SweClockers drop!

Steam stoppar mina ner laddningar.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Steam stoppar mina ner laddningar.

hej, när jag ska ladda ner spel på steam så blir dom stoppade och vill inte ladda ner. när dom "laddar ner" så ligger hastigheten under 100 KB/S, men oftast på 0KB/S och när dom är uppe i hastighet så laddar dom inte ens ner något. det händer att det står "avstängt" ofta när jag har igång ner laddningen. jag har provat att installera om steam, det slutade med att över 100GB av spel och sparaningar raderades. kan säga att jag inte hade problemen för någon vecka sen. jag kan ladda ner spel på origin utan problem, men när jag gör det på steam så stoppas allt.

min internet uppkoppling är 6-8 MB/s ifrån tele2 på ADSL. ska snart byta till telia men tele2 har fuckat upp sig så dom har inte skickat oss till telia som dom borde ha gjort för en viss tid sen.

skulle vara gött om någon vet hur jag slipper problem med att steam stoppar mina ner laddningar.

tack på förhand

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Hedersmedlem

Det du beskriver händer ofta när deras servrar är överbelastade, t ex när de har rea. Tänk även på att dina nedladdningar pausas när du startar ett spel, men det går att sätta igång manuellt igen.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kan säga att det är fortfarande så. har även telia nu så jag får 12-30 mbit/s istället så något gör så att det blir fel. har även installerat om steam ett par gånger för att få det att ens starta upp det.

Visa signatur

Permalänk

Testa byta Download Region i Steam, testa t.ex Norge om Sverige inte funkar något vidare.

(View -> Settings -> Downloads + Cloud -> Download Region)

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Dispersion:

Testa byta Download Region i Steam, testa t.ex Norge om Sverige inte funkar något vidare.

(View -> Settings -> Downloads + Cloud -> Download Region)

har testar norge,danmark och finland. ingen av dom gjorde så att jag kunde ladda ner. "ner laddningen" pendlar mellan "laddar ner" och avstängt på 2 spel.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

gör en liten update.

jag har skrivit till valve idag och väntar just på ett svar ifrån dom.

Visa signatur