Bygga dator och behöver hjälp med komponenter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du kanske förlorar en 3-5 grader med luft men du har ingen pump som kan föra oväsen. Dessutom är fläktarna som följer med färdiga vattenkylningssystem ofta dåliga och måste bytas ut för att de låter mycket och/eller presterar dåligt. De som följer med Corsair med "i" ska dock vara dugliga.

Absolut inte. Den är skräp i jämförelse med en 3570K som du borde köpa.

okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foek:

aha okej så du säger att det är billigare och bättre med att köpa fläktar istället? Tror du att fläktarna som följer med corsairs chassin är bra och tysta eller måste man byta ut dom?

Mer specifikt, vilket chassi menar du?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om du vill ha alla program på den, ja. Bara steam och en 30-35 spel tar 100GB för mig.
60GB räcker om du bara ska ha operativsystem på den. 120GB kan du ha operativ och några program på.

Steam kan vara rena marodören när det gäller yta. För mig tror jag den är på 260GB (som sagt, beror på spelmängden).

Skrivet av Foek:

aha okej så du säger att det är billigare och bättre med att köpa fläktar istället? Tror du att fläktarna som följer med corsairs chassin är bra och tysta eller måste man byta ut dom?

Det menas inte att du använder fläktarna i chassit, utan att du införskaffar CPU-kylare såsom Noctua NH-D14 eller Cooler Master 212 EVO etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spjakarn:

Det menas inte att du använder fläktarna i chassit, utan att du införskaffar CPU-kylare såsom Noctua NH-D14 eller Cooler Master 212 EVO etc.

Glöm inte Phanteks och Silver Arrow som förutom att vara lika bra som NH-D14 har PWM-styrning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Glöm inte Phanteks och Silver Arrow som förutom att vara lika bra som NH-D14 har PWM-styrning.

Skulle du kunna lära mig om vad PWM är? Är rätt dålig på teknikspecs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Mer specifikt, vilket chassi menar du?

Tänkte på corsair obsidian 550D mid-tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av spjakarn:

Skulle du kunna lära mig om vad PWM är? Är rätt dålig på teknikspecs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pulsbreddsmodulering
Wikipedia kan nog förklara det bättre än jag.

Skrivet av Foek:

Tänkte på corsair obsidian 550D mid-tower

Fläktarna som följer med ska vara tysta enligt prisjakt och Jonas.

sammanslagning
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.