Battlefield 4 visas den 26 mars

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Att alla expansioner ingår är bra, ja. Men att man som "premiumspelare" ska få massa bonusar som extra items, ska få tillgång till expansionerna innan alla andra, prioriteras i köer etc. är bara idiotiskt men ändå jävligt smart. Mjölka alla gamers på pengar är vad DICE gör.

Dice mjölkar inte spelar på pengar på något sätt. Dice är en spelstudio tillhörande Ea. De får beställningar på vad de ska göra, det har inte hand om marknadsföringen. Det är Ea vi ska hata för pengamjölkande, inte Dice.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Jag har alltid sett det såhär,

Battlefield 1942, PC
Battlefield Vietnam, PC, Expansion (Mjölka)
Battlefield 2, PC
Battlefield 2142, Expansion (Experiment)
Battlefield: Bad Company, Konsol (Ta sig in på konsolmarknaden)
Battlefield: Bad Company 2, PC, Konsol (Mjölka Bad Company 1)
Battlefield 3, PC, Konsol (Experiment spel med BF2/Bad Company Mix, efter dom testat motorn på Konsoler med 2 tidigare spel)
Battlefield 4, PC, Konsol (Riktig uppföljare till BF2)

Varför skulle BF3 varit ett "experiment"? Jo för dom har "testat" så ofantligt mycket, dom har hur mycket vapen som helst, hur mycket achivements som helst, oändligt med game modes och banor, pungar ut 5st DLC'n o provar nya saker se vad folk gillar, spelet är inte speciellt bra alls generellt

Så hur blir BF4? Det är nog ganska säkert att säga att dom kommer ta BF3 rakt av, skala ner det ordentligt, behålla det folk gillar, och göra det bättre, samtidigt som dom återgår till BF2 banor med tanke på dom nya konsolerna, om dom nu kommer använda 80% av Frostbite 2 istället för 30% som BF3 gör, större banor (BF2 style) och mer destruction, dom bästa game modsen, dom mest balanserade vapnena

Vi har ju sett BF3's changelog, i början var det mycket som gick fel, och eftersom BF4 är i princip samma spel som BF3, så kommer alla dessa problem inte finnas vid BF4, alltså en MYCKET cleanare launch

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Det var ett väldigt gnäll om korta utvecklingstider....

Behöver inte nödvändigtvis betyda att det är sämre.

Och sluta jämföra med COD. Bara amatörer gör det misstaget.

Spelmässigt jämför jag dem inte, även om jag är amatör, men det är de två största lirarna i samma genre.

Precis som du säger så är Dice ett företag som vill tjäna pengar, naturligtvis tittar man då på närmsta konkurrenten.

Dock brukar ekonomisk drivkraft inte gagna kreativiteten något överdrivet.

Spelbranschen har den senaste konsolgenerationen förändrats radikalt (gäller även oss på PC).

Det är numera en mångmiljardbransch, där sådana som Bobby Kotick, snarare än sådana som John Carmack sätter agendan.

Jag avslutar mitt gnäll med att sia om att BF 5 släpps tidigt 2015.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av stege99:

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Jag förstår inte allt gnäll bara för att dom lanserar ett nytt BF. Vem fan vill sitta och nöta samma spel i 6 år? Inte jag iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TerraSwe:

Känns som att det är lite tidigt för BF4, direkt efter ett nytt expansionspaket.. Känns mer som att de bara försöker dra in mer pengar enligt mig, kommer förhoppningsvis ändra min åsikt under visningen.

Hmm om dom vill få in så mkt pengar som möjligt , så ska dom släppa bf4 senare. för fortfarande finns det folk som köper dlc.. och förmodligen alla som köpt bf3 kommer köpa bf4.

Skrivet av ygd3n:

Frostbite engine 3 ?

Det blir frostbite 2. då bf3 endast använder sig av ca 30% av spelmotorns kapacitet.. bf4 sägs använda runt 80%. dock så har dom nog uppgraderat frostbite 2 lite..

Skrivet av Coke_Smurf:

Så lite som jag spelade BF3, tänker jag inte köpa 4:an.
Gillade inte BF3 speciellt mycket.

vänta till visningen har varit kan ju vara helt "annolunda"

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Sååå... När BF4 släpps... Då vill du:

1: köpa BF4 (no premium).
2: köpa 1st BF4-expansion.
3: köpa BF4 premium.

Gör du det. Jag ska inte hindra dig.

Men snälla, När BF3 premium släpptes så kunde man köpa Premium edition av spelet för samma summa som själva spelet kosta när det var nytt...

Själv så har jag totalt gett 440kr~ för BF3 och Premium. jag tycker inte det är så dåligt...

Och snälla folk sluta jämför med call of duty, Call of duty släpper spelet(599kr vid släpp) och expansioner (149kr x4) där har ni att mjölka!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Att alla expansioner ingår är bra, ja. Men att man som "premiumspelare" ska få massa bonusar som extra items, ska få tillgång till expansionerna innan alla andra, prioriteras i köer etc. är bara idiotiskt men ändå jävligt smart. Mjölka alla gamers på pengar är vad DICE gör.

Om man ser till hur många timmar bf liren håller så är det ju rätt billigt.
Jämfor med singelplayer spel till konsoller för rövarpriser som är över på några timmar.

Klart att de vill tjäna pengar..

Permalänk

Bara jag som tänker Terminator när jag ser den där bilden? Inte för att det har något med BF att göra, men det ser så lustigt ut hur han springer framför massa fordon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kvicksilv3r:

Dice mjölkar inte spelar på pengar på något sätt. Dice är en spelstudio tillhörande Ea. De får beställningar på vad de ska göra, det har inte hand om marknadsföringen. Det är Ea vi ska hata för pengamjölkande, inte Dice.

Så sant.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boss302:

Om man ser till hur många timmar bf liren håller så är det ju rätt billigt.
Jämfor med singelplayer spel till konsoller för rövarpriser som är över på några timmar.

Klart att de vill tjäna pengar..

Skyrim. <3

Permalänk
Medlem

Jag undrar några saker.

1. Eftersom det tog dom 6 år att göra bf3, eftersom de även gjorde en helt ny grafikmotor, så undrar jag ifall grafiken verkligen kommer bli så mycket bättre. jag har inte läst någonstans om att de gjort något nytt för just bf4

2. kommer det bli allt mer åt cod eller kommer de gå tillbaka till bf2 style? inget vet men som det ser ut så tror jag de går mot cod

3. undra hur myckte de tänker ljuga om bf4

4. verkar som det är några insiparationslösa saker som gör bilderna till bf. fan regn och en gubbe som springer. kom igen.. -.-

5. undra vilket tema de kommer hålla. är vi fortfarande kvar i afghanistan eller tänk om vi är i Lybien
stor chans..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jag förstår inte allt gnäll bara för att dom lanserar ett nytt BF. Vem fan vill sitta och nöta samma spel i 6 år? Inte jag iaf.

Hört talas om WOW?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Haha, gulligt men samtidigt lite sorgligt att se hur optimistiska vissa är. Var man nöjd med BF3 så kan man med rätt vara optimistisk till BF4, tror man att det kommer röra sig mot BF2 stuket är man bara ignorant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Frågan är dock hur mycket "nytt spel" det blir varje gång, med krympande utvecklingstider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har alltid sett det såhär,

Battlefield 1942, PC
Battlefield Vietnam, PC, Expansion (Mjölka)
Battlefield 2, PC
Battlefield 2142, Expansion (Experiment)
Battlefield: Bad Company, Konsol (Ta sig in på konsolmarknaden)
Battlefield: Bad Company 2, PC, Konsol (Mjölka Bad Company 1)
Battlefield 3, PC, Konsol (Experiment spel med BF2/Bad Company Mix, efter dom testat motorn på Konsoler med 2 tidigare spel)
Battlefield 4, PC, Konsol (Riktig uppföljare till BF2)

Varför skulle BF3 varit ett "experiment"? Jo för dom har "testat" så ofantligt mycket, dom har hur mycket vapen som helst, hur mycket achivements som helst, oändligt med game modes och banor, pungar ut 5st DLC'n o provar nya saker se vad folk gillar, spelet är inte speciellt bra alls generellt

Så hur blir BF4? Det är nog ganska säkert att säga att dom kommer ta BF3 rakt av, skala ner det ordentligt, behålla det folk gillar, och göra det bättre, samtidigt som dom återgår till BF2 banor med tanke på dom nya konsolerna, om dom nu kommer använda 80% av Frostbite 2 istället för 30% som BF3 gör, större banor (BF2 style) och mer destruction, dom bästa game modsen, dom mest balanserade vapnena

Vi har ju sett BF3's changelog, i början var det mycket som gick fel, och eftersom BF4 är i princip samma spel som BF3, så kommer alla dessa problem inte finnas vid BF4, alltså en MYCKET cleanare launch

jag hoppas att du har rätt. hoppas att bf3 bara är bf4 beta och tack vare att det kommer nya konsoller så kanske PC kommer få bättre grafik

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Det kommer fortfarande samma motor, samma grafik kanske en bit bättre.

Jag hoppas att BF4 blir riktigt jävla bra nu med tanke på att BF3 var lite av en lärnings fas då de hade en helt ny motor. Hoppas ännu mer för mod stöd, men det kommer ju inte komma för de tjänar ju mer pengar på DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag hoppas att du har rätt. hoppas att bf3 bara är bf4 beta och tack vare att det kommer nya konsoller så kanske PC kommer få bättre grafik

"Bättre grafik", den behöver inte bli bättre alls, den är redan på topp, det som behövs är mer destruction och större banor, vilket dom kommer kunna göra nu då konsolerna kommer vara mycket kraftfullare

Skrivet av landizz:

Jag hoppas att BF4 blir riktigt jävla bra nu med tanke på att BF3 var lite av en lärnings fas då de hade en helt ny motor.

Inte ny motor, Frostbite 2 istället för 1.5, same shit i princip, lite upphottad bara (DX11), att dom failade med launchen hade inget med motorn att göra

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Hoppas att hela premium-skiten tas bort...

Detta är en åsikt, inget argument.

Skrivet av MrNeikter:

Du konstaterar det uppenbara - att marknadsekonomin bygger på omsättning av produkter och kapital, vilket inte är ett argument.

Skrivet av MrNeikter:

DICE lanserade BF3 i slutet av oktober 2011. Premium edition kom i början av juni 2012 dvs att över 16 miljoner kopior hade sålts. Då lanserade DICE premium edition för att få ut ännu mer pengar av de 16 miljonerna som redan köpt spelet. Så för att alla dessa 16 miljoner spelare nu ska kunna spela på samma villkor så måste de köpa premium edition.... det räcker inte med att köpa till expansionerna...

Kalla mig snål om du vill... jag skulle kalla mig själv ekonomisk medveten.

Upprepning av tidigare konstaterande men fortfarande inget argument.

Skrivet av MrNeikter:

Gnäll? Jahopp...

Vill du inte försöka föra diskussionen framåt och svara på mina argument så kan DU lika gärna vara tyst.

Det finns inte mycket substans av argument att ta vara på i dina inlägg som direkt kan utvecklas vidare. "Gnäll" är vanligen osakliga argument irrelevanta för en vidare diskussion. De bygger på känsloyttringar bortom rationellt tänkande, som Jantelagen, och är därför svåra att bemöta sakligt.

Det känns fånigt att behöva påminna om att DICE är ett företag som lever på att utveckla och leverera en produkt som ständigt måste förnyas för att vara konkurrenskraftig på en marknad där produkterna har en relativt kort livscykel. Det är inte gratis att driva ett företag. Lokaler, personal, infrastruktur, ekonomi, marknasdföring mm kostar. Faller inte detta dig i smaken är det bara att välja med plånboken. Att försöka skapa opinion är meningslöst.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

De har sagt tidigare att de var lite besvikna med BF3 serien och de ville satsa helhjärtat på BF4.

Det är därför de pressar på BF4! Inte för att mjölka pengar era idioter.

BF3 Var grymt och BF4 kommer säkerligen va helt otroligt.

BF3 hade ju knappt funnits ett halvår innan någon som höll i utvecklingen av spelet sa det där så man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Då BF3 inte ens använder hälften av alla resurser som finns i Frostbite Engine 2 så är det ingen risk att det kommer nått nytt.

Men eftersom konsolerna nu mera kommer ha en betydligt bättre prestanda än innan så kommer dom ju kunna släppa lös Frostbite Engine 2 på ett helt annat sätt.

Kan hända att skillnaden i BF4 kommer va såpass stor att det upplevs som en helt ny motor.

XboX 360 och PS3 kunde bara dra nytta av 10~12% av Frostbite Engine 2 om jag inte mins fel. Och PC versionen blev nån stans på 20~25% för att dom kunde inte släppa på mer utan att behöva göra en helt separat version av spelet för enbart PC.

Jag kan ha fel. Och rätta mig gärna. Men jag tror det va så här. Men kan minnas fel.

Vad har du fått dom här siffrorna från? Det är ju exakt rätt på procentsatsen!

För det är så spel utvecklas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill inte påstå att det är för tidigt för ett nytt spel från DICE. Dock vill jag säga att allt detta med premium och hundra DLCer är helt åt skogen. Sluta jaga CoD!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag vill inte påstå att det är för tidigt för ett nytt spel från DICE. Dock vill jag säga att allt detta med premium och hundra DLCer är helt åt skogen. Sluta jaga CoD!

Du kanske inte förstår att tiderna förändras och det behövs nya koncept.

Antingen följer du med i tiden eller så flyttar tiden dig.... Otur för dig, baserat på ditt resonemang så är du fast i en tidsbubbla...

Dags att vakna upp och se verkligheten.

Vill du inte ha DLC så låt bli att köpa. Svårare en så är det inte.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Sorry Dice. EA kommer inte få mina pengar den här gången. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Sorry Dice. EA kommer inte få mina pengar den här gången. :/

Oki... varför skulle vi bry oss om du motvals inte köper BF4.

Finns så många andra som inte är envisa bakåtsträvare.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Detta är en åsikt, inget argument.

Du konstaterar det uppenbara - att marknadsekonomin bygger på omsättning av produkter och kapital, vilket inte är ett argument.

Upprepning av tidigare konstaterande men fortfarande inget argument.

Det finns inte mycket substans av argument att ta vara på i dina inlägg som direkt kan utvecklas vidare. "Gnäll" är vanligen osakliga argument irrelevanta för en vidare diskussion. De bygger på känsloyttringar bortom rationellt tänkande, som Jantelagen, och är därför svåra att bemöta sakligt.

Det känns fånigt att behöva påminna om att DICE är ett företag som lever på att utveckla och leverera en produkt som ständigt måste förnyas för att vara konkurrenskraftig på en marknad där produkterna har en relativt kort livscykel. Det är inte gratis att driva ett företag. Lokaler, personal, infrastruktur, ekonomi, marknasdföring mm kostar. Faller inte detta dig i smaken är det bara att välja med plånboken. Att försöka skapa opinion är meningslöst.

1: En diskussion brukar inledas med personliga värderingar och åsikter.

2: Jag ville bara får en person att han i princip köpt samma sak 2ggr... sk. pengamjölkning.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas helikoptrarna går att flyga som i bf2 igen.. Att inte gud själv sträcker ned sin osynliga hand o håller emot vid 90° (eller vad de nu är som händer?).

Permalänk
Medlem

Inväntar med spänning EAs nästa stora lanseringsfiasko.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

1: En diskussion brukar inledas med personliga värderingar och åsikter.

2: Jag ville bara får en person att han i princip köpt samma sak 2ggr... sk. pengamjölkning.

Vi vet redan vad du tycker och gärna vill ha sista ordet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir mer likt BF2. BF3 var lite för mycket CoD över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Var köpte du premium för 220kr?

Gick att få tag på billigt lite då och då. Har för mig jag köpte Premium på G2Play för 250kr. Helt okej pengar faktiskt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9