Permalänk
Medlem

Bra/smidig mick för TS, Skype??

Tjääääna!

Vill ha förslag på (som rubriken lyder), helst en som denna http://www.testfreaks.co.uk/studio-microphones/sony-ecm-cs10/

Letat omkring på google men inte hittat nå speciellt. BTW vad kallas dessa mickar ovan? ^

Ös med förslag!!

Edit: Vill inte ha nån clas ohlson mick som gå sönder så fort man kommer åt den.

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk

AntLion ModMic skulle passa dig perfekt, tror jag.

Här är mitt eget galleri som visar bilder på hur den ser ut och fungerar: AntLion ModMic - Kringutrustning

Riktigt bra ljudkvalitet, den är smidig, det är en extremt flexibel fästanordning samt till ett bra pris!

Permalänk
Medlem

A'men f*an vad nice! letat efter liknande men aldrig hittat! Ser helt perfekt ut för mig, ja

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem

Vilken exakt mick är det där? Med eller utan Mute button? såg att de har ökat priserna på internationell shipping :/

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Skrivet av Hennig:

Vilken exakt mick är det där? Med eller utan Mute button? såg att de har ökat priserna på internationell shipping :/

"AntLion ModMic 1.0" tror jag är den korrekta benämningen för den mikrofonen jag har. Utan mute-knapp.

Permalänk
Medlem

Okay, finns 2.0 nu som också är utan mute-knapp. Hur var det med betalning för dig? hur betalade du, var det smidigt?

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Skrivet av Hennig:

Okay, finns 2.0 nu som också är utan mute-knapp. Hur var det med betalning för dig? hur betalade du, var det smidigt?

Jag betalade ungefär 300 kronor och den levererades på ganska exakt 7 dagar, från USA till Sveriges västkust.

Permalänk
Medlem

Nice price, ok. Ehmm deras shipping och customs har jag lite svårt att förstå. Hur fattar du det här?:

WE DO SHIP INTERNATIONALLY!
International USPS shipping is usually ~12 USD* and takes 7-12 business days
Domestic USPS shipping is ~4-5 USD and takes 2-4 business days
Domestic UPS shipping is ~8-9 USD and is faster than USPS

* PLEASE check with your country's customs office to see if you will need to pay an extra VAT and/or CUSTOMS FEE to import the package (ModMic customs value is 33 USD). This possible fee is not included in the shipping price of ~12 USD!

Hur mycket betalar jag allt som allt?? Förlåt om jag frågar sönder dig nu.

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Skrivet av Hennig:

Nice price, ok. Ehmm deras shipping och customs har jag lite svårt att förstå. Hur fattar du det här?:

WE DO SHIP INTERNATIONALLY!
International USPS shipping is usually ~12 USD* and takes 7-12 business days
Domestic USPS shipping is ~4-5 USD and takes 2-4 business days
Domestic UPS shipping is ~8-9 USD and is faster than USPS

"domestic" betyder ju "inrikes", så det är "International USPS shipping is usually ~12 USD* and takes 7-12 business days" som gäller för din del.

Skrivet av Hennig:

* PLEASE check with your country's customs office to see if you will need to pay an extra VAT and/or CUSTOMS FEE to import the package (ModMic customs value is 33 USD). This possible fee is not included in the shipping price of ~12 USD!

Så vitt jag vet kostar ModMic såpass lite pengar att det inte blir någon som helst tullavgift på den då den anländer till Sverige. Så du behöver inte oroa dig.

Permalänk
Medlem

Tackar för all info!

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk

Jag vill tipsa om en mic jag stötte på i något forum.

Du hittar den på dealextreme: http://dx.com/p/mini-clip-on-microphone-7080

Jag använder den själv och mina två söner med. Av kompisar har jag fått höra att det är bra ljudkvalitet, det kan jag även höra på mina söners röster. Min äldsta son har den på kabeln till lurarna och min yngre sätter den i kläderna. De är med andra ord inte riktningskänsliga.

jag köpte 10 st ifall någon skulle vara dålig. Om man klickar på enable bulkrate i "shopping cart" så går priset ner. För min del så betalade jag 125 kr inklusive frakt. 12,5 kr/mic är överkomligt även om man inte tycker om dem.