Muskampen 2025: Segraren korad!

(League of Legends) Mina föräldrar vill inte köpa riot points

Permalänk
Medlem

Bara att finna sig i det, när du bor under dina föräldrar tak så är det efter deras regler. Om du vill ha skins till LoL så får du köpa det för egna pengar.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Att lägga pengar på LoL är klart mer givande i slutändan än WoW för min del.
Jag lägger inte alls mycket på spelet, inväntar rea på skins jag känner för att ha i samlingen.

Pengar man spenderar bidrar till ett av de mest aktuella e.sport spelen idag , där de i princip har "minor-cups" varje månad med pris på 10.000 dollar etc. Minns inte vad de hade för prispott på DH men tror det var summor över 100.000 dollar?
De ger trots allt tillbaka till spelarna, de visar upp vissa artistiska personers verk i deras community spotlights (hittat en del bra låtar där)

Vilka spelutvecklare idag ger tillbaka så mycket till spelare idag?

Nu för tiden köper man ju spelen "halvfärdiga" där DLC finns inom 1veckas tid ibland, eller vid vissa fall redan vid release...
DET känns (för mig) verkligen sniket gjort av utvecklarna.

Jag lägger gladeligen 100kr varannan månad på LoL (även om det nu inte blir det) , det är en piss i havet om man jämför mot mina vänner som röker 1paket cigg varannan dag...

En kul uträkning: jag lägger 50kr i snitt då i månaden på LoL
Vän X som röker 1paket/2dagar = 750kr i månaden. (räknat på 30dagar/2=15paket*50kr=750kr) ett beroende där man i slutändan skadar sig själv mer än nödvändigt (oavsett hur lite man påverkas eller ej)

Jag lägger 50kr på ett spel där jag får kul tidsfördriv med mina vänner. (mellan gym tiderna)

Summa summarium är att man väljer _själv_ vad man anser vara en skälig kostnad till olika saker.

Om TS vill lägga pengar på LoL får han väll göra det bäst han vill, jag hade dock inte spenderat 2000kr om året på spelet men som man säger to each and his own.
Säger inte att du kommer göra det men

Be en polare logga in på ditt konto hemma hos dig eller något, och betala med visa/paypal

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Jag har en filosofi att för varje grattis spel är det okej att lägga fem sex hundra kronor på med anledningen att det är vad ett AAA release brukar kosta ungefär.

Permalänk
Medlem

Lagt över 5000kr på RP i LoL på skins men det är en smaksak, folk får väl lägga sina pengar på vad de finner roande. Pengar är ändå till för att användas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jo, men samtidigt så kan du spela alla spel på en dator som kostar 5.000, du behöver bara sänka inställningarna lite, då är det ju ändå det visuella du betalar för om du köper en dator för 10.000 istället, precis som att man köper skins för utseendet

Detta är ju bara till hälften sant, en dator för 10.000 är ju betydligt mer framtidssäker än en dator för 5000 kr.
jag skulle säga att det optimala är att köpa en dyr dator (förutsatt att du har pengarna för det) en gång, så att du får en bra stark PSU, ett chassi med bra kylning osv, dvs att sådant som du med fördel kan återanvända i nästa bygge håller hög klass och sedan kontinuerligt byter ut hårdvaran vartefter den blir "gammal", jag kommer tex att uppgradera grafikkort betydligt tidigare än jag avser att byta processor i min burk i sign.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

RP låter som en utmärkt real-life gold sink
Det behövs flera sådana om vår tillväxtbaserade ekonomi ska kunna fortsätta.