Permalänk
Medlem

Clean Datorhörna!

Lägger upp lite bilder och info på min datorhörna
Hoppas ni gillar det ni ser.

Setup dator:

Chassi: Fractal design R4
PSU: Corsair HX750w
Mobo: ASUS P8Z77-V Deluxe
Processor: Intel i7 3770K @ 5.0Ghz
Minne: Corsair Vengence 16Gb 1600Mhz
GPU: ASUS GTX660Ti OC
Kylning: Corsair H100i
SSD: Samsung 830 128Gb

Min klockning: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2686776

Setup hörnan:

Bord: Ikea Vika amon 200*60 vit
Ben: Ikea Vika adils vit
Skärm: Samsung Synkmaster S22B350
Tangentbord: Qpad MK-50
Mus: Qpad 5K
Musmatta: Steelseries QCK
Headset: Misson SG
Högtalare: Eltax
Sub: Pioneer
IPhonedocka: No name china

Framtidsplaner blir att köpa nya aktiva högtalare.

Om ni undrar något så är det bara att fråga!

//HensoN

Ps Glöm inte att rösta Ds

Clean Datorhörna!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur var det att få in radiatorn i fronten?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5 3,4ghz Ivy Bridge Unlocked
MB: Asus P8Z77 - M - Ivy Bridge GPU: GeForce GTX 670 2GB DirectCUI
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB RAM LP SSD: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Corsair TX 650W Modulärt

Permalänk
Medlem

Tack för fina kommentarer sånt värmer!

Att få in radiadorn var rätt enkelt. Blev dock lite trixande då jag ville ha kvar mina 140mm FD R2 fläktar där fram och köra dom medföljande på andra sidan. Passade inget vidare med skruvhål mm men efter lite moddande gick det vägen Tycker de e gött att ha den där fram då de inte låter spec mycket alls, såvida man inte ställer upp hastigheten mycket.

Permalänk
Medlem

Fyfan va snyggt! Älskar att du har satt radiatorn i fronten.

Permalänk
Medlem

Tack Finns dock mycket att förbättra!

Va lite väl ivrig med att montera den när den väl kom hem.. Och ni vet hur det är (jag ska fixa sen) tänker man sen kan de gå hur länge som hellst innan man får tummen ur att fixxa till det:)

Permalänk
Medlem

Kör du med en SSD på baksidan av mobo-plåten eller har du gömt undan diskarna på nått mer ställe?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Kör SSD bakom mobo. Har byggt datorn med ljudnivå och ändå prestanda i tanke så att ha en HDD va inget alternativ. Dess utom e de ju kanon nice att få bort alla skramliga hårdiskburar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HensoN:

Kör SSD bakom mobo. Har byggt datorn med ljudnivå och ändå prestanda i tanke så att ha en HDD va inget alternativ. Dess utom e de ju kanon nice att få bort alla skramliga hårdiskburar.

Behöver du inte mer minne än så eller använder du dig av näterverkslagrin?

Mycket fint! Har en likadan skiva, jag har nog de fulaste benen som går att ha till skivan dock.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

I nuläget räcker det då jag ej har spel eller många stora program på datorn. Men en NAS är på gång!

Permalänk
Medlem

Clean dator också!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Du glömde inaktivera adblock på desktopen. ^^
Fint bygge/setup, hur presterar 660 ti? Funderar på att uppgradera till den, 560 ti är lite väl klent för nya spel i 1080p. :/

Permalänk
Medlem

Stilrent och genomtänkt, full pott !

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina kommentarer :):)

660ti fungerar kanon för mig. Spelar sällan men har testat bf3 och där funkar det fint på höga inställningar.

Permalänk

Hej! Snygg datorhörna!

Hur har du H100i? In elr utsug? Hur har du de andra fläktarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Period!

Permalänk
Medlem

Tack Jag har H100i som insug. Suger in i fronten och blåser ut i bak och i taket med Fractal design R2 140mm fläktar. Tycker de e nice att få in kall luft till processor kylningen. Skulle jag någon gång upp leva att det blir varmt i burken kommer jag att montera en 120mm i botten på chassit som oxå får suga in.

Jag kör original 140mm fractal design r2 fläktarna där fram, sen kör jag corsair medföljande fläktar efter radiatorn. Så kallad push and pull.
Det funkar kanon för mig iaf.. Corsair fläktarna är något högljuda så kankse kommer byta dessa när jag ev bygger om lite, men så länge får dom sitta.

Permalänk
Medlem

vad har du för högtalare?

Permalänk
Medlem

hej gammla dåliga och icke väljudande eltax. Är placerade där endas i väntan på köp av aktiva högtarale istället

Permalänk
Medlem

Åh riktigt snyggt måste jag säga!
Vattenkylaren ser ut att precis räcka där, kan du, underbara du, säga hur långt avståndet från kanten av blocket till radiatorn är, hur långt slangarna räcker helt enkelt.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vilket mysigt ställe du ha pysslat till det. Snygg dator. Röst lagd: 5p

Får man fråga vart du har köpt datorbordet/skrivbordet??

MVH

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Hej ska mäta detta inom en snar framtid till dig!

Data bordet är en skrivbordsskiva som är köppt på ikea. Använde sedan reglar mot väggen för att slippa alla ben, förutom ett . Funkar bra och underlättar vid tex städning. Om du läser i mitt galleri så står det namnet på skivan och benet :):)

Trevlig helg
//HensoN

Permalänk
Medlem
Skrivet av HensoN:

Hej ska mäta detta inom en snar framtid till dig!

Data bordet är en skrivbordsskiva som är köppt på ikea. Använde sedan reglar mot väggen för att slippa alla ben, förutom ett . Funkar bra och underlättar vid tex städning. Om du läser i mitt galleri så står det namnet på skivan och benet :):)

Trevlig helg
//HensoN

Okej tack så mycket, kollade faktiskt på Ikeas hemsidan och hittade det faktiskt. Jag läste de förut de jag missade. Kommer nog antagligen beställa de bordet hittade faktiskt ett annat bord i annan färg.

Ha de gott, och detsamma
//Macke

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HensoN:

Hej ska mäta detta inom en snar framtid till dig!

Data bordet är en skrivbordsskiva som är köppt på ikea. Använde sedan reglar mot väggen för att slippa alla ben, förutom ett . Funkar bra och underlättar vid tex städning. Om du läser i mitt galleri så står det namnet på skivan och benet :):)

Trevlig helg
//HensoN

Tack, det hade verkligen uppskattats! Skål!