Wifi på hotell - borde jag vara orolig?

Permalänk
Medlem

Wifi på hotell - borde jag vara orolig?

Ligger och halvsover på hotell i Köpenhamn, då jag kommer att tänka på att det kanske inte är så jättebra att använda Facebook- och Gmail-appen på hotellets Wifi.

Vad säger ni? Borde jag oroa mig? Nätverket har ej kod, utan man loggar bara på genom att ange namn och mail på någon hemsida som hotellet driver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

någon sitter säkert och kopierar över allt du har på datorn i denna stund

finns väl inställningar för att avaktivera fil-delning osv via hemgruppsinställingarna? hur man ändrar kommer jag doc inte ihåg

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

någon sitter säkert och kopierar över allt du har på datorn i denna stund

Du är ond.

PS. App så jag är på iFåne - inge win 8 här inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda OpenVPN på laptopen och i min telefon när jag ansluter till något sådant nätverk.

Permalänk
Skrivet av R00t:

Jag brukar använda OpenVPN på laptopen och i min telefon när jag ansluter till något sådant nätverk.

Använde det när jag var i Kina, av liknande anledningar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av borgona:

Ligger och halvsover på hotell i Köpenhamn, då jag kommer att tänka på att det kanske inte är så jättebra att använda Facebook- och Gmail-appen på hotellets Wifi.

Vad säger ni? Borde jag oroa mig? Nätverket har ej kod, utan man loggar bara på genom att ange namn och mail på någon hemsida som hotellet driver.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har aldrig oroat mig över något sådant. Men har. Inte bank grejer på mobilen heller. Är mest för slö och godtrogen när det gäller sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Jag har aldrig oroat mig över något sådant. Men har. Inte bank grejer på mobilen heller. Är mest för slö och godtrogen när det gäller sådant

Nja det där med bankprogram, betalappar etc är jag väldans skeptisk med. De får gärna rikta en bössa rakt i pannan på mig men jag kommer ändå inte installera ett sådant program. Swish och allt vad det heter, var väl något om efterträdaren till SMS betalning också som inte ens fungerade och hackades..

Permalänk
Skrivet av R00t:

Nja det där med bankprogram, betalappar etc är jag väldans skeptisk med. De får gärna rikta en bössa rakt i pannan på mig men jag kommer ändå inte installera ett sådant program. Swish och allt vad det heter, var väl något om efterträdaren till SMS betalning också som inte ens fungerade och hackades..

Morsan, Systern och deras bekanta använder det. Väldigt smidig sätt att föra över pengar, dela på notan eller man bara är skyldig pengar. Jag skulle nog också använda det om jag hade Internetbank men så är inte fallet än