Permalänk
Medlem

GTX 580 SLI

Hej!

Jag har ett EVGA GTX 580 och funderar på att skaffa ett kort till och koppla ihop dom. Det naturliga är väl att leta upp ett likadant kort, men det hittar jag ju så klart inte. Egentligen är det bara det här kortet som jag hittar till ett rimligt pris.

Så jag undrar:
- Funkar det att ta vilket GTX 580 som helt och koppla till det kortet jag har?
- Funkar det att koppla något annat GTX kort till en 580 (i så fall vilka konsekvenser får det?)?

Tack för era svar och ert engagemang!

/A

Permalänk
Medlem

Du kan ta vilket annat 580 som helst. Brukar finnas en del 580 på marknaden för strax över 1000kr.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

1. Ja, det funkar med vilket GTX 580 som helst, dock TROR jag att de måste ha samma clock och minnesmängd.
2. Nej, det måste vara av samma modell.

Har du kollat efter ett begangnat kort? Du kan nog hitta ett här på sweclockers för runt 1000 kr

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av destoxes:

1. Ja, det funkar med vilket GTX 580 som helst, dock TROR jag att de måste ha samma clock och minnesmängd.
2. Nej, det måste vara av samma modell.

Har du kollat efter ett begangnat kort? Du kan nog hitta ett här på sweclockers för runt 1000 kr

För att göra lite klarhet i det hela:

1. De måste inte ha samma clock och minne, dock så kommer det bara prestera som det kort med lägst clock och minne.
2. Det måste vara samma GPU. (Dvs endast 580 i det här fallet)

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Ni är grymma

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

För att göra lite klarhet i det hela:

1. De måste inte ha samma clock och minne, dock så kommer det bara prestera som det kort med lägst clock och minne.
2. Det måste vara samma GPU. (Dvs endast 580 i det här fallet)

Har för mig att minnesmängden numera måste vara densamma, men att skillnader i core clock inte spelar någon roll.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Du kan ha vilket som helst, men asus brukar ju ibland ha lite egendesignade kort, så skulle köra på ett likadant EVGAkort, pga ser mycket snyggare ut med lika kort:p

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

Du kan ha vilket som helst, men asus brukar ju ibland ha lite egendesignade kort, så skulle köra på ett likadant EVGAkort, pga ser mycket snyggare ut med lika kort:p

Du läste inte första inlägget va?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vad har du för agg?

Visa signatur

Revisor, båtbyggare, med mera.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Acroo:

Hej!

Jag har ett EVGA GTX 580 och funderar på att skaffa ett kort till och koppla ihop dom. Det naturliga är väl att leta upp ett likadant kort, men det hittar jag ju så klart inte. Egentligen är det bara det här kortet som jag hittar till ett rimligt pris.

Så jag undrar:
- Funkar det att ta vilket GTX 580 som helt och koppla till det kortet jag har?
- Funkar det att koppla något annat GTX kort till en 580 (i så fall vilka konsekvenser får det?)?

Tack för era svar och ert engagemang!

/A

Med Nvidia så är det identisk GPU & Minnesmängd som gäller, annars funkar inte SLI. Möjligen med registerhack, men det är inget att rekommendera / sträva efter.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -