lurad på gtx 480 vad ska jag göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Produx:

Halloj. Nyligen blivit blåst av den här tölpen K***** K******... 2500 för en iphone som inte dykt upp. Pengarna vet jag är borta, men jag hoppas att han åker dit ordentligt (såg att jag var långt ifrån ensam). Någon som har hans personnr (MED 4 SISTA) skicka isåfall det i ett privat meddelande till mig.

jag har alla mail kvar från honom skicka mig din email adress så vidarbefodrar jag allt

Permalänk
Medlem

Orka inte ens läsa igenom topic pga alla stavfel. Men ni är ju bra dumma som går på dessa saker jämt. Hur lyckas ni egentligen?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag har alla mail kvar från honom skicka mig din email adress så vidarbefodrar jag allt

Om du fortfarande har kvar all information så tar jag den gärna också han har nyligen lurat mig på ett GTX 580 & jag ska ner till polisen imorgon för att lägga anmälan, jag skickar min e-mail i ett PM till dig & hoppas på att jag får tillräckligt med information för att se till att man får tillbaka antingen produkten eller pengarna som man skulle fått.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeentch:

Om du fortfarande har kvar all information så tar jag den gärna också han har nyligen lurat mig på ett GTX 580 & jag ska ner till polisen imorgon för att lägga anmälan, jag skickar min e-mail i ett PM till dig & hoppas på att jag får tillräckligt med information för att se till att man får tillbaka antingen produkten eller pengarna som man skulle fått.

gärna men räkna inte att du får någonsin se pengarna igen

polisen bryr sig inte om sånt här har inte fått mina pengar och jag kommer aldrig att få mina pengar

hoppas att han någon dag kommer att få dåligt samvete över alla personer han har lurat

Permalänk
Medlem

Fyfan vad illa att ett litet troll skakar till sig pengar sådär.

Som många påpekat ska man vara försiktig och är priserna för bra är det oftast för bra för att vara sant.

Permalänk

Tragikomisk läsning i denna tråd asså, så många som blivit dragna av samma snubbe och också förväntar sig payback genom kronofogden. Det enda som hjälper mot dessa personer är lite gammaldags fysisk övertalning...(jag hatar våld och speciellt onödigt sådant men vissa personer här i världen förtjänar och behöver en fet smäll!).

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla med mer chipsfingers men då jag gick till polisen tidigare idag och hade jag eller gör jag något fysiskt så kommer jag åka på det mera än vad han gör med alla anmälningar.

Permalänk
Medlem

Köparen kan kräva en bild på varan där säljaren skriver sitt namn på en lapp i själva bilden. Då är det ganska så övertygande att det som visas i bilden faktist finns i säljarens ägo.

Självklart är det ingen garanti att varan kommer skickas men det skulle nog undvikit att många i tråden här hade skickat pengar för han hade nog inte kunnat göra så med de varor som han utlovat.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Avstängd

ursäkta att jag bumpar men vill inte att vissa ska missförstå

jag fick aldrig mina pengar tillbaka och kommer aldrig att få dem efter månader utan att något har hänt så fick jag ett brev att något har hänt igen men får inte mina pengar

Permalänk
Avstängd

Denna snubbe försöker troligen köpa prylar från min annons genom att någon annan betalar för den ;/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Produx:

Halloj. Nyligen blivit blåst av den här tölpen Kambiz Kianfar... 2500 för en iphone som inte dykt upp. Pengarna vet jag är borta, men jag hoppas att han åker dit ordentligt (såg att jag var långt ifrån ensam). Någon som har hans personnr (MED 4 SISTA) skicka isåfall det i ett privat meddelande till mig.

Personnummer är publika uppgifter, du kan använda ratsit.se eller bara gå in på skatteverket och be om det (Förutsatt att hans namn stämmer, är nog extremt få som heter så så det räcker nog med det)

Permalänk
Moderator
Moderator

*ett inlägg raderat*

Det är väldigt trist när bedrägeri inträffar men tyvärr är det inte tillåtet att uppmuntra till våldshandlingar ändå.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att detta blir en bump och kanske inte behövs men jag blev en gång lurad av K***** K****** dock så tror jag att det är sista gången han försöker lura mig.

Efter att jag insåg att jag blev lurad så satt jag på nätet och luskade & och fick fram hans riktiga namn samt att en del människor skickade deras information till mig och jag gjorde polisanmälan.

Idag 6 Feb, 2014 kl 11.00 så blev K***** K****** dömd tiill 8 mån fängelse samt att väldigt många påverkade av hans bedrägeri kommer att få något för det som hänt.

Så vitt jag vet så va jag den sista personen som han bedrog och förhoppningsvis så slutar han med det men man vet aldrig.

Tänkte iaf att en del av de som finns här borde få reda på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeentch:

Nu vet jag att detta blir en bump och kanske inte behövs men jag blev en gång lurad av Kambiz dock så tror jag att det är sista gången han försöker lura mig.

Efter att jag insåg att jag blev lurad så satt jag på nätet och luskade & och fick fram hans riktiga namn samt att en del människor skickade deras information till mig och jag gjorde polisanmälan.

Idag 6 Feb, 2014 kl 11.00 så blev Kambiz Kianfar dömd tiill 8 mån fängelse samt att väldigt många påverkade av hans bedrägeri kommer att få något för det som hänt.

Så vitt jag vet så va jag den sista personen som han bedrog och förhoppningsvis så slutar han med det men man vet aldrig.

Tänkte iaf att en del av de som finns här borde få reda på det.

Intressant, vet du vilken tingsrätt han blev dömd i?

Permalänk
Medlem

Ja, Örebro Tingsrätt, jag har papperna framför mig.

Permalänk
Skrivet av zeentch:

Nu vet jag att detta blir en bump och kanske inte behövs men jag blev en gång lurad av Kambiz dock så tror jag att det är sista gången han försöker lura mig.

Efter att jag insåg att jag blev lurad så satt jag på nätet och luskade & och fick fram hans riktiga namn samt att en del människor skickade deras information till mig och jag gjorde polisanmälan.

Idag 6 Feb, 2014 kl 11.00 så blev Kambiz Kianfar dömd tiill 8 mån fängelse samt att väldigt många påverkade av hans bedrägeri kommer att få något för det som hänt.

Så vitt jag vet så va jag den sista personen som han bedrog och förhoppningsvis så slutar han med det men man vet aldrig.

Tänkte iaf att en del av de som finns här borde få reda på det.

Inte ofta man ser sådana här upplösningar, riktigt trevligt att se!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Fantastisk att se att lagen tar sin rätt även om det tar lite tid ibland!
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Bordsvatten:

Inte ofta man ser sådana här upplösningar, riktigt trevligt att se!

Jo. Det är alltid något. Men nästan tre år efter trådstart. Man kan ju undra hur många han blåste och hur mycket han drog in på det, polisen verkar inte direkt ha så bråttom med att se till så att pengar går tillbaka och att man stoppar sånt här i sin linda.

Får hoppas på att han inte fortsätter när han kommer ut.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeentch:

Ja, Örebro Tingsrätt, jag har papperna framför mig.

Finns det inte ett nr på handlingen som man kan söka på nätet och få ner domen genom tingsrätten?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Skrivet av zeentch:

Ja, Örebro Tingsrätt, jag har papperna framför mig.

Har du målnr?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Har du målnr?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara intressant att veta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vänligen låt bli att posta personuppgifter i forumet (namn, telnr och liknande)

*Inlägg redigerade*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jadå jag har målnummer, B5082-13 är målnummret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Vänligen låt bli att posta personuppgifter i forumet (namn, telnr och liknande)

*Inlägg redigerade*

Ber om ursäkt, kommer inte ske igen.

Permalänk

Jag blev faktiskt överraskad av att läsa att svinet åkte dit. Ingen nyhet precis att dessa scammers får härja fritt utan några (uppenbara) konsekvenser. (i detta avlånga land främst känns det som)

Fast nu har jag ju ändå läst en del om hur vissa fått sig en läxa eller två som de sent kommer att glömma. (hoppas jag i alla fall?) Särskilt en viss Cole som blev "tillbaka-scammad" då han lurades att köpa "Anus Laptops" (ja du läste helt korrekt) på theScamBaiter.

Hoppas nu på att ni som blivit scammade får alla era/en del utav era cash/produkter tillbaka, även om chanserna är små då denna asätare säkerligen inte har ekonomin att varken betala för sig, vare sig omgående eller någonsin (hårt belastad hos fogden redan) samt att produkterna säkerligen är vidaresålda (rimligt antagande). Kanske blir ni tilldömda ett generellt skadestånd, vad vet jag?

[Ursäktar mig för mitt dåliga språkval, men jag har särskilt svårt att beskriva dessa AS! På ett PK sätt. Då även jag har råkat ut för några sådana i mitt liv. Men med denna upplösningen så känns det ju aningen bättre med att leva med vad som hänt :)]

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Jag blev faktiskt överraskad av att läsa att svinet åkte dit. Ingen nyhet precis att dessa scammers får härja fritt utan några (uppenbara) konsekvenser. (i detta avlånga land främst känns det som)

Fast nu har jag ju ändå läst en del om hur vissa fått sig en läxa eller två som de sent kommer att glömma. (hoppas jag i alla fall?) Särskilt en viss Cole som blev "tillbaka-scammad" då han lurades att köpa "Anus Laptops" (ja du läste helt korrekt) på theScamBaiter.

Hoppas nu på att ni som blivit scammade får alla era/en del utav era cash/produkter tillbaka, även om chanserna är små då denna asätare säkerligen inte har ekonomin att varken betala för sig, vare sig omgående eller någonsin (hårt belastad hos fogden redan) samt att produkterna säkerligen är vidaresålda (rimligt antagande). Kanske blir ni tilldömda ett generellt skadestånd, vad vet jag?

[Ursäktar mig för mitt dåliga språkval, men jag har särskilt svårt att beskriva dessa AS! På ett PK sätt. Då även jag har råkat ut för några sådana i mitt liv. Men med denna upplösningen så känns det ju aningen bättre med att leva med vad som hänt :)]

//Dog

Hur kunde man ha missat det där? Anus Laptops hahaha

Bästa jag läst på länge, tack för att du länka!

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Skrivet av RX1:

Hur kunde man ha missat det där? Anus Laptops hahaha

Bästa jag läst på länge, tack för att du länka!

"www. is huuuuuuuge!" Som Donald Trump skulle ha sagt det ^^

Jo jag kommer ihåg att jag garvade både länge och väl åt "Anus Laptops" jag med. Håll till godo, och tack ska du ha för att du tryckte på "Gilla" knappen (min första gilla afaik.)

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeentch:

Jadå jag har målnummer, B5082-13 är målnummret.

Hur hittar jag det? måste finnas digitalt?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Hur hittar jag det? måste finnas digitalt?

Nej.
Ring Örebro tingsrätt och be om en kopia.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Va fick [personen] för straff? 20 dagsböter?

Raderat onödigt grovt språk.
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100