Eclipse - Hur åte-öppnar man ett projekt?

Permalänk

Eclipse - Hur åte-öppnar man ett projekt?

Hejhej

Jo, det här med att importera och exportera och öppna och stänga projekt och gud vet vad. Sånna saker är ju jätteknöliga i eclipse om man inte vet hur man ska göra.

Så här är läget:
http://img706.imageshack.us/img706/2455/tempklr.png

Nu är det så att jag gjort "Delete" på t ex "HelloWorld" och "HellowWorldSWT" och "FacebookApplication", men de finns fortfarande i Work-spacet.
Som ni ser så finns redan t ex "org.eclipse.swt.win32.win32.x86" laddat in i Eclipse, så den har man full kontroll på.

Men hur får man tillbaka kontrollen över dessa tre som "HelloWorld", "HellowWorldSWT" och "FacebookApplication" ?
Lixom "How to reopen/reload them into Eclipse?" skulle frågan kunna vara.
Hur återetablerar man dem i eclipse. Ska man göra nytt projekt? Men då skapas väl massa andra filer som redan finns och då blir det ännu mer röra? Man kan väl inte göra import direkt så?

Kanske någon vet hur man kan få reda på hur man gör?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

file->import->general->Existing project into workspace

Permalänk

hejhej,.
Jag provade lite men det står "Some projects cannot be imported because they already exists in the workspace"
Och det spelar ingen roll om jag bockar i "Copy projects into workspace" (jag gissar iallafall på att jag inte borde bocka i den då (i mitt fall) "HelloWorldSWT" redan finns i workspacet.

Här är en bild så man kan se lite:

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

En enkel quickfix är att helt enkelt flytta mapparna från workspacemappen och sedan köra importen och låta eclipse kopiera in projekten igen.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!