Ny PANASONIC TX-P50VT50Y vill ha på myrornas krig..

Permalänk
Medlem

Ja det ska inte behövas ngn skärpa. Möjligtvis om man tittar på analoga signaler av ngn anledning men det ser man själv vilket som ser bäst ut.

Eco mode off såklart. PNR Off. 1080p pure direct OFF, Intelligent frame creation OFF (kan behövas om man tittar på 50Hz), Pixel orbiter ON.
När du kör bluray bör du stänga av 24p smooth film eller vad det heter. Det är inget vidare heller.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja det ska inte behövas ngn skärpa. Möjligtvis om man tittar på analoga signaler av ngn anledning men det ser man själv vilket som ser bäst ut.

Eco mode off såklart. PNR Off. 1080p pure direct OFF, Intelligent frame creation OFF (kan behövas om man tittar på 50Hz), Pixel orbiter ON.
När du kör bluray bör du stänga av 24p smooth film eller vad det heter. Det är inget vidare heller.

för ta kort på alla inställnigar imorron å lägga upp. så för folk hjälpa till va man ska stänga av..

Permalänk
Avstängd

kanske varit en bättre ide att vänta på 2013 modellerna som kommer denna månaden

50 tum kommer kosta runt 20k tror jag

Permalänk
Skrivet av zzcool:

kanske varit en bättre ide att vänta på 2013 modellerna som kommer denna månaden

dom kommer i april-maj å kommer kosta runt 22-23k å min kostade 13k idag.. de ska tyligen inte va så mycke som skiljer heller.. snackade med killen som va här å inställerade om de där.. ska man jaga allt som e nytt hela tiden så måste man ha cash assså..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sarimner86:

dom kommer i april-maj å kommer kosta runt 22-23k å min kostade 13k idag.. de ska tyligen inte va så mycke som skiljer heller.. snackade med killen som va här å inställerade om de där.. ska man jaga allt som e nytt hela tiden så måste man ha cash assså..

tror detta blir panasonics sista plasma

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Jo men de är också bra mycket dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tror detta blir panasonics sista plasma

Tveksamt. Jag tror det blir minst ett år till. De kan inte bara förlita sig på LCD nästa år.
OLED tillverkningen ryktas det vara stora problem med så det lär ta några år till innan det kommer igång på allvar och ytterligare ett par år innan vanliga dödliga har råd med dem.

Från Panasonic:

The content of the report regarding our Plasma Display Panel (PDP) business is not something announced by Panasonic.

In regard to the PDP business, Panasonic will continue to deliver value added products, proposing new ways for our customers to enjoy their TVs. This includes taking advantage of PDP features such as the touch pen function as well as the big screen and high picture quality. In addition, for non-TV use, we are expanding our Business to Business (B2B) opportunities for the PDP business with products such as the Interactive Plasma Display.

Regarding the growth strategy for the TV business, we are looking into a variety of options, but nothing has been decided at the moment.

Regarding new products for 2013, in follow up to our global announcement in January 2013 at the Consumer Electronics Show (CES) in the US, we are holding subsequent local product launch events worldwide. Panasonic has been enforcing global business, aiming to sell value added products with better design and high picture quality that meet the needs of our global customers.

There will be no change of service support for PDPs, and our dealers should have no concerns about continuing to sell Panasonic PDPs.

Mao så nej de har inga planer på att sluta med plasma än iaf.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fick hem min egen VT50 i måndags också från hifi klubben, skippar inkörning det är ju bara att kolla som du brukar göra undvik logor och kolla med full screen filmer (dvs inga svarta sidor), ladda ner några test pattern så kan du ställa in brightness och kontrasten.
Ha ej för hög kontrast/brightness dock i början.

ta det lugnt med spelandet också i början ( 100-200 timmar)

Permalänk
Medlem

Ställa in tvn på analog? Finns det ens ett analogt val i nya tv-apparater? Och isf, varför?

Men att köra på bildtvätt fungerar väl t.om. bättre än myrornas krig. Så strunta i det.

Men jag håller för övrigt med talaren ovanför. (Seta)

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Skrivet av Seta:

Fick hem min egen VT50 i måndags också från hifi klubben, skippar inkörning det är ju bara att kolla som du brukar göra undvik logor och kolla med full screen filmer (dvs inga svarta sidor), ladda ner några test pattern så kan du ställa in brightness och kontrasten.
Ha ej för hög kontrast/brightness dock i början.

ta det lugnt med spelandet också i början ( 100-200 timmar)

Men alla kanaler har ju logor va fan..

de va nån här som sa att man inte skulle köra THX Lägena iaf den första tiden..

och jag kör skärmtvätten minst 10 totalt nu. inte i ett sträk då å då..

försa bilden vissar ju hur mycke brightness och kontrasten och de e default.

Permalänk
Medlem

Jag kör med samma men jag har stängt av intelligent frame creation och använder ingen overscan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

Men alla kanaler har ju logor va fan..

de va nån här som sa att man inte skulle köra THX Lägena iaf den första tiden..

och jag kör skärmtvätten minst 10 totalt nu. inte i ett sträk då å då..

försa bilden vissar ju hur mycke brightness och kontrasten och de e default.

Jag kan bara prata för mig själv men jag har kört på thx cinema sen första dagen och det ända jag sett i inbränningsväg är två olika loggor efter två olika serier som jag båda två tittat på cirka 5 säsonger. Värt att tillägga kunde jag endast se dem när jag körde skärmtvätten och satt cirka trettio centimeter från skärmen, alltså omöjligt att se dem i vanliga förhållanden. Däremot har jag endast tittat på serier och filmer, ingen vanlig tv.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Det är nog lite olika. Jag får inbränningar av nästan allting som är statiskt. De försvinner hyfsat snabbt numera. Man märker ganska snabbt om tvn är känslig eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är nog lite olika. Jag får inbränningar av nästan allting som är statiskt. De försvinner hyfsat snabbt numera. Man märker ganska snabbt om tvn är känslig eller ej.

Jo jag vet, vi har haft den diskussionen tidigare Men som sagt, bara för att min knappt får nån inbränning alls så betyder det ju inte att det blir samma för op. Men man bör ju prova för att veta säkert istället för att inte använda thx läget alls.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag kör med samma men jag har stängt av intelligent frame creation och använder ingen overscan.

Man bör ha på overscan så man inte har nån letterbox i början iaf.. läste jag på avsforum nånstans. intelligent frame creation ska jag kolla upp va de e för nåt.

UPDATE!: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=291610&st=...

Permalänk
Medlem

IFC är interpolering dvs tvn fake'ar lite nya bildrutor för att få bilden smidigare. Huruvida man gillar det eller ej får folk själva välja. JAg föredrar att se video som det är inspelat.

Permalänk

Lite OFF TOPIC! vad bör man använda när man rengör TX-P50VT50Y?
Man ska inte använda diskmedel och fönsterputs så mycke vet jag..

Permalänk
Medlem

Fuktig microduk bör räcka. Vatten då dvs.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Fuktig microduk bör räcka. Vatten då dvs.

okej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tveksamt. Jag tror det blir minst ett år till. De kan inte bara förlita sig på LCD nästa år.
OLED tillverkningen ryktas det vara stora problem med så det lär ta några år till innan det kommer igång på allvar och ytterligare ett par år innan vanliga dödliga har råd med dem.

Från Panasonic:

The content of the report regarding our Plasma Display Panel (PDP) business is not something announced by Panasonic.

In regard to the PDP business, Panasonic will continue to deliver value added products, proposing new ways for our customers to enjoy their TVs. This includes taking advantage of PDP features such as the touch pen function as well as the big screen and high picture quality. In addition, for non-TV use, we are expanding our Business to Business (B2B) opportunities for the PDP business with products such as the Interactive Plasma Display.

Regarding the growth strategy for the TV business, we are looking into a variety of options, but nothing has been decided at the moment.

Regarding new products for 2013, in follow up to our global announcement in January 2013 at the Consumer Electronics Show (CES) in the US, we are holding subsequent local product launch events worldwide. Panasonic has been enforcing global business, aiming to sell value added products with better design and high picture quality that meet the needs of our global customers.

There will be no change of service support for PDPs, and our dealers should have no concerns about continuing to sell Panasonic PDPs.

Mao så nej de har inga planer på att sluta med plasma än iaf.

Om detta stämmer så är det den bästa nyheten på länge!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan så skulle de nog in5e erkänna rakt ut att de ska sluta. Vi får väl se

Permalänk
Permalänk

http://forumbilder.se/CDMS2/mg-4267 Snyggt de blir på kanten när man har kört skärmtvätt ett tag..