PCIe x16_2 trasig på mitt Asus P8Z77-V Pro (?)

Permalänk
Medlem

PCIe x16_2 trasig på mitt Asus P8Z77-V Pro (?)

Blir galen. Har byggt ihop en ny dator och kör ett Asus P8Z77-V Pro med dubbla GTX 670 i SLI. Tänkte jag. Men grafikkortet i PCIE x16_2 känns inte av. Problemet är inte grafikkortet eller kablarna, har provat att byta plats på grafikkorten och även bytt kablarna. Båda grafikkorten fungerar fint när de sitter i PCIE x16_1 men inte i tvåan. Provade även att manuellt ändra till Gen2 i BIOS men inte heller det har hjälpt. Någon som har någon idé eller måste jag skicka tillbaka moderkortet?

Permalänk
Medlem

Har du provat starta i bara den andra PCIE porten med en GPU.
Vad har du för nätagg?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Japp, inget av korten fungerar i den andra PCIE-porten (med det andra kortet uttaget). Nätagget är ett Fractal Design Newton R3 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidN:

Japp, inget av korten fungerar i den andra PCIE-porten (med det andra kortet uttaget). Nätagget är ett Fractal Design Newton R3 800W.

Låter tyvärr som att det är PCI porten då. Sitter själv på ett Asus M5a97 där den första PCIE inte fungerade. Väntar på bra tillfälle att skicka tillbaka moderkortet. Sitter just nu och använder den här datorn till studier. :/ Surt!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Hedersmedlem

Undersökt om du böjt sockelpinnar till CPU?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro