Permalänk
Medlem

Goodwill utav Qpad

Godkväll.

Hade en väldans otur gällande Qpads MK85 tangentbord som kan läsas i denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1183790-aldrig-mer-ett-qpad-mk85/

Skrivet av Ang3r:

Det är länge känt att MK85 har haft sina fel och brist när det gäller ledbelysningen, men idag måste jag säga att jag blev helt enkelt trött och bytte tillverkare.

Hade sen länge ett MK80 som fungerade bra till den dagen min sambo blev galen på de blå brytarna.
Eftersom jag var nöjd med Qpad och MK80 så fick det bli ett MK85.

Efter en stund så började belysningen att blinka titt som tätt. Men som gick att åtgärda genom att ändra ljusstyrka.
Skickar in till Netonet för garantiärende och det är inga problem.

Får ett nytt som de inte haft i lager länge, då Qpad säger att de åtgärdat problemet och med detta ska inte problemet finnas kvar.
Till min stora förvåning lider tangentbordet av samma problem.. Skickar in igen...

Får ett nytt MK85 som är klippt stendött. Fungerar inte alls varken i bios eller windows.

Skickar in igen.... Och ber om att få byta fabrikat..
Och nu i skrivande stund sitter jag med ett Gigabyte Aivia Osmium och känner mig nöjd.

Det som kan diskuteras är hur många fler det är som har samma problem, för det verkar vara vanligt iallafall om man söker på forumet.

Dold text

Per mail meddelade jag mitt missnöje om bristande kvalitet om just tangentbordet MK85, och hela fadäsen om hur många jag fick gå igenom innan jag bytte tillverkare.

Dagen efter blir jag kontaktad utav Qpad själva på forumet, där de beklagar det inträffande och att det är synd att det blivit som det blitt att jag då valt att byta ifrån Qpad till en annan tillverkare. De frågade om jag fortfarande hade förtroende för mitt gamla tangentbord MK80 som jag var tvungen att göra mig av med pga av det blåa brytarna (sambon eller tangentbordet *host*).

Det skiljer en hel det mellan tangentborden då MK80 till skillnad från MK85 då det äldre använder Full N-Key roll över PS2 pch har separat ström försörjning över USB tilll LED backlight. Medans MK85 kör allt genom USB

Mailet slutar med att de vill erbjuda mig ett MK80 med röda brytare för att kompensera missödet och hoppas jag i framtiden kommer vara nöjd med Qpads produkter i framtiden.

Så nu sitter jag här med ett MK80 med röda brytare och la mitt Gigabyte Osmium på hyllan tillsvidare då jag tycker bättre om utformningen på Qpads tangentbord. Samt att SPACE knappen är bättre balanserad när man håller sig nära LEFT ALT.

Vad mer ska man säga än att de verkar lyssna och engagera sig i sina konsumenter och att dom värnar om sina kunder. Och hädanefter hoppas jag att de fått ordning på MK85 så man slipper se trådarna om det tangentbordet på Sweclockers.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Alltså blir både mitt och ditt nästa tangentbord Qpad?
Underbart med ett företag som bryr sig om sina kunder. Man bör lära av Qpad.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Alltså blir både mitt och ditt nästa tangentbord Qpad?
Underbart med ett företag som bryr sig om sina kunder. Man bör lära av Qpad.

Kort svar ja

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Först tråden jag ser något negativt om MK-85, själv har mitt funkat felfritt

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett MK-85 i snart ett halvår och det är helt underbart, har varken haft krongel med brytare eller backlight. Helt superbt, och tangentbordet är jätteskönt att både skriva på och spela på. Men många verkar haft otur med den modellen, får hoppas på att det inte drabbar mig snart.

Allt som allt, Qpad är grymma. Jag letar dock efter en ny mus då min Sensei Raw är på tok för liten så jag får ont i handen av den. Kollar lite på Qpad 5K, dock så verkar denna ha betydligt mer bristande kvalitet och den kostar också runt 650kr, vilket är alldeles för dyrt för en mus i dagsläget.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Oyes, big up för Qpad! Skickade ett PM till dem om min Qpad 5K som strulade i WoW, jag hade köpt det på Webhallen och hade inget kvitto kvar. De sa att jag kunde skicka in den och så skulle de skicka en ny! Grymt.