tror ni att bf4 kommer funka bra på titan?

Permalänk
Skrivet av Wully:

Baserat på vad för någon info?

Borde göra det, men räkna inte med 100% att den gör det

Titan är idag det starkaste singel-gpu-grafikkortet.

Tycker du det är smart försäljningsmässigt att släppa ett spel som inte ens fungerar "bra" på det starkaste?

Jag tror nog Dice vill sälja många spel, det baserar jag på ren kapitalism.
Vad baserar DU dina fantasier om att Dice inte vill sälja sitt spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Titan är idag det starkaste singel-gpu-grafikkortet.

Tycker du det är smart försäljningsmässigt att släppa ett spel som inte ens fungerar "bra" på det starkaste?

Jag tror nog Dice vill sälja många spel, det baserar jag på ren kapitalism.
Vad baserar DU dina fantasier om att Dice inte vill sälja sitt spel?

Ser att du har riktigt bra fakta att komma med
Om vi kollar BF3 vid release, inget SINGELGPU kort klarade att maxa det i HD
Varför skulle ett spel sälja mindre för att det inte går att maxa med X grafikkort?
När någon frågar om ett spela fungerar bra på High end grafikkort utgår jag ifrån att vi menar att maxa
Var sa jag att dom inte ville sälja sina spel? Uppskatar om man kan hoppa över lögner och personpåhopp

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2502?k=bf9fb52c55c20...

Permalänk
Medlem

Klart EA vill sälja spel, mer nu än någonsin då till och med VD,n John Riccitiello självmant avgick (Respekt för det) för att dom ej uppnådde försäljningssiffrorna som dom hade satt upp som mål.

OT; Om du inte klarar dig med ett Titan, köp ett till !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olle_gamer98:

Såna där kan man aldrig lita på, kolla bara på den rekommenderade cpu:n i BF4 "Quad-core intel or AMD"
Så rekommenderar de då en i7 3770k eller en phenom ii x4 965 ? Det är inte riktigt samma sak...

absolut Men ett titan kort kmr absolut inte ha några problem

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

absolut Men ett titan kort kmr absolut inte ha några problem

Nej, det kommer säkert rulla mycket bra på Titan, men det var väldigt dåligt "bevis" på det ^^

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Sweclockers kommer att översvämmas med trådar likt denna, ju närmare släpp för bf4 destå fler kommer det att bli

Permalänk
Skrivet av Wully:

Ser att du har riktigt bra fakta att komma med
Om vi kollar BF3 vid release, inget SINGELGPU kort klarade att maxa det i HD
Varför skulle ett spel sälja mindre för att det inte går att maxa med X grafikkort?
När någon frågar om ett spela fungerar bra på High end grafikkort utgår jag ifrån att vi menar att maxa
Var sa jag att dom inte ville sälja sina spel? Uppskatar om man kan hoppa över lögner och personpåhopp

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2502?k=bf9fb52c55c20...

Nu frågade TS om det kommer funka "bra". Inte om det kan maxa.

Ett HD6870 fixar 60fps i BF3 på High (och nån enstaka sak på medium) med AA avstängt. Det skulle jag klassa som "bra".

Permalänk

På visningen av battlefield4 så spelade dem med 3/4 7990 för att dem spelade upp spelet på en bioduk

Permalänk
Avstängd

lär aima på low settings @ 60 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpstig:

På visningen av battlefield4 så spelade dem med 3/4 7990 för att dem spelade upp spelet på en bioduk

Tvekar starkt på att spelet har stöd för 6 eller 8 gpuer.

Sedan så påverkas inte datorn av hur STOR din skärm är för din dator har inte ögon att titta på din skärm. Det enda din dator bryr sig om är vilken upplösning den ska rendera i.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av flammsig:

Titan kortet kmr fungera utmärkt.

Minimum requirements for Battlefield 4

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 4

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Det där är BF3 system requirements. Tror BF4 kommer vara lite mer krävande än så.

Permalänk
Medlem

Sååå, använder battlefield 4 quad core? Alltså utnyttja alla kärnorna.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av flammsig:

Titan kortet kmr fungera utmärkt.

Minimum requirements for Battlefield 4

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 4

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Det där är ju kraven för BF3. Har BF4 exakt samma?

Man får tänka så här: BF3 rullar fint på 6850 med ganska låga inställningar. Så givetvis kommer Titan klara BF4 med höga inställningar (jmf BF3 på 580). Ultra, däremot, kan ingen garantera, men det är nog inte omöjligt eftersom de antika konsolerna, som är EA:s huvudmålgrupp, håller tillbaka grafiken så mycket.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av gabinono:

Sååå, använder battlefield 4 quad core? Alltså utnyttja alla kärnorna.

Självklart. BF3 gör ju det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

är du tvungen att förhandsboka det då? snacka om STORA problem du verkar ha.

håller med dig, han verkar ha problem med det.

hallå du har GTX TITAN. du kommer köra bf4 på högsta med bra fps.
det är inte så att spelet kommer vara så krävande att du inte kan spela det.

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk

kommer man klara de på en 680?

Permalänk
Skrivet av Anoushiravan:

jag läste någonstans att de spelade upp demot på 7990. stämmer det? för isf borde det väl funka bra på titan väl

Att de använde ett 7990 betyder väl inte att det är det som krävs för att köra det? Inför BF3 var det mycket prat om att man var tvungen att ha två stycken GTX 580 för att kunna spela, även fast de bara hade sagt att man behövde två för att maxa.

Grafiken ser ut att vara snarlik mot BF3s, med mindre skillnader, så skulle inte tro att det är någon större skillnad i hur mycket prestanda som behövs, ett GTX titan bör klara sig bra, även om det inte är lika snabbt som ett 7990

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Att de använde ett 7990 betyder väl inte att det är det som krävs för att köra det? Inför BF3 var det mycket prat om att man var tvungen att ha två stycken GTX 580 för att kunna spela, även fast de bara hade sagt att man behövde två för att maxa.

Grafiken ser ut att vara snarlik mot BF3s, med mindre skillnader, så skulle inte tro att det är någon större skillnad i hur mycket prestanda som behövs, ett GTX titan bör klara sig bra, även om det inte är lika snabbt som ett 7990

Det var till och med 3k upplösning och 60fps som 7990 klarade av att ge ut. http://gamingbolt.com/battlefield-4-was-running-at-3k-resolut...

Permalänk
Skrivet av Anoushiravan:

jag läste någonstans att de spelade upp demot på 7990. stämmer det? för isf borde det väl funka bra på titan väl

Jo det stämmer, 17mins "trailern" spelades på en 7990!

Tänk dock på att detta var ett uppdrag uppbyggt för för "revealen". Alltså kan hårdvar kraven förändras med hösta sannolikhet.

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 kommer med all skäl att få betydligare bättre stöd till GTX 700 serien och AMD 8000.

Ungefär som för BF3 då var det GTX 500 serien och AMD 6800/6900 som var "Highest performance" tills nästa generation dök upp nämligen nuvarande GTX 600 och AMD 7800/7900 serien.

Och när man kollar recensioner på prestanda tavlan i spel så ligger ju alltid den senaste generationens GPU på topp i FPS som BF3 Tex.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Battlefield 4 kommer med all skäl att få betydligare bättre stöd till GTX 700 serien och AMD 8000.

Ungefär som för BF3 då var det GTX 500 serien och AMD 6800/6900 som var "Highest performance" tills nästa generation dök upp nämligen nuvarande GTX 600 och AMD 7800/7900 serien.

Och när man kollar recensioner på prestanda tavlan i spel så ligger ju alltid den senaste generationens GPU på topp i FPS som BF3 Tex.

Du menar att nästa generation grafikkort kommer bli snabbare? Vad grundar du det på?

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Battlefield 4 kommer med all skäl att få betydligare bättre stöd till GTX 700 serien och AMD 8000.

Ungefär som för BF3 då var det GTX 500 serien och AMD 6800/6900 som var "Highest performance" tills nästa generation dök upp nämligen nuvarande GTX 600 och AMD 7800/7900 serien.

Och när man kollar recensioner på prestanda tavlan i spel så ligger ju alltid den senaste generationens GPU på topp i FPS som BF3 Tex.

Jaså? Ja det låter ju väldigt mystiskt att den nya generationen, med snabbare kort presterar bättre än de äldre, långsammare korten.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Du menar att nästa generation grafikkort kommer bli snabbare? Vad grundar du det på?

Jag menar att Battlefield 4 lanseras ju i Oktober (Kanske) precis som Battlefield 3 gjorde och då gäller det ju nuvarande generations grafikkort GTX 600/AMD 7000 Serien som presterar bäst med GTX Titan som kraftfullast.

På BF3 fronten ifrån 2011 så var det GTX 500/AMD 6000 serien som var förra generationens grafikkort.

Det jag försöker komma till är att precis som BF3 så var GTX 580 under några månader den kraftigaste man kunde få tag på tills NVIDIA lanserade Keppler GTX 680 som blev nästa som fick ställa sig längst upp i FPS tavlan följt av flera grafikkort 670, 660Ti och 660, 650, 650Ti och 650Ti boost och till sist GTX Titan.

Och BF4 släpps exakt som BF3 ungefär innan den nya generationens grafikkort lanseras.

Och då är ju GTX Titan som GTX 580 den kraftigaste man kan få tag på med 1 GPU.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

crysis 3 funkar jättebra på titan

Nej, det gör det inte alls.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Köp ett Titan till då om du oroar dig

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Köp ett Titan till då om du oroar dig

Ja, eller alternativt väntar man tills spelet faktiskt släppts, så att man vet, innan man slänger bort 9k ifall att det skulle behövas

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tänker man lite nyktert så kommer EA/Dice inte producera ett spel som är mer krävande än ett exempelvis 670 kan driva det, (1920*1080). Dom vill ju till syvende och sist tjäna pengar = många sålda spel, (liksom alla andra företag här i världen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Tänker man lite nyktert så kommer EA/Dice inte producera ett spel som är mer krävande än ett exempelvis 670 kan driva det, (1920*1080). Dom vill ju till syvende och sist tjäna pengar = många sålda spel, (liksom alla andra företag här i världen).

Betydligt sämre grafikkort än 670 kommer garanterat klara det också, det är bara frågan om på vilka inställningar. BF4 kommer även tyärr till nuvarande konsoler så det kan inte bli alltför krävande.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

17 minuters trailern spelades på 2 7990!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

17 minuters trailern spelades på 2 7990!

Skickades från m.sweclockers.com

Källa på det? Jag har då läst att det spelades på ett 7990.

Min gissning är att det kommer att bli som med BF3. Spelet rullar på bra med dem flesta grafikkorten (läs i nivå med 6870), men för dem allra högsta inställningarna lär det krävas riktigt kraftfulla kort, så ditt Titan kommer utnyttjas väl.

Edit: Verkar vara delade meningar ute på nätet, läste precis att det spelades på två 7990 men har flera gånger om läst ett det handlade om ett 7990. Oavsett så var upplösningen onaturligt hög så det kvittar...