Windows media player har slutat fungera.

Permalänk
Medlem

Windows media player har slutat fungera.

Hej!

Försöker öppna en avi fil med windows media player, det poppar direkt upp en ruta som säger att Windows media player har slutat fungera. MP4 filer går att öppna. Kan detta ha att göra med att jag installerade Realplayer? Tog bort det direkt efter eftersom det inte uppfyllde mina krav.

Vad är felet och hur löser man det?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Lätt använd Vlc mediaplayer till avi filer istället så har du löst problemet

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Man använder ett Codec för WMP och sedan kan WMP spela upp det mesta. Till exempel k-lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Man använder ett Codec för WMP och sedan kan WMP spela upp det mesta. Till exempel k-lite

Skrivet av Mange43:

Lätt använd Vlc mediaplayer till avi filer istället så har du löst problemet

Jo det är det ju, men det är mest grejen att det har fungerat tidigare. Är lite konstigt att det slutar fungera bara sådär, codec ska ju inte behövas för .avi filer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Öh. Jo det kan behövas codec, .avi är inte mycket mer än en container.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Jo det är det ju, men det är mest grejen att det har fungerat tidigare. Är lite konstigt att det slutar fungera bara sådär, codec ska ju inte behövas för .avi filer.

Har du installerat eller ändrat något större på datorn? Men kör på VLC!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire-Ham:

Öh. Jo det kan behövas codec, .avi är inte mycket mer än en container.

Har ju öppnat samma fil förut utan några problem.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du installerat eller ändrat något större på datorn? Men kör på VLC!

Inte ändrat något större, installerat Realplayer men tog sedan bort det för att det inte fungerade.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator