Permalänk
Medlem

Då har man själv fått tag på en Black edition, Blir grymma bilder/filmer när det är hyffsat ljust ute men köpte den just för Protune som skulle vara bättre i mörker men jäävlar vad grummligt det blir. Riktigt besviken på den punkten.
Sen var batteritiden sämre än vad jag förväntade mig.
Men har iofs bara haft den i några dagar så håller fortfarande på att testa olika inställningar osv.

Permalänk
Medlem

En liten fråga !!
Någon som kan svara på om eller hur man kan streema med Gopro hero3 typ få med den i ett befintligt nätverk ?

Permalänk
Medlem

Har ni GoPro fans sett "Kamera blev lejonmat" Det är inte alla som lyckats filma inuti ett lejongap

GoPro som blev lejonmat (Fotosidan)

Tyckte den var fräck, och kom ihåg er tråd här. Så här är den

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har kört med 3:an ett tag nu (black edition), 32GB minneskort, nöjd med allt, förutom batteritiden som enligt mitt tyckte är totalt värdelös, räcker ungefär en timme och drar även extremt mycket ström även om man inte filmar, till och med om man har den helt avslagen så drar den ur på ett par dagar.

Ska bli intressant att se hur det blir med batteri BacPac, hoppas de blir bättre för på en timme är det knappt man hinner ut med skotern ens.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gribber:

Har kört med 3:an ett tag nu (black edition), 32GB minneskort, nöjd med allt, förutom batteritiden som enligt mitt tyckte är totalt värdelös, räcker ungefär en timme och drar även extremt mycket ström även om man inte filmar, till och med om man har den helt avslagen så drar den ur på ett par dagar.

Ska bli intressant att se hur det blir med batteri BacPac, hoppas de blir bättre för på en timme är det knappt man hinner ut med skotern ens.

Varför köper du inte en Cigarettladdare 12V och monterar på din skoter. Sen köper du "USB till Cigarettladdare" på jula för några tior.

Har själv löst det så till mina pojkars scottermopeder, så kan dom både ladda batteriet snabbt o lätt + koppla in mobiltelefonerna och ladda dom/använda dom utan att det drar ström.

"Utrusta din GoPro-kamera med Battery BacPac och få upp till dubbla batteritiden för 600kr! Eller Cigarettladdare tills bensinen tar slut, för 200kr Valet är rätt självklart.

Det är skit enkelt fixat och kostar inte många tior!!

Kolla guiden här på twostroke så bra. och lätt fixat det är Tog mig ca 40min att fixa det snyggt.

Sen att det finns en massa andra tillbehör som använder cigguttaget är ju bara ett stort plus

Sen kan du filma tills bensinen tar slut

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Varför köper du inte en Cigarettladdare 12V och monterar på din skoter. Sen köper du "USB till Cigarettladdare" på jula för några tior.

Har själv löst det så till mina pojkars scottermopeder, så kan dom både ladda batteriet snabbt o lätt + koppla in mobiltelefonerna och ladda dom/använda dom utan att det drar ström.

"Utrusta din GoPro-kamera med Battery BacPac och få upp till dubbla batteritiden för 600kr! Eller Cigarettladdare tills bensinen tar slut, för 200kr Valet är rätt självklart.

Det är skit enkelt fixat och kostar inte många tior!!

Kolla guiden här på twostroke så bra. och lätt fixat det är Tog mig ca 40min att fixa det snyggt.

Sen att det finns en massa andra tillbehör som använder cigguttaget är ju bara ett stort plus

Sen kan du filma tills bensinen tar slut

Skulle tro att att han menar en SNÖskoter faktiskt men jag kan ju ha fel såklart. Lite svårt att ha en usbkabel insatt i ett 12volts på en snöskoter när man har själva kameran på hjälmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsen195:

Skulle tro att att han menar en SNÖskoter faktiskt men jag kan ju ha fel såklart. Lite svårt att ha en usbkabel insatt i ett 12volts på en snöskoter när man har själva kameran på hjälmen.

Jo jag fattade nog att han menade SNÖskoter!

Det är lite skillnad på scottermopeder och skoter!

Och vem är det som säger att man måste ha kameran på hjälmen? Dom *flesta jag har sett som filmar med GoPro har kameran fäst direkt på skotern! ( *Läs: alla)

Och, även om den skulle sitta på hjälmen, så är det jättelätt fixat! Det är bara ca 2 meter sladd mer, och en hona/hane kontakt + en meter sladd i spiral, som man kan koppla in/ur!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför köper du inte en Cigarettladdare 12V och monterar på din skoter. Sen köper du "USB till Cigarettladdare" på jula för några tior.

Har själv löst det så till mina pojkars scottermopeder, så kan dom både ladda batteriet snabbt o lätt + koppla in mobiltelefonerna och ladda dom/använda dom utan att det drar ström.

"Utrusta din GoPro-kamera med Battery BacPac och få upp till dubbla batteritiden för 600kr! Eller Cigarettladdare tills bensinen tar slut, för 200kr Valet är rätt självklart.

Det är skit enkelt fixat och kostar inte många tior!!

Kolla guiden här på twostroke så bra. och lätt fixat det är Tog mig ca 40min att fixa det snyggt.

Sen att det finns en massa andra tillbehör som använder cigguttaget är ju bara ett stort plus

Sen kan du filma tills bensinen tar slut

BacPac är beställt men behöver flera timmar, sen är det inget vanligt elsystem, inget batteri eller på skotern (vikt) + att kablar hängande skulle inte fungera alls med aktiv körning och skrååkning

Men klurar på externt batteripack, bara man får det smidigt och vattentätt

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt den från USA (Ebay etc.)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gribber:

BacPac är beställt men behöver flera timmar, sen är det inget vanligt elsystem, inget batteri eller på skotern (vikt) + att kablar hängande skulle inte fungera alls med aktiv körning och skrååkning

Men klurar på externt batteripack, bara man får det smidigt och vattentätt

Vad är det för skoter? Märke/modell.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

här är en länk på en av mina timelapse jag tagit med en hero 3. http://www.youtube.com/watch?v=rfH07jJvaI8
Tyvärr är bitraten ganska kass och ger därför inte den bästa upplevelsen via youtube, men det var egentligen bara ett test.
Allt är filmat med en gopro BE i timelapse mode, 1 bild i sekunden.

Ps, jag vet inte om detta är rätt ställe för denna typ av inlägg, överlåter moderatorerna här att ta hand om det i sådana fall.

Permalänk
Medlem

Har köpt en GoPro Hero3 Black Editon efter att min GoPro 2 gick sönder. Överlag måste jag säga att jag är väldigt nöjd, 1080p-60fps ser otroligt bra ut. Men jag har ett problem, när jag filmar i 720p-120fps Wide med Sandisk 32gb klass 10 så laggar det väldigt mycket sen när jag kollar på datorn. Har inte testat att kolla på en 120hz skärm än, men det kan väl knappast vara datorskärmens uppdateringsfrekvens som gör att det laggar? Tycker att alla klass 10 minneskort borde klara 720p-120fps.

Händer även att kameran hänger sig ibland och att jag måste ta ur batteriet... Allt som allt en grym kamera men inte perfekt.

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i7 3770K | EVGA GTX 670 SOC 4GB | Corsair TX 650W | Corsair Vengeance 16GB | Seagate Barracuda 1TB | CM Storm Scout | Sandisk 128GB |
Logitech G400 | Qpad MK-50 | Logitech G935 | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | Acer 24'' GD245HQAbid | Steelseries QcK+
Samsung Galaxy S3 | Nikon D3000 | GoPro Hero 3 Black Edition | iPad 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundbe:

Är det någon som beställt den från USA (Ebay etc.)?

Jag beställde från Ebay, betala ca 3700kr och fick den på 5 arbetsdagar.
Fick dock ett brev från tullverket efter ca 2 veckor som ville att jag skulle betala tullavgift på ca 800kr så det sög ju.

Edit: Jag upplever samma problem som ovan, att den hänger sig ibland och jag måste ta ut batteriet.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har ett tips på något Steadycam stativ till GoPro kameror för runt 1500 kr?
Har kollat lite på Manfrotto Modosteady, men det verkar ha fått blandade recensioner.
Ett Merlin stativ är helt för dyrt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Är det någon som har ett tips på något Steadycam stativ till GoPro kameror för runt 1500 kr?
Har kollat lite på Manfrotto Modosteady, men det verkar ha fått blandade recensioner.
Ett Merlin stativ är helt för dyrt.

Hemmabygge?
Hur pass stadigt måste det vara?
Om man inte pratar toppklass så kan man bygga en billig lösning med ett enbensstativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Hemmabygge?
Hur pass stadigt måste det vara?
Om man inte pratar toppklass så kan man bygga en billig lösning med ett enbensstativ

Njä toppklass behöver det inte vara, men så pass stabilt så det går att göra en matchmove på materialet.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Njä toppklass behöver det inte vara, men så pass stabilt så det går att göra en matchmove på materialet.

Vet inte vad en matchmove är, men jag har "byggt" en av ett enbensstativ och sen en vikt i botten.
Jag använde en sån vikt som man har till hantlar, men det går säkert använda tungt järnskrot om det passar.

Det blir lite mer vikt i kameran då och vikten hänger så pass långt ner att den stabiliserar kameran rätt bra.

Permalänk

Hur går det med era filmer allihopa? Någon som har något kul att visa?
Här är ett montage som jag klippt ihop med bilder från min gopro: http://www.youtube.com/watch?v=mc_Xsvrr5vU

Permalänk
Medlem
Skrivet av PC-Hybris:

Hur går det med era filmer allihopa? Någon som har något kul att visa?
Här är ett montage som jag klippt ihop med bilder från min gopro: http://www.youtube.com/watch?v=mc_Xsvrr5vU

Trevlig litet klipp.

Men om du vill ha lite konstruktiv kritik så:
Filma inte skidspetsarna så mycket, det blir så tråkigt i längden, då man som åskådare/tittare söker sig mer till "horisonten" och vill se vad som skall komma skall.

Så rikta kameran lite mer mot "ditt synfält" nästa gång!!

Annars blir det lite som att filma ett par fötter som går, och hur roligt är det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vad är det för skoter? Märke/modell.

Polaris Pro RMK 800

Visst finns det att montera 12v uttag relativt enkelt som inte kräver batteri (12v/2A), men fortfarande skulle det inte fungera med sladdar som hänger

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

hur står det till med sugkoppar osv till kameran? säljer dom några paket med det elr nuförtiden? dvs motorsport paket elr vad det nu kallades på dom tidigare kamerorna, elr måste man lyckas hitta sugkoppen löst osv?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Trevlig litet klipp.

Men om du vill ha lite konstruktiv kritik så:
Filma inte skidspetsarna så mycket, det blir så tråkigt i längden, då man som åskådare/tittare söker sig mer till "horisonten" och vill se vad som skall komma skall.

Så rikta kameran lite mer mot "ditt synfält" nästa gång!!

Annars blir det lite som att filma ett par fötter som går, och hur roligt är det

Tack för det konstruktiva!
Jag har insett detta problem. Dock är det lite försent att tänka på nu. Jag får helt enkelt göra det bästa av de 100gb råfilm jag samlat in från de vinklar jag tagit på skidresan. Jag har dock filmat lite där jag även satt kameran på en skidstav och detta blev väldigt bra. Det kommer nog upp fler montage på detta inom någon vecka

Permalänk
Medlem

I natt gjorde jag en beställning hos Ridax där jag beställde följande saker som jag tänkt använda till min HD Hero (1):

x2

x2

Ska även beställa en NO knapp med diod och lite resistorer.
Även enplastlåda med IP55. Måste dock få alla saker och se vilka mått jag kommer behöva använda mig utav.

Dold text

Tanken med sakerna är att få en förlägning till pwr/mode knappen. Kameran kommer användas i en kart, där jag kommer löda en kontakt på pin 12 till en NO knapp som sedan går till pin 30 (GND). Då kommer man kunna starta kameran från avstånd. Även lägga till en diod mellan 23-30 som visar att kameran blivit påslagen.

Någon som gjort några egna kontroller eller andra fiffiga lösningar?

Alla pins på BUS porten, har för mig att det är nerifrån upp. Dvs pin 30 är högst upp när den står vanligt.

1.GND
2.R video out – component Pb/Cb or composite (composite video out activated by grounding ID3 and ID4, component video out activate by grounding ID2 – only valid for old firmwares, current versions require eeprom).
3.G video out – component Y
4.B video out – component Pr/Cr
5.USB +5V power
6.as above
7.USB DP-B USB data line D+
8.USB DM-B USB data line D-
9.GND
10.HPR audio out right channel
11.HPL audio out left channe
12.Pwr/Mode button (tie to ground to activate)
13.Playback mode button (tie to ground to activate)
14.IN1R audio in right channel
15.IN1L audio in left channel
16.IR IN input IR receiver
17.Trig digital output
18.GND
19.ID1 digital input
20.ID2 digital input
21.ID3 digital input
22.ID4 digital input
23.Adapter output – power output for external equipment (follows internal battery power).
24.as above, but only powered when camera is on
25.VBat+ external power input ?
26.as above
27.GND
28.DATA interface I2C
29.CLK interface I2C
30.GND

Dold text
Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

I natt gjorde jag en beställning hos Ridax där jag beställde följande saker som jag tänkt använda till min HD Hero (1):

x2
http://www.chargeconverter.com/store/image/cache/data/strain-...

http://www.chargeconverter.com/store/image/cache/data/malespr...

x2
http://www.chargeconverter.com/store/image/cache/data/wire-30...

http://www.chargeconverter.com/store/image/cache/data/thick_1...

Ska även beställa en NO knapp med diod och lite resistorer.
Även enplastlåda med IP55. Måste dock få alla saker och se vilka mått jag kommer behöva använda mig utav.

Dold text

Tanken med sakerna är att få en förlägning till pwr/mode knappen. Kameran kommer användas i en kart, där jag kommer löda en kontakt på pin 12 till en NO knapp som sedan går till pin 30 (GND). Då kommer man kunna starta kameran från avstånd. Även lägga till en diod mellan 23-30 som visar att kameran blivit påslagen.

Någon som gjort några egna kontroller eller andra fiffiga lösningar?

Alla pins på BUS porten, har för mig att det är nerifrån upp. Dvs pin 30 är högst upp när den står vanligt.

http://oi47.tinypic.com/2z3vwpi.jpg

1.GND
2.R video out – component Pb/Cb or composite (composite video out activated by grounding ID3 and ID4, component video out activate by grounding ID2 – only valid for old firmwares, current versions require eeprom).
3.G video out – component Y
4.B video out – component Pr/Cr
5.USB +5V power
6.as above
7.USB DP-B USB data line D+
8.USB DM-B USB data line D-
9.GND
10.HPR audio out right channel
11.HPL audio out left channe
12.Pwr/Mode button (tie to ground to activate)
13.Playback mode button (tie to ground to activate)
14.IN1R audio in right channel
15.IN1L audio in left channel
16.IR IN input IR receiver
17.Trig digital output
18.GND
19.ID1 digital input
20.ID2 digital input
21.ID3 digital input
22.ID4 digital input
23.Adapter output – power output for external equipment (follows internal battery power).
24.as above, but only powered when camera is on
25.VBat+ external power input ?
26.as above
27.GND
28.DATA interface I2C
29.CLK interface I2C
30.GND

Dold text

Kul och se lite action i denna tråden!
jag försökte själv att trycka in min iphoneladdare i min hero 3. Resultatet blev att jag fick ett fult jack på ena sidan av laddarfästet, men den funkar fortfarande
Jag fick dock ingen signal från vare sig min kamera eller dator när jag våldade i sladden. Inte för det bekymrar mig just nu men undrar hur din plan ser ut.
Har du någon guide att följa? eller chansar du bara?
jag försöker bara att förhindra ett onödigt köp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PC-Hybris:

Kul och se lite action i denna tråden!
jag försökte själv att trycka in min iphoneladdare i min hero 3. Resultatet blev att jag fick ett fult jack på ana sidan av laddarfästet, men den funkar fortfarande
Jag fick dock ingen signal från vare sig min kamera eller dator när jag våldade i sladden. inte för det bekymrar mig just nu men undrar hur din plan ser ut.
har du någon guide att följa? eller chansar du bara?
jag försöker bara att förhindra ett onödigt köp...

Jag har lyckats få i en iphone laddare i kameran, dock var jag tvungen att skära lite i plasten som sitter utanpå för att få i. Om du kollar så kommer du nog se vart det tar i.
Det är dock rätt lite man kan göra då iphone laddaren inte har alla 30 pins. Utan ett fåtal. Kanske 3 som är GND och sedan 2-3 st andra. Så man kan inte använda alla funktioner som man kan få ut ifrån pinsen. Därav gjorde jag köpet av en kontakt med alla 30 pins!
Men var försiktig med din kamera, man skall aldrig vålda med elektriska komponenter/kort. Sedan har jag läst att iphone kontakten skiljer sig en del inuti äv vad t.ex. LCD skärmen man kan köpa till gör. Inte antalet pins utan hur de "connectar"...
Sedan vet jag inte om det är skillnad på en Hero3 med en Hero1 då jag aldrig haft en sådan.
Men ett tips är att hitta information innan du börjar.

Nja guide har jag inte, men läst vad andra har lyckats skapa.
Det var någon som åkte mycket på bana med sin bil som hade gjort en knapp på instrument brädan för PWR/MODE samt tagit ström ifrån cigarett uttaget så kameran inte behövde något batteri.
Personen hade gjort detta så han slapp böka med att spänna fast sig hela tiden efter han skulle stänga av kameran.

Med detta kort så blir det ännu simplare att göra sitt eget system!
Om man har eller lyckas skaffa sig en expansions dörr till kameran sin så passar den bakom kameran.
Då är det bara att göra ett litet hål som man sedan drar en kabel dit det behövs.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Har funderat på att skaffa en Hero 3 Black Edition, men efter lite läsning på internet blir man lite rädd. Tydligen har jättemånga problem med frysningar vid start, vilket verkar hända allt i från 20-80% av gångerna man startar. Även med senaste firmware update klagar folk på samma frysningar. Mer läsning här:
http://www.goprofanatics.com/gopro-hd-hero3/1513-gopro-hero3-...

Är det någon här på Sweclockers som har upplevt samma problem?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Skrivet av kdrag:

Har funderat på att skaffa en Hero 3 Black Edition, men efter lite läsning på internet blir man lite rädd. Tydligen har jättemånga problem med frysningar vid start, vilket verkar hända allt i från 20-80% av gångerna man startar. Även med senaste firmware update klagar folk på samma frysningar. Mer läsning här:
http://www.goprofanatics.com/gopro-hd-hero3/1513-gopro-hero3-...

Är det någon här på Sweclockers som har upplevt samma problem?

Jag har aldrig haft det problemet. Isåfall någon enstaka gång i början. Men det kan lika gärna vara handhavande fel. Tycker inte att du ska vara rädd att skaffa en. Jag kan i för sig vara en av dom lyckligt lottade. Har aldrig haft problem med kameran. Vart lurad på att ett minne inte var klass 10. Annars har jag inte stött på något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Har funderat på att skaffa en Hero 3 Black Edition, men efter lite läsning på internet blir man lite rädd. Tydligen har jättemånga problem med frysningar vid start, vilket verkar hända allt i från 20-80% av gångerna man startar. Även med senaste firmware update klagar folk på samma frysningar. Mer läsning här:
http://www.goprofanatics.com/gopro-hd-hero3/1513-gopro-hero3-...

Är det någon här på Sweclockers som har upplevt samma problem?

Jag upplevt det otroligt många gånger tyvärr. Det värsta var när jag snorklade när jag utomlands och ser en sköldpadda framför mig. Tar upp kameran startar den och ska precis börja filma, och vips så visa det sig att den hade fryst sig. Något road där under vattnet hahaha..

Edit: Kör med black och 64gb minne.

Permalänk

Min kamera har hängt sig endast en gång och jag har black.
Har beställt två batterier samt tripod-adapter + headstrap. Har 16 gb minne + chest-mount. Blir troligtvis 32 gb minne till samt ett ministativ med tripodgänga. Ska eventuellt köpa linsskydden också
http://www.amazon.com/Wasabi-Power-Battery-AHDBT-201-AHDBT-30...

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gynszd0:

Jag upplevt det otroligt många gånger tyvärr. Det värsta var när jag snorklade när jag utomlands och ser en sköldpadda framför mig. Tar upp kameran startar den och ska precis börja filma, och vips så visa det sig att den hade fryst sig. Något road där under vattnet hahaha..

Aj då, det var inte så kul. Blir nog att avvakta köp tills de fixar problemet med en firmware update eller en ny revision (om det nu är hårdvarufel). Vågar tyvärr inte ta chansen just nu, men kul för dem som inte verkar ha problemet.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W