Ny PANASONIC TX-P50VT50Y vill ha på myrornas krig..

Permalänk

Ny PANASONIC TX-P50VT50Y vill ha på myrornas krig..

Jja..

Jag fick nyss min nya PANASONIC TX-P50VT50Y PLASMA TV installerad av hifiklubben.

Och nu undrar jag hur jag får fram myrornas krig för å köra in den lite..

När jag drar ut antennsladden så blir de bara svart..
Just nu står skärmtvätten på å rullar..

Har en Tv-modul för HD från comhem

Mvh//

Permalänk
Medlem

Har TV:n analog mottagare?

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk

Tror du kan få det enkelt genom att koppla in en antenn sladd och sen sätta på Antenn TV typ.
Den behöver inte vara kopplad i vägen heller tror ja, bara den är i TV så bör den försöka söka efter signal, och resultatet blir myrornas krig.

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

Har TV:n analog mottagare?

ska jag va hel ärlig så vet jag inte.. har bara haft den en timme.

http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

Den tv är de iaf..

Permalänk
Medlem

Tryck på [TV] knappen tills du får analog. Ha ingen antenn kopplad så bör du inte få signal. Du kommer få svart bild om du har på DVB-C så det är bara att välja Analog.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Tror du kan få det enkelt genom att koppla in en antenn sladd och sen sätta på Antenn TV typ.
Den behöver inte vara kopplad i vägen heller tror ja, bara den är i TV så bör den försöka söka efter signal, och resultatet blir myrornas krig.

När jag drar ut kabeln från vägen så blir tv sart.. så de måste vara nå mer jag ska göra..

Permalänk
Medlem

Som de andra delvis sagt så leta fram analog TV, spelar ingen roll om antennsladden sitter i eller ej då de analoga sändningarna försvann för väldigt många år sedan... Då får du "myrornas krig"

EDIT: annars kan du väl koppla in en PC som visar en "Myrornas Krig" -film?:p

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

Som de andra delvis sagt så leta fram analog TV, spelar ingen roll om antennsladden sitter i eller ej då de analoga sändningarna försvann för väldigt många år sedan... Då får du "myrornas krig"

okej tack.. ska bara lista ut hur man gör..

Permalänk
Medlem

borde det inte annars bara gå att plugga in datorn och köra lite: http://www.youtube.com/watch?v=DH0BQtwEAsM på oändlig loop alltså.

Permalänk

när jag trycker på [TV] knappen så får jag bara fram: av1, av2. HDMI 1,2,3 och tv.. när jag väljer nåt av dom så blir tv bara svart å de kommer upp en ruta som de står ingen singnal på.. och antenkabeln är urdragen

Permalänk
Medlem

prova med antennkabeln i? Jag provade precis och det funkar finfint för mej

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

prova med antennkabeln i? Jag provade precis och det funkar finfint för mej

bilden blir bara helt svart när jag har kabeln i.. och de kommer inte upp nån ruta där de står ingen singnal. de gör de bara när jag dragit ut kabeln..

har du en Tv-modul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

bilden blir bara helt svart när jag har kabeln i.. och de kommer inte upp nån ruta där de står ingen singnal. de gör de bara när jag dragit ut kabeln..

har du en Tv-modul?

Nej, jag har ej tv-modul. Det fanns en inställning i min TV (den i sign) där man kunde ändra från DTV (digital-tv) till TV, och när jag har det inställt på TV, blir det myrornas krig. Kör du med antenn?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

Nej, jag har ej tv-modul. Det fanns en inställning i min TV (den i sign) där man kunde ändra från DTV (digital-tv) till TV, och när jag har det inställt på TV, blir det myrornas krig. Kör du med antenn?

jag har provat med och utan antenn..

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är ledsen men om du provat de saker jag tipsat kan jag nog inte hjälpa dig längre...:(

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

Hmm, jag är ledsen men om du provat de saker jag tipsat kan jag nog inte hjälpa dig längre...:(

hehe.. Tack endå!

Permalänk

Det du kan göra med den i är att söka efter kanaler.
Då kan du kanske få myrornas krig.

För antenn har ju inte något Rätt och Fel, utan går efter frekvenser, så om den ska söka genom det bör den visa myrornas krig.
Om det inte är så att din TV blir svart om det är svag signal av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Eller så kan du köra valfri film som täcker upp hela skärmen. Undvik loggor och textslingor i början bara.

Permalänk
Medlem

Annars finns det ju en "rensa bildkvarhållning" eller vad den nu hette under en av inställningsmenyerna du kan köra, lite samma sak.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Det du kan göra med den i är att söka efter kanaler.
Då kan du kanske få myrornas krig.

För antenn har ju inte något Rätt och Fel, utan går efter frekvenser, så om den ska söka genom det bör den visa myrornas krig.
Om det inte är så att din TV blir svart om det är svag signal av någon anledning.

Skrivet av ozo64:

Eller så kan du köra valfri film som täcker upp hela skärmen. Undvik loggor och textslingor i början bara.

Skrivet av ph33r:

Annars finns det ju en "rensa bildkvarhållning" eller vad den nu hette under en av inställningsmenyerna du kan köra, lite samma sak.

jag låste problemet.. han hade kryssat ur alla utom DVB-C de som e digitalt.. har kört skärmtvätten ett tag nu.. tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Var lite försiktig med användandet av THX lägena första månaderna. THX lägena har orbiter avstängt så det är lättare att bränna in grejjer i det läget. THX läget är i första hand för film där man inte har statiska loggor och annat.. Jag har samma tv som dig och jag använder för det mesta professional1 läget med orbiter på.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Var lite försiktig med användandet av THX lägena första månaderna. THX lägena har orbiter avstängt så det är lättare att bränna in grejjer i det läget. THX läget är i första hand för film där man inte har statiska loggor och annat.. Jag har samma tv som dig och jag använder för det mesta professional1 läget med orbiter på.

ahha okej.. hur får jag på professional1 läget med orbiter?

jag har typ kört med skärm tvätten i i THX läget sen jag fick sen för nåra timmar sen..

Permalänk
Medlem

Jag körde med den här DVDn när jag fick hem min TV http://www.avsforum.com/t/583089/download-break-in-dvd-svcd

Blev dock bara 50 timmar då jag ändå bara ser på blu-ray. (fick iaf lugna mina hjärnspöken)

Har inte haft några problem med retention.

Visa signatur

Burk: Asus X79-Deluxe | Intel Core-i7 4930K @ 4.6ghz | gtx 780 | trötta minnen än så länge

Permalänk
Skrivet av lomn:

Jag körde med den här DVDn när jag fick hem min TV http://www.avsforum.com/t/583089/download-break-in-dvd-svcd

Blev dock bara 50 timmar då jag ändå bara ser på blu-ray. (fick iaf lugna mina hjärnspöken)

Har inte haft några problem med retention.

ahha okej... jag kör på skärm tvätten nu.. jag har ingen dvd eller blu-ray.. de e bara tv som e inkoplland för tillfället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

ahha okej.. hur får jag på professional1 läget med orbiter?

jag har typ kört med skärm tvätten i i THX läget sen jag fick sen för nåra timmar sen..

Jag rekommenderar att du läser manualen och lär dig hur tvn fungerar
Orbiter finns i menyerna bland alla andra inställningar.

Håller på att köra skärmtvätt här nu för att tvätta bort inbränningar. Lite drygt

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag rekommenderar att du läser manualen och lär dig hur tvn fungerar
Orbiter finns i menyerna bland alla andra inställningar.

Håller på att köra skärmtvätt här nu för att tvätta bort inbränningar. Lite drygt

nu har jag ändrat till professional1. och Orbiter heter ju nåt annat på svenska.. va däför jag inte hittade den..

men använder man inte professional1 där dom kommer hemm till en å gör kalibrering?

jag frågade möntören från hifiklubben som va här å inställerade allt om man skulle köra in tv eller inte.. Han sa att man behöver tydligen inte göra de. för att få permanänta inbännigar är svårt.. men jag kör skärmtvätt endå för jag e nojjig..

Permalänk
Medlem

Permanenta inbränningar är nog stort sett omöjligt. Jag fick temporära efter att jag kollade en hel dag på svtplay/vinterstudion i THX-läget. Tog ca 3 veckor att få bort dem.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Permanenta inbränningar är nog stort sett omöjligt. Jag fick temporära efter att jag kollade en hel dag på svtplay/vinterstudion i THX-läget. Tog ca 3 veckor att få bort dem.

jag stängde av P-NR tror de har nåt me brus å göra.. kvaliten på bilden lär ju bli sämmre om man har så att tv ska ta bort bruset.

men jag kan ha fel.. jag vet inte..

Permalänk
Medlem

Ja allt sånt skit kan du stänga av. Skruva ner skärpan på 0 också. Skräpa ger bara sämre bild.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja allt sånt skit kan du stänga av. Skruva ner skärpan på 0 också. Skräpa ger bara sämre bild.

Är de nåt mer jag borde stänga va? ska man skruva ner skärpan på THX lägena oxå?