förut en Android fanboy, men då farsan ville inte att jag skulle ha Android började jag kolla up lite saker på nätet och kom fram till att Nokia är bästa och framtidssäkraste tillverkaren... Säger bara: Stöd Nokia!

Om någon känner att dom vill ifrågasätta mig eller hata mitt inlägg så är det frivilligt att göra det.

Mvh.Joel
EDIT: Såg att du sade att man inte kan ha igång GPS o nåt annat på samma gång? Var får du det ifrån?
Skickades från m.sweclockers.com

Vad exakt är det som är bättre med WP8 än iOS6 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

WP7 är inte övergivet. Det ändras om till WP 7.8 som till 90% är WP8, och vad beträffar den så kallade "appbristen" så är det enligt mej ren och skär lögn. Skriver detta från en Lumia 900 (som kommer få WP8 med största sannolikhet) och har ingen som helst brist på appar. Dom kommer...
Android har haft en uppgång och måste få ett fall. Detta tror jag kommer inom 2-3 år. Det kommer en dag då folk märker att Android är skit och satsar på Nokia igen.

Vad beträffar ditt val: självklart Lumia! Stöd Nokia! Jag kunde välja på S2,S3,Note o Note 2 men valde Lumia för att det känns framtiddsäkert. Enda orsaken till att jag inte tog 920 var priset som var lite högt och 3 månaders väntetid. Skulle fått den ungefär nu isåfall. Enda appen som nånsin krångalt var google...och vem utvecklar Android? Försöker inte hata Google o Android, var förut en Android fanboy, men då farsan ville inte att jag skulle ha Android började jag kolla up lite saker på nätet och kom fram till att Nokia är bästa och framtidssäkraste tillverkaren... Säger bara: Stöd Nokia!

Om någon känner att dom vill ifrågasätta mig eller hata mitt inlägg så är det frivilligt att göra det.

Mvh.Joel
EDIT: Såg att du sade att man inte kan ha igång GPS o nåt annat på samma gång? Var får du det ifrån?
Skickades från m.sweclockers.com

Mja, ren och skär lögn vet jag inte. Finns knappt 100 000 appar till Windows 8, jämfört med Google Play store vilket väntas ha över 1miljon till sommaren, så en differans på 1 på 10 där nästan. Mina kompisar som har WP8 påpekar även att deras app-market är som en öken i jämförelse.

Sen vet jag inte om du lider av någon slags malign tumör i hjärnan eller något, men att Nokia skulle vara framtidssäkraste tillverkaren är nog bland det roligaste jag har läst på senare tid. Är du medveten om att Nokia har förlorat mer än 90%(!) av sitt marknadsvärde på bara några år? Ett av dem värsta företags krasherna i vår historia, Nokia har tvingats säga upp och skala ner sin verksamhet så att det inte är mer än en skugga av sitt forna jag. En comeback vore kul att se men jävligt osannolik om det inte går jääävligt bra för deras nya Lumia serie vilket jag har svårt att tänka mig.

Så du har gått från att vara blind android fanboy till att vara blind WP8/Nokia fanboy.. är det inte lika bra att skippa fanboyismen och se saker för vad de är istället? Tycker definitivt att Windows 8 är bra och en fräsch fläkt i mobil världen, bra alternativ för dem som föredrar den stilen framför Android, men går ju inte riktigt komma ifrån att app-market fortfarande är något skral och att många företag tycker det räcker med att skaffa appar för 2 platformar och då är det oftast iOS och Android som kommer ifråga. Något bättre utbud på hårdvaru fronten på Android också även om HTC och Nokia kommit med några bra kandidater. Är det något som är skräp är det väl iOS... bland mina kompisar så är det dem med iPhones som har absolut mest problem med sina lurar och flest skador. Hoppas på att Windows 8 tar marknadsandelar främst från iOS istället då det är det bättre operativet av de två imo.

Men du verkar ha jävligt stor tilltro till Nokia.. skulle rekommendera dig att köpa en jävla massa av deras aktier nu då, för det är billigt som faen just nu, går det så bra som du tror så kommer du vara miljonär(eller kanske miljardär, beroende på din tillgång på kapital)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

WP7 är inte övergivet. Det ändras om till WP 7.8 som till 90% är WP8, och vad beträffar den så kallade "appbristen" så är det enligt mej ren och skär lögn. Skriver detta från en Lumia 900 (som kommer få WP8 med största sannolikhet) och har ingen som helst brist på appar. Dom kommer...
Android har haft en uppgång och måste få ett fall. Detta tror jag kommer inom 2-3 år. Det kommer en dag då folk märker att Android är skit och satsar på Nokia igen.

Vad beträffar ditt val: självklart Lumia! Stöd Nokia! Jag kunde välja på S2,S3,Note o Note 2 men valde Lumia för att det känns framtiddsäkert. Enda orsaken till att jag inte tog 920 var priset som var lite högt och 3 månaders väntetid. Skulle fått den ungefär nu isåfall. Enda appen som nånsin krångalt var google...och vem utvecklar Android? Försöker inte hata Google o Android, var förut en Android fanboy, men då farsan ville inte att jag skulle ha Android började jag kolla up lite saker på nätet och kom fram till att Nokia är bästa och framtidssäkraste tillverkaren... Säger bara: Stöd Nokia!

Om någon känner att dom vill ifrågasätta mig eller hata mitt inlägg så är det frivilligt att göra det.

Mvh.Joel
EDIT: Såg att du sade att man inte kan ha igång GPS o nåt annat på samma gång? Var får du det ifrån?
Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle inte säga att wp7.8 är wp8 till 90% det är större skillnad(Jag har en Lumia 920 och hade en 800).
Lumia 900 kommer aldrig få WP8 officiellt.

Kan hålla med om appbristen däremot, den är överdriven. Det viktigaste borde vara om de appar en själv "behöver"/vill använda finns och inte hur många appar det finns tillgängligt.

Skrivet av Zushakon:

Bland inte ihop Windows Phone 8 och Windows 8!

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Bland inte ihop Windows Phone 8 och Windows 8!

Syftade så klart till WP 8 då det var telefoner det gällde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zushakon:

Mja, ren och skär lögn vet jag inte. Finns knappt 100 000 appar till Windows 8, jämfört med Google Play store vilket väntas ha över 1miljon till sommaren, så en differans på 1 på 10 där nästan. Mina kompisar som har WP8 påpekar även att deras app-market är som en öken i jämförelse.

Vet inte om siffrorna du kommer med stämmer särskillt bra, men det har igentligen ingen betydelse då jag vågar påstå att minst 75% av alla appar till android är skit, samma gäller nog för dom flesta mobil OS iofs. 100k appar nåde dom i maj/juni 120k i oktober 2012. Vet inte vad siffrorna ligger på nu men det har ökat och om man ska tro på vad microsoft sagt så har ansökningarna om att få appar godkända ökat markant. och att kalla det en öken i jämförele verkar underligt för jag tvivlar starkt på att dom ens gått igenom o testat 1% av all appar.
Den nackdel som däremot finns med market är att några av dom välkända apparna saknas för tillfället som tex spotify o instagram, men det finns alternativ som är mycket bra om man bara vågar att prova.

Har haft Lumia 920 en månad nu, och använt wimp ist för spotify och eyeem ist för instagram och det har fungerat kalas, sen kan jag enkelt svara alla som tjötar om quizkampen att den skiten inte finns på WP än så länge så sluta störa mig. Det är enligt min mening ett väldigt stort plus

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zushakon:

Mja, ren och skär lögn vet jag inte. Finns knappt 100 000 appar till Windows 8, jämfört med Google Play store vilket väntas ha över 1miljon till sommaren, så en differans på 1 på 10 där nästan. Mina kompisar som har WP8 påpekar även att deras app-market är som en öken i jämförelse.

Sen vet jag inte om du lider av någon slags malign tumör i hjärnan eller något, men att Nokia skulle vara framtidssäkraste tillverkaren är nog bland det roligaste jag har läst på senare tid. Är du medveten om att Nokia har förlorat mer än 90%(!) av sitt marknadsvärde på bara några år? Ett av dem värsta företags krasherna i vår historia, Nokia har tvingats säga upp och skala ner sin verksamhet så att det inte är mer än en skugga av sitt forna jag. En comeback vore kul att se men jävligt osannolik om det inte går jääävligt bra för deras nya Lumia serie vilket jag har svårt att tänka mig.

Så du har gått från att vara blind android fanboy till att vara blind WP8/Nokia fanboy.. är det inte lika bra att skippa fanboyismen och se saker för vad de är istället? Tycker definitivt att Windows 8 är bra och en fräsch fläkt i mobil världen, bra alternativ för dem som föredrar den stilen framför Android, men går ju inte riktigt komma ifrån att app-market fortfarande är något skral och att många företag tycker det räcker med att skaffa appar för 2 platformar och då är det oftast iOS och Android som kommer ifråga. Något bättre utbud på hårdvaru fronten på Android också även om HTC och Nokia kommit med några bra kandidater. Är det något som är skräp är det väl iOS... bland mina kompisar så är det dem med iPhones som har absolut mest problem med sina lurar och flest skador. Hoppas på att Windows 8 tar marknadsandelar främst från iOS istället då det är det bättre operativet av de två imo.

Men du verkar ha jävligt stor tilltro till Nokia.. skulle rekommendera dig att köpa en jävla massa av deras aktier nu då, för det är billigt som faen just nu, går det så bra som du tror så kommer du vara miljonär(eller kanske miljardär, beroende på din tillgång på kapital)!

vet du vad som är nackdelen med domdär en miljon apparna? Att inte ens 10% är aktiva och uppdateras! Och ja jag är medveten om att de har förlorat sina andelar. Men nån måste ju också vinna de på ett år. Så då kan Nokia vinna tibaks de. Och nu kanske jag gjorde mig otydlig, men jag syftar nog på WP som framtidssäkert.
Nokia har helt klart gjort sig själv till åtlöje och tagit sig till ruinens brant...

Vad beträffar aktierna så sker sådant redan. Mina morbröder te.x köper Nokia aktier, och de är rika nuförtiden....

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com