Har så svårt att börja spela något nytt spel..

Permalänk
Medlem

Har så svårt att börja spela något nytt spel..

Tjenare!

Sitter i ett sjukt jobbigt dilemma, jag är oerhört sugen på att börja spela något igen, men vet inte vad!
Har spelat mycket CS 1.6 , WoW alla expansioner hardcore förutom MOP samt LoL.
Jag har grymt svårt för att spela spel som t.ex. CoD , Elder Scrolls serien, Planetside 2 etc. Trots att det känns som om dom är riktigt bra.
Vet inte om det är att jag inte orkar sätta mig in i spelen, eller om att det är för att jag tycker jag känner mig "låst" om man jämför med t.ex. WoW.
Har funderingar på att prova BF3 eller CS:GO, sitter på lite halvtaskig rigg dock. Skall uppgraderas i slutet av månaden.
Specs: CPU: Amd 955BE @ 4ghz , 4gb ddr3, 460GTX SOC klockat en del.

Är det värt att ens köpa BF3 till denna rigg och prova? Kanske blir bortkastade pengar att jag inte alls gillar det eller så.
Har ni några andra tips på spel till en deprimerad gamer så tipsa gärna..

Permalänk

sniper ghost warrior bör du kunna spela kostar 9.99 euro på steam lost planet serien finns demo lost planet på steam
finns ju en hel hög med lite äldre spel på steam som e billiga 100kr st annars e ju swtor gratis om du e sugen på ett nytt mmo http://www.swtor.com/ du har ju även detta om du e sugen på GTA Maraton http://store.steampowered.com/sub/18832/ du kan ju alltid kolla in youtube innan köp
osäker på om du kan spela bf 3 på den datorn dock

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk

Känner exakt som dig! Har otroligt svårt för att fastna för spel, har setat på ett potent sysytem i ca ett år nu, och de enda jag har spelat är bf3, portal 2, black mesa och far cry 3 istortsett, har väldigt svårt att komma in i spel tillskillnad från när man var liten, då man kunde sitta flera dagar i streck och spela halo med kompisarna!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av Diabolus1978:

sniper ghost warrior bör du kunna spela kostar 9.99 euro på steam lost planet serien finns demo lost planet på steam
finns ju en hel hög med lite äldre spel på steam som e billiga 100kr st annars e ju swtor gratis om du e sugen på ett nytt mmo http://www.swtor.com/ du har ju även detta om du e sugen på GTA Maraton http://store.steampowered.com/sub/18832/ du kan ju alltid kolla in youtube innan köp
osäker på om du kan spela bf 3 på den datorn dock

bf3 ska nog gå bra på hans dator! lirar bf3 atm på reservburken som har en fx 6100 och ett 9600gt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

bf3 ska nog gå bra på hans dator! lirar bf3 atm på reservburken som har en fx 6100 och ett 9600gt

är inte bra på amd alls har aldrig ägt amd

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Tibia!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Seasonic Focus GX 1000w | Fractal Design North |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Drunkdeer A75 | Lamzu Maya X |

Permalänk

Jag satt i samma sits tills jag drog igång mitt deus ex: HR och insåg att jag spelat det för mycket.
Lösningen blev hitman absolution istället och är helt fast =D

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Gta IV, Max Payne 3, Bf3

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Tror det beror på att nya spel är för "casual", min gissning iallafall.
De är för förlåtande vid fel så det ställs undermedvetet i kontrast mot hur stor belöningen ska bli när det går bra.
Kan du inte förlora är det ingen stor grej att vinna heller, helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aion Online, nuff said.

Permalänk
Medlem

Har också extremt svårt att komma in i nya spel, annat var det när man var kid i 20-års åldern... Men ett nytt spel som jag fastnade för var nya Xcom: Enemy Unknown, testa det :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Samma här. Testar mycket men stänger av efter någon timme, sen orkar jag aldrig starta igen.
Spelar väl Diablo 3 lite då och då, men inte mycket. Har inte ens kört klart LIMBO kom jag på nu Då är det fan illa.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska köra cs go det är riktigt kul när man väll kommit in i det, det är ju stor skillnad på cs go och 1.6 men kul är det iaf.

Permalänk

Mass Effect om du har mkt tid över. Men det är ju ett singplayer spel och kan kännas lite enformigt om man inte gillar story.
Annars skulle jag tipsa om The Walking Dead, som är ett peka och klicka äventyr. Jävligt mysigt att lira om inte annat.

Sedan finns ju Dota 2 som jag börjar gilla mer och mer.

Detta år ser dock intressant ut för mig när nu Simcity släpps och sedan Age Of Wonders 3. Kan vara något till spel jag glömt.

Men jag vet hur du känner dig, ganska tråkigt när man tappat suget sådär. Testa att göra något som inte är spelrelaterat, typ träning eller läsa en bok. Får man vara ifrån games en stund och på så sätt få tillbaka suget.

Lycka till!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
99:e percentilen

Kan verkligen rekommendera BF3 om du gillar att köra teamplay med kompisar! Har du inga kompisar som kör BF3 kan du alltid hoppa in på SweClockers Mumble och lira med oss!

BF3 kostar bara 129:- så det kan knappast räknas som bortkastade pengar. Köpte det till min flickvän på GCD och det fungerade utan problem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha svårt att fastna för spel.
Det var tider det när man var yngre..
Är 24 nu.
Har testat BF3 och jag hatade det, typisk arcade kiddie shooter precis som alla andra pang pang oj vad coolt med vapen spel. Hatar orealism och överdrivet tempo. BF2 var ljusår bättre, älskade flyga attackhelikopter i BF2 medan det är ett skämt i BF3.

Spelar inte något spel alls för alla spel suger, men sitter och väntar på ARMA 3, Rainbow Six: Patriots, och GTA V.

Permalänk
Medlem

Känner samma sak, har lekt mycket med CoD men har tröttnat och xboxen har jag bara till racingspel.
Men jag gillar skjutaspel så jag har börjat leka lite med Medal of Honor Warfighter som är rätt roligt (om man bortser från dom buggar som finns och strulet med EA) för det är en hel del nytt jämfört med CoD, men jag bör nog inte rekomendera det för det är rätt dåligt med folk som spelar det online. Själv har jag bokat Crysis 3 som jag ska plocka upp imorgon som säkert kommer att underhålla mig ett tag. Sniper Elite V2 var ett spel jag gillade också.

Undrar om jag kommer att sitta och spela när jag är pensioner, men det är ju nästan 14år dit så mycket kan ju hända tills dess

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk

Götta ner dig i Starcraft 2! Riktigt roligt spel när man kommer in i det. Ladder-systemet är väldigt finslipat och man möter ofta folk som är ungefär lika bra som en själv. Stor variation på gameplayen, och det är sällan någon match är den andra lik!

Personligen så gillar jag Starcraft 2 så mycket eftersom du verkligen måste tänka på vad du gör hela tiden, samt hålla koll på vad din motståndare för att inte bli överraskad och förlora på grund av något oväntat.

Jag skulle säga att Starcraft 2 har en riktigt bra community jämfört med andra titlar, och är dessutom ett mycket underhållande E-sport spel!

Det var mitt spel-tips!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska testa Farcry 3, Så har du iallafall en stunds glädje

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Känner samma sak. Framförallt så har jag inte samma tid längre, därför har jag blivit kräsnare..

Dark Souls har funnits till PC ett tag nu. Köp en 360 kontroll anpassad för PC och kör. Ett av de bästa spelen (RPG) jag har spelat, någonsin. Antingen hatar man det eller älskar det har jag dock förstått det som.

Terraria och Minecraft?. Billiga och bra på riktigt. Fez, om vi ändå är inne på lite Indie, finns tusen bra "Indiespel" som är korta och går snabbt att komma in i.

Lirade också igenom Black Mesa nyligen. Grymt kul om man lirade Half Life back in the days.

Dishonored. Sjukt bra blandning mellan stealth och pure fps action.

Testar just nu Path of Exile betan. Bästa sen Diablo 2 i den genren.

Star Craft 2 som tidigare sagt.

What to play, what to play...

Permalänk
Inaktiv

Ibland får man tvinga sig till att starta något spel o inte bara slösurfa bort tiden, alldeles för lätt att fastna på någon "roligbildsida" o sen klicka bort ett par timmar, lol o fniss.

Sen tar ju vissa spel lite tid att komma in i, och oftast märker man ju direkt om det kan vara något eller om spelet bara är skit.
Eller ett klassiskt tips, testa ett spel som du aldrig tänkt spela, du kanske blir positivt överraskad? Så gjorde jag med Skyrim, o det är ju suveränt bra.

Annars är ju ovanstående spel bra, eller varför inte testa något av alla Total War spel som finns där ute?

Permalänk
Medlem

Har också svårt för spel. Inga nya spel som kändes kul så köpte GTA 4 billigt och koppla in TVn plus kontroll, det var ganska underhållande ett tag men uppdragen blev för repetitiva så jag orkade inte spela klart. Köpte NFS Hot Pursuit, det också billigt och det var också ganska roligt på tvn med kontroll.

Är sugen på Grid 2 men det är en bit kvar till maj.. SimCity 5 är iof inte lika långt borta så det blir nog nästa köp.
Märkt att man blivit mer kräsen/svår att underhålla på senare dar, man börjar väl bli "gammal"

Just nu kör jag bara lite RC-flyg simulator på tvn. Blir att vänta på Simcity..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Känner exakt som dig! Har otroligt svårt för att fastna för spel, har setat på ett potent sysytem i ca ett år nu, och de enda jag har spelat är bf3, portal 2, black mesa och far cry 3 istortsett, har väldigt svårt att komma in i spel tillskillnad från när man var liten, då man kunde sitta flera dagar i streck och spela halo med kompisarna!

fixa ner halo custom edition till pc (den versionen ska vara gratis har jag för mig) och lana över hamachi kanske kan vara något och köra deathmatch mot dem.

Blacklight verkar vara skapligt intressant också finns på steam :3 liten varning dock tesselation kan orsaka plötsliga krasher av någon anledning

kör även trackmania nations forever ibland när jag har trökigt och spel från barndomen typ ignition och monstertruck madness 2 med 3dfx emulator och lite antialiasing igång. och såklart Tf2 heh.
Tf2 tycker jag är ganska kul när man ligger under stort och har typ en eller två capturepoints som de är på väg att ta över så kör man Heavy och springer runt ensam och driver laget framåt när man mejar ner folk lite här och där och får de att ta skydd
(träffar snipers på avstånd så de får gå undan och inte kan campa mot spawn och ta kill efter kill utan att man hinner göra något förutom när man är spy typ då kan man gå runt lite och försöka få deras uppmärksamhet eller köra backstab på dem) så man kan kämpa upp till seger ^^

även skitkul och köra spy med rätt grejer och dyka upp ur ett hörn köra ett par stab's omkring området på de större banorna där det finns många ställen och vänta och sedan bli osynlig igen
om du nu vill börja med tf2 kan jag skicka över lite grejer jag har flera stycken av.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Äh, du har väl överdoserat spelandet bara?
Du är väl bara trött på spel just nu.
Fler spel att välja på lär väl bara göra saken värre.

Ta ett par veckors paus från datorn/spelandet så lär du inte ha något större problem med att uppslukas av spelen igen.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Känner typ samma sak som dig ibland, och det slutar ofta med att jag tröttnar på de nyare spelen och faller tillbaks och bara spelar lite cs:s ;).

Om du är redo för singleplayerspel så kan jag dock rekommendera bl.a. portal 2 som är en av de bästa singleplayerspelen som jag någonsin spelat igenom :D. Spelar själv nu dock lite Just cause 2 som jag hittade i en byrå, som jag bara inte orkat installera ;). Är rätt kul faktiskt :).

Permalänk

Du bör nog kunna njuta rejält av CS:GO med den riggen.
Såvida du inte är alltför fast i 1.6 så är GO ett fantastiskt spel. Inte helt likadant 1.6 men samma känsla

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

fixa ner halo custom edition till pc (den versionen ska vara gratis har jag för mig) och lana över hamachi kanske kan vara något och köra deathmatch mot dem.

Blacklight verkar vara skapligt intressant också finns på steam :3 liten varning dock tesselation kan orsaka plötsliga krasher av någon anledning

kör även trackmania nations forever ibland när jag har trökigt och spel från barndomen typ ignition och monstertruck madness 2 med 3dfx emulator och lite antialiasing igång. och såklart Tf2 heh.
Tf2 tycker jag är ganska kul när man ligger under stort och har typ en eller två capturepoints som de är på väg att ta över så kör man Heavy och springer runt ensam och driver laget framåt när man mejar ner folk lite här och där och får de att ta skydd
(träffar snipers på avstånd så de får gå undan och inte kan campa mot spawn och ta kill efter kill utan att man hinner göra något förutom när man är spy typ då kan man gå runt lite och försöka få deras uppmärksamhet eller köra backstab på dem) så man kan kämpa upp till seger ^^

även skitkul och köra spy med rätt grejer och dyka upp ur ett hörn köra ett par stab's omkring området på de större banorna där det finns många ställen och vänta och sedan bli osynlig igen
om du nu vill börja med tf2 kan jag skicka över lite grejer jag har flera stycken av.

blacklight lirade jag en del förut, men var för mycket p2w :/ jo trackmainia lirar jag en hel del och även tf2 Har faktiskt funderat på att fixxa halo till pc och lira, men alla mina vänner är bestatta lol-muppar tyvärr

Visa signatur

Permalänk

Jag är i samma sits som du. Jag har personligen sjukt svårt för att fastna för single-player spel numera, kan bero på att jag gillar co-op delen (främst i mmo´s för min del). Sen har man väl lite mindre tid än förr hehe.. Jag började en gång i tiden med Eq2 sen var det Aion i ett par år.. men nu är det ett tomrum.. hojta till om du får för dig att lira nått jag hakar gärna på

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

det är det som är poängen du spelade med kompisar.har själv svårt attt spela ensam känns för tråkigt:(

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av vinsent10:

det är det som är poängen du spelade med kompisar.har själv svårt attt spela ensam känns för tråkigt:(

Jo det är nog sant, sen är alla mina vänner lol-muppar, så jag orkar inte spela med dem heller

Visa signatur