ASUS Xonar Essence STX, Datorn låser sig vid byte till FP-Hörlurs funktionen!

Permalänk

ASUS Xonar Essence STX, Datorn låser sig vid byte till FP-Hörlurs funktionen!

Hej, som rubriken lyder lider jag av det problemet.. Hittar inget vettigt svar på diverse forum så frågar här, ljudkortet funkar utmärkt tills det att jag byter till hörlurs funktionen, windows (7 x64) låser sig totalt vilket resulterar i att jag måste starta om datorn.. Tar ca 10-20 sec innan detta händer, ljudet i hörlurnarna funkar helt fel fritt tills dess. Jag använder FP Hörlurar funktionen, vill inte ta dem där bak då det är grymt jobbigt varje gång någon ringer t.ex på skype etc. Vill ju att funktionen ska vara funktionell

Hörlurar Q-85
Ljudkort ASUS Xonar Essence STX

mvh!

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av emanuels99:

Hej, som rubriken lyder lider jag av det problemet.. Hittar inget vettigt svar på diverse forum så frågar här, ljudkortet funkar utmärkt tills det att jag byter till hörlurs funktionen, windows (7 x64) låser sig totalt vilket resulterar i att jag måste starta om datorn.. Tar ca 10-20 sec innan detta händer, ljudet i hörlurnarna funkar helt fel fritt tills dess. Jag använder FP Hörlurar funktionen, vill inte ta dem där bak då det är grymt jobbigt varje gång någon ringer t.ex på skype etc. Vill ju att funktionen ska vara funktionell

Hörlurar Q-85
Ljudkort ASUS Xonar Essence STX

mvh!

Tappar du inte ganska mycket genom att köra på fronten?

Tänker på förstärkar delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Tappar du inte ganska mycket genom att köra på fronten?

Tänker på förstärkar delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska säker på att frontuttagen är kopplade till förstärkardelen.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Tappar du inte ganska mycket genom att köra på fronten?

Tänker på förstärkar delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Min fp-panel är kopplad till ljudkortet

Visa signatur

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K