Permalänk
Inaktiv

Mus med "lillfingerstöd"

Halloj

Är på spaning efter en ny mus. Har i princip endast ett krav och det är att det ska finnas ett stöd för lillfingret och ringfingret. En annan sak som uppskattas är även om inställningarna kan sparas direkt på musen alt. att det inte krävs att man har ett program igång hela tiden. Sladdad såklart.

Har testat Steelseries Ikari lite snabbt och gillade den väldigt mycket, dock verkar det som den modellen är utgående? De andra mössen jag tittat på är Qpad 5K som verkar väldigt intressant och Mionix Naos 3200.

Hur stor är Qpad 5K jämfört med Ikari? Och hur fungerar det med inställningar och mjukvara? Går det att köra utan mjukvara?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Halloj

Är på spaning efter en ny mus. Har i princip endast ett krav och det är att det ska finnas ett stöd för lillfingret och ringfingret. En annan sak som uppskattas är även om inställningarna kan sparas direkt på musen alt. att det inte krävs att man har ett program igång hela tiden. Sladdad såklart.

Har testat Steelseries Ikari lite snabbt och gillade den väldigt mycket, dock verkar det som den modellen är utgående? De andra mössen jag tittat på är Qpad 5K som verkar väldigt intressant och Mionix Naos 3200.

Hur stor är Qpad 5K jämfört med Ikari? Och hur fungerar det med inställningar och mjukvara? Går det att köra utan mjukvara?

Tack på förhand!

Qpad 5K går att köra utan programvara, enda problemet är att inställningar för dpi mm inte finns då... Annars kan jag inte annat än att rekommendera den starkt! Skönaste musen du någonsin kommer ha!

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem

Naos mössen är plug and play så de kan du bara plugga in och använda direkt. Qpaden vet jag däremot inte, men jag tror att den också är plug and play.

Angående självaste designen på mössen (Qpad 5K och Naos möss) så kan jag säga att Naosen är lite skönare då den har lite mer rundade kanter/hörn. Allt känns i allmänhet mycket mjukare på musen och är bekvämare för handen.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Prövade Func MS-3 i november, tyckte att den gav bra stöd för hela handen, även för mig med stora händer som kör claw-grip

http://www.func.net/en/products/ms-3/

Stavfel
Permalänk
Hjälpsam

Jag betakörde Func MS-3 musen en del, den har gjutet stöd för lillfinger och ringfinger, programmerbar med (helt OK) mjukvara och inställningarna sparas i musen. Variabel DPI etc, inte lika omfattande inställningar som i Sensei till exempel med hanterar det mesta.

Kan rekommendera att prova den.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Om du vill ha fingerstöd kan jag rekomendera saitek rat 7 men det går inte att spara setups på den:/.
Annars är det en toppenmus.
/William

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem
Skrivet av William98:

Om du vill ha fingerstöd kan jag rekomendera saitek rat 7 men det går inte att spara setups på den:/.
/William

R.A.T. 7 har på tok för många problem... Det konstiga är att problemen varierar från person till person, men alla verkar ha dem... Mitt problem var att rätt var det var så "uteslöt" den halva skärmen och gick inte att dra över dit. Min polare hade problemet att rätt var det var så fick den spasmer och drog upp i hörnorna...

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
99:e percentilen

Har Ace Edge 3200. Den har sådana stöd och inställningarna sparas i musen. Man kan växla mellan olika modes och olika sense och man kan ändra vikten. Jag har på något svårförklarligt sätt inte lyckats bli 100 % vän med precisionen.

Ceogar har också en sån, så låt oss höra vad han tycker.

Skrivet av Ceogar:

Vad jag tycker om Ace Edge 3200?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Ace Edge 3200 är hur bra som helst enligt mig, jag är däremot osäker om den fortfarande finns i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av William98:

/William

Tveksamt om jag håller med dig här, har haft min i ett år ungefär, som "pajen" skriver så drar den upp i högra hörnet ibland, sensorna lägger av för lite smuts, dubbel klickar om man enkel klickar. Den är för att vara ärlig en skitmus, tyvärr

Permalänk
Inaktiv

Tack för förslagen, finns endel att titta på. Ska försöka leta upp några att testa.

Permalänk

NAOS FTW!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

jag har lite av samma dilema att hitta en mus där man har stöd för diverse fingrar att ha dem vilande på musen då jag hellre gillar större mös att ha "palm grip" på istället för claw så införskaffade mig Razers senaste mus Razer Ouroboros och är nog den skönaste musen jag hållt i efter MX510/518 och G5v2, kör för det mesta trådlöst med den och märker inget släpp och när batteriet är nära på att ta sut pluggar man bara ut dockning stationen och kabeln rätt i musen och fortsätter gamea fasts som tråd mus medans den laddar

kostar den ? jao men klart värt det finns en liten bugg i mjukvaran när man andvänder clutch triggern för att gå sniper mode "sänka dpin on the go" när man håller inne knappen men inget jag andvänder mig av endå så inget jag stör mig på kan vara så att dom kommer lösa det med driver updates.

+ den är ambidextrous så skulle du nu andvända musen i vänster hand så funkar den lika bra för det

bästa av allt, den går med vanligt AA batteri (uppladdningsbart) och inte med något custom hokuspokus så vill man kan man slänga in ett annat batteri än det 2500mah man får med, har lagt i ett 2700mah GP powerbank batteri i min

Skrivet av Wully:

Tveksamt om jag håller med dig här, har haft min i ett år ungefär, som "pajen" skriver så drar den upp i högra hörnet ibland, sensorna lägger av för lite smuts, dubbel klickar om man enkel klickar. Den är för att vara ärlig en skitmus, tyvärr

kan ju varit också att du fått ett måndas ex? tråkigt dock endå, har en polare dock med rat 9 och han älskar den

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Jag kör personligen med mionix naos 5000 och den uppfyller kraven du har.
finns ju även 3200 och 8000 nu med den sparar hur som helst det du ställer in i programvaran så om du tar musen till en annan dator har den samma färg med samma DPI inställningar.

Visa signatur

Citera för svar!