Permalänk
Medlem

2 skärmar med HD 7970 och GT 440?

Går det? Isåfall hur gör jag. Är det bara att sätta i 7970n i en grafikkorts grej och sätta i GT 440n i ett annat? Hur gör man men drivrutinerna?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nej det går tyvärr inte. Du kan köra 2 skärmar med bara ett 7970. eller ännu fler om du vill. Den klarar nog 6 skärmar tror ja, om ja kommer ihåg rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Nej det går tyvärr inte. Du kan köra 2 skärmar med bara ett 7970. eller ännu fler om du vill. Den klarar nog 6 skärmar tror ja, om ja kommer ihåg rätt.

Är du säker? Tror jag har hört att nån har gjort det Vet att jag kan köra 2 skärmar men det finns bara en DVI kontakt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Är du säker? Tror jag har hört att nån har gjort det Vet att jag kan köra 2 skärmar men det finns bara en DVI kontakt :/

Adapter.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Försöker du sätta in 7970 och GT 440 i samma dator? Eller läser jag fel...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Jasså det finns Kan du länka nån så jag inte köper fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Jasså det finns Kan du länka nån så jag inte köper fel?

exakt vilket 7970 har du? Lite olika på olika

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

exakt vilket 7970 har du? Lite olika på olika

Gigabyte's med Windforce kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Gigabyte's med Windforce kylare

http://www.inet.se/produkt/8906033/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-s... hdmi tilll dvi adapter, då jag antar att det är dvi du har på din sekundära skärm?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Nerdgazm:

Gigabyte's med Windforce kylare

Ett 7970 stödjer upp till 6 skärmar, ja. Med adapters kan du enkelt koppla in 2 skärmar utan problem, VRAM räcker ju dessutom till och blir över.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

http://www.inet.se/produkt/8906033/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-s... hdmi tilll dvi adapter, då jag antar att det är dvi du har på din sekundära skärm?

Funkar en sånn här: http://www.databyran.nu/?katId=18&katUnderId=401&detProdId=13... ? Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Njaeee... funkar gör det väl, men det blir en massa extra sladd... Köp den med DVI hane och HDMI hane.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
99:e percentilen

Har båda dina skärmar bara DVI? Om en av dem har HDMI är det ju lätt fixat med en HDMI-kabel. Om båda bara har DVI kan du använda adaptern som följde med grafikkortet:

DVI-utgång -> DVI-kabel -> Skärm 1
HDMI-utgång -> HDMI-kabel -> DVI-till-HDMI-adapter -> Skärm 2

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Njaeee... funkar gör det väl, men det blir en massa extra sladd... Köp den med DVI hane och HDMI hane.

Hittar den inte xD Kan du länka? Ber om ursäkt för min noobighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Har båda dina skärmar bara DVI? Om en av dem har HDMI är det ju lätt fixat med en HDMI-kabel. Om båda bara har DVI kan du använda adaptern som följde med grafikkortet:

DVI-utgång -> DVI-kabel -> Skärm 1
HDMI-utgång -> HDMI-kabel -> DVI-till-HDMI-adapter -> Skärm 2

Båda är DVI. Kan jag inte bara köpa en adapter och kolla in DVI kontakten i adaptern och sätta i HDMI kontakten i grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

http://www.inet.se/produkt/8906033/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-s... hdmi tilll dvi adapter, då jag antar att det är dvi du har på din sekundära skärm?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Skrivet av Nerdgazm:

Hittar den inte xD Kan du länka? Ber om ursäkt för min noobighet

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

gigabyte 7970 windforce stöder 6 st skärmar från ETT kort, själv har jag 3 st i eyefinity på ett kort och det funkar fruktansvärt bra BF3 deadspace 3 mm ! bara att plugga in och köra! men tänka på att om du ska ha fler en två skärmar måste de gå via mini displayport utgången

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Varför funkar det bättre än http://www.databyran.nu/?katId=18&katUnderId=401&detProdId=13... Känns jobbigt om jag behöver vänta i 2 dagar till för att använda mina båda skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Varför funkar det bättre än http://www.databyran.nu/?katId=18&katUnderId=401&detProdId=13... Känns jobbigt om jag behöver vänta i 2 dagar till för att använda mina båda skärmar.

Annars blir det Grafikkort -> DVI -> DVI-HDMI adapter -> Skärm istället för Grafikkort -> DVI-HDMI adapter ->Skärm

Men visst, det borde fungera lika bra, men det blir lite mer sladd som ligger på golvet och eftersom du bor på Gotland så är det väl smidigare med transporter och så

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Annars blir det Grafikkort -> DVI -> DVI-HDMI adapter -> Skärm istället för Grafikkort -> DVI-HDMI adapter ->Skärm

Men visst, det borde fungera lika bra, men det blir lite mer sladd som ligger på golvet och eftersom du bor på Gotland så är det väl smidigare med transporter och så

Tack för hjälpen!