(League of Legends) Mina föräldrar vill inte köpa riot points

Permalänk
Medlem

(League of Legends) Mina föräldrar vill inte köpa riot points

Hej !

Jag fyller alldeles strax år och har inget att önska mig. Tänkte önska mig lite rp så att jag kan köpa några skins på LoL men mina föräldrar vill inte. De säger att det är lite "nörd-varning". Hur ska jag göra för att övertyga dem ?

Jag är en stolt nörd, bryr mig inte vad mina föräldrar säger .

Permalänk
Medlem

Säg att du önskar pengar på kontot och köp själv ? ;D

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Ålder? Jag kunde använda mitt egna kort via PayPal och är 17, dock haft kortet sen nått år tillbaka så vet inte hur länge det har gått.

Dock, är det lite sant det dom säger, iallafall i stora summor

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Fyller 15, men har dock en storebror på 19 bast. Hmm han kanske kan göra mig en liten tjänst ?

Permalänk
Skrivet av Zewy^^:

Fyller 15, men har dock en storebror på 19 bast. Hmm han kanske kan göra mig en liten tjänst ?

Låter som en bra ide, då kan ha ju köpa ett helrör när han ändå håller på. Eller just det man får ju inte köpa ut, frågan är om det gäller för riot-points också?

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Tror inte det gäller riot-points eftersom det inte finns någon åldersgräns för havandet av rp.

Permalänk
Medlem

Dessutom är det en gåva

Permalänk

Mina föräldrar sa lika dant. Men jag håller med de nu.. Jag önskade mig det för typ ett halvår sedan och nu vet jag att det bara var bra att de sa så. Jag tycker det är bättre att du typ önskar dig nya delar till datorn ist.. du kommer ångra det sedan om du köper RP.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Jag har absolut inget att önska mig. Jag har en bärbar dator (g74sx) och därför lite svårt att köpa delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Jag har absolut inget att önska mig. Jag har en bärbar dator (g74sx) och därför lite svårt att köpa delar.

Du skulle inte kunna önska dig kontanter att lägga undan för ett framtida datorköp? Jag menar, det är inte precis som att din G74SX kommer hålla i evigheter.

Also, Grattis i förskott!

Permalänk

Förfan önska dig pengar;) skit i rp ändå berondeframkallande till slut;), spara pengar till någon hobby eller något skit?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayrin:

Du skulle inte kunna önska dig kontanter att lägga undan för ett framtida datorköp? Jag menar, det är inte precis som att din G74SX kommer hålla i evigheter.

Also, Grattis i förskott!

Tackar.

Permalänk

Går att köpa RP med mobiltelefonen också..... vet dock av erfarenhet att det kan vara lite småfarligt...

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Håller med talaren över, köp inte rp, du kommer att ångra dig... Har kompisar som från början bara tänkte köpa rp för 200, sedan kom det ju ett skinn på sale när rpn var slut och varför inte köpa för 200 till? Nästa gång blev det 500, för "det är ju sista gången"... Nu är han väll uppe i 2500 minst...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Har spelat LoL till och från i 3 år, långt ifrån bra dock. Har tjänat ihop till 15 champs och en jävla massa runor och skit. Det går, det är bara lite segt i början. Sen att man vill stödja Riot är en annan sak. Det kan du göra när du skaffat jobb och inte lever som en parasit på dina föräldrar. (lite skämtsamt med smått allvar i)

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Spela något annat, League Of Legends blev skit med Season 3

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Önska dig bara cash också går du till närmaste 7/11 eller prestbyrån och köper ett Paysafecard som du kan köpa RP med...

Permalänk
Medlem

Där ligger jag på runt 800-1000 euro, har inte velat räkna ut exakt.. slutade räkna på 600 i julas och köpt mer sedan dess. Jag är 17 år och köpt sedan 14 så det blir lite ledsamt att tänka på allt man kunnat lägga på annat ^^

Och till alla som kommer se ner på mig så är detta min enda hobby så jag ser det som en investering i alla timmar ( VÄLDIGT många timmar ) skoj som jag får ut av det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa pay safe card på pressbyrån om de fortfarande accepterar det

Men sen kan du väll ha som argument att inte köpa RP för mer än ca 500 kr. Så spelet är gratis och ett spel kostar runt ~500 kr..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Önska dig cash, om du sedan vill köpa rp så gå in på 7/11 och köp paysafecard. Om du inte vill köpa rp så kan du använda det till ngt annat. Håller däremot inte med om "spela inte lol, det suger" och "du ångrar dig bara om du köper rp"
Gillar du spelet så borde du stötta Riot.
ja, jag vet att Riot har svinmkt pengar

Permalänk
Skrivet av sj6:

Har spelat LoL till och från i 3 år, långt ifrån bra dock. Har tjänat ihop till 15 champs och en jävla massa runor och skit. Det går, det är bara lite segt i början. Sen att man vill stödja Riot är en annan sak. Det kan du göra när du skaffat jobb och inte lever som en parasit på dina föräldrar. (lite skämtsamt med smått allvar i)

Jag tror han med all rätt kan "leva som en parasit" i ett par år till med tanke på att han skrev tidigare att han var 14 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Där ligger jag på runt 800-1000 euro, har inte velat räkna ut exakt.. slutade räkna på 600 i julas och köpt mer sedan dess. Jag är 17 år och köpt sedan 14 så det blir lite ledsamt att tänka på allt man kunnat lägga på annat ^^

Och till alla som kommer se ner på mig så är detta min enda hobby så jag ser det som en investering i alla timmar ( VÄLDIGT många timmar ) skoj som jag får ut av det.

tänk sen när det inte är kul längre då? kommer det verkligen ha varit värt 800-1000 euro då? det är ju sinnessjukt mycket pengar för ett datorspel!
du kan ju för fan köpa en grym gamingburk för dom pengarna!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

så jävla sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Låter som en bra ide, då kan ha ju köpa ett helrör när han ändå håller på. Eller just det man får ju inte köpa ut, frågan är om det gäller för riot-points också?

Han kan ändå inte köpa ut då det är 20års gräns på systembolaget

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Råd:

Som nästan alla ovan har sagt, köp inte RP. det är inte värt det i slut ändan!

Så lyssna på din föräldrar, dom brukar ha rätt när det gäller såna här saker!

Svar på frågan:

Om du nu tvunget känner att du måste ha fler champs eller skins än dina polare, fråga din bror!

/Månsson

Permalänk
Medlem

Jag spelade League of Legends en hel del förr (Några gånger om dagen i över ett år typ). Under denna tid köpte jag RP en gång och då var det för 100kr skulle jag tro. Tycker det är en ganska ovärd investering. Visst man kan få häftiga skins, men vem bryr sig egentligen? Det är inte precis att man blir imponerad när motståndarna har panda-teemo som springer runt och fular sig, nääh ush!

Lägg pengarna på annat tex tillbehör till datorn, mat, godis, läsk, droger, eller så bara sparar du dem, fan vet jag.
Det bästa kanske är att köpa något annat spel, för LoL börjar väll bli lite tråkigt nu eller?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Du blir ju inte ens bättre av att köpa RP?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tänk sen när det inte är kul längre då? kommer det verkligen ha varit värt 800-1000 euro då? det är ju sinnessjukt mycket pengar för ett datorspel!
du kan ju för fan köpa en grym gamingburk för dom pengarna!

Jo men folk spelar ju wow och flyttar gubbar hit och dit.

När league blir tråkigt... Nja ser inte det hända då jag lirat i 4 år och lirar 10timmar per dag och blir ej tråkigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

många som råder att inte köpa RP i lol, men hur många betalar för att spela wow/xbox 360 varje månad, där snackar vi att kasta pengar i sjön

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tänk sen när det inte är kul längre då? kommer det verkligen ha varit värt 800-1000 euro då? det är ju sinnessjukt mycket pengar för ett datorspel!
du kan ju för fan köpa en grym gamingburk för dom pengarna!

Hur mycket pengar har du lagt på godis som bara är onyttigt? Hur mycket har du lagt på bio, aktiviteter och onödiga pryllar?
Man lägger ut pengar på saker som man tycker är roligt, om man sedan ska ångra allt efteråt så trofan att man sitter hemma i ett hörn med en fin dator istället och tycker att man lever livet...