Att lägga pengar på LoL är klart mer givande i slutändan än WoW för min del.
Jag lägger inte alls mycket på spelet, inväntar rea på skins jag känner för att ha i samlingen.
Pengar man spenderar bidrar till ett av de mest aktuella e.sport spelen idag , där de i princip har "minor-cups" varje månad med pris på 10.000 dollar etc. Minns inte vad de hade för prispott på DH men tror det var summor över 100.000 dollar?
De ger trots allt tillbaka till spelarna, de visar upp vissa artistiska personers verk i deras community spotlights (hittat en del bra låtar där)
Vilka spelutvecklare idag ger tillbaka så mycket till spelare idag?
Nu för tiden köper man ju spelen "halvfärdiga" där DLC finns inom 1veckas tid ibland, eller vid vissa fall redan vid release...
DET känns (för mig) verkligen sniket gjort av utvecklarna.
Jag lägger gladeligen 100kr varannan månad på LoL (även om det nu inte blir det) , det är en piss i havet om man jämför mot mina vänner som röker 1paket cigg varannan dag...
En kul uträkning: jag lägger 50kr i snitt då i månaden på LoL
Vän X som röker 1paket/2dagar = 750kr i månaden. (räknat på 30dagar/2=15paket*50kr=750kr) ett beroende där man i slutändan skadar sig själv mer än nödvändigt (oavsett hur lite man påverkas eller ej)
Jag lägger 50kr på ett spel där jag får kul tidsfördriv med mina vänner. (mellan gym tiderna)
Summa summarium är att man väljer _själv_ vad man anser vara en skälig kostnad till olika saker.
Om TS vill lägga pengar på LoL får han väll göra det bäst han vill, jag hade dock inte spenderat 2000kr om året på spelet men som man säger to each and his own.
Säger inte att du kommer göra det men
Be en polare logga in på ditt konto hemma hos dig eller något, och betala med visa/paypal