Corsair lanserar Vengeance K70 med Cherry MX Red och bakgrundsbelysning

Permalänk
Medlem

Undrar vad den första runda knappen högst upp gör som ser ut att vara markerad med en WASD-symbol.
http://www.sweclockers.com/image/red/2013/03/21/Corsair_0019_...
http://www.sweclockers.com/image/red/2013/03/21/Corsair_0009_...
De andra två är väl för att stänga av Win-knappen och ljustera ljusstyrkan.

Edit: Det kommer ett K95 också
http://www.corsair.com/us/k95/

Permalänk
Medlem

Varför så tjock kabel :S, det behövs ju inte direkt någon superisolering för usb.

Permalänk
Medlem

Ser Ok ut, men röda brytare var ju inte så upphetsande förstås, bruna eller blå ska det vara.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du "huttinuttit" verkar mest reta dig på rektor för att du själv inte fixar att skriva med rätt fingersättning. Men du kan ju peta näsan utan att titta i spegeln i alla fall Låter som ren avundsjuka.

Men du, det finns hjälp. Om du vill lära dig! Men det är helt upp till dig själv. Svårt dom första veckorna, ja det är det! Men när man väl kommer in i det, så "blir det som att prata" ( och det är ingen skitsnack, alla kan fixa det)
Det finns google om man vill lära sig tekniken, och det finns även program om man vill.

Är man bara envis och ger sig fan på att man ska klara det, så kommer man att uppskatta att man lärt sig skriva med rätt fingersättning!
Ge det en månad, och ge fan i att skriva som du brukar, så kommer orden att rulla så som du talar.
Du vet, det finns en självklar anledning till att det finns ett "litet minustecken" som är upphöjt på alla tangentbord på F & J tangenterna. Och det är för att man ska känna vart man placerar fingrarna med rätt fingersättning.

<ontopic/ Corsair hade fått så mycket större kundkrets om kunderna själva hade fått välja vilka brytare dom själva trivs med.
Det hade nog gått rätt trögt med försäljningen dom första åren, men jag är rent säker på att det hade spridit sig själv och att förlusten hade blivit en vinst i det långa loppet.

Att låta kunden själv bestämma vilka brytare den vill ha: Röda, Svarta, Bruna, blåa, Clear, Buckling springs, Black Alps, White Alps eller Topre switches. Jag själv hade mer än gärna väntat en vecka eller två längre, för att få det jag vill till ett litet högre pris.

Åh förlåt jag visste inte att jag förolämpa dig när jag tyckte att han var en skit som tracka folk och kalla dom för noobs bara för att man inte skriver som en sekreterare men det kanske är din livspartner och då förstår jag om du går till attack.
Själv är jag helt nöjd med att titta efter tangenterna och köra min pekfingervals och med upplysta tangenter så går det så mycket bättre och jag behöver inga råd om var och hur jag ska lära mig.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Så huttinuttit då att du är så bra på att skriva utan att kolla på tangentbordet då men nu finns det faktiskt vissa av oss (mig inräknad) som inte är så bra och kanske som jag gillar mörker omkring mig och då är upplysta tangenter guld.

Men jag kan peta näsan utan att titta i spegeln i alla fall.

Hade gärna sett det med svarta Cherry MX knappar men röda kan nog funka också, kan nog bli ett köp när mitt Mionix lagt av.

Dvs aldrig iom att det lär klara iaf några miljoner nedslag?

Skrivet av skog1s:

Att låta kunden själv bestämma vilka brytare den vill ha: Röda, Svarta, Bruna, blåa, Clear, Buckling springs, Black Alps, White Alps eller Topre switches. Jag själv hade mer än gärna väntat en vecka eller två längre, för att få det jag vill till ett litet högre pris.

Varför just detta, varför inte gröna alps, mx green, nx grey, mx white. Topre kan du nog glömma, jag har för mig att de inte licencerar tekniken till andra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Varför länkar ni till K60 på Prisjakt? Det finns ju butiker som har det på sin hemsida. Till exempel NetOnNet?

Permalänk
Skrivet av GenKaan:

Någon som vet om dom kommer släppa något utan numpad?

Corsair kommer tyvärr inte med något tenkeyless. Bli bara ett större http://www.corsair.com/us/k95/

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ZENHTHMjzAo

Detta var väl vad jag kom att tänka på iaf.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

K60 är rintigt bra så detta är nog ännu bättre.
Rubberdome stör mig inte men jag saknar belysningen på vinterhalvåret.
Motiverar inte ett byte tyvärr men sugen blir man...

Ha dom tagit bort det underbara handledsstödet?
Det är nästan det bästa med K60

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Vad har K70 för mått? Någon som vet hur brett det är?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjorten66:

Nej se där har du fel! Vi har bara 8 fingrar + 2 tummar.

Skulle det där vara roligt? Om du inte visste det är våra tummar också fingrar... jag lovar!

Visa signatur

I really, really HATE Battlefield 3.
https://twitter.com/egonprint

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

K60 är rintigt bra så detta är nog ännu bättre.
Rubberdome stör mig inte men jag saknar belysningen på vinterhalvåret.
Motiverar inte ett byte tyvärr men sugen blir man...

Ha dom tagit bort det underbara handledsstödet?
Det är nästan det bästa med K60

Dom har bytt ut handledsstödet till ett längre och "mjukare", det lilla med förvarningsfunktion följer inte med.

Detta var dock för mig en positiv sak, tycker K60's handledsstöd är onekligen plastigt och obekvämt. Klarade någon timme med det, sen gjorde jag mig av med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittmann:

Vad har K70 för mått? Någon som vet hur brett det är?

När jag tittar på bilderna så ser det ut att vara lika bred och hög samt djup som K60. Det vill säga, de är helt identiska förutom att K70 har lite mer finesser.

Priset hamnar på alltså runt 849 kr inkl moms (källa: Forex)

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

LoppanH Hade gärna sett det med svarta Cherry MX knappar men röda kan nog funka också, kan nog bli ett köp när mitt Mionix lagt av

[QUOTE="muppens;13355414"]Dvs aldrig iom att det lär klara iaf några miljoner nedslag?

Nja det beror nog lite på hur våldsamma nedslag man gör på tangentbordet (i mitt fall) för av nån anledning så har numlock blivit glapp så man måste trycka knappen i sidled samtidigt för den ska funka tur att jag inte använder den ofta.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att göra enter-knappen i miniatyr?

Jag blev grymt sugen på det här tangentbordet, men jag vet hur det blir när jag försöker använda mig av en sådan där liten enter-tangent. Jag tappar koordinationsförmågan, blir disorienterad och trillar av stolen. Då handlar det inte längre om att snabbt hitta tillbaks till asdf eller awd-shift, utan det blir till att lokalisera skrivbordet och datorn innan man kan komma in i matchen igen.

Kanske det som är syftet med tangentbelysningen? Man hittar tillbaks till datorn igen, om man en mörk natt återfinner sig själv i köket, efter att ha försökt bryta rad i MS Word.

Permalänk
Medlem

Vad är switcharna där bak till för? BIOS 1, 2, 4 eller 8 wut? Bara det gör mig intresserad

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Helt mekaniskt? då vill jag köpa!
Någon som skulle vilja köpa ett två månader gammalt K90 för 750kr?

Permalänk
Skrivet av Wittmann:

Vad är poängen med att göra enter-knappen i miniatyr?

Jag blev grymt sugen på det här tangentbordet, men jag vet hur det blir när jag försöker använda mig av en sådan där liten enter-tangent. Jag tappar koordinationsförmågan, blir disorienterad och trillar av stolen. Då handlar det inte längre om att snabbt hitta tillbaks till asdf eller awd-shift, utan det blir till att lokalisera skrivbordet och datorn innan man kan komma in i matchen igen.

Kanske det som är syftet med tangentbelysningen? Man hittar tillbaks till datorn igen, om man en mörk natt återfinner sig själv i köket, efter att ha försökt bryta rad i MS Word.

K70 med nordisk layout har inte enter-tangenten i miniatyr. Du behöver inte oroa dig ;]

Permalänk
Skrivet av UROG:

När jag tittar på bilderna så ser det ut att vara lika bred och hög samt djup som K60. Det vill säga, de är helt identiska förutom att K70 har lite mer finesser.

Priset hamnar på alltså runt 849 kr inkl moms (källa: Forex)

Tror att rek-priset ligger på 900. Men med tanke på marknaden och hur branschen ser ut lär det gå ner till 800 +/-..

Beställde i alla fall ett mattsvart nu från NetOnNet för 899kr nyss. Kanske förlorade någon 50 lapp men det kliade i fingrarna! :]

Permalänk

Corsair K60 säljes för en billig peng...... så fort detta är släppt här i Svedala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Dom har bytt ut handledsstödet till ett längre och "mjukare", det lilla med förvarningsfunktion följer inte med.

Detta var dock för mig en positiv sak, tycker K60's handledsstöd är onekligen plastigt och obekvämt. Klarade någon timme med det, sen gjorde jag mig av med det.

Lite kul för då tycker vi helt olika:)
Det lilla handledsstödet är det som gör tangentbordet så bra. Handen ligger helt perfekt för spel! Kanske för jag spelar med ett ganska snett tangentbord, dvs vinklat.
Smaken e som baken

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Snyggt! Det silvriga iallfall. Riktigt snyggt tom. Men för mig som är van vid mitt Ultra X är det väl inte riktigt intressant. Finns knappt nån ersättare. Hoppas det aldrig går sönder <3

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Lite kul för då tycker vi helt olika:)
Det lilla handledsstödet är det som gör tangentbordet så bra. Handen ligger helt perfekt för spel! Kanske för jag spelar med ett ganska snett tangentbord, dvs vinklat.
Smaken e som baken

Haha ja det gör vi verkligen. Jag kommer inte åt den vänstra ALT-tangenten när jag använde det, upplever du aldrig det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Haha ja det gör vi verkligen. Jag kommer inte åt den vänstra ALT-tangenten när jag använde det, upplever du aldrig det problemet?

Den tar jag lätt med tummen
Fast å andra sidan tror jag inte att jag använder vänster alt när jag spelar... kanske har den till sniper för att hålla andan så att säga men eftersom jag nästan inte spelar sniper så använder jag det inte...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Dvs aldrig iom att det lär klara iaf några miljoner nedslag?

Inte ett enda av mina tangentbord jag haft genom åren, rubber dome som mekaniskt, har gått sönder i själva mekaniken. Jag byter mina pga att de blir slitna, får nötta knappar och att jag vill uppgradera till något nytt och förhoppningsvis bättre.

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett K95 eller dylikt snart, då jag gillar layouten med 18 macro-knappar. Har för tillfället ett Logitech G11 med dålig belysning.

Permalänk
Medlem

Väldigt fint!! Men mitt Sidewinder X4 is still awesome

Permalänk

en fråga: var kan man köpa ett pack med O-ringar som räcker till ett tangentbord ... i sverige?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av honestjack:

Tror att rek-priset ligger på 900. Men med tanke på marknaden och hur branschen ser ut lär det gå ner till 800 +/-..

Beställde i alla fall ett mattsvart nu från NetOnNet för 899kr nyss. Kanske förlorade någon 50 lapp men det kliade i fingrarna! :]

Grattis. Dom fick för sig att höja priset med över 200 kr, från 899 kr tilll 1195 kr lagom till att jag tänkte lägga min beställning.. vilket jag nu vägrar göra. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Snusfri
Skrivet av rubbeezy:

Väldigt fint!! Men mitt Sidewinder X4 is still awesome

Gillar mitt X4 riktigt mycket med, men skulle gärna se en V 2.0 av det med mekaniska brytare och lite mindre plastig känsla.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro