Muskampen 2025: Segraren korad!

(League of Legends) Mina föräldrar vill inte köpa riot points

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

många som råder att inte köpa RP i lol, men hur många betalar för att spela wow/xbox 360 varje månad, där snackar vi att kasta pengar i sjön

rätt dålig jämförelse, när du betalar för WoW eller xbox live får du tillgång till en tjänst du annars hade gått miste om, när du köper RP kan du få gubben att se annorlunda ut. Ungefär som att köpa ett skal i rolig färg till mobilen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Visst man kan få häftiga skins, men vem bryr sig egentligen? Det är inte precis att man blir imponerad när motståndarna har panda-teemo som springer runt och fular sig, nääh ush!

Jag köper endast skins för min egna skull, om man spelar samma gubbar väldigt ofta så är det skönt och trevligt att kunna ge dom lite nytt utseende.
Sen så tycker jag även att det kan vara värt att bidra med dom pengarna skinsen kostar då jag får ut så pass mycket roligt ur ett spel som är helt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PollyDarton:

Jag tror han med all rätt kan "leva som en parasit" i ett par år till med tanke på att han skrev tidigare att han var 14 år.

Kart han kan, 4 år till har de ansvar men då ska han leva efter deras regler och efter all skit man läst om scamming så har de all rätt att vara oroliga.

Han kan spela spelet utan problem utan pengar och ändå vill han ha pengar till spelet? Föräldrarna kanske prioriterar moppe, eventuelklt körkort etc andra dyra grejer och sitter man inte på en madrass full med pengar måste man prioritera.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxnelson:

rätt dålig jämförelse, när du betalar för WoW eller xbox live får du tillgång till en tjänst du annars hade gått miste om, när du köper RP kan du få gubben att se annorlunda ut. Ungefär som att köpa ett skal i rolig färg till mobilen.

tycker du? så först köper du wow, alltså själva spelet, sen måste du betala för att få spela det, plus alla expansioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

tycker du? så först köper du wow, alltså själva spelet, sen måste du betala för att få spela det, plus alla expansioner.

Visst är det så, men league of legends köper du inte.
Och om du inte köper någon RP kan du fortfarande spela spelet.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxnelson:

Du kan köpa boosts, skins, champs, fler runsidor mm. Men som sagt lirade detta spelet i 2 år och la 1500kr på det, men var värt det!

Sen kan det inte skada och stödja riot som utvecklare, så dom fixar S3 skiten!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Du kan köpa boosts, skins, champs, fler runsidor mm. Men som sagt lirade detta spelet i 2 år och la 1500kr på det, men var värt det!

Sen kan det inte skada och stödja riot som utvecklare, så dom fixar S3 skiten!

Men är man 14 år och inte har pengar så får man helt enkelt låta bli.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Hur mycket pengar har du lagt på godis som bara är onyttigt? Hur mycket har du lagt på bio, aktiviteter och onödiga pryllar?
Man lägger ut pengar på saker som man tycker är roligt, om man sedan ska ångra allt efteråt så trofan att man sitter hemma i ett hörn med en fin dator istället och tycker att man lever livet...

Jojo, visst har du en poäng där. Men det är ändå väldigt mycket pengar det handlar om.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

För att vara en hobby/tidsfördrift så anser iaf jag att datorspelande är en av de billigaste, framförallt om man slår ut det per timma.

Permalänk
Medlem

inget fel i att köpa RP. med tanke på hur mycket nöje man får ut av spelet så är det väll bara bra att dom får lite pengar så att dem kan fortsätta utvecklingen.

jag har spelat spelet i kanske 2 år nu och har väll köpt rp för ~100kr typ någonting var ~varannan månad
sjukt mycket billigare än att spela wow hur som helst och 100kr är inte så mycket.

det är dock som alla säger viktigt att inte börja köpa för 250kr osv regelbundet.

det finns INGET fel i att spendera pengar på det man tycker om att göra. varför är folk så "spel snåla".
* 40kr i ett spel är skit dyrt
* 40kr för en jävla muffins, det låter rimligt

om du slår ihop alla pengar du har spenderat på tandkräm, eller på toa papper, eller oboy (inte fan vet jag) så blir det alltid mycket pengar. man kan inte resonera så.

----------------
back to topic.

prata med din 19 åriga bror. han förstår bra mycket bättre än dina föräldrar. (ge han 100kr, han laddar för 100kr) (ps använd inte mobil, du får mer rp för pengarna om du köper för euro)

sen att dina föräldrar tycker det är nörd varning, inget fel med det. nördar som stått för den största delen av världens tekniska framgång. om de tycker det är fel så är de hycklare (sitter de i soffan och spelar wordfeud och säger att det är nörd varning. ah, tjena).

Skrivet av Fractic:

Har själv lagt ut ca 3500-4000kr på rp. Har börjat lägga av med LoL nu. Dock ångrar jag inte att jag lagt ut så mycket.

förstår dig!
om alla här räknar ihop vad ni betalat over time till spel som WoW eller andra mmo. då blir det alltid mycket pengar.
men man har ju faktiskt fått något för det!. spel utvecklarna (like myself) måste ju kunna överleva och köpa ostbågar dem med!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Har själv lagt ut ca 3500-4000kr på rp. Har börjat lägga av med LoL nu. Dock ångrar jag inte att jag lagt ut så mycket.

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

inget fel i att köpa RP. med tanke på hur mycket nöje man får ut av spelet så är det väll bara bra att dom får lite pengar så att dem kan fortsätta utvecklingen.

jag har spelat spelet i kanske 2 år nu och har väll köpt rp för ~100kr typ någonting var ~varannan månad
sjukt mycket billigare än att spela wow hur som helst och 100kr är inte så mycket.

det är dock som alla säger viktigt att inte börja köpa för 250kr osv regelbundet.

det finns INGET fel i att spendera pengar på det man tycker om att göra. varför är folk så "spel snåla".
* 40kr i ett spel är skit dyrt
* 40kr för en jävla muffins, det låter rimligt

om du slår ihop alla pengar du har spenderat på tandkräm, eller på toa papper, eller oboy (inte fan vet jag) så blir det alltid mycket pengar. man kan inte resonera så.

----------------
back to topic.

prata med din 19 åriga bror. han förstår bra mycket bättre än dina föräldrar. (ge han 100kr, han laddar för 100kr) (ps använd inte mobil, du får mer rp för pengarna om du köper för euro)

sen att dina föräldrar tycker det är nörd varning, inget fel med det. nördar som stått för den största delen av världens tekniska framgång. om de tycker det är fel så är de hycklare (sitter de i soffan och spelar wordfeud och säger att det är nörd varning. ah, tjena).

förstår dig!
om alla här räknar ihop vad ni betalat over time till spel som WoW eller andra mmo. då blir det alltid mycket pengar.
men man har ju faktiskt fått något för det!. spel utvecklarna (like myself) måste ju kunna överleva och köpa ostbågar dem med!

Haha, skulle vad förbannat skrämmande egentligen om jag skulle räkna ihop vad jag har lagt ut på spel. LoL, Xbox i 3 år. oändligt med dlcs, Wow + grymt mycket spel.

Visa signatur

Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

bara att gå till närmaste pressbyrå och köpa paysafecard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractic:

Haha, skulle vad förbannat skrämmande egentligen om jag skulle räkna ihop vad jag har lagt ut på spel. LoL, Xbox i 3 år. oändligt med dlcs, Wow + grymt mycket spel.

men ångrar du det?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Fan du fyller ju moppe Önska dig en sådan istället.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxnelson:

Visst är det så, men league of legends köper du inte.
Och om du inte köper någon RP kan du fortfarande spela spelet.

precis, spelet är gratis, inte wow, du kan köpa RP för att kunna spela bättre om du vet vad du ska göra, i wow betalar du för samma hela tiden.
wow och xbox 360 är värdelöst jämfört med lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

men ångrar du det?

Nepp, inte ett dugg Det har varit många underhållande timmar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

önska pengar och köp paysafe på pressbyrån eller nått?:)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Låter som en bra ide, då kan ha ju köpa ett helrör när han ändå håller på. Eller just det man får ju inte köpa ut, frågan är om det gäller för riot-points också?

OT: Det är ju även 20 års gräns på bolaget...

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Alla vet att man skadar mer med skins..

Permalänk
Medlem

jaa, gör som freeman gör

eller så ber du någon som är 18 och göra det så ger du bara han cash kontant ...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Jojo, visst har du en poäng där. Men det är ändå väldigt mycket pengar det handlar om.

Njae, inte speciellt på ett forum där dom flesta säkert lägger 8-10k på en speldator vart tredje år. Hur kul är den investeringen tre år senare?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Du kan ju alltid önska dig pengar och dra till närmaste Pressbyrån och köpa Paysafe kort. Funkar hur bra som helst att köpa RP för det + att du får den där bonus RPn som du annars inte får om du betalar med t.ex mobilen.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar !

Tycker att alla har bra resonemang även om man är emot eller för . Min tanke är att lägga ut MAX 400 kr eftersom spelet inte har kostat något och jag älskar det. Jag vet att många tror att jag komma hamna i rp-träsket, men jag känner inte att jag behöver skins till varje gubbe.

Fortsätt ni diskutera, det är väldigt roande

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

OT raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Jo, men samtidigt så kan du spela alla spel på en dator som kostar 5.000, du behöver bara sänka inställningarna lite, då är det ju ändå det visuella du betalar för om du köper en dator för 10.000 istället, precis som att man köper skins för utseendet
Jag tipsar TS om att inte köpa RP för det är något som man lätt fastnar i, jag anser dock inte att jag har rätten att kritisera hans val om han skulle göra det.

Jag spelar en del MTG och där så möter man folk som köper kort till sitt deck för många tusen (Dyraste decken jag har mött kostade någonstans mellan 60.000-100.000) och jag känner självklart för att slänga ut mig "Vad är det så bra för då? Köp något annat.". Men det uppskattas inte av människor att kritisera deras val, lite det som orsakar fanboyism ibland etc.

TL:DR Låt folk göra sina val, de blir mycket gladare om du inte kommenterar det. Rekommenderar dig dock inte att låta din kompis köpa en morot för 5.000 under fyllan.

Permalänk
Medlem

be någon som är 18 och göra det så ger du bara han cash kontant ... BAM kart

www.valuta.se

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractic:

Herrejävlar. För någon som inte är insatt (jag), vad fick du för de 3500-4000 kronorna?

Enda spelet jag lagt lite väl mycket pengar på är D3 och RMAH där jag köpte gear för 800kr för att kunna köra Inferno. Ångrar det lite faktiskt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Fortsätt ni diskutera, det är väldigt roande

Ovanligt lätt att trolla på Sweclockers nu, bra jobbat

Permalänk
Skrivet av fisken92:

Spela något annat, League Of Legends blev skit med Season 3

TACK. Slutade spela när S3 patchen kom, nu ere CS GO som gäller 100% ;D