Permalänk
Medlem

Låter intressant eftersom inga av mina andra spelkompisar verkar vilja spela SimCity.

Origin nick: TheOrici

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Som en som kört alla Simcity sen SNES (förutom 3000) så har jag såklart förbokat även femman likt jag även gjorde med fyran. 4:an är nog ett av de spel jag lagt ner flest timmar på under de senaste 10 åren.

Jag har tyvärr missat båda beta-tillfällena pga att kör mac, men har nu rotat fram min pc igen bara för att kunna spela femman.

Och är helt klart med på att köra multi i region play. Ska rota fram mitt origin-id när jag sitter vid datorn.

EDIT:
Då spelet är skickat nu så tog jag och rotade fram mitt Origin-nick: ProtomanIII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogga:

Som en som kört alla Simcity sen SNES (förutom 3000) så har jag såklart förbokat även femman likt jag även gjorde med fyran. 4:an är nog ett av de spel jag lagt ner flest timmar på under de senaste 10 åren.

Jag har tyvärr missat båda beta-tillfällena pga att kör mac, men har nu rotat fram min pc igen bara för att kunna spela femman.

Och är helt klart med på att köra multi i region play. Ska rota fram mitt origin-id när jag sitter vid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Retail versionen kommer ju dock finnas även för Mac, vet inte när den släpps men står våren 2013 så kan inte vara långt efter PC versionen om den nu inte släpps samtidigt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Retail versionen kommer ju dock finnas även för Mac, vet inte när den släpps men står våren 2013 så kan inte vara långt efter PC versionen om den nu inte släpps samtidigt.

Jo, men så länge vill jag inte vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske får bli fler regioner, men jag är på!

Origin: runesson93

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Aa gärna på att joina eller starta!

Origin: RobbarN

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oavsett region körning så är ju nya vänner alltid välkomna att adda mig på Origin se notis för nickname

En vecka kvar nu bara!
Glöm inte livestreamen http://letsallbemayor.com/

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Yep spelet skal inhandlas och jag deltar gärna i en region. Adda mig (sebbe605) om ni skapar en region.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Oja jag är helt på!

Någon som vet hur stora zoner det finns, och däri hur många man kan vara i en zon? quota om ni har svar

Editar här när ja har origin konto, hoppades att jag alltid kunde undvika origin men.. well. xD

Här är mitt origin: Qwal-M

Permalänk
Medlem

Jag är lätt på! Hade varit skoj att ha någon att lira med..
Mitt origin namn är "Turtelfjong"

Föresten det släpps väl på torsdag den 7e i Sverige och inte tisdag den 5e.. Jag har beställt mitt från Webhallen och där står det den 7e..

Permalänk
Medlem

Jag är på mitt Origin nick är samma som mitt SweC

Skrivet av Qwal:

Oja jag är helt på!

Någon som vet hur stora zoner det finns, och däri hur många man kan vara i en zon? quota om ni har svar

Editar här när ja har origin konto, hoppades att jag alltid kunde undvika origin men.. well. xD

I den största regionen så finns det 16st zoner och då borde man kunna va 16st personer fast tror en person kan ha fler zoner

Skrivet av Mortain:

Jag är lätt på! Hade varit skoj att ha någon att lira med..
Mitt origin namn är "Turtelfjong"

Föresten det släpps väl på torsdag den 7e i Sverige och inte tisdag den 5e.. Jag har beställt mitt från Webhallen och där står det den 7e..

Konstigt det stod förut den 5e på SimCitys hemsida dom har väl ändrat till de rätta datumet, har bokat de på origin men står inget där :/

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför man väljer att lansera spelet på olika dagar i olika länder? Jag ser ingen direkt anledning till detta.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Är det någon som vet varför man väljer att lansera spelet på olika dagar i olika länder? Jag ser ingen direkt anledning till detta.

Jaha de e olika dagar? låter helt mysko, tror det var tisdag nästa vecka i sverige?

Kanske för de vill ha lägre insläpp per dag så de kan anpassa servrarna? Inte ha typ 200 tusen på samma gång? ingen aning, men det skulle möjligtvis vara en anledning

Permalänk
Medlem

5e på tisdag är det US release och på torsdag den 7e får vi release

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Drygt att det inte är global lansering speciellt nu när det är leaderboards med, det är ju nu i början man har chansen att en gång ligga längst upp

Men är jätte gärna med och startar upp en region vore kul! Adda mig (leexvi) så kör vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Jaha de e olika dagar? låter helt mysko, tror det var tisdag nästa vecka i sverige?

Kanske för de vill ha lägre insläpp per dag så de kan anpassa servrarna? Inte ha typ 200 tusen på samma gång? ingen aning, men det skulle möjligtvis vara en anledning

Jag diskuterade detta med en polare och vi kom fram till att varje region har ju sina egna servrar för att rulla ut spelet. Så om man lanserar spelet i 2 olika regioner på samma dag så är det inte samma servrar som får arbeta och därav borde inga problem uppstå.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Jag spelar gärna region också. Heter Fingernumb på origin.

Verkar vara ganska många som vill köra, kul Någon som strukturerar upp hur många regioner vi blir. Vilka tar på sig att skapa regioner. Lista gärna upp vilka som är med vem kanske? T.ex -Jag skapar region och inv dessa osv

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade nu, är gärna med i en region om det går, adda MFzombie1337

Permalänk
Medlem

Någon som vet om spelet går att aktivera redan den 5:e via VPN eller liknande? Jag gjorde det när BF3 släpptes och det funkade galant. Dock kan det ha varit en "simultan" release, dvs att datumet var satt worldwide till den 16 exempelvis. Det som hände då var att man kopplade upp sig mot Korea via VPN och aktiverade spelet där så fort datumet slog över till releasedag. Vanligt folk fick vänta tills deras tidszon kom ikapp.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Någon som vet om spelet går att aktivera redan den 5:e via VPN eller liknande? Jag gjorde det när BF3 släpptes och det funkade galant. Dock kan det ha varit en "simultan" release, dvs att datumet var satt worldwide till den 16 exempelvis. Det som hände då var att man kopplade upp sig mot Korea via VPN och aktiverade spelet där så fort datumet slog över till releasedag. Vanligt folk fick vänta tills deras tidszon kom ikapp.

Skulle tro att det funkar, du kan säker använda koreanska vpn:en igen. För på koreanska Origin står det att SimCity kommer ut den 5:e. Man kan också köpa digital deluxe versionen där för 54000KRW vilket är runt 350kr, köpte mitt från ryska Origin för 1500RUB = 315kr.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Skulle tro att det funkar, du kan säker använda koreanska vpn:en igen. För på koreanska Origin står det att SimCity kommer ut den 5:e. Man kan också köpa digital deluxe versionen där för 54000KRW vilket är runt 350kr, köpte mitt från ryska Origin för 1500RUB = 315kr.

Redan förbokat via svenska Origin, men jag får testa idag kl 16-17 och se vad som händer då!

Här finns en guide för de som vill prova: http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/18vu0o/how_to_playin...

Jag kommer använda denna VPN: http://www.flyvpn.com/

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Redan förbokat via svenska Origin, men jag får testa idag kl 16-17 och se vad som händer då!

Här finns en guide för de som vill prova: http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/18vu0o/how_to_playin...

Jag kommer använda denna VPN: http://www.flyvpn.com/

Låter kalas, kommer göra detta med istället för att vänta på green gaming tills fredag då de släpper nyckeln

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med i en region!

Origin: Raven1483

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kribba68:

Jag spelar gärna region också. Heter Fingernumb på origin.

Verkar vara ganska många som vill köra, kul Någon som strukturerar upp hur många regioner vi blir. Vilka tar på sig att skapa regioner. Lista gärna upp vilka som är med vem kanske? T.ex -Jag skapar region och inv dessa osv

Hej!

Va kul att så många är intresserade av region play i nya Sim City spelet!

Jag kommer under veckan att sammanställa listor på vilka som kommer spela på vilken region. Jag kommer gå från trådens början och skriva ner alla nick i den ordning de skrev upp sig. Eftersom det är så många som vill vara med så kommer jag skapa så många listor som det behövs för att alla ska få en region att spela i. Jag kommer endast att starta den första och sedan får ni i de andra grupperna komma överrens om vem som ska starta de andra regionerna.

Dock är jag lite kluven över hur många per grupp man ska spela. Jag vet att det snackats om områden på 16st personer men alla kanske inte vill spela så många. Hade ni tyckt det varit bättre att jag gör grupper om 8 personer? Om man väljer att spela på en 16-manna zon då så får man två områden per person vilket kan vara kul tycker jag. En annan kan tex vara att det finns kanske fler 8-manna zoner att välja mellan med roligt landskap eller liknande.

Det är även lättare att sätta samman 8st per grupp.

**Edit** Vid en snabb koll ser det ut som det blir 4st SweRegioner a 8 personer per region.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

SweRegion #1
---------------------
GizZm086

Skrivet av Robster1986:

Jag e på

Svara om du kan och med origin nick.

Skrivet av sQuille:

lätt på!

Svara om du kan och med origin nick.

Skrivet av daniel734:

Också på!

Svara om du kan och med origin nick.

Skrivet av Subzero299:

Jag är på. Originnamn: SvenGreger

Svara om du kan.

Skrivet av Torach:

Låter intressant Origin nick är Torach

Svara om du kan.

Skrivet av Azured:

Låter mycket intressant, vet dock inte om jag kommer att skaffa det prompt på releasedagen.

Kommer du att skaffa det på release dagen? Om inte tar en annan din plats, svara gärna om du kan och isf med origin nick.

Skrivet av Joke7P:

Låter som en kul idé är lätt på

Svara om du kan och med origin nick.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Det här låter som en kul ide! Jag är på om det finns plats på någon region. Originnamn: Snigelfart

Har förhandsbokat nedladdning på webhallen så kommer köra när spelet släpps.

Visa signatur

Intel E7500 4Ghz |Thermaltake Frio | Asus p5q se2 LGA 775 | FD define r3 Artic white | Chieftech 650w | Gigabyte geforce GTX 460 OC | Corsair xms2 | Hitachi 500GB | Seagate 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

SweRegion #1
---------------------
GizZm086

Svara om du kan och med origin nick.

Svara om du kan och med origin nick.

Svara om du kan och med origin nick.

Svara om du kan.

Svara om du kan.

Kommer du att skaffa det på release dagen? Om inte tar en annan din plats, svara gärna om du kan och isf med origin nick.

Svara om du kan och med origin nick.

Jag kan. Svengreger på Origin

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

SweRegion #1
---------------------
GizZm086

Svara om du kan och med origin nick.

Svara om du kan och med origin nick.

Svara om du kan och med origin nick.

Svara om du kan.

Svara om du kan.

Kommer du att skaffa det på release dagen? Om inte tar en annan din plats, svara gärna om du kan och isf med origin nick.

Svara om du kan och med origin nick.

Skulle gärna vilja vara i en region med flera aktiva spelare. Origin nick: Laserkotte

Visa signatur

Ryzen 5 1600X @ 3.6 GHz | ZOTAC GeForce GTX 970 4GB AMP! Extreme | 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS PRIME B350M-A | Corsair HX520 520W | Fractal Design Define R4 |

Synology DS1812+ | 8x WD red 4TB |
Synology DX510 | 5x WD red 4TB |

Permalänk
Medlem

Jag har helt glömt bort mitt Origin-nick och jag sitter på jobbet, slutar snart dock. Återkommer om ca 2 timmar ;D

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag kommer med all sannolikhet inte att vara jätteaktiv då jag har så mycket annat att göra men har förbokat spelet och kan tänka mig köra en region med några andra helt klart.
Tjodd även på Origin.