Permalänk
Medlem

Nikkop's Padfone2 Hörna!

Hej och välkomna till min lill ASUS Padfone2 hörna!

Kul ni har hittat hit. Men vad är det ni har kommit till?

Jag kommer under knappt två veckors tid ha en liten hörna i denna tråd där jag kommer att dela med mig av olika grejer runt ASUS Padfone 2! Jag kommer att skriva allt jag stöter på som jag finner positivt/negativt, mina egna synpunkter, funderingar och allt där emellan.
Då är ni mer än välkomna att ställa frågor som ni vill ha besvarade runt Padfone2. Jag kommer försöka besvara alla era funderingar kring ASUS Padfone 2 så bra som möjligt och ni kan även be mig testa grejer på enheten som ni vill ha besvarade, t.ex. telefonens prestanda, hur batteriet håller, olika funktioner och dylikt.

Utöver att besvara på frågor angående enheten och dylikt så kommer jag även att:

• Lägga upp en Unboxing-video.

• Ha en 7-dagarsblogg där jag dagligen bloggar om hur jag använder Padfone2 och allt sådant. (http://www.padfone2.iaredesign.se/)

• Möjligtvis mer gotti-gott ifall jag hinner.

Bloggen: http://www.padfone2.iaredesign.se/
Min 7-dagarsblogg kommer som sagt vara en blogg där jag ständigt, varje dag, gör blogginlägg om vad jag gjort med Padfone 2 precis då, om jag hittat något väldigt häftigt användningsområde jag bara måste dela med mig av eller något annat i den stilen. Som sagt, tänk er en bloggare som bloggar om sitt liv och vad som händer varje timme. Så kommer det vara, fast endast Padfone 2 relaterat!
Ni kommer med andra ord få följa mitt äventyr med Padfone 2 under en hel vecka!
Bloggen kommer starta Måndag 11/3 och vara till och med Söndag 17/3
http://www.padfone2.iaredesign.se/

Jag hoppas ni finner denna tråd mysig och vill delta i frågeställningar och dylikt.
Är det något moment ni gärna ser mig göra så låt mig veta! Så ska vi se om det är möjligt att få gjort.

Tack på förhand
Med Vänliga Hälsningar
Nikkop

Permalänk
Medlem

haft min i 14 dagar nu snart !!!! helt underbar !!!

Permalänk
Avstängd

Blir intressant och se om du nämner något jag själv inte tänkt på. Det är en fin mobil, haft min ett tag, dock är den nu sönder pga att micro usb'n är rätt omtålig. Tänkte bara varna dig lite så du tar det lugnt med den!

Men som sagt en riktigt fet mobil

Permalänk
Medlem

Kommer att följas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maqan:

haft min i 14 dagar nu snart !!!! helt underbar !!!

Nice! Om det är något du vill dela med dig så gör gärna det!

Skrivet av oouhdawg:

Blir intressant och se om du nämner något jag själv inte tänkt på. Det är en fin mobil, haft min ett tag, dock är den nu sönder pga att micro usb'n är rätt omtålig. Tänkte bara varna dig lite så du tar det lugnt med den!

Men som sagt en riktigt fet mobil

Vi får se vad jag lyckas stöta på!
I bloggen kommer det nog nämnas en del om allt möjligt angående Padfone2.
Tråkigt att höra angående USBn Hur ska du gå tillväga?

Skrivet av Aldhissla:

Kommer att följas!

Tackar!
Något speciellt du vill veta så requesta gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tackar!
Något speciellt du vill veta så requesta gärna!

Jo! om du kan gå igenom "plugg" möjligheterna, dvs finns det appar som kan driva word/bra, jag kan ingenting om android så sådant vill jag veta då jag undrar om den presterar bra i plugg format. samt hur bra den gör i tex droppbox eller liknande. Allt studie relaterat är intressant för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Jo! om du kan gå igenom "plugg" möjligheterna, dvs finns det appar som kan driva word/bra, jag kan ingenting om android så sådant vill jag veta då jag undrar om den presterar bra i plugg format. samt hur bra den gör i tex droppbox eller liknande. Allt studie relaterat är intressant för mig!

Givetvis! Glömde nämna att jag är själv Högskolestudent och mycket av tiden med Padfone2 kommer tillbringas i skolan.
Din önska kommer bli uppfylld!

Permalänk
Medlem

Unboxingvideo (finns även i huvudinlägget):

/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

/nikkop

Nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Bra unboxing video, snygg upplösning på kameran och bra genombång. du har inte köpt till någon tangentbordsdocka eller?

en anna fråga är mobilen i sig när du lägger i den i surfplatten, sitter dne i där eller har dne lätt för å lossna om du tex vänder den uppåner samt lät skakning? (tänker padfone 1 hade ju mer som ett kassetbandslock än vad den här använder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Tackar!

Skrivet av Aldhissla:

Bra unboxing video, snygg upplösning på kameran och bra genombång. du har inte köpt till någon tangentbordsdocka eller?

en anna fråga är mobilen i sig när du lägger i den i surfplatten, sitter dne i där eller har dne lätt för å lossna om du tex vänder den uppåner samt lät skakning? (tänker padfone 1 hade ju mer som ett kassetbandslock än vad den här använder)

Tack!
Nej har inte köpt till något. Eftersom USB-kontakten är av speciell typ så vet jag inte hur det blir med att koppla tangentbordsdockor, om det ens finns några.

När mobilen sitter i surfplattan så sitter den hårt som sten, väldigt hårt och bra Det blir liksom en jädra friktion när man ska trycka ner den så det tar lite tid att få ner den i fickan också (om du ser på min video så vet du vad jag menar).
Så jag skulle säga att det är ett stabilt och bra sätt den sitter fast på. Kan prova genom att skaka på den extremt mycket och se vad som händer Men såhär vid endast montering och lekt lite så är det väldigt stabilt!

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som har problemet att googles röstinspelning helt plötsligt börjar när kontakten rör på sig då man lyssnar på musik via hörlur eller kabel kopplad via telefon till förstärkare?

Samt att inte kunna ta emot mms?

Bortsett från andra små buggar är det en helt okej telefon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

http://www.youtube.com/watch?v=SF9LBu1dziM&feature=youtu.be

/nikkop

Riktigt bra där. Bra genomgång. Har bara en negativ sak att säga och det är angående "nyckeln" för sim-kortet. Du sa: "sist men inte minst", den råkar faktiskt vara minst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

Är det bara jag som har problemet att googles röstinspelning helt plötsligt börjar när kontakten rör på sig då man lyssnar på musik via hörlur eller kabel kopplad via telefon till förstärkare?

Samt att inte kunna ta emot mms?

Bortsett från andra små buggar är det en helt okej telefon.

Det var tråkigt att höra
Jag ska se om jag stöter på samma problem nu i veckan så återkommer jag med det!

Kan du ta emot MMS vanligtvis eller det fungerar bara inte när du har telefonen i plattan?

Skrivet av oouhdawg:

Riktigt bra där. Bra genomgång. Har bara en negativ sak att säga och det är angående "nyckeln" för sim-kortet. Du sa: "sist men inte minst", den råkar faktiskt vara minst

Tack så mycket!

Minst i storlek, men inte betydelse! haha.

Permalänk
Medlem

Godmorgon!

Nu ligger bloggen uppe!

Ni hittar den här!
http://www.padfone2.iaredesign.se/

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu ligger ett nytt bloginlägg uppe!
http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/forsta-forelasnin...

Tack för ni följer

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Hej!

Nytt blogginlägg!
Handlar lite om skärmen och att det går att ringa med surfplattan!

http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/dag-ett-slutford/

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hej!

Nytt blogginlägg!
Handlar lite om skärmen och att det går att ringa med surfplattan!

http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/dag-ett-slutford/

MVH
Nikkop

Bra skrivit! gillar föreläsningsdelen starkt! gärna fler om du frågar mig!

Sedan ring funktionen i paddan ser läskigt likt ut skype? Inget jag klagar över märkte bara det Är det planer på att prova spela in lite med den? Om jag förståt det riktigt så använder den telefonen om man är i surfplatt-läge.

PS: har den front kamera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Bra skrivit! gillar föreläsningsdelen starkt! gärna fler om du frågar mig!

Sedan ring funktionen i paddan ser läskigt likt ut skype? Inget jag klagar över märkte bara det Är det planer på att prova spela in lite med den? Om jag förståt det riktigt så använder den telefonen om man är i surfplatt-läge.

PS: har den front kamera?

Tack så mycket!
Kan skriva om fler verktyg jag kommer hitta för skolan och så, inga problem!

Haha nu när du säger det, jo det liknar skype en del!
Hur menar du med att spela in? Spela in vadå?

Yes, både telefonen och plattan har frontkameror för t.ex. videosamtal eller något annat kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack så mycket!
Kan skriva om fler verktyg jag kommer hitta för skolan och så, inga problem!

Haha nu när du säger det, jo det liknar skype en del!
Hur menar du med att spela in? Spela in vadå?

Yes, både telefonen och plattan har frontkameror för t.ex. videosamtal eller något annat kul!

Tänkte tillexempel, hur bra är video kvaliteten? alla företag kan ju skriva "full hd kamera" men det ser fortfarande ut som stryk. Jag tänker om man provspelar kort klipp på stan eller liknande eller bara spelar in hemma typ. Jag skulle vilja se mer ingående hur kameran presterar i jämförelse med alla falska reklamer (som tex nokia där sweclockers rapporterade att det INTE var deraas kamera dom spelade med )

Det var det jag tänkte när det kom till inspelning av kamera. Också tillexmepl om den hänger med bra när man spellar in skagiga segment etc (till exempel om man är på en speed boat)

Permalänk

Tjena! Hade varit roligt att få höra något om ljudkvalitén när man lyssnar på musik med hörlurar och om den orkar driva lite svårare hörlurar. Vet att det kan vara svårt att få ett objektivt svar men det hade varit intressant att höra vad du tycker.

Visa signatur

Fractal R4 | i5 4690k @ 4.5GHz | 8GB RAM | GeForce GTX670 | Samsung Spinpoint F1 500GB | Samsung 840 Basic 256GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Immigration_Dude:

Tjena! Hade varit roligt att få höra något om ljudkvalitén när man lyssnar på musik med hörlurar och om den orkar driva lite svårare hörlurar. Vet att det kan vara svårt att få ett objektivt svar men det hade varit intressant att höra vad du tycker.

Den driver mitt PC360 rätt bra

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hej!

Nytt blogginlägg!

http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/dag-tva-fran-tele...

Skrivet av Aldhissla:

Tänkte tillexempel, hur bra är video kvaliteten? alla företag kan ju skriva "full hd kamera" men det ser fortfarande ut som stryk. Jag tänker om man provspelar kort klipp på stan eller liknande eller bara spelar in hemma typ. Jag skulle vilja se mer ingående hur kameran presterar i jämförelse med alla falska reklamer (som tex nokia där sweclockers rapporterade att det INTE var deraas kamera dom spelade med )

Det var det jag tänkte när det kom till inspelning av kamera. Också tillexmepl om den hänger med bra när man spellar in skagiga segment etc (till exempel om man är på en speed boat)

Tack för du kommer med så mycket exempel om vad jag ska prova på och testa, det är bra!
Förstår exakt vad du menar. Många skyltar med upplösningen som om det vore allt men linsen är ju viktig den också och allt annat.
Imorgon ska jag ta och spela in några klipp på morgonen i stan så får vi se!

Tack för förslaget!

Skrivet av Immigration_Dude:

Hej!

Tyvärr har jag inga svårdrivna hörlurar. Jag har ett par AKG K518 och ett par Pioneer SE-M390 men ingen av dem är några "premiumhörlurar". Men jag ska testa och återkomma om det!
Kan jämföra ljudet mot t.ex. stationär dator och laptop bara för att jämföra

Tack igen!

/nikkop

Permalänk
Medlem

En annan sak som skulle varit rolig är "hur bra" den är som fredas underhållning. Prova koppla in den i tvn och se på något avsnitt från serie eller annat. Kan vara svårt å spela in men du kan ju iaf posta om hur enkelt det bra och om kvaliteten höll eller om det laggade.

Permalänk
Avstängd

Tänkte bara dela med mig lite mer av egna erfarenheter kring telefonen. Jämfört med exempelsvis Iphone så är volymen med hörlurar "capad" på en väldigt låg volym. Vill öka med 2-3 pluppar när man är på max, speciellt på morgonen när man ska till gymmet samtidigt som man precis hittat en fet låt. Lite tråkigt, vet inte om det går att fixa på något sätt. Om någon vet så dela gärna med dig!

Mvh Oliwer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oouhdawg:

Tänkte bara dela med mig lite mer av egna erfarenheter kring telefonen. Jämfört med exempelsvis Iphone så är volymen med hörlurar "capad" på en väldigt låg volym. Vill öka med 2-3 pluppar när man är på max, speciellt på morgonen när man ska till gymmet samtidigt som man precis hittat en fet låt. Lite tråkigt, vet inte om det går att fixa på något sätt. Om någon vet så dela gärna med dig!

Mvh Oliwer

Senaste OTA'n ska tydligen höja ljudet en del, iallafall enligt vissa användare ifrån Taiwan. Den bör komma hit imorgon eller senast på fredag.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hejhej!

Nytt blogginlägg uppe!
Handlar om hur det fungerar med appar som är igång medan man gör "transformationen" (går mellan telefon och surfplatteläge).
Intressant läsning!:
http://www.padfone2.iaredesign.se/padfone-2/vad-hander-nar-ma...

Skrivet av Aldhissla:

En annan sak som skulle varit rolig är "hur bra" den är som fredas underhållning. Prova koppla in den i tvn och se på något avsnitt från serie eller annat. Kan vara svårt å spela in men du kan ju iaf posta om hur enkelt det bra och om kvaliteten höll eller om det laggade.

Det låter som en galant idé! Du är vass på att få fram bra idéer att testa haha. Ska definitivt ta och testa detta, tack
Jag kommer isåfall fotografera en bild på hur det ser ut och sedan skriva om hur upplevelsen var

Skrivet av oouhdawg:

Mvh Oliwer

Det var lite synd att höra att volymen är cappad. Har själv inte hunnit experimentera med det men bra du påpekar, ska definitivt prova och jämföra med min HTC Sensation och flickvännens iPhone 4s

Skrivet av MrAdde:

Senaste OTA'n ska tydligen höja ljudet en del, iallafall enligt vissa användare ifrån Taiwan. Den bör komma hit imorgon eller senast på fredag.

Det låter ju sjukt bra isåfall! Har vi en lösning på det problemet förhoppningsvis!

Tack,
MVH
Nikkop

Permalänk
Entusiast

Man kan ställa in vilka appar man vill ska "transformeras" i Asus settings menyn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Man kan ställa in vilka appar man vill ska "transformeras" i Asus settings menyn

Det där har jag missat helt och hållet! Tack för det, då blir det inlägget ogiltigt
Får skriva om inlägget lite.

Dock verkar det inte gå på alla appar ändå. Facebook i detta fall gick det på, men t.ex. ett spel fungerade det inte på (kanske för det körs fullscreen och därför går det inte?)

Har skrivit om inlägget nu, kika gärna och se om du håller med nu då!

Tack

Permalänk
Entusiast

Bra update, håller definitivt med dig

Visa signatur