Permalänk

AntLion ModMic

För ganska exakt en vecka sedan beställde jag en "ModMic" från företaget "AntLion" i USA. I dag trillade den ner i brevlådan.

AntLion ModMic

Permalänk
Medlem

Vad är det för något?

Permalänk
Skrivet av Lordh:

Vad är det för något?

En boom-mikrofon som man kan sätta på sina hörlurar, så att man kan använda sina favorithörlurar men samtidigt kunna använda Mumble, Skype eller dylikt. Ett mycket trevligare alternativ än att behöva köpa ett separat headset som i många fall avger ganska dåligt ljud jämfört med ett par "riktiga" hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

En boom-mikrofon som man kan sätta på sina hörlurar, så att man kan använda sina favorithörlurar men samtidigt kunna använda Mumble, Skype eller dylikt. Ett mycket trevligare alternativ än att behöva köpa ett separat headset som i många fall avger ganska dåligt ljud jämfört med ett par "riktiga" hörlurar.

Hur är micen? Mycket brus etc? vad kostade micen?

Permalänk
Medlem

Om du ger denna bra omdöme blir det nog garanterat ett köp. Har länge varit i tankarna på att köpa en separat mick till mina HD558, och detta verkar nästan vara för bra för att vara sant!

Permalänk
Skrivet av Wully:

Hur är micen? Mycket brus etc? vad kostade micen?

Skrivet av crownofthorns:

Om du ger denna bra omdöme blir det nog garanterat ett köp. Har länge varit i tankarna på att köpa en separat mick till mina HD558, och detta verkar nästan vara för bra för att vara sant!

Så här skrev jag om den i en annan tråd:

"Vad jag tycker om mikrofonen, än så länge:

Det är bra ljudkvalitet. Rösten fångas upp på ett bra sätt och speciellt basen i rösten, så det blir ett väldigt fint djup i ljudet. Dock tycker jag att mikrofonen fångar upp alldeles för mycket brus, jag hade inte alls förväntat mig att det skulle vara på det viset. Men man kanske inte bör förvänta sig mer av en mikrofon för 300~ spänn, vad vet jag...

Byggkvaliteten är inte heller 100 % och jag befarar att mikrofonen inte kommer att hålla i en evighet, men det kanske är samma sak där – kanske inte ska förvänta sig mer för 300 kronor.

"

Det kan också vara som så att bruset har att göra med kvaliteten på den inbyggda ljudkretsen i ens moderkort, om man nu använder det och inte ett separat ljudkort. I övrigt tycker jag om mikrofonen. Väldigt bra lösning och jag är glad över att kunna ställa undan mitt gamla headset och använda mig av det här istället när jag vill kunna prata med folk.

Permalänk

Ser nice ut

Permalänk

Sold out

Permalänk

Jag vill bara rapportera att ModMic låter [highlight]extremt[/highlight](!) bra, ljudmässigt alltså, om man använder den genom det USB-ljudkortet som egentligen följer med headsetet "Sennheiser PC-166". Jag skulle vilja uppskatta att ungefär 98 % av allt brus då försvinner, och dessutom förstärks då också mikrofonens volym utan att tillföra något som helst brus!

Utan ljudkortet är det här en bra mikrofon, med ljudkortet är det här en fenomenalt bra mikrofon som håller extremt hög klass – speciellt med tanke på det relativt låga priset.

För er som är intresserade av att köpa en egen sådan här mikrofon, här är adressen till deras hemsida: http://www.modmic.com/

Permalänk
Medlem

Awesome galleri du!

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem

Har fått min nu, den låter grymt (!) mycket bättre än micken som satt på mitt gamla Koss-headset för en 500-hundring.

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

För ganska exakt en vecka sedan beställde jag en "ModMic" från företaget "AntLion" i USA. I dag trillade den ner i brevlådan.

AntLion ModMic

Hur mycket kostade det med posten då?

Permalänk

det du kallar smuts på magneten är inte smuts utan korrotion dvs en typ av "rost" som blir på just neodynmagneter så va därför du inte fick bort det.

troligen har paketen legat lite fuktigt underleveransen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hej jag funderar på att köpa en, Kan du ge något svar på vad de kostade med frakt för dig?