Söker en riktigt billig laptop.

Permalänk

Söker en riktigt billig laptop.

Tjena!

Jag är på jakt efter en riktigt billig laptop som egentligen bara ska klara av surfning, ordbehandling och titta på filmer och serier utan några som helst problem. (Behöver inte klara av 1080p filmer visserligen.) Skärmen ska väl vara i någon vanlig standard storlek, bara den inte är för liten.

Uppnår den dessa krav samt riktigt billig så är det perfekt.

Permalänk
Medlem

Kolla elgreen.se, där kan man hitta ganska billiga.

Dock så får man sällan mer än 6 månaders garanti.

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Permalänk

Elgreen.se var ju intressant, har kikat lite där för att hitta en riktigt billig laptop, men vet ju inte riktigt hur bra den måste vara för mina krav.

Är denna okej? http://www.elgreen.se/sv/rekonditionerade-asus/asus-eee-pc/as...

Eller behöver jag gå upp lite till i pris?

Synd att detta forum inte har en köp/sälj avdelning.

Permalänk

Ingen som kanske har mer koll än mig om den laptopen som jag länkar till räcker till film och surf utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad_Ghost:

Ingen som kanske har mer koll än mig om den laptopen som jag länkar till räcker till film och surf utan problem?

Du skriver att du inte vill ha för liten bildskärm samtidigt länkar du till en laptop med 10,1" / 1024 x 600?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Inte utanproblem eller inte tunga br filmer iallafall sen e ju 10" skärm ingen glädhe för ögonen tips e väl köp beggad..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Ps. Det finns köp och sälj avdelning dock kostar annonserna lite dock mest pga. Att unvika spam annonser!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Denna verkar verkligen prisvärd, i3 processor för 3500kr är inte illa.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad_Ghost:

bara den inte är för liten.

Den laptopen är bland det minsta du hittar idag - om inte den är för liten så är ingen för liten

Jag har en 11.6" och den är det nästan på gränsen till att man vill ordbehandla på.

Permalänk

Vill du ha en helt ny eller begagnad? Om det går bra med begagnad så har jag själv en bra laptop som jag försöker sälja billigt.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Denna verkar verkligen prisvärd, i3 processor för 3500kr är inte illa.

Har precis en sådan och den rullar på fint dock oandvänd i snart ett år hittar inge andväbdning till bärbar med tablet och smart tele(som jag inte äger ifall RT läser)...
Kan rekomendera den men skulle forfarande skaffa beggat för det du skall andvända den till..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Spara pengarna och köp en bra dator

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Datorn är inte till mig själv kan jag tillägga. Laptops är inget jag har koll på eller ens använt i större utsträckning så jag har dålig koll på vad som rent allmänt anses som för liten skärm om man vill kolla på serier och filmer.
Detsamma gäller vad för hårdvara som krävs om man ska kunna använda den till film m.m. utan problem.

En begagnad laptop i fint skick är något som jag verkligen kan tänka mig att köpa.

Permalänk

Den som "marcusnns" länkade har ju 15,6" skärm, Skönt om man ska kika på film och surfa på den, Samt så har den en snabb i3 sandy bridge processor (Dual Core med hyperthreading) så den räcker gott och väl till för film och surfande, Dom flesta billiga laptops brukar ha betydligt sämre cpu. Den klarar ju inte HD film, men det är ju även ingen HD skärm på den. Köp den.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599